Vadītāju savstarpējai kultūrai ir nozīme... 105

 
4.oktobris 2006 11:08

Laiku pa laikam kāds no iAuto lasītājiem atsūta kārtējo vēstuli par sastrēgumiem vai citām nekārtībām Rīgas pilsētā. Tā kā mums pašiem arī nākas braukt pa šo pašu pilsētu, ir viedoklis...

Rīgas pilsētā no sastrēgumiem neizbēgt. Slāvu aplis, uzbraukšana uz Salu tilta, Akmens tilts un galu galā Vanšu tilts. Tās ir pamatīgas un neatrisināmas problēmzonas. Ir tikai viena lieta, ko varam darīt - drīzāk nedarīt - neignorēt pārējo vadītāju vēlmes un vajadzības.

Pēdējā laikā ir nācies ar auto pabraukāt pa citu valstu galvaspilsētu ielām. Kaut arī vienmēr izmantoju datornavigāciju, tomēr ne vienmēr izdodas ar pirmo izvēlēties pareizo joslu. Un tad nākas pārkārtoties. Protams, vēl dzīvākas autosatiksmes apstākļos, kā Rīgā. Un zinat? Tur (piemēram, Skandināvijā) to izdarīt ir stipri vieglāk. Patiesībā, tas nesagādā nekādas problēmas - paskatījies uz vadītāju, kas varētu tevi palaist un viņš pat ar roku parādīs - brauc!

Kas notiek pie mums? Pie mums viss ir sāvādāk. Daudzi vecā kaluma autovadītāji atceras garās rindas pēc alus vai desas un dzīvo ar domu bez rindas es tevi nelaidīšu - stāvi un gaidi... Bet autosatiksmē tas neder. Starp vadītājiem ir jāvalda normālai kultūrai.

Ir dažādi vadītāji. Ir tādi, kas vienkārši lien, ir tādi, kas to dara iepriekš palūdzot atļauju. Ir tādi, kas izliekas par mūmijām pie stūres un izliekas, ka neredz, kad kāds lūdz viņu ielaist savā joslā.

Kur ir problēma? Galvenā problēma ir kontakta trūkums. Viss būtu vienkāršāk, ja mēs (vismaz mēģinātu) darīt tāpat, kā citās valstīs (atskaitot Franciju) - pirms veikt kādu "sarežģītu manevru", ieskatieties otram vadītājam acīs. Vai viņš saprot, ko vēlaties? Vai viņš to "akceptē"?

Latvijā uz ceļiem arvien vairāk parādās sieviešu kārtas autovadītājas. Un ar to ir pastiprinājusies problēma - sievietes ļoooooti reti, kas skatās uz citiem vadītājiem. Viņas ļoooti reti kad ielaidīs kādu sev priekšā. Var jau saprast - 70 gadus mūsu sievietes to vien darīja, kā stāvēja rindās un vaktēja, lai kāds nelien bez rindas. Dārgās dāmas - iela nav Centrālais Universālveikals! un protams, viņas gandrīz nekad nepaskatīsies uz vadītāju, kuru tūlīt gatavojas "kantēt", lai iesprauktos tam priekšā. Viņu visatpazīstamākā poza pie stūres - vižu ceļ*.

Ko es ar to gribēju teikt? Esiet nedaudz "maigāki"! Paskatieties arī uz pārējiem autovadītājiem - viņi arī ir cilvēki! Kaut arī viņi steidzas, viņi Tevi palaidīs pat sev priekšā, bet tikai palūdz viņiem to!

___
*- redzu mērķi (kriev.)

 
Visi komentāri
 
212940. viesis 4.oktobris 2006 11:21
0 0 Atbildēt

Nu tās dāmas, kas tagad brauc pie stūres jau nu gan nav tās pašas, kas 70 gadus stāvēja rindās pēc maizes un desas. Nevar tak visu velt uz veco mantojumu.

212942. viesis 4.oktobris 2006 11:23
0 0 Atbildēt

ehh, utopija...

212943. viesis 4.oktobris 2006 11:23
0 0 Atbildēt

Es rēēēcu!

Autor nolēmis arī bišķi pazīmēties "Kaut arī vienmēr izmantoju datornavigāciju"!

LOL! Ekshibicionists! :)

Redaktors 4.oktobris 2006 11:25
0 0 Atbildēt

A kas Tev pret navigāciju? Domā, ka ar pliku karti Stokholmā vai Oslo (pirmo reizi) ir viegli orientēties? Nesapratu uzbraucienu...

212946. viesis 4.oktobris 2006 11:26
0 0 Atbildēt

Es varētu piebilst, ka visās valstīs kurās būts ir novērots sekojošais (lai vai kāds bardaks (piemēram Itālijā) šķietami uz ielas nevaldītu):

1. Visi brauc! Iedegas zaļais un - visi, pilnīgi visi brauc (!) ar kādiem +10-12 km/h... (pie mums , daļa brauc, lielākā daļa - gandrīz brauc, tad ir daži, kam jālido vairāk par visiem un daži vienkārši brutāli, rupji un agresīvi nebrauc (par to vajadzētu dot 50 latus un pāris soda punktus))

2. VISI VISUS LAIŽ

3. Neviens nesaspringst.

4. Neviens nav gudrāks par pārējiem.

5. Tie, kas nebrauc - vai nu tādu nav, vai tie sēž mājās un nebrauc.

212949. viesis 4.oktobris 2006 11:27
0 0 Atbildēt

uz jaunaas Saulkrastu shosejas peedeejaa laikaa tieshi daamas nespeej paveerties spoguljos un pabraukt biku maalaa, lai apdzineejam buutu vieglaak apdziit. sestdien posmaano Carnikavas pagrieziena liidz Lilastei veseli triis auto paarvietojaas kaa tramvaji, visiem triis auto pie stuures sievietes.

212950. viesis 4.oktobris 2006 11:29
0 0 Atbildēt

Ja jau taa gribeejas uzbraukt sievietem vareeji jau arii neizpushkjot to tekstu, lai caur "pukjiiteem" uzbrauktu. Patiesiibaa no sievieteem ir gruuti prasiit to ko biezji viirieshi uzskata ka pashsaprotamu. Uzskatu ka man sieva brauc labi, tachu ir lietas un vietas par kuraam muusu viedoklji un braukshanas stili nekad nesakritiis. Proatms ljoti paliidzeetu tas ja cieniijamie viiri un sirdsdraugi kuriem ir tiesiibas reizi pa reizi paskaidrotu kapeec vinsh daraa taa un ne svaadaak, ko varbuut noziimee tas vai cits signaals - tas gan jaunajaam autovadiitaajam nereti ir liels paarsteigums kaa vechi savaa starpaa "sarunaajas".

212951. viesis 4.oktobris 2006 11:30
0 0 Atbildēt

Vispār jāpiekrīt autoram. Citādi šobrīd brīžiem vienīgais veids kā panākt lai kādu sadarbību no citu vadītāju puses ir rupja iebiedēšana. Ikdienā braucu ar džipu un jūtu ka brīžiem tieši auto lielums liek dažiem to palais vai vismaz pamanīt. Pārsēdos brīvdienās uz zemu kupeju - un tad katrs Golfs uzskata par savu pienākumu tev aizlīst priekšā vai nekur nelaist. Krustojumos normāli strādātu "rāvēslēdzēja" princips, javien nebūtu dažu spītnieku ar stingu skatienu "nelaidīšu" un attiecīgu "līdēju" kas apbrauc visus pa pretējā virziena joslām, ietvēm utt. un iestrāgst visneiedomājamākajās vietās. Pat Polijā ar viņu īpašo braukšnas "stilu" dažādi sastrēgumi un kreisie pagriezieni sagādā daudz mazāk stresa un ir paveicami krietni ātrāk.

212952. viesis 4.oktobris 2006 11:32
0 0 Atbildēt

nu, nu..

Ja iemesli, kāpēc kāds izvēlējies it kā nepareizo joslu, būtu tādi paši kā piemērā minētajā Skandināvijā, tad tā arī te tas notiktos. Taču diemžēl te tā nav, iemesli ir pavisam citi - "nagla" citu laipnības izmantošana, lai tiktu līdz mēŗķim ātrāk, tāpēc arī bieži nelaiž. Ja visus tos palaistu, tad rindā stāvošie tā arī turpinātu stāvēt..

Te tas nestrādās, vismaz pagaidām nē!

212953. viesis 4.oktobris 2006 11:35
0 0 Atbildēt

Es, sieviete, censhos laist jebkuru autovadiitaaju, bet ja paluudz vai paskataas, nevis kaa uz Krastenes laizh slaidi pa tresho joslu 12 vaagji, lai gan redz ka tur priekshaa jau ir sastreegums!!! un tad tik censhas ieliist.. tad gan mani paarnjem dusmas un censhos nevienu nelaist.. Es arii aaatraak gribu nonaak maajaas, darbaa ut.c.

212954. viesis 4.oktobris 2006 11:35
0 0 Atbildēt

Acīs ieskatīties...Vispirms tonējums,pēc apskates atjaunotais,jānovāc.

212956. viesis 4.oktobris 2006 11:41
0 0 Atbildēt

1) Kursh ir shii murgojuma autors!?

2) Autors laikam ir sastreegumos tupeetaajs. Pats esmu pieskaitams pie tiem, kas lien kur grib, un parasti iegriezhot ar sava auto stuuri priekshaa auto, ko vada sieviete, vina vienmer palaiz, jo vinai ir bail no avarijas. Ir virieshi kas manu auto megina virtuaali kanteet, tipa "nelaidiishu tevi", bet skuju - lienu naglakaa un viss, reaali jau vini savu auto negrib bukteet :)

Redaktors 4.oktobris 2006 11:45
0 0 Atbildēt

Nu gan varonis!

212960. viesis 4.oktobris 2006 11:46
0 0 Atbildēt

Labs raksts! Vienigi Latvija to nesagaidit tik driz! No visiem, kas prasa, lai vinu ielaiz - neizvelejas nepareizo joslu, pareizak sakot vini izvelejas pareizo, lai nesedetu korkos un beigas pielistu kadam prieksa. Uz Zemitanu tilta ritos ir labs skats, kad visi jautrisi nesas pa 3. joslu un pec tam lien 2. josla, lidz ar to radot vel lielakus sastregumu - 2. josla lidz ar to kustas uz pusi lenak. Gadas ari aktieri, kas izdomajusi no 3. joslas uz 1. parmes - tad tie paspej nobloket pirmas divas joslas un ielaist vesalu baru no saviem domu biedriem - protams 1. un 2. josla lidz ar to stav ka stavejusi. Ja es pats steidzos, tad es tadus apsus nelaizu! Pats labakais ir kad vini megina nogriezt celu, ta ka tiem, kas brauc pa 3. joslu ir jamet pa memajiem.

Es domaju, ka nekas nemainisies, kamer Latvijas autobrauceji nesapratis, ka visi steidzas! Tados gadijumos, kad es redzu, ka kads iebraucis vienkarsi auzas - praktiski vienmer palaizu.

212961. viesis 4.oktobris 2006 11:49
0 0 Atbildēt

"212953. viesis 04.10.2006 11:35

Es, sieviete, censhos laist jebkuru autovadiitaaju, bet ja paluudz vai paskataas, nevis kaa uz Krastenes laizh slaidi pa tresho joslu 12 vaagji, lai gan redz ka tur priekshaa jau ir sastreegums! !! un tad tik censhas ieliist.. tad gan mani paarnjem dusmas un censhos nevienu nelaist.. Es arii aaatraak gribu nonaak maajaas, darbaa ut.c."

Tadiem, ka tev vajag vienkarsi iebrauk saudzigi sanos, lai pec tam tev skaitas statistika par izraisitajam avarijam!!!

212964. viesis 4.oktobris 2006 11:50
0 0 Atbildēt

sory par sito -Tadiem, ka tev vajag vienkarsi iebrauk saudzigi sanos, lai pec tam tev skaitas statistika par izraisitajam avarijam! !!

TAS BIJA ATTIECINATS UZ

212956. viesis 04.10.2006 11:41

1) Kursh ir shii murgojuma autors! ?

2) Autors laikam ir sastreegumos tupeetaajs. Pats esmu pieskaitams pie tiem, kas lien kur grib, un parasti iegriezhot ar sava auto stuuri priekshaa auto, ko vada sieviete, vina vienmer palaiz, jo vinai ir bail no avarijas. Ir virieshi kas manu auto megina virtuaali kanteet, tipa "nelaidiishu tevi", bet skuju - lienu naglakaa un viss, reaali jau vini savu auto negrib bukteet

212965. viesis 4.oktobris 2006 11:50
0 0 Atbildēt

Ideja jau būtu laba, ja līdēji būtu tikai tie, kas apmaldījušies. Bet līdēji pārsvarā ir tie, kas bezkaunīgi "lauž" sev ceļu uz citu laipnības/iecietības rēķina.

212966. viesis 4.oktobris 2006 11:51
0 0 Atbildēt

Kāpēc jācīnās ar lietām, kuras vienkārši ir tādas kādas ir? Jāmaina sava attieksme!

212967. viesis 4.oktobris 2006 11:51
0 0 Atbildēt

uzskatu, ka visā visumā vadītāju kultūra ir ok. pavērojiet situācijas, kad ir avārija, teiksim, uz akmeņnieka un viena josla ir ciet- rāvējslēdzēja princips strādā ļoti labi, vadītāji palaiž tos, kas nonākuši 'slēgtajā' joslā. bet, kāpēc būtu jālaiž līdējus- nesaprotu; kaut kā savu attiexmi pret 'vienlīdzīgākiem' tak jāizsaka.

212970. viesis 4.oktobris 2006 11:57
0 0 Atbildēt

Vilks [?] 04.10.2006 11:27

uz jaunaas Saulkrastu shosejas peedeejaa laikaa tieshi daamas nespeej paveerties spoguljos un pabraukt biku maalaa..

_______________________________________________

Pārliecināts esi, ka tev taisnība? Tā NAV 4joslu, bet gan 2 joslu šoseja.Malējā josla ir domata stāvēšanai ne braukšanai! Vot kad cp tev ierubīs 50Ls un kadu 4 soda punktus par noteikumu parkāpšanu, tad redzēsi kā pats par "tramvaju" paliksi!

p.s.pats nekad nebraucu malā un nebraušu! Cik jau tur tā nav sasisti ceļa malā atstāti autiņi!

212974. viesis 4.oktobris 2006 12:04
0 0 Atbildēt

jaa, sievietes pie stuures paarsvaraa ir iistas m@"kas, viena nesen, piemeeram, nodemonstreeja savu blondiinismu:

braucu uz Jelgavu pirms pasha pagrieziena uz apvedcelju pa kreisi pirms paarbrauktuves pa kreiso joslu uz 105km/h. Pa labo mani nu uz 110-115 apdzen kaut kaads tips. Aiz vinja metrus 50-60, daudz, aizmuguree taapat rullee mineetaa blondiine. Man vajag labajaa joslaa, iesleedzu pagriezienu, tuuliit kaartoshos, kaa taa maatiite dod gaazi un velk klaat, lai tik mani neielaistu pa vidu. Naacaas piedot gaazi un uz 140 apdziit abus apdzineejus pa kreiso un paarkaartoties peedeejaa briidii tiem abiem priekshaa.

Zinu, ka buus kritikji, kas teiks, vareeji arii nomest, palaist abus, lai skrien, ne par to staasts, jo vietas bija dafiga, un es nevilkos, aatrumu starpiiba bija minimaala, vecenei nebuutu jaasabremzeejas nemaz. Kad griezos uz Ozolniekiem, shii gaaja garaam, speciaali paskatiijos, jauna blonda govs ar kaut kaadu pajaunu shirpotreba autinju. Taadu ir daudz. Nepatiikami.

212975. viesis 4.oktobris 2006 12:08
0 0 Atbildēt

Principa no savas pieredzes uzskatu, ka ravejsledzeja princips darbojas loti labi vietas, kur tas patiesam ir pamatots. (negaidits skerslis josla, gaiditaju rinda uz mazakas nozimes cela utt.) Taja pat laika ir parak daudzi nekaunigie lideji, kas apzinati censas ielist prieksa tiem, kas stav rinda un parak daudz tadu, kas vinus ari palaiz.

Ka jau te viens ... (izdomajiet pasi izlaisto vardu) rakstija, nekaunigas virsu stumsanas metode loti biezi nostrada. Tomer neaizmirstiet, ka vins jebkura gadijuma bus avarijas izraisitajs, kuram pie tam var drosi piedevet rupju neuzmanibu un tai sekojosu regresa prasibu no apdrosinataja. Tadel patiesiba tads braucejs visticamak ir loti norupejies ne tikai par saviem, bet ari "upura" blekiem.

Un tatad kopuma jaatzist ka vaditaju kulturai tiesam ir nozime. Savukart tris lielakas nekulturalo grupas ir:

- nekaunigie lideji un bailigie ielaideji

- principialie nelaideji nekada gadijuma

- lohi, kas nespej atskirt nekaunigu lisanu no situacijas, kur ir pamatoti jaizmanto ravejsledzeja principu

Un vel protams visi, kas atlaujas iebraukt krustojuma skaidri zinot (vai varbut vienkarsi nespejot tik talu aizdomaties, jo tiesibas ir nopirkusi), ka nespes no ta izbraukt lidz sarkanajam. Saja joma ipasu paldies jasaka sabiedriskajam transportam, kas regulari atlaujas nobloket skersojoso ielu ta, ka zala signala laika nevar izbraukt NEVIENA automasina. Sis ir viens no galvenajiem iemesliem, kadel es nedomaju but pieklajigs un dot celu sabiedriskajam transportam vairak par to absoluto minimumu, ko pieprasa CSN.

212976. viesis 4.oktobris 2006 12:09
0 0 Atbildēt

1) ... Man vajag ne-labajaa, bet KREISAJAA joslaa, iesleedzu ...

2) Vilks [?] 04.10.2006 11:27

uz jaunaas Saulkrastu shosejas peedeejaa laikaa tieshi daamas nespeej paveerties spoguljos un pabraukt biku maalaa..

_______________________________________________

vakar man patraapiijaas vecis, kas vilka uz 80 pa pashu joslas vidu un i nedomaaja bishkji panjemt pa labi, uz braukt uz baltaas striipas, aiz kuras veel 1,xx metri asfalta, lai sho vareetu apdziit...pid@''ass

212979. viesis 4.oktobris 2006 12:14
0 0 Atbildēt

Raksta doma ir diezga utopiska priekš Latvijas apstākļiem. Protams, ka skaisti būtu ja visi visus cienītu un ar smaidu uz lūpām palaistu vosos gadījumos, bet.... šeit ir Latvija.... Es bez visiem uzaicinājiem ielaižu rindā, tāpat kā ielaiž arī mani, bet ir viena kategorija vadītāju, kuri nekaunīgi aizbrauc rindai garām un visiem pa priekšu ceņšas ielīst. Nu kāpēc tādi ir jālaiž?!?! Kāpēc, piemēram, tādam kā "212964. viesis" ir jāpamāj un jāpaiž? Ir jāizaug citai paaudzei, lai nebūtu tādu līdēju un visu visus laistus.

212980. viesis 4.oktobris 2006 12:14
0 0 Atbildēt

nu par nekauniigajiem liideejiem man arii ir viedoklis...

Katru riityu braucot uz darbu pa vienu un to pashu marshrutu un +/- vienaa laikaa katru riitu redzu vienus un tos pashus "steidziigos" kas pa salinieka labo joslu liidz galam un tad veel paari droshiibas salinjai un tad priekshaa visiem (nagla)... piemeeram viens no shiem auto pieder Gulbja labaratorijai... nu katru riitu vinjsh tur lien....

Shos naglos liideejus es principiaali nelaizhu, jo man nepatiik ka citi juutas vienliidziigaaki par paareejiem.

212981. viesis 4.oktobris 2006 12:16
0 0 Atbildēt

to 212956. viesis 04.10.2006 11:41

Pastaasti ar kaadu auto paarvietojies? driiz vareesi kaajaam staigaat...

212982. viesis 4.oktobris 2006 12:18
0 0 Atbildēt

nelaime ir taada, ka dazhi joslu mainiitaaji to dara vismaz 5 reizes minuutee! Veel arii ir taa, ka nelaist kaadu sev priekshaa nenoziimee buut nepieklaajiigam un nekulturaalam. Jo ir taadi liideeji, kuri noteikti iespraukshanos joslaa izmantos ljaunpraatiigi. Es citus nelaizhu taapeec ka uzkatu ka vinju bezjeedziiga lozhnjaashana rada tikai papildus haosu un stresu u demoralizee situaaciju uz celja.

212986. viesis 4.oktobris 2006 12:34
0 0 Atbildēt

par sievietēm oponēju - pārsvarā pirms viņām var ielīst rindā, jo viņas atstāj nežēlīgi lielas šķirbas starp a/m

212987. viesis 4.oktobris 2006 12:36
0 0 Atbildēt

viss jau būtu labi un tā arī varētu darīt, ja pie mums nebūtu ļoti daudz pārgudrinieku un bezkauņu, kā piemēram 212956. viesis. Kuram savas mašīnas apsalūti nav žēl un kurš paļaujas uz citu vadītāju reakciju un spēlē uz viņu nerviem. Tieši ši iemesla dēl arī pie mums nevar un negrib palaist, kā pie normālie cilvēkiem...

Pats steidoties lienu, bet pirms tam pārliecinoties vai mani arī laidīs un kad nesteidzos laižu, tādus kas palūdz ielaist, neviss spiežās iekšā...

212988. viesis 4.oktobris 2006 12:42
0 0 Atbildēt

Pilnigi piekritu Mr_JMT [?] 04.10.2006 12:36 teiktajam, ka viss butu OK ja nebutu dala sadu loxu ka 212956. viesis - tadus vajag nidet ka sugu un ja gadijuma ir iasprapets vai iebuktets prieksejais bamprs tad izmantot gadijumu un to nomainit pret sada viesa shrotmobila saniem!!

Vienigais varu piebilst, ka dizla patiesiba ir par sievietem - vinam ir sava celu likumu tulkosanas metode un tas "stingais skats" uz prieksu ir labi pazistams... Butu jau labi ja biski saja joma vinas paizglitotu, kaut gan lielas ceribas nelieku, ka vinas to sapratis..

neitralais

212989. viesis 4.oktobris 2006 12:44
0 0 Atbildēt

APZINĀTUS līdējus, kas lien apbraucot citus, NEKAD nelaižu, ja grib, lai brauc sānos, CP un KASKO problēmu atrisinās, visos citos gadījumos, ja redzu ieslēgtu pagriezienu obligāti ielaižu, bieži pat atlaižu gāzes pedāli, vai nedaudz piebremzēju, lai vietas vairāk. Vienmēr esmu laipns uz ceļa pret citiem satiksmes dalībniekiem, bet "naglijie" ja var kur ielīst, tad TIKAI AIZ MANIS!

212990. viesis 4.oktobris 2006 13:02
0 0 Atbildēt

piekriitu pedaalim, bet nu autors to noteikti nav ieverojis, jo pats seezh sastreeguma aiz tadaam un noskataas, kaa citi tiek rindaa :D

212992. viesis 4.oktobris 2006 13:10
0 0 Atbildēt

Ui, man arī gribas izteikties!

1) pārmetums sievietēm par taisno skatu tikai braukšanas virzienā ir tā kā nedaudz nepamatots. Cik mana pieredze rāda (es, jauna, blonda, if anyone should care), blisināšanās pa labi un pa kreisi noved pie tā, ka kārtējais urla 90. gada bembī izdomā, ka derētu iebazarēt, un tad sākas visādi pigori un avārijas situācijas radīšanas. Nafig man šitādus kontaktus, labāk tad blank stare!

2) nu nav sievietēm problēmas kādu godīgu pilsoni palaist (a la rāvējslēdža princips) vairāk, kā jebkuram citam (onkam ar vecu pasātu, tantei kas uz tirgu brauc, utt). Tas tāds stereotipiņš.. Pati gan vienmēr godīgi cenšos palaist, ja palūdz ar oranžo gaismiņu

3) sievietēm var "nagla" ielīst priekšā, jo viņas baidās un atstāj lielu distanci pirms auto? Nu common!:) Satiksimies Rīgas ielās, paskatīsimies.. Visvisvairāk mani izved šitās labās dvēseles, kas ielaiž nekaunīgos līdējus!!! Ir normāla audzināšanas politika - viens neielaiž nekauņu, otrs neielaiž, bet trešais, losis tāds, tak ielaidīs! Kur paliek solidaritāte??

Paldies, izteicos, labāk palika!

212994. viesis 4.oktobris 2006 13:21
0 0 Atbildēt

Pilniigi piekriitu,ka sievietes loti reti palaiz......tas jaaskraapee sienaa,ja kaads baabiets dod celju.....

pie taas pasas kategorijas var piedeeveet arii dzipus un paareejos transportliidzeklus,kuru saakumcena ir virs 50t LS

Paldies pateikt no siim kategorijaam - vispaar varam aizmirst

212997. viesis 4.oktobris 2006 13:39
0 0 Atbildēt

Manuprat musu CP varetu nopelnit pozitivos punktus autovaditaju acis, ja saktu izkert tadus nekaunigos lidejus. Tas vietas tacu ir vairak vai mazak zinamas, kur problema?

213001. viesis 4.oktobris 2006 13:56
0 0 Atbildēt

Vajag visiem nelaizt tos naglos līdējus un tad tie naglie līdēji sapratīs, ka godīgi braucot var ātrāk izbraukt to pašu ceļa posmu.

Laba tāda vieta ir Krasta iela ap 18:00 vakarā virzienā prom no centra, caur tām sānu kabatām ir tik daudz naglo līdēju, ka gribās paņemt bisi un visus viņus atšaut.

213002. viesis 4.oktobris 2006 14:00
0 0 Atbildēt

Priekš sevis šo jautājumu atrisināju vienkārši. Katru (vai gandrīz) darba dienas rītu nākas mērīt ceļu līdz darbam centrā izmantojot Vašu tilta sastrēgumus. Lai nestresotu pats un neradītu līdzīgas izjūtas citiem, daru tāpat vai līdzīgi, kā jau daži iepriekšējos komentāros - bezkaunīgos līdējus nelaižu, bet pieklājīgos, pārkārtoties joslās vēlošos, vienmēr palaižu. Šķiet, ka nevienam no lasošajiem nav problēmu atšķirt pieklājīgos no bezkaunīgajiem. Un vēl, neatbilstoši rakstam, bet tomēr - vai tiešām tik ļoti nepieciešams komentāros izmantot citu valodu vārdus/izteikumus, jeb arī, bez tā vairs nemākam.

213003. viesis 4.oktobris 2006 14:11
0 0 Atbildēt

Opā! Kļūda, Vašu vietā jābūt Vanšu (tilts).

213004. viesis 4.oktobris 2006 14:14
0 0 Atbildēt

Roneens, Tavs komentārs bija latv.val. paraugstunda, prieks lasīt! Parasti jau iauto komentāri neizceļas ar valsts valodas tīrību;) Bet aizrādījums vietā!

krupiss... mana pieredze arī rāda, ka tieši dārgo auto īpašnieki ir vispieklājīgākie (gan vīrieši, gan sievietes). Viņiem laikam nav savi kompleksi jāapkaro:)

213005. viesis 4.oktobris 2006 14:33
0 0 Atbildēt

Latvieši - īdētāji un rindā stavētāju tautele. Vot i tupiet savos korķos, a es lienu un līdīšu vai brauksu pa pretējo joslu.

p.s. respekt vecīt 212956. viesi!:)

p.s.s. raksta autors muļļa un čamma.

213007. viesis 4.oktobris 2006 14:37
0 0 Atbildēt

213005. viesis 04.10.2006 14:33 LOHS piereģistrējies, tikai neīdi līdēj ja izrādīsies vainīgs....ar savu līšanu

213008. viesis 4.oktobris 2006 14:38
0 0 Atbildēt

patiesībā ar sievietēm ir otrādāk, nekā rakstīts - mani parasti palaiž!

213009. viesis 4.oktobris 2006 14:38
0 0 Atbildēt

eu, 212970. viesi!

Laikam tiesības esi pircis vai neseko izmaiņām CSN. Saskaņā ar jaunākajām izmaiņān CSN Saulkrastu ceļš sākot no Vidzemes šosejas ir tieši projektēts lai lēnāk braucošie pabrauktu malā, ja tiem vēlas pabraukt garām ātrāk braucošie... Jau būtu nevis apdzīšana, bet apsteigšana, lai pēc iespējas samazinātu frontālas sadursmes risku...

Esmu redzējis ar ko beidzas pasākums 3 mašīnām - viena, kas nelaiž, otra, kas brauc garām un trešā, kas brauc pretējā virzienā... Vai tas ir vajadzīgs? Pie mums aunu pietiek, kas likumu traktē savā virzienā.

Rietumos, ja kāds pārkāpj ātrumu (saprāta robežās) neviens viņu nemēģina audzināt ar nelaišanu, jo tas ir katra cilvēka sirdsapziņas jautājums un ceļu policijas kompetence. Nelaižot bieži šmuce sanāk vēl leilāka...

213014. viesis 4.oktobris 2006 14:51
0 0 Atbildēt

Piesien sānu spogulim palielāku naglu un mierīgi brauc pa savu joslu.

Kur problēma?Nākamajā dienā nekaunīgāko līdēju vāģīši gaidīs savu rindu uz piekrāsošanu.

213015. viesis 4.oktobris 2006 14:52
0 0 Atbildēt

212956. un 213005. mazi apdaliiti dauniishi kas parasti peec nepalaishanas vai "iedziishanas" trotuaaraa aardaas kaa deputaateeni peec mandaatu zaudeeshanas :D panaak priekshaa "nagljakaa" liideeji... paplacinaas bik ;)

213017. viesis 4.oktobris 2006 15:11
0 0 Atbildēt

To Kindzuli. Gribētu tevi kādreiz satikt vai redzēt kas esi un ar ko brauc, ja brauc vispār. :)

Savos textos izklausies gan pēc piena puikas, kurš ir pārspēlējies datorspēli Lada Racing vai GTA SA. :D

213018. viesis 4.oktobris 2006 15:16
0 0 Atbildēt

:) anoniimais oopiit: tieshi taa arii ir :D :D mazs tizls un glups.. stuuri iru redzeejis labi ja pa TV :D :D

213020. viesis 4.oktobris 2006 15:29
0 0 Atbildēt

Viss labākais jau ir tas ka tie līdēji tomēr nedaudz "kautrējās", jo nevienu postu par to cik forši ir nagļakā ielīst nav rakstījis reģistrēts lietotājs, visi tikai viesi :), vai anonīmie!

213023. viesis 4.oktobris 2006 16:10
0 0 Atbildēt

RAKSTS IR LABS UN ĪSTI VIETĀ!

Paldies autoram par pūlēm, taču palasot kaut vai nedaudz no komentāriem, var izdarīt secinājumus, kāds tomēr ir LV autovadītāju kultūras līmenis (vismaz no šeit komentējošiem). Naivi ir cerēt, ka ar šādu attieksmi un loģiku mēs tuvākajā piecgadē, jeb desmitgadē varēsim braukt , kā Igaunijā (piemēram, Tallinā), nemaz jau nerunājot par Skandināvijas valstīm utt.

Spriediet paši:

"Es rēēēcu!

Autor nolēmis arī bišķi pazīmēties";

"...ja nebutu dala sadu loxu ka 212956. viesis - tadus vajag nidet ka sugu";

"APZINĀTUS līdējus, kas lien apbraucot citus, NEKAD nelaižu, ja grib, lai brauc sānos, CP un KASKO problēmu atrisinās";

"Vajag visiem nelaizt tos naglos līdējus un tad tie naglie līdēji sapratīs, ka

pie taas pasas kategorijas var piedeeveet arii dzipus un paareejos transportliidzeklus, kuru saakumcena ir virs 50t LS";

"Vot i tupiet savos korķos, a es lienu un līdīšu vai brauksu pa pretējo joslu";

"212956. un 213005. mazi apdaliiti dauniishi kas parasti peec nepalaishanas vai "iedziishanas" trotuaaraa aardaas kaa deputaateeni peec mandaatu zaudeeshanas panaak priekshaa "nagljakaa" liideeji... paplacinaas bik ";

213025. viesis 4.oktobris 2006 16:23
0 0 Atbildēt

Domāju, ka situācija ir nedaudz uzlabojusies. Tiesa, pavisam nedaudz. Manuprāt, ir samazinājies t.s. nekaunīgo priekšā līdēju skaits. Maz ticams, ka pilnībā šie priekšā līdēji jebkad izzudīs. nav jau neviena, kas viņus audzina un pāraudzina. Pēdējā laikā , kopš CP nemana pie Kalpaka/Brīvības stūra, tur pikā veidojas totālais bardaks, jo neatļauti LIEN otrā

rinda no brīvībenes un trešā rinda no merķelenes. Īpaši pārkāpēju skaitā jāizgaismo visu līmeņu busi. Visvairāk traucē tie, kuriem patīk regulari lēkāt no vienas joslas uz otru. Tādus visvairāk var vērot pirms un uz Vanšu tilta. Autovadītājs tilta sākumā no pirmās joslas ielec otrajā, tilta vidū "prasās" un tiek ielaists pirmajā, bet pašā nobrauktuves lejasdaļā - atpakaļ uz otro. Un tas jau vairs nav korekti.

"Zaļiem draugiem" - CP, tiem kaut kā nepatīk vērot , kā vadītāji ievēro nosacījumus par pārkārtošanos joslās pilsētas satiksmē. Drīzāk jau tradicionali viņi mīl klusas un rentablas vietiņas, kur vietumis pirms krūma atrodas ir zīme "30"....

213026. viesis 4.oktobris 2006 16:23
0 0 Atbildēt

paraujot aaraa textus labi izklausaas protams :) bet... ir viens jauks bet... nu nivajag saliidzinaat ar EE un skandinaaviju... paprovee saliidzini ar RUS ;)

sakam ar augshu... (zivs pust no galvas utt)

kad muusu pashu valstii saaks straadaat CP (gan Celju Policija gan Celju Paarvalde) un straadaat lai buutu kaartiiba uz celjiem nevis pashu kabataas ...arii ljoti daudz kas mainiisies...

par polichiem: nu kuraa valstii veel buus 100 metrus aiz avaarijas vietas slauks 5iishus par hvz ko nevis dosies paliigaa pashtaisnajiem autovadiitaajiem kuri ar sho pashu "liidiishu...laidiishu nelaidiishu"metodi taisa bardaku?

par celjiem: (te nu katrs pieraxta pats kas kur kaa)

satiksmes organizaacija...

uttttt

213028. viesis 4.oktobris 2006 16:26
0 0 Atbildēt

Palaižu tos, kas māk parādīt pagrieziena signālu. Ja mamma un instruktors nav iemācījis labas manieres, tad pats vainīgs, lai gaida citu ko nokantēt. Esmu vienreiz pat apzināti saspiedies ar sāniem, lai nepalaistu. Bija tāds dvēseles stāvoklis.

Pats arī, ja apbraucu sastrēgumu vai vienkārši esmu nepareizajā joslā, parādu pagriezienu un katrs piektais mani palaiž, tāpēc man nav vajadzības nagla spiesties virsū un riskēt ar dzelžiem.

Atceros vienu smieklīgu gadījumu. Divi pienapuikas ar Sierra spiedās virsū paziņas semakam un kaut ko mēģināja ar žestiem nomotivēt. Blakussēdētājs izvilka pistoli un pavērsa pret šmurguļiem. Un, ak brīnums, sierinieks padeva atpakaļ un nekur viņam vairs nebija jālien. Tāpēc aicinu uz ceļiem būt pieklājīguiem, jo nezinām taču, kā rīkosies cilvēks, kuru būsiet aizvainojis. :)

213029. viesis 4.oktobris 2006 16:28
0 0 Atbildēt

Smieklīgi palasīt to sevisķo cilvēku komentārus,kuri ir vissvarīgākie. Protams,tādi viņi ir līdz kaut kādam noteiktam momentam,kad svarīgums zūd.. :) Kāpēc viņi ir anonīmi?? Kauns?

213030. viesis 4.oktobris 2006 16:32
0 0 Atbildēt

" Daudzi vecā kaluma autovadītāji atceras garās rindas pēc alus vai desas un dzīvo ar domu bez rindas es tevi nelaidīšu - stāvi un gaidi."

es gan teiktu daudzi jaunā kaluma braucēji , zaļi un nekaunīgi, paņīrdz ģīmī un griež tev virsū , domā kā izvairīties. tā ka nevajag te liet . un par dāmām - brauc jau pārsvarā tās kuras uz centrāl tirgu nestaigā un 20 gadus atpakaļ pat projektā nebija ,lai varētu atcerēties kā centrāltirgū pēc desām stāvēja. viņas pārsvarā ir 23 gadīgas un pēc dzīves blondīnes, tādēļ piedosim viņām, jo smadeņu viņām pietiek tikai tik ,lai tiktu pie bieza auto(veča) .

213032. viesis 4.oktobris 2006 16:37
0 0 Atbildēt

Jums nu gan stereotipi...

213033. viesis 4.oktobris 2006 16:41
0 0 Atbildēt

Daniel , kurš tu esi - vāvere vai ezis . tu tāds atklāts ! un kā tevi godāt īstenībā.

213036. viesis 4.oktobris 2006 16:49
0 0 Atbildēt

>>> super Zigis

es par to pašu , lai gan viena patrāpījās ... smuka, saprātīga, sakarīga, ar biezu veci , biezu sporta auto .. bez debesīs salieta deguna, un skatiena uz citiem no devītā stāva. prieks tādu cilvēku uz ceļa satikt.

213037. viesis 4.oktobris 2006 16:50
0 0 Atbildēt

ieskatīšanās acīs zināmās aprindās tiek uzskatīta par agresijas pazīmi... Skaties, ka nedabon bietē. :P

213038. viesis 4.oktobris 2006 17:00
0 0 Atbildēt

nu nu

bet ja sastrēgums ir ~200m 2 joslās. nu nav tak kur skriet, bet tāpat atradīsies, kāds kas redz ka tu neskrien un līdīs tev priekšā, jo pat 1 auto ielīst priekšā ir kruta :)

nu nepatīk man sēdēt cieši astē un skatīties vai tik es pret āķi neatspiedīšos :D

ja nav sastrēguma, tad protams savādāk

P.S. ja pamanu spogulī kādu tādu "nahalu", nekad nelaižu! dažreiz tādi auni gadās... un tāpat nelaižu :P

213043. viesis 4.oktobris 2006 18:19
0 0 Atbildēt

Man gan liekas, ka liela daļa sastrēgumu, tomēr notiek dēļ nepareizi organizētas satiksmes kustības. Un kā turpinājums visam tam ir līšanas rindās, korķi utt. Tik traki, ka nelaiž iekšā joslā jau nav. Domāju, ka esam palikuši kulturālāki.

Svētdienas vakars (droši vien arī katru rītu, jau gadu no rītiem nebraucu). Iebraukšana Rīgā no Berģiem līdz Juglai. Laikus ieņemu pie Berģu pārvada otru rindu. Jo pēc pirmā Juglas luksafora braukšu taisni līdz centram. No pārvada līdz Juglas ūdenskrātuves tiltam pārvietojos tieši 55 minūtes. Kāpēc? Viss tikai dēļ tiem …., kuri ir gudrāki, kuriem ir vairāk jāsteidzas nekā citiem, un, kuri izbrauc no otrās joslas, iebrauc pirmajā joslā un pēc tam pirms tilta lien iekšā otrajā. Daži faķīri ar ksenona gaismu auto vēl tur pabrauc kādus 25-30 metrus pa ietvi un izgriežas tieši pirms tilta uz ceļā. Jāsaka, ka tur viņi paņemot dažus uz izbrīnu uzreiz 100% tiek rindā.

Amatpersonas tik pasaka, ka esot palicis vairāk mašīnas un tādēļ sastrēgumi. Tas ka ir nepareizi pārdeorganizēts pirmais krustojums Pie Statoila, par to viņiem nospļauties.

Brīvības gatve no trijām joslām pie juglas tilta pāriet divās, no kurām tālāk, otrā rinda jau ir pilna ar tiem, kuri grib nogriezties pa kreisi. JO, nākošā atļautā nogriešanās vieta pa kreisi ir Teikā. Ņemiet tik nost tos kreisos pagriezienus. Pagriezienus jau var noņemt, bet mašīnu skaits un plūsma tikai palielinās uz 1 m2. Vēl pie tam kreiso pagriezienu tur var veikt tikai 3 vai 4 mašīnas. Nenormāli maz tur deg zaļais, ja vēl gājēji iet pāri tad atā.

Ja līdz tiltam, otrajā joslā līda tie, kuri bija iebraukuši pirmajā joslā, tad aiz tilta tie kuri brauca pa trešo, tagad otro joslu, cenšas tikt pirmajā. Un tā atrodoties tajā nabaga otrā joslā, stundas laikā var nobraukt aptuveni 2-3 kilometrus un jūties kā pilnīgs idiots.

Tāpāt Lāčplēša ielā, kamēr nenoņēma kreisos pagriezienus, nekad nestāvēju sastrēgumā jau no Avotu, pat Čaka ielas.

Un tā varētu minēt daudzus un daudzus reorganizētos “modernizētos” krustojumus, bet lābāk nepaliek.

213045. viesis 4.oktobris 2006 18:31
0 0 Atbildēt

A kas Tev pret navigāciju? Domā, ka ar pliku karti Stokholmā vai Oslo (pirmo reizi) ir viegli orientēties? Nesapratu uzbraucienu...

======

nezinu, man pietika ar karti...pat joslas var paredzeet..

213049. viesis 4.oktobris 2006 19:07
0 0 Atbildēt

Kas ir IDEOTS?

Kur šim vārdam var atrast tulkojumu?

213050. viesis 4.oktobris 2006 19:09
0 0 Atbildēt

Ideots! Vai tu gadījumā neesi idiots? :D :D :D :D :D

213056. viesis 4.oktobris 2006 20:12
0 0 Atbildēt

Ai te pat nav ko rakstīt, no tā nekas nemainīsies...

ceru, ka policija tiešām sāks strādāt, biežāk vajadzētu reidzus, lai izķertu tos, kas brauc bez tiesībām utt. plus lielākajos krustojumos, vajadzētu video novērošanu, ar tiesībām piesūtīt rēķinu par skaistiem manevriem un noteikumu pārkāpšanu, domāju tikai tad kaut kas uzlabos...

213057. viesis 4.oktobris 2006 20:31
0 0 Atbildēt

Par tam joslam...tai pasa Jugla...pirma josla...no rita sastregums, lielaka dala stav otraja un tresaja josla, bet kapec es nevaruet braukt pa pirmo un pec tam parkatoties otraja??? Tas ir atlauts un tur var braukt ikviens, nav jau jabut tadam durikam, kas nostav otraja rinda un tad principa pec nelaiz ieksa tos kas brauc par pirmo joslu, jo redz es tak staveju un tagad man te kads lien prieksa! Bet kas tev liedz ari tur braukt un atrak tikt uz prieksu?! Un es ka sieviet pie stures varu teikt, ka ta nav ka sievietes nelaiz ieksa un neskatas spogulos!!! Nevar ta nodalit sievietes un viriesi un jo ir ari viriesi totali duriki pie stures!!! Es palaizu, jo zinu, ka ari man kadreiz vajadzes parkartoties un lai kads ielaiz! Ir jabut savstarpejai cienai un sapratnei vienam pret otru!!!

213059. viesis 4.oktobris 2006 21:08
0 0 Atbildēt

Man nav absoluti nekads pienakums kadu suku laist no labas joslas videja. Vari drosi turpinat braukt pa savu joslu, kas turpinas ka gajeju ietve. Slaveno ravejsledzeja principu lidejmaukas var izmantot uz savas biksuprieksas.

212.93.97.131

Nokia6233/2.0 (04.52) Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

213066. viesis 4.oktobris 2006 21:51
0 0 Atbildēt

Sabiedriskais un mikriņi..... tie laikam ir cita realitāte....

213071. viesis 4.oktobris 2006 23:38
0 0 Atbildēt

O- ho!!! Beidzot atkal var atrast plamambu!

Plamamba jau savu debilitāti ir izrādījis arī iepriekš!

Kā redzi ar stulbumu var kļūt arī atpazīstams!

Izrādās viņš arī aktīvs bikšu priekšas virinātājs ir?! :D :D :D :D :D

213072. viesis 4.oktobris 2006 23:45
0 0 Atbildēt

Redaktor!

Ja esi tāds aktīvs izbanotājs, neredzu tavu darbību pret šo - Plamamba WAP [?] 04.10.2006 21:08?!?!

Kā tad tur ir ar to taisnīgo izbanošanu?!

Kad uzraksta kādu sliktāku komentu plamambulim līdzīgam radījumam, tad tev uzliek banu, bet,

kad šitāds atsaldenis ņirgājas un nozākā citus sabiedrības locekļus tad tev ir vienalga??????

213073. viesis 4.oktobris 2006 23:49
0 0 Atbildēt

Plamambam jau nu, gan vairs runa neiet par azinātiem līdējiem, bet jau par tādiem, kuri uz pirmās joslas tupikā ir nonākuši...

Kaut es tevi - Plamambuli savā ceļā nesatiktu! No psihenes iemītniekiem labāk pa gabalu...

213077. viesis 5.oktobris 2006 0:28
0 0 Atbildēt

Ar mani ir tā, ja izbraucu laicīgi, tad varu plaist gan līdējus gan sabiedrisko gan vienkārši neuzmanīgos un kūtros. Neviens uz nerviem nekrīt, un laiž arī mani. Bet ja aizguļos vai kavēju, tad nelaižu nevienu, pats lienu kur vien var ielīst, pie tam pukojos un lādu tos kuri mani nelaiž.

213087. viesis 5.oktobris 2006 9:19
0 0 Atbildēt

Nu manā skatījumā patreizējais vadītāju kultūras līmenis ir ne visai labs, jo liela daļa autovadītaju domā ka zin satiksmes noteikumus, kaut arī nav tos pārlasījuši gadus desmit un brauc ar attieksmi ka visi viņiem ir parādā kaut kādu mistisku cieņas un priekšrocības izrādīšanu. Vēl vienai daļai ir uzskats ka viņi ir labāki vadītāji par pārējiem un tādēļ nerespektē tos, kuri brauc savādāk (nav svarīgi lēnāk vai ātrāk).

Un pati pirmā un lielākā kļūda ir apstāklī ka vadītāji kļūst nervozi un ietekmējoši faktori ir daudz un dažādi sākot ar mašīnas marku beidzot ar sastrēgumiem un agresīvajiem pārkāpējiem. Ja mēs visi vienā dienā un vienlaicīgi iegādāsimies kādus pārdesmit kilogramus pacietības var jau būt ka kultūra uz ceļiem uzlabosies.

213088. viesis 5.oktobris 2006 9:24
0 0 Atbildēt

Un tagad katrs priekš sevis paskaitam cik reizes esam pārkāpuši noteikumus.

Tas kurš teiks ka nav nevienu reizi pārkāpis melo pats sev.

Ir elementāra lieta kā to pārbaudīt. Visi zin ka ir nepārtraukta balta svītra pirms krustojumiem un gājēju pārejām un nav tāda vadītāja kurš nebūtu ne reizi dzīvē kaut kādu apstākļu spiests šķērsot šo līniju (formāli - bet pārkāpums).

Tā kā beigsim lamāties un paskatīsimies uz savu kultūru.

213095. viesis 5.oktobris 2006 9:53
0 0 Atbildēt

>uupis

Nav jau problemas no, ta ka nedaudz parkapj CSN, ipasi ja tas netrauce citus satiksmes dalibniekus. Problemas rodas no nekaunibas, no savas parakuma (vai varbut mazvertibas komleksa?) izradisanas, agresivitates.

213096. viesis 5.oktobris 2006 10:03
0 0 Atbildēt

Slinkums Visu lasīt, bet galvenā gudrība, ja esi izdarījis ko nepareizi - atvainojies, kāds tevi palaidis - pasaki paldies.

Ja kāds nemāk braukt un nemāk atvainoties, tad vajag pārmācīt...

213099. viesis 5.oktobris 2006 10:21
0 0 Atbildēt

Nu... nau jau gluži tā ka sieviete pie stūres vienmēr un visur ir pilnīgas aitas. Bet tomēr ir jāatdzīst ka visbiežāk neadekvāta uzvedība uz ceļa ir novērota tieši no onkuļiem pirmspensijas/pensijas vecumā un sievietēm līdz kādiem 35 gadiem (parasti vai nu dikti pārbijusies pie stūres - tb tikko tiesības dabūjusi, vai arī "business woman" kura sevi uzskata par pašu krutāko pasaules nabu). Matu krāsai nav nozīmes, vienkārši blondīnes vieglāk pamanīt dēļ matu krāsas. ;)

213100. viesis 5.oktobris 2006 10:26
0 0 Atbildēt

uupis: Nejauc satiksmes noteikumus ar savstarpējo pieklājību. Starpcitu automobīļu vēsturē ieskatoties redzams ka vispirms bija savstarpējā pieklājība un tikai tad parādījās satiksmes noteikumi. Ja dēļ viena skurpulozā noteikumu ievērotāja ar pofigismu pret pārējiem tiek čakarēta visa plūsma (tb krustojumu zaļā signāla laikā šķērso 3 mašīnas, nevis 9) tad no tā satiksme drošāka nepaliks.

213106. viesis 5.oktobris 2006 11:00
0 0 Atbildēt

Citats:''Storms [?] 05.10.2006 10:26

uupis: Nejauc satiksmes noteikumus ar savstarpējo pieklājību.''

Tātad ja pa manu joslu ignorējot noteikumus brauc auto jo viņa josla ir aizņemta ar noparkotiem auto man ir jābūt pieklājīgam un jāpalaiž visi?

Jeb pieklājīgam ir jābūt vadītājam kura josla ir pilna ar šķēršļiem un saskaņa ar noteikumiem man ir priekšroka.

Kā tad īsti ir?

Skurpulozie noteikumu ievērotāji iebrauc krustojumā līdz pirmai joslai tā lai pagriezienu veiktu maksimāli taisnā leņķi un aiz tā skurpulozā krustojumā iebrauc (!!!) vēl 4 mašīnas.

Bet tie kurus tu uzskati par skurpulozajiem noteikumu ievērotājiem patiesībā pabāž degunu pāri stop līnijai (!!!) un gaida kurā nu joslā tad slaidā lokā var trāpīt, pie kam parasti jau ar mašīnas priekšgalu pa pusei iebrauc pretējā joslā.

Piedod bet kautko tu jauc - it sevišķi kreisā pagrieziena veikšanu ja nav joslas trajektorija norādīta ar raustītām līnijām.

213108. viesis 5.oktobris 2006 11:09
0 0 Atbildēt

Pieklājības trūkums ir aiz noteikumu nezināšanas vai nemācēšanas tos pielietot praksē.

Ja kāds kurš brauc ar lielāku ātrumu nekā plūsma, gruzī virsū pārējiem un ar visādām zīmēm rāda ka otrā josla pieder viņam vien, tad šis cilvēks nezina noteikumus un nemāk braukt.

Tiem kuri steidzas un brauc ātrāk nekā kopējā plusma ir pašiem jātiek galā ar savu steigu. Jādomā kā apsteigt pārējos nevis jāprasa no visiem kaut kāda mistiska sapratne.

Daudzi (ieskaitot CP) nezina ka turēties labajā (pirmajā joslā) attiecas tikai uz "ārpus apdzīvotām vietām" un nevis uz Brīvības ielu vai salu tiltu.

213110. viesis 5.oktobris 2006 11:17
0 0 Atbildēt

Sodien braucu darbu. Jaaizbrauc no seetas,jaaskeerso 2 joslas un jaanogriezas pa kreisi....Tiesi purnam piebrauc prieksaa automasiina...nolamaajos ka nevar palaist un pastos kas pie stuures - nevarbuut - akal sieviete....

Nesaku ka visas vinjas taadas bet nu lielaakaa dalja.

213112. viesis 5.oktobris 2006 11:27
0 0 Atbildēt

ak ut uupi..

palasi noteikumus, kas tur bija rakstīts par 3 jolsu...

ja primās divas ir braucamas un nav pilnas, tad trešajā varēja ieriezt tikai lai nogrieztos pa kreisi vai apgrieztos apkārt, ja 1 un 2 ir pilna tad pa trešo ar pilnu apziņu tu vari čabināt, un vienalga, ja tu velcies tad ewsi tik pieklājīgs un velcies pa 1...

213113. viesis 5.oktobris 2006 11:28
0 0 Atbildēt

to krupiss:

nekreņķe arī vīriešu dzimums ļoti bieži tā dara... un ne mazums reizes :)

213121. viesis 5.oktobris 2006 12:42
0 0 Atbildēt

Neesu jau no tiem kas baigi kreņķē,bet taadi ir mani ikdienas noveerojumi...

213122. viesis 5.oktobris 2006 12:49
0 0 Atbildēt

Beigās tik vajadzēja pieminēt - mīliet dievu! :D

Pārāk tuvu mēs esam Austrumu "kultūrai" - nu nestrādās te ne Somu, ne Zviedru, ne Vācu, ne Itāļu ne kaadu citu braukshanas kultūra... :/

213124. viesis 5.oktobris 2006 12:57
0 0 Atbildēt

Pa trešo joslu Brīvības ielā čunčina fūres un autobusi, un tas točna ir aizliegts.

213130. viesis 5.oktobris 2006 13:55
0 0 Atbildēt

atbildu -> Mr_JMT

Runa gāja par otro joslu. Lasīt iemācies. Un iesit man ar beiktu kaķi, ja tas par 1. joslu kautkur noteikumos ir rakstīts. Nu negribu es kanalizācijas lūkas skaitīt un pa risām peldēt. Un braucu pieklājīgi pa otro joslu. Ja tu brauc ātrāk tad apsteidz pa pirmo - kādas problēmas???? Ne es tev traucēju ne tu man.

Mazdist - kad tu pēdējo reizi lasīji noteikumus? 20 gadus atpakaļ?

Njā noteikumu nezināšana ir liels vadītāju mīnuss...

Aiz tā nu lūk arī ir agresivitāte un necieņa vienam pret otru jo liela daļa domā zinam tos, bet nesaprot ka auto ar ieslēgtu kreiso pagriezienu pie zīmes "Nogriezties pa kreisi aizliegts" var stāvēt tāpēc ka tas grib apgriezties - ko arī zīme neaizliedz...

213136. viesis 5.oktobris 2006 14:53
0 0 Atbildēt

Kā reiz par to netļautu nogriešanos pa kreisi - nu ieslēdz laicīgi to kreiso pagriezienu - ja arī tur nogriezties nav atļauts, tad par to tevi neviens nesodīs un citi vadītājo to uztvers ar sapratni, bet ko parasti dara tadi neatlauta kreisa pagrieziena veiceji - iebrauc krustojuma, apskatas, ka nekur nestav CP un tad iesledz pagriezienu un sak gaidit, kad vares nogriesties un nekadas cienas pret tiem, kas nostajusies aiz vina, lai brauktu taisni.

>uupim

Ja tu brauc pa galveno ielu un palaid izbraukt kadu, kurs izgriezas no mazaksvarigas ielas, tad tacu ari tiek parkapti CSN... Ko darit?

213138. viesis 5.oktobris 2006 15:07
0 0 Atbildēt

213136. viesis 05.10.2006 14:53

Lasiit iemaacies - toch cietpauris - aizliegums veikt kreiso pagriezienu neaizliedz apgriezties.

Ja tu pieklajiigi ielaid kaadu savaa joslaa - kuru punktu tu paarkaap?

Nu es tak saku ka noteikumus liela dalja nezina. Arii te komentos tas paraadaas.

:D :D :D :D :D

213140. viesis 5.oktobris 2006 15:24
0 0 Atbildēt

>213138. viesis 05.10.2006 15:07

Es tak pilnīgi par citu situāciju runāju - ja IR aizliegts kreisais pagrieziens, bet vaditajs zin, ka vins vienalga tur griezisies, ja vien tuvuma neredzes CP :))

Ja ta pieklajigi kadu ielaid, tad tiek parkapts tas punktu, kur tev ir prieksroka :)))

213141. viesis 5.oktobris 2006 15:31
0 0 Atbildēt

Njā teica man mamma ka ar muļķiem strīdēties ir bezjēdzīgi jo viņi nosēdinās līdz savam līmenim un tad piebeigs ar savu pieredzi.

:D :D :D :D

213145. viesis 5.oktobris 2006 15:49
0 0 Atbildēt

>uupis

Tak neuzvelcies! :) Es pats balsoju par pieklajibu. Un gribeju tikai teikt, ka CSN ieverosana negarante pieklajibu un cienu pret citiem braucejiem un ari otradi - ne visi CSN parkapumi trauce citiem satiksmes dalibniekiem...

213155. viesis 5.oktobris 2006 16:50
0 0 Atbildēt

>Ūpis

Apsteigt pa labo pusti drīkst tikai pilsētā, tā pat pa otro joslu drīkst braukt tikai pilsētā, ārpus pilsētas, tikai intensīvas satiksmes apstākļos...

>213136. viesis

"Ja tu brauc pa galveno ielu un palaid izbraukt kadu, kurs izgriezas no mazaksvarigas ielas, tad tacu ari tiek parkapti CSN... Ko darit?"

Kurā vietā CSN ir punkts, ka nedīkst nevienu palaist??? Tas ka tev ir priekšroka, nenozīmē, ka tu nedrīksti kādu palaist, to CSN nekādā veidā neaizliedz - tā ir tikai apsveicama rīcība.

213157. viesis 5.oktobris 2006 21:10
0 0 Atbildēt

par dāmām piekrītu - ir tāda kategorija, kas neielaidīs (visdrīzāk viņām ir problēmas ar vīriešiem, vīriešu nīdējas vai tml). Bet ir arī sakarīgas, kuras brauc labi un pārliecināti. Ak jā, un ir vēl tādas dāmas, kurām nebūtu jāatrodas pie stūres, jo viņām nav dots vadīt auto... sēžas pie stūres tikai tāpēc, ka vajag darba vajadzībām (no pieredzes)

213158. viesis 5.oktobris 2006 21:24
0 0 Atbildēt

par līdējiem un sastrēgumiem: esmu nonācis pie domas, ka uz 50% ir vainīgi tieši autovadītāji. Ko es ar to domāju? ja ir diezgan garš sastrēgums, tad nav jēgas gāzēt un rauties uz priekšu, lai pēc dažiem metriem atdurtos priekšējā auto pakaļā. Pēdējā laikā sastrēgumos braucu mierīgi, negāzējot... atlaižu bremzīti, uzmetu kādus 500rpm un aiziet, pie tam vienā momentā ar priekšējā auto startu. Mierīgi, bez stresa. Diemžēl nākas secināt arī to, ka ielās liela daļa ir šaurās pierītes (visādi frukti, kas strādā par šoferiem uz visādiem kravu busiņiem un reti kad prātiņš ir stiprā puse utml), kas nespēj padomāt globālāk, tālāk par savu degunu. Ja salīdzina rezultātu, cik tālu aizbrauc 1) ja ik pēc 5m raujies uz priekšu un bremzē un 2) ja brauc lēnītēm, lai nav pēc 5m jābremzē,tad gandrīz esmu pārliecināts, ka otrajā variantā panāksim ne mazāk kā pirmajā un moš pat vairāk. ja visi to saprastu, tad ielās būtu lēna, vienmērīga kustība, nevis kā tagad drudžaina raustīšanās bez jēgas. Šādu lietu vajadzētu TV stāstīt, lai cilvēkiem aiziet...

Bet par līdējiem... man viedoklis līdzīgs kā vairākiem iepriekš rakstījušajiem, kas nelaiž naglos.

213159. viesis 5.oktobris 2006 21:36
0 0 Atbildēt

sievietei 213057. viesis 04.10.2006 20:31

Par tam joslam... tai pasa Jugla... pirma josla... no rita sastregums, lielaka dala stav otraja un tresaja josla, bet kapec es nevaruet braukt pa pirmo un pec tam parkatoties otraja??? Tas ir atlauts un tur var braukt ikviens, nav jau jabut tadam durikam, kas nostav otraja rinda un tad principa pec nelaiz ieksa tos kas brauc par pirmo joslu, jo redz es tak staveju un tagad man te kads lien prieksa! Bet kas tev liedz ari tur braukt un atrak tikt uz prieksu?!

-------------

sievietes logika? Vai kaa? ja jau biji tāda "gudriniece", lai ko tādu uzrakstīt, tad padomā vēl nedaudz uz priekšu, t.b. kas notiks, ja braucosās mašīnas vienmērīgi izkārtosies 3 rindās, nevis 2? Kas tad notiks ar pirmo joslu? Nu re, tikai absolūts daunis nesapratīs, ka nekāda ātrākā braukšana nesanāks. Ātrāk var tikai tad, ja visi tur nebrauc. Karoč, pāri tiltam uz centru var tikt konstants auto skaits. Ja vieni tiks ātrāk, tad citi brauks ilgāk. Un nekā savādāk. Un tas nozīme, ka daži uz citu rēķina tiks ātrāk. Kas tās par privilēģijām, kas ļauj to darīt?

P.S: pats nesen svētdienas vakarā iekūlos Juglā uz centra pusi... trešajā joslā laikam. Es vienkārši biju šokā kāds tur bij sastrēgums, jo nebija nācies tur tādā sastrēgumā trāpīties.

213163. viesis 5.oktobris 2006 22:40
0 0 Atbildēt

Man atkal, brīžos, kad jāmēģina tikt uz citu joslu, parasti sanāk tā, ka samērā viegli tikt kādam sievišķim priekšā. Jo nu sakiet ko gribiet - ļoti bieži viņas tomēr lēnāk atčohnās, ka jāsāk kustēt. Visi jau sāk ripot, kad šīs meklē pirmo robu. Tikmēr starp priekšā braucošo mašīnu jau ir pietiekoši liela starpa, lai tur ielīstu. Tā ka no tāda viedokļa visu cieņu daiļajam dzimumam, viņas necenšas maksimāli fiksi uzsākt braukt un neatstāt atstarpi starp priekšā braucošo auto.

Bet no otras puses... cik bieži nav tā, ka tu stāvi teiksim ceturtais pie luksofora. Priekšā divas sievietes (pēc tam braucot garām var redzēt). Kad pirmā mašīna ir izkustējusies jau 5m aizbraukusi uz priekšu, otrā mašīna sāk kustēties. Kad otrā nobraukusi 5m, sāk kustēties trešā. Līdz ar trešo sāku kustēties es. Un lielos sastrēgumos šitāda štelle tik tiešām mēdz tracināt. Nu tak skatamies, daiļās dāmas, pāris mašīnas sev uz priekšu - tiklīdz ir kaut kādas aktivitātes, esam gatavas braukt.

Un. Ja uz mūsu ielām būtu mazāk gonshchiku, kas par katru cenu gribu apbraukt visus kaut kur pa malu un tad līst iekšā, tad arī vadītājiem būtu mazāks riebums izstrādājies pret tādiem ielīst gribētājiem.

213165. viesis 5.oktobris 2006 22:45
0 0 Atbildēt

Kā sieviete, autovadītāja ar pietiekoši lielu stāžu gribu iebilst, uz ceļiem sevišķi Rīgā, sastopos ar vīriešu kārtas autovadītājiem, kuri acīs skatīdamies mūs bīda no ceļa nost. Arī sievietes mēdz steigties. Domāju ka cieņu vēlamies arī mēs. Izsaku patiesu cieņu vīriešiem, kuri palaiž steidzīgās sievietes, vai arī prot pateikties par doto ceļu. Vīriešus saprotošaā būtne pie stūres.

213166. viesis 5.oktobris 2006 22:49
0 0 Atbildēt

Un vēl vienu štelli atcerējos - sievietēm biežāk ir novērojama nevēlēšanās uzspiest pedāli un izbraukt tur, kur tik tiešām ir pietiekoši laika izbraukt. Teiksim braucu no Krasta ielas augšā uz Lāčplēša ielu gandrīz katru dienu - bieži stāv tur kāda dūdiņa, kura nebrauc pat tad, ja tuvākais auto vēl ir tilta galā. Tur pat nav agresīvi jāgāzē un jākaucina riepas - vienkārši jābrauc. Bet nē, stāv un gaida labākus laikus. Un stāv ilgi. Ļoti ilgi. Var jau teikt, ka pareizi ir, vajag būt maksimāli pārliecināties par satiksmes drošību, pirms griezt uz galvenā ceļa. Piekrītu. Neatbalstu tos riepu kaucinātājus, kas pamet skatu pa kreisi, redz, ka vēl 10 m no tuvojošās mašīnas ir un brauc ārā, pa labi pat īsti nepaskatoties - ja nu tur kāds gājējs vai nobremzējusi mašīna. Bet nu arī otra galējība ar pārlieku ilgu stāvēšanu neiet krastā. Tas ir piedodams autoskolu audzēkņiem, bet ja reiz tev ir jau tiesības, tad tev ir jābūt arī psiholoģiski gatavam braukt par Rīgas burzmu.

213170. viesis 6.oktobris 2006 0:35
0 0 Atbildēt

Kāpēc vairums sieviešu slikti vada automašīnu?!

Jo vairums instruktoru ir vīrieši...

213188. viesis 6.oktobris 2006 10:11
0 0 Atbildēt

Sievietes kāreiz šo nepalaišanu uztver ļoti emocionāli - it sevišķi tās kuras sēž aiz tonētiem meršu un džipu stikliem.

Pirmais ko redz ir nevis vadītājs bet AUTO (!!!). Otrais ir gaismas signāli. Trešais ir braukšanas stils (maniere). Un tad tikai ieraugam kurš tad īsti ir vadītājs - sieviete vai vīrietis.

Un noteikumi ir rakstīti auto vadītājam nevis atsevišķi noteikumi sievietēm un atsevišķi vīriešiem - apnikusi jau šitā šķirošana pa dzimumiem.

Neviens sievietes nebīda nekur no ceļa nost. Ja nu vienīgi pašas savā galvā to izfantazē. Un ja pati lien malā tad kas pie tā vainīgs?

213227. viesis 6.oktobris 2006 17:25
0 0 Atbildēt

tikko biju Minhenee! Korki trakaaki kaa mums, bet viss kustas un iet uz priekshu!

kkaapeec?

taapeec, ka neviens nelien ikesh krustojuma kaa sadedzis, ja tas nav pilniibaa atbriivojies, kaut arii deg "zaljais"! nevis kaa pie mums...

213228. viesis 6.oktobris 2006 17:25
0 0 Atbildēt

uupis: gaismas-braukshanas maniere (peec kuras 90%) var arii pateikt me ilji zjo pie stuures) ;)

213250. viesis 8.oktobris 2006 0:51
0 0 Atbildēt

aiaiaiaiai, skatos atkal te zeeni izpauzjas ar savu skumjo a priori, kaa baabieshi necieniigi iztureejushies pret vinja gaishiibu kraana garinaataaju Bumeru `88 :D

sheit shii teema, man domaat, paraadaas ik pa paaris nedeeljaam, tikai dazjaadaa izpildiijumaa, paleeta provokaacija :/

213259. viesis 8.oktobris 2006 23:37
0 0 Atbildēt

Skumji lasīt, ka šadu rakstu var komentēt tikai ar savstarpēju riešanos!

Latvju tautas princips - es jau nebūšu pirmais...

213815. viesis 11.oktobris 2006 13:10
0 0 Atbildēt

lasot šo rakstu sapratu kāpēc vīrieši bieži vien iz izbrīnīti, kad es Sieviete viņus palaižu, kad viņi ir to palūguši. cik nav redzēts, ka džeks vnk skatās uz mani un neko nedara, līdz brīdim kad aptver ka es to laižu.citreiz ar rokas vēzienu nepietiek nākas ņemt talkā gaismas :)

savstarpēja cieņa mums uz ceļiem trūkst.pārvietojos pa Rīgas ielām ar mazu mašīnu un līdz ar to nākas saskarsties, piedodiet par izteicienu, ar idiotiem, kas ierauga, ka sieviete ir pie stūres tad var viņu brutāli stumt no ceļa nost, līst naturāli priekšā u.c darbības!

nesen bija atgadījums uz vodemāra ielas ap 21.satiksme nebija īpaši blīva, kustējās lēni bet vienmērīgi, braucu pa 2 joslu Vanšu tilta virziena, kad redzu, ka no pretējās puses braucošā mašīna izgriežas uz manu joslu un naturāli brauc man virsū.lieki piebilst, ka nevarēju`pārkārtoties, toties biju spiesta apstāties un un noraudzīties kā tāds idiots pabeidz savu manevru.Man mana dzīvība tomēr ir dārga!

Ne visi vīrieši un sievietes ir kulturāli, bet nu cienīt vienam otru vajadzētu!tāpat tālāk netiksi par pārējiem!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti