Nepieciešama jauna infrastruktūra kreisajā krastā 8

 
15.septembris 2006 0:02

Lai nodrošinātu normālu satiksmes plūsmu un piekļuvi Latvijas Nacionālajai bibliotēkai un Akustiskajai koncertzālei, lielāko daļu satiksmes infrastruktūras Daugavas kreisajā krastā ir nepieciešams izbūvēt no jauna – liecina pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma veiktie projektēšanas uzņēmuma SIA „E. Daniševska birojs” un SIA „Solvers” transporta izpētes rezultāti.

"Uzskatu, ka satiksmes infrastruktūra ir jāizbūvē pirms ēku būvniecības pabeigšanas - vispirms ceļi, tad ēkas,” transporta izpētes rezultātu prezentācijā šodien norādīja Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Jānis Birks. Vicemērs arī atzina, ka šī transporta infrastruktūra ir svarīga ne tikai lokālo transporta problēmu risināšanai šo ēku tuvumā, bet arī maģistrālās satiksmes problēmu risināšanai.

„Lai realizētu nepieciešamo satiksmes infrastruktūru, ir svarīgs valsts līdzfinansējums. Būtu tikai loģiski, ka valsts piedalītos nepieciešamās satiksmes infrastruktūras izbūvē, lai nodrošinātu normālu satiksmi un piekļuvi valsts nozīmes objektiem, valsts piedalītos arī nepieciešamās satiksmes infrastruktūras izbūvē,” uzsvēra Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs. Viņš arī informēja, ka šie transporta izpētes rezultāti tiks izskatīti arī RD Satiksmes un transporta lietu komitejā.

Kā šodien informēja projektēšanas uzņēmuma „E. Daniševska birojs” vadītājs Elmārs Daniševskis, lai nodrošinātu satiksmes plūsmu, kā arī piekļuvi Latvijas Nacionālajai bibliotēkai un Akustiskajai koncertzālei, ir nepieciešams novirzīt kravas transporta un caurbraucošā transporta plūsmas pa citu maršrutu, aizliedzot kravas transporta satiksmi pa Akmens tiltu. Lai to veiktu, kopumā ir nepieciešams rekonstruēt vai izbūvēt pilnībā no jauna 17 transporta infrastruktūras objektus.

Piemēram, jāizbūvē Raņķa dambja un Vienības gatves savienojums, Vienības gatves un Mūkusalas ielas savienojums, Uzvaras bulvāra-Raņķa dambja-Vienības gatves divlīmeņu mezgls, tramvaju sliežu ceļa izbūve Bāriņu ielā, posmā no Uzvaras bulvāra līdz A.Grīna ielai, jaizbūvē transporta tilts pār Āgenskalna līci pret Trijādības ielu u.c.

Tāpat E.Daniševskis ieteica, ka, lai atvieglotu Akustiskās koncertzāles pieejamību apmeklētājiem, būtu nepieciešams izskatīt sabiedriskā transporta maršruta variantu ar pieturvietu blakus Akustiskajai koncertzālei Kuģu ielā; pasākumu laikā organizēt speciālo autobusa maršrutu no Torņakalna stacijas līdz koncertzālei u.c. Gājēju ērtai piekļūšanai pie objektiem paredzēts izveidot gājēju tiltiņu pār Āgenskalna līci uz AB dambi no Ķīpsalas, kā arī izveidot gājēju tuneļus zem Akmens tilta un Uzvaras bulvāra.

E. Daniševskis uzsvēra, ka ir svarīgi, lai satiksmes infrastruktūra būtu izbūvēta jau pirms 2010. gada, kad paredzēts šos abus objektus nodot ekspluatācijā.

Līdzīgi arī Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas vadītāja vietnieks Jānis Asaris uzsvēra, ka ir svarīgi, lai satiksmes infrastruktūra tiktu realizēta pirms jaunās apbūves, pretējā gadījumā šo objektu apkalpei un apmeklētājiem nepieciešamā transporta slodze papildus negatīvi iespaidos Rīgas vēsturisko centru un apbūvi tā aizsardzības zonā, kā rezlultātā ar vibrācijām un gaisa piesārņojumu var tikt apdraudēts kultūrvēsturiskais mantojums.

„Tāpēc nav pieļaujama liela apjoma būvniecība pirms transporta infrastruktūras sakārtošanas un ir būtiski, lai arī valsts piedalītos šo satiksmes infrastruktūras objektu realizācijā,” teica Jānis Asaris.
Viņš atzina, ka pozitīvi vērtējams ir tas, ka pirms divu tik nozīmīgu kultūras objektu būvniecības savlaicīgi tiek domāts par transporta risinājumiem. Viņš arī norādīja, ka pozitīvi vērtējams ir Raņķa dambja un Vienības gatves savienojums, un tā projektēšana un būvniecība būtu jārisina nekavējoties. Viņaprāt transporta izpēte saistībā ar šiem abiem objektiem noteikti ir jāizanalizē arī plašāk -visa Daugavas kreisā krasta apbūves kontekstā, īpaši tās komerciālā un dzīvojamā daļa.

Arī RD Satiksmes deapartamenta direktora vietnieks Edgars Strods uzsvēra: „Lai nodrošinātu normālu piekļuvi un satiksmes plūsmu šo abu objektu apkārtnē, ir jārealizē pazemes savienojums starp Raņķa dambi, Vienības gatvi un Mūkusalas ielu. Bez šī savienojuma pārējie transporta infrastruktūras uzlabojumi nesniegs risinājumu iespējamām satiksmes problēmām.” Šodien par satiksmes jomu Rīgā atbildīgās amatpersonas un mediju pārstāvji tika iepazīstināti ar transporta izpētes rezultātiem saistībā ar Latvijas Nacionālās bibliotēkas un Akustiskās koncertzāles izbūvi.

Lai apzinātu plānotās Latvijas Nacionālās bibliotēkas un Akustiskās koncertzāles izbūves ietekmi uz satiksmes plūsmu, kā arī apzinātu nepieciešamos risinājumus satiksmes plūsmas organizēšanai, pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma šogad projektēšanas uzņēmums „E. Daniševska birojs” kopā ar SIA „Solvers” veica transporta izpēti.
 
Visi komentāri
 
211278. viesis 15.septembris 2006 1:16
0 0 Atbildēt

Bet vēl vienkāršāk būtu tās pilis celt citur :)

211279. viesis 15.septembris 2006 6:44
0 0 Atbildēt

vot vini ir attapiigi... neko teikt, veel nezin vai buvees to pili.

nu kad saks domat ar galvu. nez cik daudz naudas jau izgruuda par to visu prikolu, visiem projektiem, maketiem utt.

kkur es pat dzirdeju ka ta maja nav erta un funkcionala.

saubos vai tada tiesam ir tik loti nepieciesama...

211281. viesis 15.septembris 2006 6:53
0 0 Atbildēt

Jaaa, jaa!!!! Celjus un ielas vajag PIRMS visu maaju celshanas!!!

UN saakt to ielu buuvi vajag tuulinj pat!!! Par pashaam maajaam varees domaat veelaak! :D

Celjus vajag!!!!

211283. viesis 15.septembris 2006 7:57
0 0 Atbildēt

Ceļus vajag,to pili-nē. Pilnīgi un galīgi nevajadzīgs monstrs.

211334. viesis 15.septembris 2006 10:42
0 0 Atbildēt

Vispirms pashi maksligi rada problemu (koncertzali Daugavas vidu) un nu teres n-tos miljonus satiksmes problemas risinasanai... :)) Labs bizness. TAs jau nekas ka visa Latvija autoceli sabrukusi gandriz pilniba...

211335. viesis 15.septembris 2006 10:45
0 0 Atbildēt

gan jau aizlaapiisies ar paaris ziimju izvietoshanu- taa sanaak leetaak. po uz tiem, kas citur staavees milziigos sastreegumos.

211357. viesis 15.septembris 2006 11:46
0 0 Atbildēt

...jāizbūvē TRAMvaja sliežu ceļš Bāriņu ielā... tak bija jau.1994. noplēsa nost un pārcēla 2.trambuli gar "Tūristu"! Japrasa, kāda velna pēc?

211504. viesis 18.septembris 2006 13:13
0 0 Atbildēt

Buutu labaak par to naudu buuveejushi celjus laukos, nevis tikai vairojushi izvirtusho riidzinieku eertiibas.

Paskatieties apkaart, jau dazhus km no riigas celji kaa pirms gadsimta. Cilveeki ne tikai riigaa dziivo.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti