«Audi 80» pret «Mazda 626» 277

16.maijs 2002 0:27

Gatavojoties iegādāties lietotu automašīnu, bieži vien saskaramies ar problēmu: kam dot priekšroku - vāciešiem vai japāņiem? Šajā gadījumā nevajag uzreiz klausīties garāžas kaimiņa stāstus vai arī akli uzticēties vācu pedantismam...

Katram modelim ir savas vājās un stiprās puses, tāpēc nedrīkst viennozīmīgi skatīties uz šiem diviem "kontinentiem". Šodien mēģināsim ieviest kaut kādu skaidrību par šiem «second hand» D-klases pārstāvjiem - Mazda 626 (virsbūves indekss GD) un Audi 80 (virsbūves indekss 89) - "mučelei".

Audi 80 vēsture
08.86 Sāk ražot Audi 80 mučeli (3. paaudze) ar virsbūves indeksu 89
02.87 Visiem dzinējiem ievieš katalizatorus
08.87 Dzinēju gamma papildinās ar 4-cilindru 2.0 l/113 zs un 5-cilindru 2,0 l/115 zs, 2,3 l/136 zs un 2,0 l 20V/160 zs
09.87 Parādās Audi 90 modelis, kas atšķiras ar labāku aprīkojumu, debitē 80/90 Quattro versijas
02.88 Birmingemas autosalonā prezentē Audi Coupe trijās modifikācijās: 2,3Е, Quattro, Quattro 20V
07.88 Jauns dīzeļdzinējs ar turbīnu: 1,6 l/80 zs
03.89 Sāk ražot turbodīzeļdzinēju 1,9 l ar jaudu 90 zs
09.91 Audi 80/90 nomaina jauns modelis ar B4 virsbūvi


Mazda 626 vēsture
07.87 Priekšpiedziņas Mazda 626 ar virsbūves indeksu GD nomaina iepriekšējo - GC
04.88 Mazda 626 Wagon pirmizrāde
10.88 Saules gaismu ierauga lukss variants - sedans Persona
08.89 Parādās visjaudīgākā 16V 2litru versija ar 148 zs jaudu, kā arī 4WD un 4WS modifikācijas
08.90 Mazda 626 piedzīvo nelielu "restailingu"
03.91 Mazda 626 GD virsbūvi nomaina GE


Eksterjers
Mazda 626 (1987-91) piedāvā plašu modifikāciju gammu: 4-durvju sedans, 5-durvju hečbeks, kupeja, 5-durvju universāls. Neskatoties uz to, ka virsbūves nav cinkotas, kvalitatīvais krāsojums un grīdas antikorozijas apstrāde aizsargā to no rūsēšanas. Jāatzīmē, ka 626 virsbūve ir ar ļoti labu pasīvo drošības līmeni, kas panākts ar īpašu rāmja elementu, kur balstās dzinējs. Šī konstrukcija pastiprina rāmja stiprību.

Audi 80 (1986-91) modeļu rindā gan ir mazāk modifikāciju: 4-durvju sedans, kupeja un kabriolets. Savas specifiskās virsbūves izskata dēļ - uzpūstu apakšējo daļu, stipri sašķiebto aizmugurējo stiklu - to sauc par "bočku". Galvenā priekšrocība, īpaši mūsu apstākļos, pilnīgi cinkota virsbūve, uz kuru Audi deva 10 gadu nerūsēšanas garantiju.

Protams, automašīnas nav bez problēmām. Savas neparastās formas dēļ Audi 80 priekšējā stikla augšējā daļa atrodas ļoti tuvu vadītāja un blakussēdētāja galvām, bet aizmugures statnes pārkaras pār pasažieru galvām. Vēl - mašīnai nav aizmugurējo lonžeronu, kas pie mazākā trieciena "pa dupsi" garantē būtiskus bojājumus.

Abas mašīnas ir samērā populāras un virsbūvju remontam ne vienmēr ir jāpērk jaunas detaļas, jo ir taču "šroti". Tomēr jāatzīst, ka Audi 80 detaļas būs nedaudz lētākas, kā Mazda 626.

Interjers
Salona noformējuma vērtējums ir atkarīgs galvenokārt no gaumes...

Mazda 626 salons droši ir nosaucams par 5-vietīgu. Aizmugurē šeit pietiks vietas 3 pasažieriem, ko tik droši nevar teikt par Audi 80. Vēl Audi 80 aizmugures sēdekļi ir mazāk komfortabli nekā 626. Īpaši tas jūtams ilgstoši braucot.


No Mazda 626 var atzīmēt bagāžas nodalījuma un benzīna bākas vāciņa atvēršanas slēdžus, kas novietoti pie vadītāja sēdekļa, kā arī tādus sīkumus, kā aizdedzes atslēgas, durvju apakšējās daļas un vadītāja grīdas apgaismojumu. Kas attiecas uz Audi 80, tā panelis ir aprīkots ar septiņiem ventilācijas caurumiem ierasto četru vietā.

Ne pašu pēdējo lomu spēlē arī bagāžas nodalījuma tilpums. Šajā "sadaļā" neapšaubāmi līderi ir japāņi. Audi ietilpību pat nevar palielināt izjaucot sēdekli, jo aiz tā muguras atrodas benzīna bāka.

Spēka agregāti
Abiem automobīļiem ir samērā plašs dzinēju klāsts. Mazda 626 ir iespējami 6 dzinēju veidi - no 80 līdz 148 zs un divi dīzeļi - 60 un 75 zs. Pie pareizas braukšanas tie nokalpos 300-350 tūkstošus km.





Audi 80 ir seši benzīna agregāti, pie tam 3 no tiem VW 4-cilindru ar jaudu no 75 - 113 zs, kas tiek uzstādīti tikai uz 80-tajiem un 3 dzinēji, kurus uzstāda arī uz 90-tajiem - 5-cilindru ar jaudu sākot no 115 un beidzot ar 162 zs. Mierīgas braukšanas cienītājiem ir arī 3 4-cilindru dīzeļi ar jaudu no 54 - 90 zs. Vidējais 4-cilindru dzinēju resurss ir 250-300 tūkst. km, bet 5-cilindru - nedaudz vairāk: 300-400 tūkst. km.

Visu dzinēju gāzu sadales mehānisms - gan Mazda, gan Audi tiek griezts ar zobsiksnu. Tomēr, atšķirībā no "bočkām" (mučelēm), kurām siksna jāmaina ik pēc 60,000 km, 626 tā jāmaina ik pēc 100,000 km.

Pievērsiet uzmanību: gāzu sadales mehānisms gan Audi 1,6 gan visiem Mazda 626 ar laiku ir jāregulē. Vidēji tas var maksāt ap 20-30$.

Audi 80/90 vājā vieta - dzesēšanas sistēma. Nereti "mučelēm" sasprēgā gumijas trubas, oksidējas termoreleja kontakti, kā arī ātri "nobeidzas" ūdens sūknis. Mazda 626 šādas problēmas nepastāv.

Dīzeļdzinēji gan šiem auto ir dažādi. Mazda 626 dīzeļi ir atmosfēriskie, bet "mučeļu" dīzeļi ir ar turbo iešprici, kuriem obligāti ik pēc 20,000 km ir jāmaina gaisa filtrs, lai neizietu no ierindas turbīna.

Transmisija
Lielākā daļa 626 ir ar priekšējo piedziņu, kaut arī pastāv tādas modifikācijas, kā 4Wd un 4WS, bet no tādu iegādes labāk atturēties. Lielākā daļa 626 aprīkota ar 5-pakāpju mehānisko ātrumkārbu, bet 4-pakāpju automāti nav kļuvuši populāri. Ja tādu "automātu" pērkat, tad uzreiz mainiet eļļu, filtru un kartera blīvi. Atcerieties, ka šādas operācijas ir jāatkārto ik pēc 40,000 km atšķirībā no mehāniskās, kur tas jādara tikai ik pēc 70,000 km.

Mehānisko kārbu sajūga piedziņa ir hidrauliskā. Ar laiku tā tomēr jāatgaiso. Vidēji sajūga disks un grozs ir jāmaina ik pēc 150 - 200,000 km.

Lielākā daļa Audi 80 ir priekšpiedziņas modeļi, tomēr nereti sastopami arī pilnpiedziņas varianti - Quattro. To konstrukcija ir samērā uzticama un neizsauc nekādas aizdomas. Audi 80 komplektējas ar 5-pakāpju manuālām kārbām vai 4-pakāpju automātiem, kaut arī daži - lētākie modeļi - ir bijuši aprīkoti ar 4-pakāpju manuālo kārbu. Tradicionāli skaitās, ka drošākas ir mehāniskās ātrumkārbas, bet tām arī ir savi trūkumi - izdilst kulises bukse, kas palielina "brīvgājienu". Izvēloties Audi 80, priekšroka būtu jādod 5-pakāpju meh. kārbām, jo ar to dzinējs būs visekonomiskākais. Mehāniskajām kārbām eļļa jāmaina ik pēc 70,000 km, bet automātiem eļļa, filtrs un blīve - ik pēc 60,000 km.


Ritošā daļa un citi agregāti
Mazda 626 piekare ir gana blīva, bet tai pašā laikā to nevar nosaukt par cietu. Starp citu, gan priekšējā, gan aizmugures piekare ir neatkarīgas, kas pie tam aprīkotas ar stabilizatoriem. Tāpēc pat pie ļoti dinamiskas braukšanas 626 demonstrē labu stabilitāti. Uzslavu var izpelnīties arī detaļu izturība - uz mūsu ceļiem tās ir samērā "ilgspēlējošas". Tomēr nākas atzīmēt, ka "japāņiem" nākas pārbaudīt un regulēt gan priekšējo, gan aizmugurējo riteņu savērsumu ik pēc 20,000 km.

Audi 80 piekare ir samērā cieta, tāpēc brauktuves nelīdzenumus vadītājs un pasažieri izjutīs samērā labi. Bieži vien šo auto īpašnieki paši uzlabo 80-tā piekari, nomainot atsperes pret mīkstākām, kā arī mainot amortizatorus.

Priekšējā piekare - neatkarīgā, bet aizmugurējā - pusneatkarīgā, kā dēļ Audi 80 ātros pagriezienos zaudē Mazda 626. Tomēr pusneatkarīgā piekare ir vieglāk apkalpojama un remontējama - tai arī nav vajadzīga regulēšana. Ar laiku tai noteikti ir jāmaina "sailentbloki".

Gandrīz visām Mazda 626 ir stūres pastiprinātāji, ko nevar teikt par Audi 80. Ņemat vērā, ka gan Mazda 626, gan Audi 80 stūres pastiprinātāja sūknis nav izjaucams, tāpēc blīvslēgu bojājuma gadījumā ir jāmaina viss sūknis.

Bremžu sistēma abiem "vienklasniekiem" ir līdzīga - lētākajām modifikācijām ir priekšējās diska un aizmugures loku bremzes; dārgākiem - priekšējās ventilējamās disku un aizmugurējās disku bremzes. Pēdējām modifikācijām bieži ir arī ABS. Ņemat vērā, ka 626-jām ar aizmugurējām disku bremzēm - ja nodils rokasbremzes piedziņa, tad nāksies mainīt visu "suportu". Gan Audi, gan Mazda nedrīkst bremzes novest līdz "dzelzim", jo tas stipri sabojās ne tikai bremžu diskus, bet var "nobeigt" arī pašus "suportus".

Secinājumi
Uz šodienu šo mašīnu cena (1990-91) ir pietiekoši zema, tāpēc katrs pircējs pats var viegli izlemt sev pieņemamāko variantu. Mazda 626 labāk piestāvēs ģimenes pāriem, kam vajadzīgs praktisks un funkcionāls auto, bet jauniem cilvēkiem, kurus neuztrauc saimniecības darbi, derēs Audi 80.

iAuto//AutoCityChannel

P.S. Ja Tev ir savas domas par šeit aprakstītajiem auto, raksti tās komentāros!

audi-tests mazda-tests
 
277 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
df 27.novembris 2013 17:37
3 0 Atbildēt

audi nau masina , tie ir zirga rati kas slikti turas uz cela.

ja jus perkat audi ,jus maksajat tijai par 4 rinkiem, jo nau ne kada konforta.

mazada ir loti labs auto letas izmaksa, labi izturigi dzineji un daudz ekstru.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sadursme ar sniega tīrīšanas tehniku (+ video) 19

"Lexus 350" vadītājs nav gatavs sniega tīrītāja manevram, tādēļ piedzīvo smagu avāriju. Lasīt vairāk

 

papildināts: Jūrmalā autovadītājs uz regulējamas pārejas uzbraucis bērnam, par luksofora gaismu nav 100% informācijas (+ VIDEO) 31

Šodien (22.11.2017) Jūrmalā, Dubultos, uz regulējamas gājēju pārejas vadītājs ar "Lexus" markas spēkratu uzbraucis 13 gadus vecam (pēc nepārbaudītas informācijas) bērnam. Lasīt vairāk

 

Bremzēšana ar pārnesumiem: par un pret (+ video) 24

Bremzēšana ar pārnesumiem: TV raidījums "Zebra" eksperimentē, pārbauda šī paņēmiena efektivitāti un secina kad un vai vispār to ir vērts pielietot. Lasīt vairāk

 

Fantastika! - "Tesla" kravinieka iespaidīgais ieskrējiens uzņemts video (+ video) 5

"Tesla" kravas auto (no 2019.g.) apveltīts ar iespaidīgu dinamiku. Ja kāds šaubās, lai noskatās video! Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti