Renault automašīnu modeļi, kas ražoti laika posmā no 2003. līdz 2005. gadam, atzīti par vieniem no uzticamākajiem auto tirgū. To atspoguļo ADAC 2005. gadā veiktais pētījums par neparedzētiem gadījumiem, kad automašīna pēkšņi salūzt vai nedarbojas neparedzētu tehnisku iemeslu dēļ.
ADAC veiktais pētījums ir balstīts uz datiem, kurus apkopojis viens no lielākajiem Vācijas autoklubiem. ADAC darbībā ietilpst arī avārijas dienests (Emergency Breakdown service), kas patrulē uz Vācijas autostrādēm. Visos gadījumos, kad avārijas dienests sniedz palīdzību uz ceļa automašīnu vadītājiem, kuri saskārušies ar neparedzētu automašīnas salūšanu vai nedarbošanos, tiek fiksēts automašīnas modelis un izdošanas gads.ADAC pētījuma rezultāti tiek apkopoti tikai par tehniskām kļūmēm, tāpēc automašīnas vadītāja izraisītās problēmas – automašīnas atslēgu atstāšana aizdedzē, degvielas vai eļļas trūkums un riepu bojājumi netika ņemti vērā. Statistikas dati iekļauj automašīnu modeļus, kas ir ražoti pēdējo trīs gadu laikā bez būtiskām izmaiņām un kuru reģistrāciju skaits pārsniedz 10 000 vienības viena gada laikā. Statistiskie dati uzrāda kļūdu biežumu uz 1000 viena modeļa un viena izlaiduma gada automašīnām.
Gandrīz visi vienu līdz trīs gadus vecie Renault modeļi, kuri tika iekļauti statistikā, saņēma augstāko iespējamo atzīmi, kas nozīmē – “uzticams”. Automašīnas, kas ražotas 2005. gadā sasniegušas arī īpaši pozitīvus rezultātus dažādās individuālās automašīnu kategorijās: Scenic un Kangoo tika ierindotas trešajā vietā attiecīgi minivena un kompaktklasē, Renault Megane un Clio saņēma ceturtās vietas kompaktklasē un mazajā klasē, Renault Laguna ieguva piekto vietu vidējā klasē, bet Twingo – sesto vietu mazajā klasē.
Kad tika uzsākta Clio III tirdzniecība, modelis tika atzīts par atbilstošu visaugstākās kvalitātes rādītājiem, ko arī apstiprina ADAC pētījuma rezultāti. Šādi rezultāti ir sasniegti pateicoties mērķtiecīgai kvalitātes kontrolei Renault organizācijas ietvaros, piemēram:
• statiskai kontrolei speciālistu vadībā ražošanas attīstības komandā. Šādu kontrolieru uzdevums ir kontrolēt darba kvalitatīvo procesu, lai nodrošinātu tūlītēju reakciju uz iespējamām kļūdām;
• dinamiskai kontrolei, kas tiek īstenota testos 500m garās montāžas līnijas beigās, lai visas automašīnas pirms fabrikas atstāšanas, tiktu vēlreiz pārbaudītas.
Renault automašīnu iegūtās augstās pozīcijas veiktajā pētijumā ir rezultāts kvalitātes programmai, kas ieviesta 2003. gadā. Tas apstiprināts ADAC oficiālajā ziņojumā: “Uzticamības līmenis acīmredzami pieaug, sākot ar 2003. gadu. Franču ražotāju kvalitātes prgoramma, kas ieviesta šajā laikā, ir pierādījusi savu efektivitāti”.
Renault Prezidents Karlos Gosns (Carlos Ghosn), prezentējot Renault uzticamību Renault „Uzticamības plānā līdz 2009. gadam”, atzina: „Neatkarīgi no izmaksām, mums ir jāatgūst Renault uzticamība un labas kvalitātes automašīnu ražotāja tēls. Tas ir „sine qua non » («bez tā nav iespējams») nosacījums mūsu veiksmei”.
renis parasti noplīst jau garāžā vai izbraucot no tās, tāpēc arī ADAC ciparos neiekļūst.