Lasītājs: personīgā pieredze - viela pārdomām... 50

 
24.jūlijs 2006 10:06

Sveiki, šoferīši! Gribēju padalīties savā pieredzē - šoreiz nedaudz bēdīgā. Varbūt tas kādam liks nedaudz piedomāt pie tā, kā mēs braucam...

Līdz šim uzskatīju (iespējams, kā lielākais vairums no mums) sevi par visai prasmīgu braucēju, gandrīz vai Assu :) Braucu, manuprāt labi vai pat perfekti, pa šosejām, pa bāņiem, pa pilsētām, mācēju parkoties manuprāt ideāli u.t.t..

Kaitināja lēnīgie braucēji, sevišķi tie – ar M burtiņu uz jumta. Smaidīju par tādām lietām, kā „drošas braukšanas skolas” reklāmas, kad pa televizoru rādīja kā pareizi sēdēt pie stūres, kā turēt un grozīt stūri un citām lietām. Domāju – kam tas viss? Es taču tik labi braucu, kontrolēju situāciju. Es taču braucu diendienā no ~1998.gada. Pa šo laiku bija tikai divas avārijas vai pat avārijiņas. Pirmā – kad agrāk (tagad rekonstruētā vietā) Bauskas ielas krustojumā bija „Stop” zīme bija gadījums, kad pirms zīmes man sapiņķerējās mobilā telefona brīvroku sistēmas vads un es ieripoju vienam busam pēcpusē. Skāde busam nekāda, man švīka pamperī. Šķīrāmies pēc pāris latu iespiešanas saujā. Otrs totāli stulbs krašiņš – kad pie sarkanās gaismas (vēl tagad nesaprotu, kāda apmātība man uznāca) vēsā mierā ieslēdzu atpakaļgaitas ātrumu un ieminu pedāli grīdā, ar pamatīgu belzienu atduroties pret sābu. Brīnumainā kārtā, vizuālu bojājumu nebija pilnīgi nekādu un, par cik bija pirmsjāņu diena, šķiramies novēlot priecīgus svētkus. Tikai vēlāk es aptvēru, ka sāba vadītājs bija viens, bet mēs mašīnā trīs. Teorētiski varējām uztaisīt, ka sābs iebraucis man pēcpusē, varbūt tādēļ sāba vadītājs tik labprāt aizbrauca prom... Bet tā nebija domāts. Pa vidu bija vairākas avārijas situācijas, kurām vainīgs biju vai nu es, vai citi braucēji. Bet tas, ka viss beidzās bez sadursmēm, vairoja manu pašpārliecinātību... Līdz vienam mirklim...

Līdz vienu pievakari braucu pa pilsētas ielu, kur maksimālais atļautais ātrums ir 70 km/h. Braucu nepārkāpjot CSN, ~65-70 km/h. Biju piesprādzējies, ar ieslēgtām tuvajām gaismām. Nezinu, ko es tajā brīdī darīju, liekas knibinājos gar auto radio... Priekšā bija krustojums ar mazāk svarīgu ceļu, diezgan nepārskatāms, jo apaudzis ar kokiem un vēl uz stūra atrodas ēka. Braucu, paceļu acis uz ceļu, kad pamanu, ka diezgan ātri, neapstājoties man priekšā izbrauc kravas auto. Attālums ~ 30-40 m, kravas auto aizšķērso visu ceļu... Minu bremžu pedāli grīdā, ar kaucošām bremzēm strauji tuvojos kraveniekam, lidoju tieši virsū... Nepaspēju pat nobīties, kad ielidoju frontāli tieši starp kravenieka riteņiem, belziens, redzu, kā uzlokās mana auto haube, kas lido pa gaisu, mani sagriež par 90 grādiem, kādus metrus braucu blakus kraveniekam pielipis viņam pie sāniem, līdz apstājos, kravinieks pabrauc, arī apstājas...

Man pirmā doma: paldies Dievam, man ne skrambas, vismaz pirmajā mirklī. Esmu braucis pa galveno, tātad teorētiski neesmu vainīgs, man ir kasko... Nākamais – dusmas, jo 100 % netikšu uz tikšanos, uz kuru steidzos un piečakarēšu vairākus cilvēkus...

Tālāk nestāstīšu kas un kā, kas ir bijuši līdzīgā situācijā, zinās: CP gaidīšana, kasīšanās ar otru pusi (jo kravinieka vadītājs pa varītēm mani tincināja, kādēļ nebiju izvairījies no sadursmes, ka viņaprāt vaina esot 50/50, jo viņš redzēja, ka neesot skatījies uz ceļu un it kā braucis par ātru), garāmbraucošo smīnoši, līdzjūtīgi, dusmīgi skatieni u.t.t.

Rezultātā manam auto priekša pilnīgās lupatās līdz pat motora vidum, smago atzina par vainīgu... Bet es tagad ļoti, ļoti pārdomāju – kā līdz šim es braucu, kā šķaudīju virsū braukšanas normām, jo uzskatīju, ka pilnībā kontrolēju situāciju...

Nekomentējiet rakstu, kas grib rakstīt: sviestains raksts! Tikai... brauksim nedaudz uzmanīgāk! :) Jo pēc šī es tiešām, apsolu, centīšos vairāk lūkoties uz ceļu, ko līdz šim darīju pārāk pavirši un braukt, kaut nedaudz, bet uzmanīgāk!

iAuto lasītājs Bumbulics
 
Visi komentāri
 
206683. viesis 24.jūlijs 2006 10:17
0 0 Atbildēt

Bumbulics, ieliec varbut ari kadu bildi.

206684. viesis 24.jūlijs 2006 10:21
0 0 Atbildēt

Diemzhel tadu brauceeju ir parak daudz. Un lai visi vini saaktu maaciities no savam kludaam, daudz avariju japiedziivo. :(

Vienigais, ko varu ieteikt- pabraukt dazhas sezonas ar moci- loti aatri iemaaciisies visu redzeet un prognozeet katru brauceeju 5 gajienus uz prieksu... Vai arii buus kapos...

206686. viesis 24.jūlijs 2006 10:22
0 0 Atbildēt

IQ= 0

206687. viesis 24.jūlijs 2006 10:22
0 0 Atbildēt

Izskataas ljoti neatbildiigs autovadiitaajs.

Tad jau var arii mammucjus ar beenu ratinjiem vizinaat uz bampera , jo taksh ir jaaregulee raadio un jaapinkjeree telefona vadi...... un peec kaada 5 atgadiijuma nosoliities buut praatiigaakam.

206689. viesis 24.jūlijs 2006 10:24
0 0 Atbildēt

Vismaz kāds atzīst, ka nav ass. Labāk vēlu, bet tomēr.

206690. viesis 24.jūlijs 2006 10:26
0 0 Atbildēt

.."Teorētiski varējām uztaisīt, ka sābs iebraucis man pēcpusē".. Teoreetiski jaa, bet praktiski shitaadiem "pa vainiigaa uztaisiitaajiem" grudakaa un divreiz!

206697. viesis 24.jūlijs 2006 10:42
0 0 Atbildēt

Neuztraucies, Bumbuļīc!

Šitādas atklāsmes ir pēc visiem krašiem. Neuztraucies pēc dažiem mēnešiem, vai arī kad būs cita mašīna, tad atkal jutīsies labi! :D Man arī pargāja doma, ka es turpmāk braukšu tikai abas rokas uz stūres skats uz priekšu un visos spoguļos utt, plus vēl nekad ātrāk par 45 km/h ja ir atļauts 50... Relax.

206701. viesis 24.jūlijs 2006 10:49
0 0 Atbildēt

sviestains raksts! :) :)

206702. viesis 24.jūlijs 2006 10:51
0 0 Atbildēt

Ir jau Tev taisnība!

206703. viesis 24.jūlijs 2006 10:53
0 0 Atbildēt

kaut kādas lūzera vaimanas

206706. viesis 24.jūlijs 2006 11:06
0 0 Atbildēt

nu interesants raxc, tikai beigaas vareeja buut kaada lielaa pamaacoshaa atzinja..

206711. viesis 24.jūlijs 2006 11:17
0 0 Atbildēt

Nu HVZ, man jau liekas ka 98 divimazi buc tomēr nav dikti maz un pēc raxta spriežot lielākā problēma tomēr ir neuzmanība.

Man problēma ir tad kad es braucu ievērojot VISUS noteikumus tad mana uzmnība un domas aizklīst no auto vadīšanas, īpaši ja vēlizmanto kruizkontroli. Pārsniedzot ātrumu visa mana uzmanība tiek veltīta ceļam un tam vai kautkur neparādās policisti. Man no 1992 ir bijušas 3 avārijas un visas tad kad nekur nesteidzos.

No šī kometāra nevienam nav jāizdara nekādi secinājumi es vienkārši pateicu kādz es esmu. :-)

206714. viesis 24.jūlijs 2006 11:23
0 0 Atbildēt

Mjaa tie 2 mazie buc jau bija iemesls lai padomaatu - bet nu labaak veelaak nekaa nekad. Mans vienigais "crash" apmeeram 11 gadu pastaaviigas (bez kaada ar tiesibaam blakus seedeklii) autovadiitaaja pieredzes laikaa esmu tikai 1 x kaut kam uzskreejis - tas bija ar piekabes aakji 412 moskaabelim uz celma atpakaljgaitaa. Veel ir bijs viens gadiijums kad kaads Volvo gandriizno manis dabuuja shviiku saanaa, jo izdomaaja liist manaa joslaa absoluutaa nelaikaa, pie kam "noraustiijas" bet peec tam vienalga izliida tieshi taa lai vareetu ielikt pa saaanu, nu labi ka pietika vietas starp vinju un pretiimbraucoshajiem.

206717. viesis 24.jūlijs 2006 11:28
0 0 Atbildēt

nu bet tā situācija, kad auto purns iesprūdis starp kravinieka ritēniem, bet kravinieks vēl velk Tevi līdzi... brrrrrrrrrrrr!

Ar kādu auto Tu brauc :?

206718. viesis 24.jūlijs 2006 11:31
0 0 Atbildēt

varbūt SMART? :-)

206722. viesis 24.jūlijs 2006 11:37
0 0 Atbildēt

Pēc saviem buc, no kuriem viens bija patiesi tikai buc, bet otrs līdzīgs rakstā aprakstītajam, es sev un citiem "šauju pa ausi" kad manu, ka ir novērsies no situācijas uz ceļa! Pašlaik manas domas ir sekojošas - ja ar kaut ko gribi knibināties un tiešā ceļa tuvumā - apstājies uz nomales. Radio pogu spaidīšana, nokritušo šķiltavu meklēšana, telefona hands-frii sistēmas vadu mudžināšana ir darāma pirms braukšanas uzsākšanas vai stāvot pie "sarkanā". Mēģiniet pavērot paši sevi - ko jūs mēģinat izdarīt braucot... :0

;)

206723. viesis 24.jūlijs 2006 11:38
0 0 Atbildēt

es reizēm ēdu statoila sviestmaizes :D

bet tad parasti gan nometu uz sotaku

206725. viesis 24.jūlijs 2006 11:39
0 0 Atbildēt

šodien braucu, stāv smuka stopotāja. padomāju, ka tomēr negribu lai pie stūres braucot minetu taisa :)

206727. viesis 24.jūlijs 2006 11:44
0 0 Atbildēt

Pasakains raksts (lai neteiktu, sviestains).

1. Cilvēks sevi sauc gandrīz par "assu" ar stāžu no 1998. gada. No comments.

2. Ja raksta autors teiktu, ka viņš pārvietojās ar busu, kad ieskrēja saab(ā), tad es teiktu, saab vadītājs tajā crash biju es. Identiska situācija. Pie sarkanā pirms krustojuma busa vadītājs izpildīja pilnīgi neizprotamu manevru - skatos, pēkšņi priekšā stāvošam busam iedegās baltās atpakaļgaitas gaismas un šis mierīgi sāk braukt (nevis ripināt) atmuguriski!!! Rīgas centrā, Lāčplēša un Valmieras ielas krustojumā!!! Giašā dienas laikā!!! It kā apjuku, bet centos reaģēt taurējot un midžinot ar ugunīm. Protams, nepalīdzēja. Buss uzbrauc virsū. Uz manu jautājumu, no kā viņš veidots un vai atpakaļskata spoguļi domāti lūpu krāsošanai, vadītājs kaut ko stostijās, ka esot gribējis iebraukt blakus joslā vai kaut ko tamlīdzīgu. Ej nu saproti "assus". Tik tiešām, vienojāmies par atlīdzību pārsimt metrus uz priekšu, kur nevienam netraucējām pārvietoties. Tas tā, liriska atkāpe par "assiem"...

Lai nu kā - mīļais cilvēk, nolaidies uz zemes. Tavu avāriju kolekcija ir vienkārši kolosāla - 1. sapinos mobilā telefona vadā, 2. pēkšņi pie sarkanā sāku braukt atmuguriski... Kad būs 3.avārija, noteikti ieraksti to šeit - visiem būs jautri!;)

206736. viesis 24.jūlijs 2006 12:15
0 0 Atbildēt

bet logiski ka jaabolaas uz celju, kad brauc ar auto ...

pac ar censos taa dariit :)

206748. viesis 24.jūlijs 2006 13:09
0 0 Atbildēt

Šitas par to atpakaljatrumu ir labs! Es ari vienreiz kaut ko domaaju un kustinu, kustinu to atrumklokji pie sarkanaas gaismas. Un ieliku beigaas nevis 1 robaa bet atpakalgaitaa. Nu par laimi kaadi 20 cm palika no aizmuguree stavoshaa :)

aizmugure esoshais jau ar nevar saprast ko dariit! Ja taurees tad varbut vel vairaak priekshaa stavoshais sagaazees un spers sajuugu valjaa... :)

206752. viesis 24.jūlijs 2006 13:19
0 0 Atbildēt

Daudzi maacaas tikai no savaam kljuudaam. Labi, ka padalies... mosh kaads maaciisies arii no taveejaam.

206756. viesis 24.jūlijs 2006 13:57
0 0 Atbildēt

ASSa cienīgi avāriju izraisīšanas iemesli:

1. sapiņķerēšanās mobilā telefona brīvroku sistēmas vadā,

2. pie sarkanās gaismas vēsā mierā ieslēgt atpakaļgaitas ātrumu un iemīt pedāli grīdā,

3. knibināšanās gar auto radio.

Īpaša ASSa pazīme - apņemšanās "vairāk" skatīties uz ceļu!

206757. viesis 24.jūlijs 2006 14:12
0 0 Atbildēt

Manuprāt vidēji laba braucēja braukšanas pieredze. Pat pēc varbūtības teorijas šādi negadījumi var rasties. Un "kravas auto" šofera komentāri gan ir nevietā - ja jau viņš redzēja, ka tu neskaties uz ceļu, tad kāpēc izgriezās ārā uz galvenā ceļa? Varbūt gribēja lai tu viņam ieskriet tieši aizmugurē un pats esi vainīgs...?

206762. viesis 24.jūlijs 2006 15:07
0 0 Atbildēt

Es domāju, ka aplikt nav grūti, bet ir apsveicama šāda, kāut arī novēlota, bet tomēr vēlēšanās mainīties. Nevajadzētu cilvēku izsmiet par viņa pagātnes kļūdām, mums visiem tādas ir bijušas, bet vajadzētu iedrošināt turpmāk uzmanīties, vairāk domāt ar galvu un braukt drošāk. Jo mēs visi no tā būsim ieguvēji.

206768. viesis 24.jūlijs 2006 16:04
0 0 Atbildēt

Garākos gabalos esmu mēģinājis lasīt grāmatu/avīzi ;-0

206769. viesis 24.jūlijs 2006 16:06
0 0 Atbildēt

Es ari braucu kadu laiku domadams, ka braucu labi, bet nu - tas ari bija lidz pirmajam crach, kad biju vainigs, smagais ieskreja sanos, bet nebija liels atrums, ta ka nekas nopietns. Bet lai cik godigi mez visi braukt, vienmer atradisies kads, kas ieskries tevii, kur tu tajaa briidi nu neko nevaresi padarit, ta ari bija man, kad viens vieglais ieskreja saanos no pretejas joslas, jo redz sanesa! Labi, ka ne purnaa! Totals chau! Starp citu, man te tagad pedejaa laikaa miizhaas braukt tumsaa un agros riitos pa straaseem, kas iet cauri mezhiem, nenormali daudz zveeri sakushi skriet aaraa! Pats pedejo 2 meneshu laikaa gandriz 3 uzbraucu virsu, labi, ka paspeju izvairities! Kaa paareejiem ar so problemu??

206773. viesis 24.jūlijs 2006 16:34
0 0 Atbildēt

Par zvēriem pilnīgi piekrītu. Pašam uzradusies vēl viena dzimšanas diena. Stāsts sekojošs - braucu (darba darīšanās) no Limbažiem un aptuveni kilometrus 15/20 pirms Raganas izlec uz ceļa trīs pieauguši alņi. Bija 31.marts, ziemenes vēl nav nomainītas, asfalts sauss. Bremzējām, tā ka riepām lameles bija sakusušas. Apstājāmies tieši uz alņu iedomātās takas, un tas pirmais kas gāja pāri ceļam vēl meta ar pakaļkāju auto spoguļa virzienā. Līdz Siguldai braucām klusējot, bet kad apstājāmies, tad bez apstājas pa diviem vismaz četras cigaretes, drebošām rokām, nopīpējām. Labi ka ātrums nebija liels, tā būtu kabriolets un pāris sakropļotu cilvju ķermeņi, ja paliktu dzīvi.

206776. viesis 24.jūlijs 2006 16:48
0 0 Atbildēt

Likteņa ceļi ir neizdibināmi. Būtu dažas sekundes ātrāk bijis tai krustojumā - smagais būtu tev sānos ielicis. Un nekāda uzmanīšanās no tavas puses to nespētu novērst. Šādas situācijas nav paredzamas un nav tavā varā tās novērst. Tas ir jāsaprot, 3reiz jānospļaujas un jāturpina dzīvot. Vari aiziet uzlikt svecīti par godu sirmajam onkam kas tev stāvēja klāt. ;)

206784. viesis 24.jūlijs 2006 18:41
0 0 Atbildēt

Skola laba. Ja vēl kolēģis Bumbulic būtu paskatījies uz saviem iepriekšējiem krešiem ar kritiskāku aci... ;-)

Labi jau labi - paldies par pamācību & kārtējo atgādinājumu. Neviens mēs neesam perfekti, arī šūmis ir lauzis kātus. Es arī esmu metis kūleņus & šļūkājis sāniski pa ielas vidu. Paldies fejai, ka bez traumām, & - vēlreiz paldies, ka no tā arī esmu mācījies.

Lai mums visiem mierīgs prāts & acis vaļā, tad arī ripuļi pie asfalta turēsies! :-)

206789. viesis 24.jūlijs 2006 20:00
0 0 Atbildēt

Par zvēriem-mani vērojumi liecina,ka ,diemžēl,naktī jāmin uz vismaz 120,jo auto,braucot uz apm.80 mežā rada atbalsi,kas liek zvēram it kā mukt prom,t.i. pāri ceļam...kad pārvietojos ar fūri(uz kruīza-ap 80),zvēru,ka biezs...,ar vieglo minu kā nākas un viss bumbās...neviena vai stāv ceļa malā...

206790. viesis 24.jūlijs 2006 20:19
0 0 Atbildēt

a te ieksh iauto 95% visi ir taadi pashi ASSI un rallisti :D

sviestains raksts :D :D

P.s. a ASS smuki tulkojas no anglju meeles :D :D

206794. viesis 24.jūlijs 2006 20:48
0 0 Atbildēt

Kad izlasīju, citēju, "Tikai vēlāk es aptvēru, ka sāba vadītājs bija viens, bet mēs mašīnā trīs. Teorētiski varējām uztaisīt, ka sābs iebraucis man pēcpusē", tad nemaz nebrīnījos par to, kā liktenis atspēlējās.

206802. viesis 24.jūlijs 2006 21:54
0 0 Atbildēt

Kad uz 120 paņemsi staltbriedi , tad uzraksti.

206806. viesis 24.jūlijs 2006 22:50
0 0 Atbildēt

Tiesības aš no 98. gada, braucu kā dievs, tikai divas avārijas :D

206828. viesis 25.jūlijs 2006 10:28
0 0 Atbildēt

Autor iemaacies ne tikai bremzeet,bet arii stuuri groziit.95 gadiijumos var skeersli apbraukt,pa preteejo virzienu,trotuaaru.

127.0.0.1 212.93.97.206

SEC-SGHX200/1.0

206841. viesis 25.jūlijs 2006 13:48
0 0 Atbildēt

Da blin te paklausoties tadi specialisti salasijusies, ka tiri vai jasak brinities kur tas avarijas Latvija rodas?! Laikam vecie onkas un pensonari lido, ne? Un man jau skiet, ka lielaka dala no gudro komentu rakstitajiem un apd******jiem diezin vai adekvata situacija noreagetu savadak un ar labakam sekam. Jo cik nav dzirdetas runas - da es, da mana pieredze, da mana laime un tas viss lidz bridim kad ir ista situacija un istas sekundes. Parak daudz kas ir atkarigs no mirkla un pat mazas nejausibas. Un vel kas - neviens nav tik pilnigs soseju fans lai gudri te dziedatu-autors neuzmanigs, izradas u.t.t. Vai pasi esat tadi koncentretas uzmanibas parpilni kad braucat?

Tada sajuta rodas, ka kad gudri runat tad jus esat elementa, kad kads pastasta savu pieredzi, bet kad bus attieciga jusu situacija - ko tad?:) Runataju bars...

Un ja gribat pateikt, ka es sviestu runaju tad pieredze 15 gadi pie stures un crashi ir gana bijusi - gan pasa vainas del, gan tadel, ka NAV KUR LIKTIES UN IESPEJAMS IZVAIRITIES! Var tikai meginat samazinat vai minimizet negadijuma sekas.

neitralais

206851. viesis 25.jūlijs 2006 15:02
0 0 Atbildēt

:):):) Paldies par komentiem! Hm, visādi apspēlēts un t.t.... :) Kas te rakstīja par korām no 98.gada... Tiesības man ir no 88.gada, braukt regulāri sāku 10 gadus vēlāk... Ziniet kā jau, Padomju laiki, pēc žiguļiem rindā bija gadiem jāstāv, senči pārāk godīgi, ,blatus negribēja izmantot... :)

bembermember - vai neskaidri uzrakstīju? Ar sābistu draudzīgi šķīrāmies un tāds cūka es neesmu, lai apgrieztu pretēji notikumus, padarot par vainīgu sābistu! A kur, vecīt, Tavam komentam beigās pēdiņas noslēdzās? :)

Ā, sākumā meitene vaicāja par mašīnīt, kas tā bija - 5 gadīga mazdiņa, 323 F... Tāds vairāk dāmīšu bambālīts...

206873. viesis 25.jūlijs 2006 21:05
0 0 Atbildēt

Pat,ja pravas no 88.gada,tad divas ar pus avārijas nav maz.Pats braucu no 89.gada,ir nobraukts bišku vairāk par ļimonu,bet par laimi nevienas avārijas nav bijis-ne ka es vainīgs,ne arī kad kāds cits. Bet par Assu sevi nu nekādi neuzskatu-braucu mierīgi-atļautais+ 10-30km/h.

206876. viesis 25.jūlijs 2006 22:29
0 0 Atbildēt

nu man vadītāja apliecība aptuveni gadu un diemzēl viena avārija (es vainīgs)..... lai arī sevi uzskatu par labu šoferīti, bet diemzēl tā sanāca (vēls vakrs, tumsa, nogurums...... rezultāts) par to es tiešām nelepojos.... ļoti žēl - ceru, ka tagad kādus gadus desmit būs bez avārijām.... :/ :(

206877. viesis 25.jūlijs 2006 22:40
0 0 Atbildēt

Ilgi gan tie padomju laiki ilguši - līdz '98. gadam :D Zinu, ka pie p1sos, taču atceros labi pasen tavus stāstus par jelgaveni un lidošanu pie dokiem ar mazu bērnu mašīnā, kā arī vēl pāris epizodes, tāpēc nebrīnos par tām sastrādātajām muļķībām. Taču ceru, ka šis gadījums liks šo to pārdomāt, cik sapratu :)

206883. viesis 26.jūlijs 2006 9:17
0 0 Atbildēt

speedy220, tavs niks un pārliecība, ka gada laikā esi tapis par labu shoferīti, vien norāda, ka tev nav saprašanas par atbildību vadot automašīnu, un avārija pirmajā gadā ir tikai loģisks iznākums. Padomā par to!

206924. viesis 26.jūlijs 2006 14:16
0 0 Atbildēt

Nebēdā, Bambal, tā jocīgi viņiem ar autodzīves un cilvēka teiktā uztveri. visi tik gudri, ka laikam blakām pasēdēt nevarēs. visi ar interesi izlasa Tavu rakstu un tad sāk spridžīt. Pienāks arī viņu laiks, ja ne uz ceļa, tad citur.

206942. viesis 26.jūlijs 2006 23:19
0 0 Atbildēt

Nu es piemēram vienmŗ runāju pa mobilo pie stūres, pīpāju, džreiz to apvienoju, arī ēdu, dažreiz izdzeru vienu alu un nesudzos. Protams situācijas sanāk šad tad, bet parasti no vinam normāli izvairos. Braucu 10. gadus un nobraucis esmu ap 600 tūkst. km Ir bijusi viena maza avārija manas vainas dēļ, un vairākas, kad man izgriež priekšā, vai ieskrien pakaļā

207139. viesis 28.jūlijs 2006 14:58
0 0 Atbildēt

Kā var atpakaļgaitā iemaukt kādam purnā un pēc tam vēl teikt es māku labi un pārliecinoši braukt. Sorry, tu esi nejēga. Braucot, 100% uzmanībai ir jābūt vērstai uz ceļu un apkārtējo situāciju, lai spētu plānot un paredzēt kaut vai 1/2 solīti uz priekšu. Ja skaties uz radio, tad ar acs kaktiņu, ja uz spidometru tad ar acs kaktiņu. Es atceros sevi, kad mācījos - paskatos uz spidometru un tur arī manas acis pielīp līdz momentam, kad tēvs sāk kliegt kur es braucu.

207374. viesis 2.augusts 2006 21:34
0 0 Atbildēt

Par solījumu braukt uzmanīgāk un vispār laboties:

Darbības vieta - vēls rudens, tumšs vakars, lauku ciematiņš, neapgaismota iela, krīt pirmais vai otrais sniegs un ir uzkrituši pāris cm. Ierodos no Rīgas, satieku kafejnīcā (lauku barčiks) vecas paziņas, neko nedzeru, nopērku cigaretes un braucu mājup. Braucu ap 50km/h. Te pēķšņi redzu kādus 10-15 m tālāk no labās puses 'izstreipupļo' cilvēks, neceru ka viņs apstāsies, bremzēju un stūrēju aiz viņa muguras,auto vēl nedaudz sanes, bet nekā, viegli aizķeru ar kreiso auto stūri. Esmu šokā un īsti nesaprotu kāpēc paripoju pāris metrus uz priekšu un noparkojos kreisajā ceļa pusē (pats nezinu kāpēc). Izkāpju skrienu pie cilvēka, viņš pieceļas sēdus, sēd un kaut ko vāvuļo. Mobīlā līdzi nav:( Apstājas garāmbraucējs un solās izsaukt ātros un policiju. Pa to laiku vīriņš atdzīvojas. Nez no kurienes parādas vīreļa drauģelis. Un te sākas! Es visu redzēju, tu brauci uz kāda 100 ja ne vairāk, draugs vispār bija uz ietves, tu viņam tur arī uzbraci utt. Vīrelis pa to laiku ir piecēlies kājās un ir redzms, ka izņemot zilu gurnu viņam vairāk nekā nav. Jau krītu panikā. Te piebrauc Menti, vīrelis apguļas :D un sāk saukt pēc palīdzības.

Te man uzsmaidīja laime. Policija pazist cietušo un sākt viņam braukt visrū, vai tik viņš negrib uz atskurbtuvi utt. Vīriņš ātri vien sabīstas un viņam vairs nav nekādu pretenziju.

Apskatu auto, ir ieliekums kapotā, bet tajā mirklī man jau ir galīgs pofigs par visu. Policisti uzraksta protokolu un esmu brīvs.

Nosolos braukt vēl uzmanīgāk, it sevišķi sliktas redzamības un slidenos apstākļos.

209295. viesis 19.augusts 2006 22:26
0 0 Atbildēt

Man tāds atsskurbulis vienreiz ar uz ceļa izleca ar ritani,tik pēkšņi-gandrīz pa pus ceļu.

Laime ka pretīm neviens nebreauca,paspēju apbraukt.

Ja būtu bijis jābremzē-ne tur ABS,ne labas riepas glābtu.

Tā kā uzmanies vai neuzmanies---ja ne tu,tad tevi.

209795. viesis 25.augusts 2006 12:18
0 0 Atbildēt

Nu, ja tādi kā tavi divi pirmie "bumi" gadītos sievietei, diez vai kāds viņu sauktu par "assu", vienīgi ironiski nosmīnētu- sak nu protams: "Sieviete pie stūres".

209836. viesis 25.augusts 2006 17:00
0 0 Atbildēt

Par raksta autora problemrisinājumiem sāku domāt jau savā pirmajā braucienā ar tēva žiguli , nākamajā dienā pēc tiesību saņemšanas. Tas bija tālajā 1977.gada maijā. Nu, jau nākamgad būs 30 gadi pie stūres BEZ crachiem ,soda punktiem ,šmigas un problemam ar vaditāja apliecību. Nu, kaut kāda mini sadursme stāvvietā vienreiz bija, bet bez sekām. SECINĀJUMI : vadot auto, VISA uzmaniba jāveltī tikai procesiem ,kas saistīti ar DROŠU braukšanu. Loģiski, ka nepietiek ar to vien, ka pats formali ievēro satiksmes noteikumus - pastāvīgi jāvēro situācija tuvā u tālākā apkārtņē. šajā gadījumā, smagais bija LAIMĪGS gadījums : sliktāk būtu bijis, ja smagā vietā uz brauktuves būtu parādījusies māmiņa ar bērnu ratiņiem vai kāds invalīds. BŪSIM UZMANĪGI !

211429. viesis 16.septembris 2006 9:25
0 0 Atbildēt

Es ari liidz pirmajam kuulenim domaaju ka esmu baigais spec, ka es tacu vareesu savaakt massiinu, man tak ir pieredze (toreiz ~4gadi.) Autinnu norakstija, ne passam ne pasazzierim ne skrambinnas. Tagat braucu bez liekas riskeesanas, jo tresso dzimsanas dienu var arii nebuut. (uz karuselliem veeljoprojaam negribaas iet.)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 4

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti