Minirallija sezona noslēgsies ar ralliju «Liepāja 2006» 1

 
20.septembris 2006 0:05

Sestdien, 23. septembrī Liepājas rajona Gramzdā ar ralliju „Liepāja 2006” noslēgsies Latvijas minirallija čempionāts. Sportistiem būs jānoskaidro čempioni četrās ieskaites klasēs un komandu vērtējumā, bet 4WD+ grupā zelta medaļu ieguvēji jau zināmi – otro sezonu pēc kārtas uzvarētāju godā Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”).

Dūcis/Anevics uzvarējuši visos piecos aizvadītajos posmos, pirmos trīs panākumus gūstot ar „Audi Quattro”, bet pēc tam uzvaru gājienu turpinot ar „Mitsubishi EVO VIII”. 4WD+ klasē rallijā „Liepāja 2006” sīva cīņa risināsies par otro un trešo vietu kopvērtējumā. Izdevīgākā situācijā atrodas Roberts Vuguls/Normunds Vuguls („Audi Coupe”), kuriem ir otrā lielākā punktu summa. Pārējie pretendenti ir Guntars Miķelsons/Aivars Maļavkins („Mitsubishi EVO”), Jānis Meiers/Jānis Krastiņš („Subaru Impreza”), Mārtiņš Skakauskis/Andris Skakauskis („Mitsubishi EVO VI”), Edgars Piļka/Aivars Augstkalns („Audi Coupe”) un Vilis Bulāns/Andrejs Bulāns („Mazda 323”).


FOTO: Ervīns Reinverts
Attēlā: čempioni 4WD+ klasē Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”).


Vissaistošākā cīņa par čempionu titulu gaidāma 4WD grupā, kurā reālas izredzes uz pirmo vietu saglabā četras ekipāžas – Didzis Blūms/Aigars Rencis („Mitsubishi Galant”), Mikus Bērzkalns/Māris Kulšs („Audi 80”), Gatis Balgalvis/Dāvis Arājs („Audi 80”) un Arvis Arums/Arnis Krasovskis („Audi Coupe”). Šobrīd visvairāk punktu ir Blūma ekipāžai, bet, atmetot viena sliktākā posma rezultātu, vadībā izvirzītos Arums/Krasovskis.

Šķiet, ka visprincipiālākā cīņa par čempionu godu risināsies 1600+ klasē - notikumi pamazām sāk atgādināt līdz šim F-1 vēroto komandu cīņu. Tikai šoreiz galvenajās lomās ir nevis „Ferrari”, bet „Honda” un „VW Golf”. Jau ar pirmo posmu kopvērtējuma vadībā izvirzījās Raivo Pikke/Artis Dreimanis („VW Golf II”), noturot šīs pozīcijas līdz pat šim brīdim. Pagalam neveiksmīgi sezona sākās 2005. gada čempionam Jānim Kārkliņam („Honda Civic TypeR”), kurš rallijā „Sarma” izstājās, bet „Rietumos” nemaz nestartēja. Toties nākamajos trīs rallijos jaunais talants pārliecinoši uzvarēja.

Pikkes uzdevums, lai nosargātu līderpozīcijas, pirms sezonas diviem pēdējiem rallijiem bija skaidrs – kādā no posmiem vajadzīga vismaz otrā vieta. Ar pirmo piegājienu rallijā „Milzis” tas neizdevās, jo starp Kārkliņu un Pikki ierindojās uzvarētāja komandas biedri no „lielā” rallija vienības „Bensons Honda Racing” Krišjānis Caune/Vilnis Vitkovskis („Honda Civic TypeR”), kuri sezonas izskaņā iegādājušies Standartauto komisijas licenci. Pirms pēdējā posma apstākļi nav mainījušies – Kārkliņam der tikai uzvara, pie nosacījuma, ka Pikke ir trešais vai zemāk, bet Pikkem Liepājā joprojām pietiek ar otro vietu.

Pirms nav publicēts rallija „Liepāja 2006” starta saraksts, grūti spriest par personāžiem, kas piedalīsies pēdējā cēlienā, tomēr pārsteigumi var nākt no visām pusēm... Viedokļi par šādu komandas taktikas piekopšanu ir diametrāli pretēji. No vienas puses, tas ir tikai apsveicami, ka komanda aizstāv savu biedru intereses un cīnās līdz pēdējai iespējai, turklāt spēcīgu braucēju piedalīšanās ceļ minirallija prestižu. Savukārt no otras puses tiek degradēta minirallija pamatnostādne, ka šajās sacensībās par uzvaru var cīnīties arī bez ar vairākām nullēm mērāma budžeta. Interesanta solās būt cīņa par trešo kopvērtējuma pozīciju, uz kuru pretendē Edgara Poriņa („Opel Kadett”), Kaspara Brenča („VW Golf”), Ulda Apsīša („Renault Clio”) un Mārtiņa Baloža („VW Golf”) ekipāžas.

1600 klasē izredzes uz pirmo vietu saglabā divas ekipāžas – šķietami pārliecinošā vadībā atrodas Andris Andiņš/Māris Ešmanis („VW Golf”), tomēr reālas cerības uz čempionu nosaukumu otro sezonu pēc kārtas ir arī Zigurdam Kalniņam/Ģirtam Dombrovskim („VAZ 2108”). Ja Kalniņš uzvar, Andiņam, lai nosargātu vadību, jāfinišē otrajā vietā. Iespējams, ka zelta medaļu likteni var izšķirt Aināra Igaveņa/Ulda Znotiņa („VAZ 2107”) ekipāža, rallija „Liepāja 2006” finišā rezultātu tabulā iespraucoties starp abiem pretendentiem. Cīņa par trešo kopvērtējuma pozīciju risināsies starp Raivi Grīnfeldu/Inetu Grīnfeldi („VAZ 2103”) un Jura Zepa („VAZ 2108”) ekipāžu.

ROAD klasē četru punktu pārsvaru pār sāncenšiem iekrājuši Mārcis Ķenavs/Armands Ķenavs („VW Golf II”), tomēr viņu pozīcijas vēl var apdraudēt Mareks Vītols/Elvis Stankevičs („Mitsubishi Lancer”), Māris Freibergs/Itars Siliņš („Seat Leone”) un Edgars Trūps/Lauris Aizderdzis („Honda Civic”). Lai tā saucamajiem „matemātiķiem” cīņas būtu jautrākas, rallija rīkotājs „B&K Rallijs” paredzējis ātrumposmos izvietot slēptos starpfinišus.

Komandu ieskaitē vienībai „Veģi” (piloti Jānis Dūcis, Gatis Balgalvis, Raimonds Dūcis) jāiegūst desmit punktus (tik daudz piešķir par trešo pozīciju kādam no pilotiem savā klasē), lai oficiāli apstiprinātu savas tiesības uz pirmo vietu. Interesanta cīņa gaidāma starp „Kurzeme-DnB NORD” (Jānis Kārkliņš, Andris Andiņš, Kārlis Volanskis) un „GM Auto/V4 Motors” (Didzis Blūms, Roberts Vuguls, Guntars Miķelsons), jo šīs vienības šķir tikai viens punkts.

Latvijas 2006. gada čempionāts minirallijā
Kopvērtējums pirms 6. (no 6) posma


4WD+
Jānis Dūcis/Aivars Anevics 75* (60 punkti, atmetot sliktākā posma rezultātu), Roberts Vuguls/Normunds Vuguls 42 (36), Guntars Miķelsons/Aivars Maļavkins 40 (40), Jānis Meiers/Jānis Krastiņš 36 (36), Mārtiņš Skakauskis/Andris Skakauskis 32 (32), Edgars Piļka/Aivars Augstkalns 31 (31), Vilis Bulāns/Andrejs Bulāns 28 (28).
* nodrošināts čempionu tituls

4WD
Didzis Blūms/Aigars Rencis 53 (46), Mikus Bērzkalns/Māris Kulšs 51 (43), Gatis Balgalvis 51 (43), Arvis Arums/Arnis Krasovskis 47 (47), Jānis Patmalnieks/Rolands Ziemelis 41 (35), Raimonds Dūcis/Guntis Kampe 35 (35).

1600+
Raivo Pikke/Artis Dreimanis 59 (49), Edgars Poriņš/Ģirts Roļskijs 47 (39), Jānis Kārkliņš/Armands Šimkus 45 (45), Kaspars Brencis/Armands Ziemelis 36 (36), Uldis Apsītis/Māris Liepiņš 35 (35), Mārtiņš Balodis/Reinis Lilienšteins 31 (31).

1600
Andris Andiņš/Māris Ešmanis 60 (50), Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis 45 (45), Raivis Grīnfelds/Iveta Grīnfelda 44 (36), Juris Zeps 37 (37), Ainārs Igaveņš/Uldis Znotiņš 24 (24), Mārcis Strautiņš 15 (15).

ROAD
Mārcis Ķenavs/Armands Ķenavs 48 (48), Mareks Vītols/Elvis Stankevičs 44 (44), Māris Freibergs/Itars Siliņš 44 (44), Edgars Trūps/Lauris Aizderdzis 38 (38), Elmārs Biele 32 (32).

Komandas
„Veģi” 131, „Kurzeme-DnB NORD” 110, „GM Auto/V4 Motors” 109, „Auto Stils Rally team” 99, „RDN rallija komanda” 96, „Retro racing” 93.

LAF Standartauto komisijas preses dienests
 
Visi komentāri
 
211746. viesis 20.septembris 2006 12:26
0 0 Atbildēt

arii redaktors

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 6

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti