«Lada» - viens no populārākajiem auto pasaulē 15

 
18.septembris 2006 9:11

Izrādās, ka Krievijas (Padomju) autorūpniecībai ir saglabājies viens iemesls lepoties ar sevi. Visi ir pieraduši nicīgi izteikties par padomju automašnām... Tomēr statistika rāda, ka Toljati rūpnīcas produkcija ir pēc pārdošanas apjomiem ir pasaules desmitniekā.



Pirmo vietu izcīnīja Toyota Corolla - kopš 1966.gada pavisam izlaisti vairāk kā 35 miljoni automobiļu. Savā laikā japāņi spējuši ne tikai noorganizēt tāda mēroga ražošanu, bet arī pārliecināt pasauli, ka "made in Japan" ir līdzvērtīgs "labāks pa visiem".



Otrā vieta sarakstā - Ford F series ar 25 miljoniem saražotu mašīnu. Amerikāņi devuši pasaulei konveijera ražošanas metodi, bet tomēr zaudējuši japāņiem.



Līderu trijnieku noslēdz Volkswagen Golf, kuru daudzums tikai par vienu miljonu mazāks kā 2.vietas ieguvējam. Šis auto ir kļuvis par kvalitātes simbolu, jaunāko tehnoloģiju izmēģinājumu "poligonu". Divus gadus atpakaļ vācieši atzīmēja trīsdesmit gadu jubileju, bet kā redzams Golf savas pozīcijas vēl netaisās atdot citiem - jaunā paaudze parādīsies jau nākošgad.



Sarakstu turpina neiznīcināmais Volkswagen Beetle - 21,5 miljoni auto. Auto, kas tika izstrādāts Otrā Pasaules kara laikā (Ferdinands Poršē), pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados kļuva par kulta auto. Beidzamā "vabole" noripoja no konveijera 2003.gadā.



Piektā vietā atrodas Ford Model T - 16,5 miljoni eksemplāru. Tas tika ražots no 1908. līdz 1927.gadam. Sestā vieta - Honda Civic ar līdzīgu skaitu. Pirmā Civic tika izlaista 1972.gadā un līdz šim tā pāraugusi astoņās paaudzēs. Beidzamā paaudze pat spēja šokēt pasauli ar savu pārdrošo dizainu.



Septītā vieta - Nissan Sunny/Sentra/Pulsar - 15,9 miljoni. Astotā - Volkswagen Passat - 14 miljoni. Šis auto ir iemantojis ne tikai popularitāti starp pircējiem, bet arī starp autozagļiem.



Un devītā vietā ir daudziem no mums labi pazīstamais auto - Lada. Tas izlaists 13,5 miljonu eksemplāros. Par "Ladu" tiek uzskatīti "klasiskie" modeļi - Fiat 124 1965. modeļrindas kloni. Šī auto ziedu laikos tā bija samērā pieejama mašīna - jebkurš ierindas inženieris pa gadiem desmit varēja sakrāt naudiņu un vēl pēc pāris gadiem rindā saņemt šo auto.



Desmitnieku noslēdz Chevrolet Impala - 13 miljoni. Šo auto var uzskatīt par ziemeļamerikas "tautas auto" ekvivalentu. Tikai sapratne amerikāņiem ir nedaudz cita. Pēc viņu uzskatiem Impala ir vidēja izmēra sedans. Bet tas taču ir lielāks par VW Passat... Zem motora pārsega - jaudīgs, smags, rijīgs un arhaisks benzīna dzinējs. Bet - nelūst! Milzīgajā salonā spēj ietilpt seši cilvēki bez saspiešanās. Lielais bagāžas nodalījums laikam paredzēts, lai tur novietotu lielveikalā sapirktās preces. Automātiskā pārnesumkārba neprasa liekas kustības hamburgeru nogurdinātajiem cilvēkiem. Tam laikam ideāls auto.

autonews.ru
 
Visi komentāri
 
211455. viesis 18.septembris 2006 9:35
0 0 Atbildēt

Kāds tur brīnums, ja visa lielā padomija gadiem stāvēja rindā pēc Ladas, kas bija jebkura padomju cilvēka sapņu auto un, pēc tā laika saprašanas, autobūves etalons, jo nekas labāks jau nebija ne redzēts, ne pieejams. Deficīta apstākļos jebkura lieta būs pieprasīta un ja ņem vērā bijusās padomijas iedzīvotāju skaitu un konkurences trūkumu, jo ZAZ un Moskvič nebija nekādi konkurenti, tad tikai ražošanas jaudu nepietiekamība ir liegusi Ladai ieņemt pirmo vietu.

211458. viesis 18.septembris 2006 10:00
0 0 Atbildēt

Cik tajā laikā bija inženiera alga kāds zin'? :)

211461. viesis 18.septembris 2006 10:10
0 0 Atbildēt

F series tik daudz sarazzoti, tomeer tas NAV stulbs stereotips par ASV lielajiem un daudzajiem pikapiem ....

211462. viesis 18.septembris 2006 10:10
0 0 Atbildēt

uzhasss

211468. viesis 18.septembris 2006 10:27
0 0 Atbildēt

Par F-series - tas nav stereotips, tachu jaanjem veeraa ka F series ietver sevii visu saakot ar F-150 ( vai 1500 - velns neatceros preciizi kada Fordam "naming convention") liidz pat F- 750 kas jau ir diezgan liels kravas auto.

211471. viesis 18.septembris 2006 10:30
0 0 Atbildēt

Nu spekulējot ar puķēm un vēl šo to žigs bez rindas ,dodot kukukli, sanāca pa 2 gadiem

211473. viesis 18.septembris 2006 10:31
0 0 Atbildēt

Vidējais inženieris, ja dzīvoja no algas (t.i. nezaga vai neaudzēja puķes) un gribēja ēst, ko vairāk par rupjmaizi ar kefīru, sakrāt naudu nevarēja. Mehanizators, ja īpaši nedzēra un nebija atteicies no savas mazās lauku saimniecības gan.

211477. viesis 18.septembris 2006 10:56
0 0 Atbildēt

kolhozaa traktoristam lielaka alga nekaa inzjenierim

211505. viesis 18.septembris 2006 13:16
0 0 Atbildēt

Seshdesmito gadu Impalas bija viss skaistaakas- www.autonews.lv/gallery/77_0a...52e9f41679.jpg

211520. viesis 18.septembris 2006 14:14
0 0 Atbildēt

Padomjlaikos rūpnīcās vidēji inženiera alga bija 150-160 rbļ. mēnesī. Lielākos fabriķos klāt vēl nāca "progresivka" un reizi gadā piemaksa algas apmērā. To jau gan itin bieži cehu vadība sadalīja pēc "deguniem". Vēl jau inženieri visādas piemaksas varēja dabūt klāt piehalturējot vadītāju amatos tieši ražošanā. Kad 70-to beigās vēl šancēju vefiņā , itin daudzi inzenieri aldziņas ap 300 ls bija tā sev "uzskrūvējuši" . Badā jau neviens nemira, bet priekš žiguļa tolaik bija jākrāj visai nopietni. Bet 2101 vai 21011 žigulim sakrāt tolaik varēja. 03-06 modeļa žiguļiem tolaik braukāja t.s. sabiedribas vidusslānis (dakteri,priekšnieki,docenti,zinātnieki un "mazie" puķkopji. Bet Volgas bija lielo priekšnieku, profesoru,direktoru un "lielo" puķkopju auto. Nu, moši un zapiņi vairāk tomēr bija laucinieku auto, kaut arī Rīga ar tiem brauca pat visnotāl cienījami cilvēki, kuriem vienkārši nebija iespēju tikt pie labāka jauna auto. Ja kād ir piemirši padomju auto cenas ap 1977 - 1979 gadu, tad varu tās atgādināt: zapiņš - ap 3200 rbļ, moskvi'čs 412 - ap 4500rbļ, žigulis 01 - ap 5500 rbļ, žigulis 03 - ap 7200 rbļ, žigulis - 06 - ap 9000 rbļ. Dārgākā bija volga - ap 15 000 rbļ.

Nu, rumbulas cenas, vidēji 5 gadus vecam žigulim bija +70-80% klāt pie jaunas mašīnas cenas, bet volga bija vismaz 3 reizes dārgāka par pamatcenu. Tādi ,lūk, tie skaitļi tolaik.

211521. viesis 18.septembris 2006 14:33
0 0 Atbildēt

Vispaar jau neobjektiivs saliidzinaajums. Ir firmas, kas saviem modeljiem 30 gadus nemaina nosaukumu (piem., Golf), un taa nokljuust shaados topos. Piem., Opel arii vareeja 80to gadu beigaas neieviest Vectra, bet turpinaat liidz pat musdienaam Vectru saukt par Ascona. Un shii modelja paardoto eksemplaaru skaits shkjistu daudz lielaaks.

211523. viesis 18.septembris 2006 14:45
0 0 Atbildēt

Jā, piekrītu viesim 521.

ja piemēram GOLF skaitītu atsevišķi 1.,2., utt, tad nebūtu tik augstu topā, tas pats ar corollu

211538. viesis 18.septembris 2006 17:02
0 0 Atbildēt

Mani visvairāk pārsteidz vecā Ford Model T skaitlis(tajos gados).

211541. viesis 18.septembris 2006 18:55
0 0 Atbildēt

"Automātiskā pārnesumkārba neprasa liekas kustības hamburgeru nogurdinātajiem cilvēkiem" - Lieliski pateikts!:)

211607. viesis 19.septembris 2006 10:39
0 0 Atbildēt

250 bija inženiera standartalga (ne-iesācēja, bet ar zināmu pieredzi). Sakrāt žigulim divu strādājošo ģimenē kādos 3 gados, ja krāja, varēja mierīgi, jo naudu likt nebija kur - pārtika un eksistences izmaksas minimālas... Bet tāpat galvenais bija tikt rindā pēc tā žiguļa, jo parasti uz uzņēmumu izdalīja cik tur mašīnas, a "jaunie speciālisti" no Krievijas ar partijas pieredzi kopš 5 gadu vecuma vienmēr atradās...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti