Rīgas domes Satiksmes departaments vakar, 13.septembrī, iesniedza Rīgas domes priekšsēdētāja vietniekam Jānim Birkam virkni priekšlikumu par tuvākajā laikā veicamajiem darbiem satiksmes plūsmas uzlabošanai Rīgā.
«Ir atrasti konkrēti priekšlikumi, kurus kopīgi ar citām atbildīgajām institūcijām var realizēt nekavējoties,» iepazinies ar saņemto dokumentu, konstatēja Jānis Birks. Vicemērs uzdeva departamentam sagatavot laika grafiku, kādā izstrādātie priekšlikumi tiks realizēti, un uzsākt nepieciešamās darbības ierosinājumu ieviešanai.Lai paplašinātu ielu brauktuves teritoriju, Satiksmes departaments apņēmies izvērtēt iespēju pilsētas centrā organizēt automašīnu novietošanu stāvvietās gar ielu malām, izvietojot tās paralēli brauktuvei. Tādējādi tiktu samazināts arī iekārtošanās laiks autostāvvietā un paaugstināta satiksmes drošība, jo autovadītājam būtu daudz pārredzamāka situācija uz ielas. Kā pirmā, iespējams, varētu tikt mainīta automašīnu novietošanas kārtība Dzirnavu ielā, kur RDSD rosinās SIA «Rīgas satiksme» veikt nepieciešamos izpētes darbus.
Satiksmes departaments arī rosinājis noteikt vienotu ierobežojošo manevru laiku visā pilsētā. Kā zināms, šobrīd aizliegumu zīmju darbības laiks pilsētā ir atšķirīgs, kas vakara stundās kavē satiksmes plūsmas vienmērīgumu.
Lai uzlabotu satiksmes plūsmu, tiks pārskatīta arī stāvvietu likvidēšana atsevišķās pilsētas centra ielās.
Satiksmes drošības paaugstināšanai un satiksmes plūsmas uzlabošanai Satiksmes departaments turpinās ieviest kreiso manevru aizliegumus pilsētas maģistrālajās ielās. Šobrīd jau ir aizliegti kreiso pagriezienu manevri daudzviet Brīvības ielā, Lāčplēša ielā, Kr.Valdemāra ielā, A.Čaka ielā u.c. Lai paaugstinātu satiksmes drošību un uzlabotu krustojuma caurlaides spēju, kreiso pagriezienu manevri virzienā uz centru būtu aizliedzami arī A. Čaka ielas un Pērnavas ielas krustojumā, kā arī A.Čaka un Laboratorijas ielas krustojumā, A.Čaka un Artilērijas ielas krustojumā u.c. Pēc policijas reģistrētiem ceļu satiksmes negadījumiem laika posmā no 2004.gada līdz šā gada septembra sākumam A.Čaka un Pērnavas ielas krustojumā ir notikuši 108 ceļu satiksmes negadījumi. Kā liecina Satiksmes departamenta veiktā analīze, no visas transporta plūsmas, kas šķērso šo krustojumu, kreiso pagriezienu virzienā uz centru veic tikai aptuveni 3% transportlīdzekļu, kas rada 25% no visiem ceļu satiksmes negadījumiem šajā krustojumā.
Tiks turpināta sabiedriskā transporta pieturvietu izvietošana «kabatās».
Departaments turpinās elastīgu luksoforu signālplānu izstrādi satiksmes plūsmas uzlabošanai un pieslēgšanu vienotam tīklam RDSD Satiksmes vadības centrā, kā arī videonovērošanas sistēmas paplašināšanu.
Tāpat jau tuvāko nedēļu laikā paredzētas vairākas tikšanās:
– ar Rīgas domes Vides departamentu, lai rastu iespēju pārkārtot atkritumu izvešanas laikus pilsētas centrā un tā netiktu veikta sastrēgumstundās,
– ar Ceļu policiju par pastiprinātu kravu transporta kontroli uz tiltiem un maģistrālajās ielās. Veicot satiksmes plūsmas pār Akmens tiltu monitoringu, RDSD Satiksmes vadības centrs konstatējis, ka smago automašīnu vadītāji regulāri pārkāpj noteikto aizliegumu šķērsot Akmens un Salu tiltu laikā no plkst. 7 līdz 10 rītā, tādējādi apgrūtinot satiksmes plūsmu. Sodīt pārkāpējus var tikai Ceļu policija. Tāpat ir paredzēts pārrunāt jautājumu par iespēju veikt pastiprinātu maršruta taksometru kontroli, organizējot kopīgus kontoles reidus, kuros piedalītos gan Satiksmes departamenta Kontroles dienests, gan Ceļu policija.
– ar Pašvaldības policiju par pastiprinātu preču piegādes kontroli, kā arī par pastiprinātu automašīnu stāvēšanas kontroli krustojumu un pieturvietu teritorijās.
Sapnji sapnji sapnji