Pērnavā triumfē Jurševskis, Keišs un Kalniņš 3

 
8.augusts 2006 12:27

5. augustā, noslēdzās "Puma Racing Weekend", kuras ietvaros norisnājās 4. Ziemeļeiropas zonas čempionāta posms autošosejā, Latvijas čempionāta 3. posms un 4. SABI kausa posms.

Sacensībās viskuplākā pārstāvniecība bija Nacionālajai klasei - uz starta pirmajā braucienā(apvienojumā ar igauņu junioru klasi) izgāja 27 braucēji, kas bija sen neredzēts automobiļu daudzums Baltijas autošosejas vēsturei.

NEZ čempionāts

Pērnavas „Puma Racing Weekend" ietvaros norisinājās ceturtais Ziemeļeiropas zonas(NEZ) čempionāta posms autošosejā. Šoreiz tas latviešiem bija visai veiksmīgs - mūsu saistošākajā klasē B2000 izcīnīts viss goda pjedestāls, savukārt klasē Super 1600 otro vietu izcīnija jelgavnieks Lauris Vidžis.

Klase B2000. Kvalifikācija parādīja, ka ātrākais, uzrādot labāko laiku 1:00.439, ir „AMB" komandas galvenā cerība - Arnis Jurševskis. Savukārt no otrās starta pozīcijas, atpaliekot par  nepilnām divām sekundes destmitdaļām, startēs nāksies Jānim Horelikam, aiz viņa rindu tālāk startēs igauņi - Raimo Kulli un Margus Pihlaks. Kā piektajam startēt nāksies „SRT" pārstāvim Jurim Sprūdem(1:01.387). Pēdējo vietu klasē ieņēma klases jaunpienācējs, igaunis Urmas Kitsings(1:02.847), kas startēja ar pietiekami spēcīgu „BMW" sporta automobili. Diemžēl kopš sacīkstēm Kauņā vēl nebija salabota otra „SRT" komandas pārstāvja, Egona Lapiņa „Opel Astra OPC" automobilis - jaunā motora un ātrumkārbas detaļas no Vācijas ir aizkavējušās.

Pirmā brauciena startā pozīciju saglabā Jurševskis, tālāk Horeliks un Kulli, kamēr Sprūde līdz pirmajam līkumam ir pašāvies garām Pihlakam, tomēr viņš mazliet iedunkā Sprūdes mašīnu un ar ko pietiek, lai viņš izslīdētu no trases un atkristu uz pēdējo vietu. Sacīkšu visu 12 apļu garumā Jurševskis tur aptuvenu 3 sekunžu startā izrauto pārsvaru pār Horeliku. Sprūde cīnās ar Super 1600 klases pārstāvjiem netiekot klāt savas klases konkurentiem - kā nekā starta negadījumā tika zaudētas vismaz 15 sekundes. Par laimi, tehniskas problēmas piemeklē gan Kitsingu, gan Kulli - abi izstājas no sacīkstēm neveicot obligātos 75% distances. Arī Pihlaks apstājas trases malā, tomēr viņam ir veikt nepieciešamos 75% distances un viņam tiek ieskaitīta ceturtā vieta. Tādējādi Juris Sprūde šajā braucienā finišē trešajā vietā.

Otrā brauciena starta secība ir apgriezts pirmā brauciena labāko četrinieks - Sprūdem otrā starta vieta. Startā ārkārtīgi ātrs ir Horeliks, no trešās vietas paceļoties uz pirmo. Tālāk Pihlaks un Sprūde. Jurševskis pāris apļu laikā apdzen gan Sprūdi, gan Pihlaku un uzsāk pakaļdzīšanos Horelikam. Tikmēr Sprūde cīnās ar igauņiem un acīmredzamo defektu dēļ tomēr piekāpjas abiem igauņiem, atkrītot uz piekto vietu finišā. Jurševskis jau sēž astē Horelikam, tomēr brīdī, kad veikti jau vairāk kā puse no divdesmit apļu sacīkstes, Jurševskis kļūdās taisnē pirms pagrieziena uz finiša taisnes un bija spiests izbraukt ārpus trases, bet Arnis spēja saglabāt savu pozīciju un šajā braucienā finišēt kā otrais.
Divas intrigas izvērtās vēl tikai pēc paša finiša. Bija dalīta pirmā un dalīta trešā vieta. Šī posma pirmo vietu dalīja Arnis Jurševskis un Jānis Horeliks - abiem pa 45 punktiem. Savukārt trešo vietu dalīja Juris Sprūde un Margus Pihlaks - abiem kontā 28 punkti. Parasti labākais ir tas, kuram otrajā braucienā ir augstāka vieta - tomēr šoreiz, pēc šo sacensību nolikum, bija pretēji un uzvaru svinēja Arnis Jurševskis. Un kā trešais tika atzīts „SRT" pilots Juris Sprūde.

Kopvērtējumā, pēc 4. posmiem, vadībā joprojām ir Juris Sprūde(135 punkti), uz otro vietu pakāpies „JH-motorsport" pilots Jānis Horeliks(130 punkti).  Uz trešo vietu noslīdējis Raimo Kulli(123 punkti), savukārt ceturtajā vietā atrodas Arnis Jurševskis(120 punkti).
Klase Super 1600. 1. braucienā otrajā distances daļā lieliski brauca Atis Veismanis, kurš pēdējā taisnē pirmajā pozīcijā, tomēr pēdējā apļā pēdējā taisnē(aptuveni 5 metrus pirms finiša) ar Ati Veismani divkaujā iesaistījās otrās vietas īpašnieks Andres Hall. Kontakta rezultātā Veismanis ietriecās riepās, savukārt Hall finišēja pirmais. Veismainis finišu sasniedza kā ceturtais, garām palaižot arī latviešu braucēju Lauri Vidži. Andres Hall tika piešķirts 10 sekunžu sods un tuvākie trīs sekotāji varēja pacelties par vienu pozīciju. Jaunais latviešu pilots - Kaspars Graudiņš, savā debijas sacīkstē izcīnīja 9. vietu. Otrajā braucienā Ata Veismaņa automobīlis tehnisku ķibeļu dēļ nebija spējīgs pat sasniegt finišu. Vidžis finšēja ceturtais, bet Graudiņš finišēja kā septītais. Šī posma kopvērtējumā Vidžim pat izdevās stāties uz goda pjedestāla otrā augstākā pakāpiena!

Formula Baltic abos braucienos labākais bija Jegors Popovs, savukārt Baltic GT ārpus konkurences bija „Radical" braucējs - lietuvietis Adžejs Džikevičs.

Nākošais, 5. NEZ čempionāta posms norisnāsies tepat Rīgā - Biķernieku trases auto aplī.

Nacionālā klase

Sestdien Pērnavā norisinājas 4. Nacionālās klases posms - 3. Latvijas čempionāta un 4. SABI kausa etaps. Pa uzvarai katrā braucienā izcīnīja Armands Keišs un Mārtiņs Kalniņš. Uz sacīkstēm bija ieradušies 23 braucēji.

Nacionālās klases pārstāvji Pērnavā ieradās jau ceturtdien, jo vairumam tā bija pirmā iepazīšanās ar Igaunijas trasi. Tika aizvadīti vairāki treniņi, lai nostiprinātu pieredzi trasē un pielabotu mašīnas. Pa uzvarai izcīnīja Armands Keišs no „AJA" komandas un Mārtiņš Kalniņš no „AMB". Uzvarētājs divu braucienu summā izrādījās Armands Keišs no „AJA" komandas ar 35 punktiem.

Pirmajā braucienā no pirmās starta vietas startēja Artūrs Zantmans („Permalat"), aiz viņa Alfrēds Vīksne. Tālāk Timaks un Elksnis. Startā pirmo vietu nosargā Zantmans, otrais Timaks („X-sports"), trešais Elksnis („HGK"). Lieliski pirmos apļus veic Keišs - viņš startēja no astotās pozīcijas, apdzenot vairākus konkurentus un jau sacīkstes trešajā aplī izvirzoties vadībā. Normunds Šubeckis („AJA"), startējot viens no pēdējiem, pacēlies par vairākām pozīcijām drīz jau cīnās par vadošo sešnieku. Vienu brīdi otrais ir Timaks, kam seko Zantmans. Ceturtajā aplī Zantmans tiek garām Timakam un līdz pat devītajam aplim notur šo pozīciju, kad viņam patraucas garām Šubeckis, kurš jau bija izrēķinājies ar pārējiem konkurentiem. Tikmēr ļoti sīvas cīņas norisinājās pirmajā sešniekā, kur nepārtraukti viens otram sekojot cīnījās vismaz 6 braucēji. Trešo vietu līdz finišam notur Zantmans. Ceturtais finišē Blušs, kurš apli pa aplim ticis garām konkurentiem, startējot divpadsmitais. Sīvas cīņas sacīkstes gaitā aizvadīja Jānis Kārkliņš no „BCL" komandas ar Edgaru Vītolu, visu laiku mainoties pozīcijām, finišā ātrāks par 0,3 sekundēm tomēr izrādījās Kārkliņš, finišējot piektais. Vītols sestais. Sekundi aiz Vītola Timaks, vēl sekundi aiz Timaka Elksnis, noslēdzot pirmo astotnieku. Neveiksmīgs brauciens izvērsās Vadimam Vihņēvičam no „Permalat", kuru astotajā aplī no piektās pozīcijas izstūma konkurenti liekot atkrist uz divdesmitpirmo vietu. Finišā Vihņēvičs iebrauc deviņpadsmitais. Zīmīgi, ka sacīkste norisinājās bez lieliem incidentiem un neviens braucējs neizstājās. Jenčam sanāca neliela sadursme ar vienu igauņu junioru klases braucēju. Ātrāko apli uzrādīja Normunds Šubeckis - 1.08.101. Zīmīgi, ka tikai piecpadsmitās vietas īpašnieks Gints Zeiļa no uzvarētāja atpalika tikai 23 sekundes, kas liecina, ka cīņas par pozīcijām bija ļoti sīvas visa brauciena garumā.

Otrais brauciens izvērtās ne mazāk saspringts. No starta pirmais aizbrauca Mārtiņš Kalniņš, kas izmantojot konkurentu savstarpējo rīvēšanos, sekmīgi uzvarēja braucienu, kas viņam bija pirmais panākums karjerā. Tikmēr sīvas cīņas notika par pārējām vadošajām vietām. Startējot otrais, Maksims Esterkins pamazām piekāpās pieredzējušākajiem konkurentiem. Trešajā aplī mēģinot apdzīt Gubarevu nesekmīgs moments sanāca Andim Meilandam („X-sports") - abi braucēji izlidoja no trases, tomēr Gubarevs spēja sekmīgi atgriezties trasē, kamēr Meilandam, lai neizraisītu sadursmi nācās pagaidīt, kamēr viss braucēju kopums pabrauc garām, un uzsākt pakaļdzīšanos no beidzamās pozīcijas. Ceturtajā aplī tiekot garām Esterkinam, Blušs tiek otrajā vietā. Sestajā aplī arī Petrovskis („Permalat") apdzen Esterkinu un izvirzās trešajā vietā, iegūstot savu pirmo goda pjedestālu. Ilgā cīņā ar Armandu Keišu ātrāks izrādās Edgars Vītols. Astotajā aplī Esterkins vairs ir tikai astotajā pozīcijā. Tiekot garām arī Keišam, cīņu ar Vītolu uzsāk Kārkliņš, tomēr šoreiz finišā pirmais iebrauc Vītols, Kārkliņš piektais, sesto vietu notur Keišs, aiz viņa Vihņēvičs, kurš pacēlies uz septito vietu no divpadsmitās startā. Astotais finišē Mārcis Kaktiņš. Devītais Esterkins. Šoreiz nepaveicās Šubeckim, kurš nokavēja izbraukšanu trasē no boksiem un startēja pēdējais. Tomēr vēlāk, kad viņš bija jau aizcīnījies līdz desmitajai vietai, mašīnai radās tehniskas problēmas un nācās mierīgi noriņķot sacīksti, palaižot garām konkurentus un paliekot bez punktiem. Ātrāko laiku uzrādīja Jānis Kārkliņš - 1.07.879.

Latvijas čempionāta kopvērtējumā abu braucienu summā uzvarēja Armands Keišš ar 35 punktiem, otrais izrādījās Kristaps Blušs ar 34, trešais Mārtiņš Kalniņš ar 25. Kopvērtējumā vadību zaudējis Normunds Šubeckis, viņam tagad ir 90 punkti. Par 3 punktiem vairāk ir Blušam. Trešo vietu saglabāja Artūrs Zantmans ar 79, tomēr viņam strauji pietuvojās Edgars Vītols ar 71. Iespaidīgu lēcienu izdevās veikt Keišam no divdesmitpirmās uz devīto vietu ar tiem pašiem 35 punktiem. SABI kausa kopvērtējumā līderpozīcijas saglabāja Šubeckis ar 140 punktiem, otrais Blušs ar 126, trešais Zantmans ar 115.

Paredzētais posms 20. augustā ir atcelts un pārcelts uz septembri. Nākamais posms notiks 27. augustā kopā ar NEZ 5. posmu Biķernieku autotrasē.

Sacensību rezultātus un plašāku galeriju iespējams apskatīt autošosejas portālā www.srt.lv

 
Visi komentāri
 
207922. viesis 8.augusts 2006 12:39
0 0 Atbildēt

pēc šo sacensību nolikum, bija pretēji...

Nevis pēc šo sacensību, bet pēc NEZ 2006 gada nolikuma - vienādu punktu gadījumā uzvarētāju nosaka pēc kvalifikācijas sacensību rezultāta.

Nekaitē arī nolikumus palasīt!

207929. viesis 8.augusts 2006 13:00
0 0 Atbildēt

207922. viesis

Tā nu gluži nav, jo šogad vienā posmā jau tika vērtēts kā parasti...

207989. viesis 8.augusts 2006 16:51
0 0 Atbildēt

207929. viesis

nekļūdas tas kas neko nedara... diemžēl

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti