Aptauja: Latvijā vispiemērotākais - pilnpiedziņas auto 32

 
19.oktobris 2006 0:00

Pirmo reizi Latvijā veikta aptauja, lai noskaidrotu kādiem automobiļu piedziņas tipiem cilvēki dotu priekšroku un kuras no tām tie uzskata par drošākajām.

Latvijai ar lieliem soļiem tuvojas ziema, tādēļ arvien aktuālāks kļūst jautājums par drošību un drošu auto vadīšanu sliktos un slidenos ceļu apstākļos. OMD Snapshots veiktajā aptaujā atklājies, ka 88% respondentu piekrīt apgalvojumam, ka vieglās pilnpiedziņas automašīnas ir drošākas un stabilākas sliktos braukšanas apstākļos, bez tam 49% no aptaujātajiem apstiprinājuši, ka labprāt izvēlētos vieglās automašīnas ar visu četru riteņu piedziņu.

Pilnpiedziņas auto vēsture

Vieglo automobiļu un pilnpiedziņas sistēmu simbioze nevar lielīties ar gadsimtiem ilgu vēsturi, jo paša automobiļa vēstures sējumi vēl nav sasnieguši tik cienīgu vecumu, bet ielūkojoties tajās pašās vēstures annālēs atklājas samērā interesanti fakti.

Piemēram, par pasaulē pirmo automašīnu ar visu riteņu piedziņu tiek uzskatīta holandiešu Jakoba un Hendrika Jana Spijkeru un to kompānijas „Spyker” 1903. gadā radītā automašīna „Spyker 60 HP”. Protams, abi brāļi šo auto radīja autosporta vajadzībām, bet kā zināms, tieši autosports ir galvenais virzītājs auto tehnoloģiju attīstībā. Tikai pāris gadus vēlāk pilnpiedziņas sistēma nonāca Amerikā, kur to sāka izmantot armijas vajadzībām radītajās apvidus automašīnās.

Turpinot aizsākto tēmu par kara tehniku, tikai Eiropā, vēstures materiāli liecina, ka armijas vajadzībām radītais „Volkswagen Iltis” 1977. gadā Somijas ziemeļos aiz polārā loka uzvedināja „Audi” inženieri Jorgu Benzingeru uz domas radīt vieglo automašīnu ar pastāvīgu visu riteņu piedziņu. Jau pus gadu vēlāk „Audi” darbnīcās bija tapis pirmais eksperimentālais modelis. Kompānijas inženieri saskārās ar neskaitāmām problēmām, bet, degunu nenokarot, tām tika rasts risinājums.

1980. gada martā Ženēvas autošovā Audi pirmo reizi demonstrēja pasaulē pirmo vieglo automobili „Audi Quattro” ar pastāvīgu pilnpiedziņas sistēmu. Lai arī kompānijas vadība uzskatīja, ka auto ar šādu sistēmu nāksies saražot tikai nelielā partijā, lai apgādātu savu autosporta nodaļu, dzīve un cilvēku pieprasījums nolika visu savās vietās. Piemēram, mūsdienās no Latvijā pārdotajiem jaunajiem „Audi” automobiļiem aptuveni 47% ir komplektēti ar slaveno Quattro pilnpiedziņas sistēmu.

Arvien lielāks vieglo pilnpiedziņas automašīnu piedāvājums

Pilnpiedziņas automašīnas par drošākajām atzītas ne tikai Latvijā, tādēļ, novērojot situāciju un kompānijas „quattro” panākumus, gadu gaitā vairāki auto ražotāji ir sākuši saviem klientiem piedāvāt vieglās automašīnas ar visu riteņu piedziņu. Jau gadiem ilgi zināmas tādas pilnpiedziņas sistēmas kā „Volkswagen Syncro” un „4 Motion”, „BMW X drive” un „Subaru AWD”. Tām ar katru gadu pievienojas arvien jaunas un jaunas. Mūsdienās tikpat kā katram auto ražotājam ir pilnpiedziņas sistēmas ko piedāvāt saviem klientiem, piemēram, kompānijai „Mercedes Benz” ir „4 Matic”, bet „Škoda” piedāvā automašīnas ar „4x4” sistēmu. Pilnpiedziņas sistēmas sastopamas arī tādās sporta automašīnas kā „Lambrorghini Gallardo”, „Porsche 911” un citas.

Neskatoties uz augošo piedāvājumu un konkurenci, aug arī pieprasījums, jo sevišķi tas jūtams pēdējā gada laikā. Arī pilnpiediņas vieglo automašīnu pionieri „Audi” ir sajutuši straujo popularitātes vilni – tādejādi, salīdzinot 2006. gada pirmo pusgadu ar līdzīgu laika periodu 2005. gadā, automašīnu ar pilnpiedziņas sistēmu „Quattro” ražošanas apjoms ir palielinājies par nepilniem 34%, kas ir ļoti straujš lēciens pēdējo gadu statistikā.

Pilnpiedziņas sistēmas sniedz drošību

Visu riteņu piedziņa, kura sadala automašīnas dzinēja radīto jaudu uz visiem četriem automobiļa riteņiem, visnozīmīgāko lomu spēlē braucot sliktos ceļa apstākļos, kad ceļa virsma ir slidena. Par visu četru riteņu piedziņas sinonīmiem gadu gaitā kļuvušas tādas svarīgas īpašības kā labāka saķere, vadāmība un lielāka drošība. Šos faktus pierādījuši vairāk kā divus gadu desmitus veiktie izmēģinājumi. Gadījumā, ja kāds no automašīnas riteņiem zaudē saķeri ar ceļa segumu, automašīnas vadāmībai nepieciešamo virzītājspēku nodrošina atlikušie, saķeri nezaudējušie riteņi. Savukārt ziemā, kura straujiem soļiem tuvojas arī Latvijai, bieži vien pilnpiedziņas sistēmas nav aizstājamas, lai sasniegtu kādu tālāku aizsnigušu mērķi.



Latvijā vispopulārākā ir „Audi Quattro” pilnpiedziņa

OMD Snapshots veiktajā aptaujā atklājies, ka starp vairākām nosauktām pilnpiedziņas sistēmām respondenti atpazīst vienu – „Quattro”. Pašu vecāko vieglajām automašīnām radīto pilnpiedziņas sistēmu, ar ko tiek komplektētas „Audi” automašīnas par pazīstamāko izvēlējušies 80% aptaujāto vīriešu un 43% sieviešu, kas kopā sastāda 56% respondentu.

Foto: Audi Sport Quattro S1

 
Visi komentāri
 
214573. viesis 19.oktobris 2006 1:33
0 0 Atbildēt

nekaa, gan jau ka populaaraakaa ir rwd....;)

214576. viesis 19.oktobris 2006 5:53
0 0 Atbildēt

ziema ir īsti svētki mazmotoriem, kā nekā, var beidzot slidināties uz ceļiem un līkumus izņemt ar pretējā virzienā pagrieztu stūri!

ar kvatru vispār var puļīt tā, ka vienīgais, ko redz no auto, ir divas lampas un sniegs, kas lido uz visām pusēm!

urā! Drīz būs ziema! Būs ikdienas ekstrēmās izklaides!

214583. viesis 19.oktobris 2006 8:37
0 0 Atbildēt

Kapeec subaru tika piemineets tikai garaaamejot? Lielaakais subaru + ir tas, ka tev nav jaamaksaa papildus par pilnpiedzinju atshkjiriibaa no visiem sheit piemineetajiem auto...

Nu un protams pieredze, pieredze...

Bet pilniibaa pievienojos par to ka pilnpiedinja ir droshaaka sliktos laika apstaakljos :) Sliktaakais ir arii tas ka ja sanes, tad ilgaak jaasavaacas (un gruutaak), bet pie visa var pierast ;)

Pac senaak braucu ar bmw, tagad ar subaru - ziema kaa taada vairs neeksistee, nogrimis neesmu, vieniigais jaapierod pie gruutiibaam savaakties, vairs neliidz kaut kaada gaazes nomeshana, utt...

214585. viesis 19.oktobris 2006 8:55
0 0 Atbildēt

Man kaut kā neticās, ka 88% tik ļoti vēlas braukt ar pilnpiedziņu. Varbūt ar tādu auto arī var izbraukt nedauz vairāk, tālāk un vieglāk pa bezceļiem, taču neaizmirsīsim, ka degvielu pilnpiedziņa patērē krietni vairāk, detaļas ir dārgākas un remontēt uz pusi vairāk. Parastam auto divas granātas pilnpiedziņai četras utt. Es kādu laiku arī braucu ar pilnpiedziņu līdz ko sapratu, ka tas man principā nav vajadzīgs ne ziemā ne vasarā.

214589. viesis 19.oktobris 2006 9:07
0 0 Atbildēt

Ja kādam interesē mans viedoklis, tad arī es labprāt brauktu ar pilnpiedziņu, taču pagaidām to negrasos darīt: pagaidām neesmu izjutis tādu nepieciešamību, pēdējo 2 gadu laikā laikam vienreiz iestrigu kaut kādos mālos, un tas principā arī viss. Nu labi ja redzu ka neizbraukšu nebraucu, ar quatro varbūt mēģinātu... taču nedzīvoju pilnīgos laukos un pilsētā bez quatro var mierīgi iztikt...

214590. viesis 19.oktobris 2006 9:10
1 0 Atbildēt

Raksta laikam aizmirsa piebilst, ka pašreiz Audi pārstāvji Latvija piedāva pilnpiedziņu dāvana, pa rādžiņu skandina, tagad arī iauto slēpto reklāmu ielikuši :D

...lielākā daļa respndentu izvēlas pilnpiedziņu bla bla bla, man liekas ka Latvijā kā di 10% no visiem respndentiem ir vispār kādreiz braukuši ar pilnpiedziņu.

Nu tas tā, tikai manas domas :)

214592. viesis 19.oktobris 2006 9:16
0 0 Atbildēt

Tieši tā. Pilnpiediņa ir baigi labā lieta. Bet pilsētas apstākļos tas nav pārāk nepieciešams. Pats ikdienā braucu ar Cherokee. Protams feini, ka ziemā vari noparkot auto tur, kur cits pat klāt nepiebrauks, bet globālās sasilšanas laikmetā es neesmu pāris gadus tādu ziemu rezdējis... Tagad pamazām domāju pāriet uz vieglo autiņu ar vienas ass piedziņu. Nav džipam tik liels tas pielietojums manā gadījumā.

Starp citu, kādreiz man bija arī Audi Quattro. Patīkami jau.... Bet tikai ziemas vidū uz pāris nedēļām. Pārējā laikā vairāk problēmu nekā jēgas.

214597. viesis 19.oktobris 2006 9:42
0 0 Atbildēt

Vienīgais quattro mīnuss - tālāk jāiet pēc traktora...

214602. viesis 19.oktobris 2006 10:00
0 0 Atbildēt

Un tā automobiļu ražotāji spēj pārdot dārgākus automobiļus "praktiskiem" cilvēkiem. Tiešām reti ir tādi gadījumi, kad normāli braucot (bez riska pilnībā iznīcināt auto) ar priekšpiedziņu nepietiktu. Var jau ikdienā vizināties pa grants ceļiem par 50 km/h pārsniedzot atļauto ātrumu, taču neesmu manījis, ka tauta to vēlas, negribētu arī. Tautai liels pārbaudījums ir šķērsot dzelzceļa pārbrauktuves Rīgā. Piebrauc klāt, ieslēdz zemāko pārnesumu, ieķerās stūrē un uzmanīgi šķērso iedomāto kalnu upi vai baļķu krāvumu.

214603. viesis 19.oktobris 2006 10:01
0 0 Atbildēt

Merfijs: Ja jums ir pilnpiedziņas auto tas nozīme tikai to ka iestigsiet tur kur neviens nebrauc.

214604. viesis 19.oktobris 2006 10:06
0 0 Atbildēt

aptauja - neobjektiivs bullshits

214605. viesis 19.oktobris 2006 10:12
0 0 Atbildēt

aptauja visticamaak sastaaveeja no taadiem jautaajumiem kaa, piemeeram, "vai juus gribeetu braukt ar Audi quattro?" :)

214606. viesis 19.oktobris 2006 10:14
0 0 Atbildēt

jaa, subaru nav pieminets, tas ir prosta p.i.z.d.j.e.c. Tas tik vien liecina par to aptaujas "objektivitaati'. Ja aptaujatu 500blondiines, tad quattro ieguutu 100% balsu jo vinjas nezin kas tas 4motion taads ir... :D

214607. viesis 19.oktobris 2006 10:17
0 0 Atbildēt

>88% respondentu piekrīt apgalvojumam, ka vieglās pilnpiedziņas automašīnas ir drošākas un stabilākas sliktos braukšanas apstākļos

So what? No šī neizriet secinājums, ka LV vispiemērotākie ir šādi auto.

214650. viesis 19.oktobris 2006 13:57
0 0 Atbildēt

Cik atceros tad jautajumi bija aptuveni tadi:

Vai gribetu braukt ar pilnpiedzinu?

Kadu no variantiem esat dzirdejushi biezhak?

kvatra

4matic

4wd... vai kaut ka lidzigi.

214651. viesis 19.oktobris 2006 14:00
0 0 Atbildēt

Un vispar OMD tapat vien aptaujas neveic, tas kads pasuta. Shoreiz pasutitajs it ka ir noklusets, bet skaidri salasams pedeja rindkopa.

214653. viesis 19.oktobris 2006 14:36
0 0 Atbildēt

Objektīvi Latvijas ceļiem vispiemērotākais ir Hammer.

Cik reiz gadā uz LAtvijas ceļiem ir objektīva prasība pēc 4x4 cilvēkam , kas dzīvo pilsētā, vai lielceļa malā.

Nu maksimāli 10 dienas.

Lētāk bezšaubām sanāk vecs Q, nevis labas riepas :)

214654. viesis 19.oktobris 2006 14:40
0 0 Atbildēt

Ja parakņājās vēsturē , tad tur parādās Subaru 1974g ar pilnpiedziņu , vienīgi dotais modelis bija paredzēts Japānas tirgum - tobiš , ja kvatra ir pirmā pasaulē , tad japiņi nepieder pie pasaules - beidzot viņi tika atkosti ...

P.S.

Turklāt Audī šomēnes dod kvatru par brīvu ...

214655. viesis 19.oktobris 2006 14:43
0 0 Atbildēt

Dikti ož pēc Audi reklāmrakstiņa :)

214659. viesis 19.oktobris 2006 15:00
0 0 Atbildēt

Neko tā plika pilnpiedziņa nedod, visa tā drošība ir nosacīta. LV apstākļiem piemērotākais ir SUV (parketnieks) - 4x4, lielāks kl;irenss un izturīgāka piekare. Max ātrums līdz kādiem 170 km/h ir pilnīgi pietiekošs, lai droši pārvietoties uz saviem 120-130, lielāks po uz bedrēm, kā arī līdz omei laukos vai uz copi var aizbraukt. Vai Q sēdinātais kupejnieks ir tiešām piemērotākais LV ceļiem? Nu nez, ja jābrauc tikai pa Jūrmalas šosi, tad var būt...

214661. viesis 19.oktobris 2006 15:15
0 0 Atbildēt

Pastasti man vel kautko par parketnieku izturigajam piekareem... :)

214663. viesis 19.oktobris 2006 15:18
0 0 Atbildēt

Nu jā, kvatristi jau aiz laimes biksēs liek :D:D:D

Es zvērā ierēcu, kad nav tādas ziemas, kur kāds kvatrists vai džipists būdams iedomājies sevī visurgajējā ir ieracies kādā meža ceļā līdz asīm 8) tādiem lohiem tauta parasti pat nepalīdz.

214669. viesis 19.oktobris 2006 16:13
0 0 Atbildēt

214663. viesis 19.10.2006 15:18

A es reecu par taadiem idiotiem ka tu kas bezpalidzigi ljurkajas un nevar izbraukt no piesnigushaa maajas pagalma. jefinsh!

214675. viesis 19.oktobris 2006 17:19
0 0 Atbildēt

Normāls volvo ar normālām ziemenēm tiek līdzi visiem kvadristiem un džipistiem!

214669. viesis nu nevajag iedomāties sevi gudrāku par pārējiem! Normālas ziemas rītā, kad sniegs ir sasnidzis līdz lampām netiksi ārā ne ar kvadru, ne sešriteni ne ar 8 riteņu piedziņu. Normāli ļaudis vispirms sniegu nošķūrē ar lāpstu, vai pasauc traktoristu Vaņu, kurs izšķūrē ceļu.:)

214676. viesis 19.oktobris 2006 17:42
0 0 Atbildēt

Vot shito gan vajadzeetu izmeegjinaat dziivee! Njemam voljvu un jebkuru kvatru, kas veel uz priekshu kustas. Monteejam vienaadas riepas un tad testeejam, cik taalu voljva liidzi tiks...

Pilniigs sviesc....

214681. viesis 19.oktobris 2006 19:15
0 0 Atbildēt

850 voļva tiks visur!

214743. viesis 20.oktobris 2006 11:22
0 0 Atbildēt

Arī Volvo ir pieejams ar AWD, bet imho labākie 4x4 ir subaru un suzuki, jo labi un lēti.

214786. viesis 20.oktobris 2006 13:31
0 0 Atbildēt

Un pats galvenais, ka 850 voljva veel apsteigs caurgaajiibaa visus landcruiserus.... ;)

214794. viesis 20.oktobris 2006 14:14
0 0 Atbildēt

purvaa pat tanks nogrimst :P

214870. viesis 21.oktobris 2006 15:52
0 0 Atbildēt

Kā var tā mūldēt tie, kas vispār nav braukuši ar kvatru,un ja ir vēl galīgi jaunas ziemenes uzliktas, tas tiešām ir labais

214877. viesis 21.oktobris 2006 20:21
0 0 Atbildēt

Ziemai man ir Audi 100Q vēl vecais, labais - 90gada - brīnišķīgs auto. Varu teikt, ka protams Rīgā uz Brīvības ielas tas ir lieki, bet redziet Latvijā, bez Rīgas, ir arī citas vietas un tur jau apstākļi būtiski mainās. Pats esmu vilcis pietiekoši daudzus Rīgas slēpotgribētājus u.c. auto ārā no aizputinātajiem neRīgas ceļiem. Kā likums, ka velkamais šnoris šiem nekad nav līdzi. Neskatoties uz iepriekš teikto, protams fizikas likumi nepielūdzami darbojas arī uz pilnpiedziņas mašīnām.

216501. viesis 5.novembris 2006 17:11
0 0 Atbildēt

Nu kā šajās dienās - ar vai bez pilnpiedziņas?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 5

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 27

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti