Jaunais Fiat Grande Punto hečbeks ir iekļuvis „Gada auto 2007” balsošanas pēdējā kārtā, kurā tiks lemts par pasaulē prestižākās balvas piešķiršanu autobūves nozarē.
„Gada auto” ir starptautiska balva, par kuras piešķiršanu lemj galveno autožurnālistu grupa no visas Eiropas svarīgākajiem žurnāliem. Tās mērķis ir nosaukt vislabāko jauno automobili, kas izlaists pēdējo 12 mēnešu laikā pirms balvas pasniegšanas dienas.
No 41 kandidāta, kas šogad tika izvirzīts balvai, 58 žūrijas locekļi pēdējam sarakstam ir nominējuši astoņus automobiļus, jo uz septīto vietu bija divi kandidāti ar vienādu punktu skaitu. Tie ir šādi: Citroen C4 Picasso, Fiat Grande Punto, Ford S-Max, Honda Civic, Opel/Vauxhall Corsa, Peugeot 207, Skoda Roomster un Volvo C30. Pēdējā balsojumā žūrijas locekļiem jāsadala 25 punkti starp vismaz pieciem automobiļiem, sniedzot rakstisku izvēles skaidrojumu.
Visā pasaulē šobrīd tiek atzīts, ka Gada auto balvas pasniegšana patiesībā palīdz izvairīties no apmulsuma, salīdzinot "labākos auto", ko veic žurnāli un avīzes dažādās valstīs. 1963. gadā Freds van der Vlugts (Fred van der Vlugt), tajā laikā holandiešu auto žurnāla "Auto Visie" redaktors, nolēma, ka, apvienojot resursus, varētu iegūt daudz ticamāku rezultātu, kas piesaistītu plašāku publicitāti. Van der Vlugts vērsās pie 26 profesionāliem automobiļu pārbaudītājiem no deviņām dažādām valstīm, lai izveidotu Gada auto ekspertu žūriju. Balsošanas sistēma ir saglabājusies tāda pati arī mūsdienās, vairāk nekā 40 gadus vēlāk, bet tagad tajā ir iesaistīti 58 žūrijas locekļi, kuri savukārt pārstāv 22 valstis.
Gada auto mērķis ir atrast vienu noteiktu uzvarētāju. Balsošanas kārtība ir izveidota ar šādu mērķi, nevis, lai sastādītu konkurējošu automobiļu vērtības skalu. Nav kategoriju, apakškategoriju vai klašu uzvarētāju. Tas acīmredzami liek žūrijai vērtēt ļoti dažādu veidu un cenu kategoriju automobiļus, kas nozīmē novērtēt tos attiecībā pret to tirgus konkurentiem. Gada auto žūrijas visi 58 locekļi veic automobiļu testus kā daļu no sava žurnālista darba. Izvēloties gada auto, viņi izmanto šādus kritērijus: dizains, ērtums, drošums, ekonomiskums, vadāmība, sniegums, funkcionalitāte, vides aizsardzības prasības, vadītāja apmierinātība un cena. Tehniskie jauninājumi un vērtība attiecībā pret cenu ir ārkārtīgi nozīmīgi faktori.
Šiem automobiļiem noteikti jābūt jaunajiem modeļiem, nevis vienkārši ar mainītu izskatu vai jaunu dzinēju vai pārnesumkārbu. Tie tiek izvēlēti neatkarīgi no izcelsmes valsts, bet balsošanas laikā tiem jābūt pieejamiem vismaz piecās Eiropas valstīs un paredzamajam pārdošanas apjomam jābūt 5000 vienību gadā. Tad žūrija vienkāršā balsojumā izvēlas septiņus automobiļus. Otrajā kārtā katram žūrijas loceklim uz vismaz pieciem automobiļiem jāsadala 25 punkti, piešķirot ne vairāk par 10 punktiem katram no tiem, un jāuzraksta balsojuma pamatojums, kas tiek publicēts balvas pasniegšanas laikā.
Pagājušajā gadā Alfa 159 sedans kopvērtējumā ieguva trešo vietu, bet 2004. gadā uzvarētājs bija Fiat Panda - pirmo reizi mazās klases automobilis ieguva šo prestižo balvu.
„Gada auto 2007” uzvarētājs tiks izziņots 2006. gada 13. novembrī vienlaicīgi visā Eiropā. Balvas pasniegšana notiks Amsterdamā, 2007. gada 22. janvārī.