21. oktobrī trīsdesmit trīs Mercedes-Benz E-klases automobiļi ar dabai draudzīgu dīzeļdzinēju sāka aizraujošu gar-gabala braucienu no Parīzes uz Pekinu. Tā laikā katrs automobilis veiks 13 600 kilometrus.
Ar šo automobiļu maratonu Mercedes-Benz kārtējo reizi demonstrē jaunākās paaudzes dīzeļdzinēju sasniegumus attiecībā uz izplūdes gāzu emisijas, ekonomijas un ekspluatācijas rādītājiem pat visekstrēmākos apstākļos. Automobiļu maratons brauks pa to pašu maršrutu, pa kuru norisinājās vēsturē pirmās transkontinentālās auto ātrumsacīkstes – no Parīzes uz Pekinu 1907. gadā. Brauciena „E-klases pieredzes” ietvaros starptautiskie dalībnieki 25.oktobrī viesosies arī Rīgā, SIA Domenikss (DaimlerChrysler AG Mercedes-Benz ģenerālpārstāvja) Auto tirdzniecības centrā, Krasta ielā 34.Auto karavānas dalībnieki SIA Domenikss centrā būs sastopami no plkst. 13:00 līdz plkst. 16:00.
E-klases karavāna, kas 21.oktobrī izbrauca no Parīzes, sastāv no 33 E-klases sērijveida modeļiem, no kuriem daži ir aprīkoti ar 4MATIC pilnpiedziņu. Papildus 30 E 320 CDI modeļiem, trīs E-klases automobiļi ir aprīkoti ar BLUETEC. Šī nākotnes tehnoloģija padara Mercedes-Benz automobili ar pasaulē dabai draudzīgāko dīzeļdzinēju. E 320 BLUETEC ir pasaulē pirmais un vienīgais dīzeļdzinējs, kas pārsniedz ASV noteikto izplūdes gāzu emisijas standartu BIN 8. Sākot ar 2006.gada 15.oktobri E 320 BLUETEC ir pieejams ASV (45 štatos) un Kanādā. Tas patērēs par 30% mazāk degvielas nekā līdzīgas benzīna dzinēja automašīnas Ziemeļamerikā. Pateicoties E 320 CDI augstajiem ekspluatācijas rādītājam – spējai nobraukt līdz pat 1200 kilometriem ar vienu pilnu bāku, tā ir īpaši piemērota Parīze-Pekina automobiļu maratonam.
Garās distances ceļojums no Eiropas uz Āziju ved caur Franciju, Vāciju, Poliju, Lietuvu, Latviju, Igauniju, Krieviju un Kazahstānu un noslēdzas Ķīnā. Dalībnieki, braucot no Varšavas, Baltijas valstis sasniegs 24. oktobrī un pirmo nakti pavadīs Lietuvas galvaspilsētā Viļņā. No Viļņas maršruts tālāk vedīs cauri Lietuvai uz Rīgu (25.oktobris) un tālāk uz Igaunijas galvaspilsētu Tallinu (26.oktobris). E-klases automobiļu grupa un 24 pavadošie transportlīdzekļi Igaunijas – Krievijas robežu pie Narvas šķērsos 27.oktobrī. Ierašanās Pekinā tiek plānota 17. novembrī.
„E-klases pieredzes” maršruts pamatā ved pa to pašu ceļu, pa kuru norisinājās vēsturē pirmās transkontinentālās auto ātrumsacīkstes – no Pekinas uz Parīzi 99 gadus atpakaļ. Šo franču organizatoru mērķis bija parādīt automobiļu tehnisko pārākumu pār zirgiem. Uzvarētājs bija itāļu aristokrāts Scipione Borghese, kas sasniedza finiša līniju Parīzē pēc 62 dienām – viņa konkurenti ieradās trīs nedēļas vēlāk.
Salīdzinājumā ar vēstures notikumu un par spīti ambiciozajam mērķim – distanci veikt 26 dienās, ātrums nav pats svarīgākais šīs garās distances E-klases ceļojuma laikā. Tā vietā, dalībnieku sportiskā sacensība ir par to, kurš patērēs mazāk degvielas distances atsevišķos posmos. Par spīti lielajai jaudai (165kW/224hp) un maksimālajam griezes momentam (540 ņūtonmetri), E 320 CDI vidējais degvielas patēriņš ir iespaidīgi zems (7.3 – 7.6 litri uz 100 kilometriem).
Dienas posms līdz 750 kilometriem
Šis notikums nav vienkāršs izaicinājums, pateicoties ļoti zemajai temperatūrai, ledum, sniegam un īsajām dienas gaismas stundām. Lai veiktu līdz pat 750 kilometru garo dienas distanci, dažreiz pat pa grūti izbraucamām teritorijām, neierastos braukšanas apstākļos un šķērsojot ceļus, kas atrodas pat 2900 metru augstumā, 330 braucējiem no 36 valstīm nepieciešama ievērojama koncentrēšanās, pieredze un fiziskā sagatavotība. Pasākumā piedalīsies dažādu valstu žurnālisti, slavenības un citi kandidāti, kas tika atlasīti no vairāk nekā 50 000 cilvēkiem, kuri izrādīja interesi piedalīties maratonā Internetā.
Visneparastākais transporta līdzeklis šajā karavānā ir E-klases taksometrs no Parīzes, kurš pavadīs konvoju no distances sākuma punkta, šķērsojot astoņu valstu robežas un sešas laika zonas. Kopumā visi 33 automobiļi veiks aptuveni 450 000 kilometrus 26 dienās.
„70 gadus pēc tam, kad Mercedes-Benz kā pirmais automobiļu ražotājs ieviesa dīzeļdzinēju pasažieru automašīnās, mēs ar šo garās distances maršrutu no Parīzes līdz Pekinai vēlamies uzsvērt mūsu moderno dīzeļa tehnoloģiju sniegumus,” saka Dr Thomas Weber, DaimlerChrysler AG valdes loceklis, kurš ir atbildīgs par Mercedes Car Group Izpētes un attīstības nodaļu. Tā kā degvielas cenas pieaug, neatkarīgie eksperti paredz dīzeļdzinēju automobiļu pieaugošu izplatību. Jaunākais JD Power pētījums „Globālais skatījums uz dīzeli” prognozē, ka pasaulē automobiļu ar dīzeļdzinēju tirgus daļa pieaugs no 18% līdz pat 30% līdz 2015.gadam.
"Lai veiktu līdz pat 750 kilometru garo dienas distanci, dažreiz pat pa grūti izbraucamām teritorijām, neierastos braukšanas apstākļos un šķērsojot ceļus, kas atrodas pat 2900 metru augstumā, 330 braucējiem no 36 valstīm nepieciešama ievērojama koncentrēšanās, pieredze un fiziskā sagatavotība." - Kāds buļļa sū@%ds!!!
750 km dienā gandrīz limuzīna klases autiņā ir fufelis uz jebkura ceļa! Ivērojama koncentrēšanās tiešām ir nepieciešama - jāskatās uz ceļu, nevis uz zaķiem, kas klimst pa trotuāriem lielpilsētu ielās! :-DDD
RXE
P.S. esmu maucis pac pa 800+km dienā, pie kam vairākas dienas no vietas. & ne pa tiem labākajiem ceļiem... & arī pa kalnu serpantīniem... :-) Davaj nekārt tautai makaronus uz ausīm!