Taxi pakalpojumu uzlabošanai jāgroza likumi 15

 
27.septembris 2006 0:01

Lai uzlabotu vieglo taksometru pakalpojumu kvalitāti Rīgā un novērstu pasažieru krāpšanu, Rīgas domes Satiksmes departaments ir nosūtījis LR Satiksmes ministrijai vairākus priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem valsts likumdošanā, kas regulē vieglo taksometru pārvadājumu jomu.

Vieglo taksometru pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai RD Satiksmes departaments ierosina:

• Lai garantētu drošu taksometru tehnisko stāvokli un drošu braucienu pasažieriem, LR Ministru kabineta noteikumos noteikt vecuma cenzu, piemēram, 12 gadi attiecībā uz vieglajiem taksometriem vai paredzēt prasību vieglajiem taksometriem veikt tehnisko apskati ne retāk kā 4 reizes gadā, bet transportlīdzekļiem, kuri ir 12 gadu veci vai vecāki, - reizi mēnesī. Šobrīd Ministru kabineta noteikumi paredz, ka pasažieru komercpārvadājumos izmantojamajiem transprtlīdzekļiem tehnsikā apskate jāveic ne retāk kā 2 reizes gadā.

• Piešķirt pašvaldībām tiesības noteikt papildus prasības taksometru vizuāl-informatīvajam noformējumam attiecīgās pašvaldības teritorijā, piemēram, krāsu, informācijas par tarifiem izvietošanas kārtību u.c.

• Gadījumos, kad vieglajam taksometram tiek anulēta licences kartīte, paredzēt tiesības Ceļu policijai liegt transportlīdzeklim atļauju piedalīties ceļu satiksmē, aizturot vieglā taksometra valsts reģistrācijas numura zīmes un nododot tās CSDD.

• Ieviest visu taksometra vadītāju sertifikāciju, nosakot konkrētas prasības taksometru vadītāju profesionālai kvalifikācijai.

„Nav pieļaujams, ka taksometru vada šoferis, kurš ir sodīts par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem vai viņam bijusi pat arī cita veida sodāmība. Tāpēc, lai paaugstinātu taksometru pārvadājumu kvalitāti un samazinātos gan taksometru pārvadājumu noteikumu pārkāpumi, gan ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumi, kā arī lai paaugstinātos vadītāju kultūras līmenis, būtu nepieciešams sertificēt ne tikai taksometru firmas, bet arī taksometru vadītājus. Proti, ieviest vieglo taksometru vadītāju kompetences sertifikātu,” norāda Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs. Viņš uzsver, ka vienai no prasībām vajadzētu būt noteiktam autovadītāja stāžam taksometra vadītājiem, kā arī pirms licences izsniegšanas būtu nepieciešams pārbaudīt, vai potenciālais taksometra vadītājs iepriekš nav sodīts.

Līdzīgus priekšlikumus, tostarp par taksometra vadītāju kompetences sertifikātu ieviešanu un pašvaldības tiesību paplašināšanu vieglo taksometru jomas kontrolē, Rīgas domes Satiksmes departaments Satiksmes ministrijai bija iesniedzis arī iepriekš. Diemžēl līdz šim nepieciešamos grozījumus vieglo taksometru jomas sakārtošanai valsts likumdošanā nav izdevies iestrādāt. RD Satiksmes departaments cer uz pozitīvu risinājumu nepieciešamo grozījumu veikšanai valsts likumdošanā, lai uzlabotu vieglo taksometru pakalpojumu kvalitāti.
 
Visi komentāri
 
212404. viesis 27.septembris 2006 0:30
0 0 Atbildēt

veel vajag tahograafus... tie kexi tak negulj un mauc vairaakas dienas no vietas konkreetaa transaa... tas tak biistamaak kaa shmigaa..

212407. viesis 27.septembris 2006 7:36
0 0 Atbildēt

grib izkost maazaas firmas, lai aliek Riga taxi un Veejinjsh pluss

212408. viesis 27.septembris 2006 8:11
0 0 Atbildēt

Diezgan normaalas prasiibas patiesiibaa! Citaadi brauc tur kautkaadi Vasjas un Koljas jeb Jaanji vai Peeteri uz kuriem briizjiem paskatoties sjermulji metaas...

212414. viesis 27.septembris 2006 9:04
0 0 Atbildēt

sen bija laiks....

212424. viesis 27.septembris 2006 10:34
0 0 Atbildēt

Jā - firmām tagad nāksies maksāt vairāk instancei, kura piever acis uz taksistu CSN pārkāpumiem.

212427. viesis 27.septembris 2006 11:23
0 0 Atbildēt

Aga šoferis nav sodīts un pārkāpis SCN nekad nav :) kur tādus atrast? tie strādā kautkur citur nevis taxi :)

212428. viesis 27.septembris 2006 11:26
0 0 Atbildēt

nez kur viņi atradīs tik kristāltīrus vadītājus kuri nekad nav pārkāpuši CSN ? Pasaku zemē ?

212432. viesis 27.septembris 2006 11:54
0 0 Atbildēt

Ieguvēji - ārzemju tūristi.

Zaudētāji - pašu studenti, kas piektdienas naktī no Vecrīgas vairs nevarēs atļauties aizbraukt uz mājām.

212436. viesis 27.septembris 2006 12:16
0 0 Atbildēt

Nav tik traki. administratīvā sodāmība dzēšas pēc gada. Toties kādus kukuļus būs gatavi dot, lai par sīku pārkāpumu uz gadu nenoņemtu licenensi.

212440. viesis 27.septembris 2006 13:26
0 0 Atbildēt

SANDI_UR - un pareizi ir. Jau pāris gadus izsaukt taksi.lv viennozīmīgi ir lētāk, nekā noķert uz ielas ģedu ar sagrabējušu askonu vai aizdir**u volvo. Individuālie un mazās firmas abnagļeļi.

212449. viesis 27.septembris 2006 15:07
0 0 Atbildēt

Ar pasažieru krāpšanas novēršanu nevienam no rakstā minētajiem ierosinājumiem nav ne mazākā sakara. Drošība? - jā, varbūt! "Lielo" firmu lobēšana (atkal)? - pilnīgi noteikti! Admistratīvi šķēršļi un konkurences ierobežošana krāpšanos, piemēram, ar skaitītājiem, nemazinās, drīzāk - palielinās.

212460. viesis 27.septembris 2006 16:15
0 0 Atbildēt

Man liekas tīri kāda interešu lobēšana! Ja nē, lai tad min datus, cik tieši % negadījumi bijuši tehnisko trūkumu dēļ. Tad jau ideja par tahogrāfiem liekas labāka, jo par cik darbu beidzu ap 4 no rīta tad mājās braucot ir nācies novērot, ka takši bieži taisa visādus pigorus, ko savādāk , kā ar nogurumu nevar izskaidrot.

212478. viesis 27.septembris 2006 23:15
0 0 Atbildēt

Nebrucu bieži ar taxo, bet iespaids tāds, ka "šrotmašīnas'' tipo ''Pasatj"' par pābraukšanu pār Akmens tiltu naktī prasa vismaz 5 naudiņas, piedevām obligāti jāklausās vadītāja iemīļoto muziku un ja krieviski nemāk runāt jārāda ar pirkstiem. Ir gadījes apstādināt arī MB,

(firmu loģiski ka neievēroju), bet gan jau tā paša zināmā, viss OK, pat

lētāk. Secinājums: Lai piegriež skābekli! Varēšu ar normālu taxso atbraukt naktī mājās.

212571. viesis 28.septembris 2006 16:59
0 0 Atbildēt

NEKAD NEBRAUCU ,UN NEKAD AR"VINIEM" NEBRAUKSU !!!!

212625. viesis 29.septembris 2006 13:55
0 0 Atbildēt

Taksisti pie mums diemžēl ir totāli izlaidušies. To procesu ļoti sekmējusi līdzšenējā bezkontrole. Bet, kad Latvijas taksistu astronomiskā naudasrausība izskanējusi pasaulē, tad pienāk brīdis, kad valsts strukūras sāk par šiem jautājumiem piedomāt. Viennozīmīgi, takši jau vēsturiski ir piederējuši pie vallsts vizītkartes - kāds taksis, tāda apmēram arī valsts...Nu, reali šobrīd ir situacija, kad taksisti jāpieskaita pie nopietniem valsts tēla grāvējiem. Nesen pašm bija iespēja netieši sastapties ar taksistu lojalitāti : kolēģis aizvakar vēlu vakarā pazvanīja, ka esot saslimis, un lūdza mani savā vietā sagaidīt lidostā vienu ārvalsts pārstāvi. Viņš bija jau pasūtījis visiem pazīstamo "sarkano" taksi, ar kuru no zoļļuka aizlaidām uz lidostu. Sagaidīju ārzemnieku, un jābrauc bija uz hotel Latvija. Kāds bija taksista maršruts ? Lidosta -salu tilts -krastmala - akmens tilts-mūkusalas iela- vanšu tilts - hotel latvija.... Foršs maršrutiņš, vai ne - vesela ekskursija ? Droši vien tāpēc, ka es ar taksistu sarunājos angļu valodā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti