«Mazda3 MPS» – vislabākā braukšana 4

 
25.oktobris 2006 9:19

Mazda3 sērijas jaunāko modeli mierīgu sirdi var nosaukt par sporta mašīnu. Zem kompaktā ģimenes auto virsbūves slēpjas dzinējs ar turbopūti un 2,3 litru darba tilpumu, kurš Mazda3 MPS ļauj dažās sekundēs sasniegt ātrumu, kāds nav paredzēts likumā; savukārt šasijas vadības sistēmas garantē, ka jebkurā ātrumā braukšana sagādās prieku.



Mazda3 MPS ir otrais Mazda Performance Series modelis, kurš seko modelim Mazda6 MPS. Jaunās konstrukcijas pamatā ir Mazda3 ar piecām durvīm, taču dinamiskās īpašības tai ir daudz labākas, nekā jebkurai no līdzšinējām Mazda3 versijām. Par Mazda3 MPS piedziņu gādā tāds pats 2,3 litru benzīnmotors ar turbopūti un tiešo iesmidzi, kāds uzstādīts Mazda6 MPS. Šis motors attīsta 191 kW (260 ZS) maksimālo jaudu pie 5500 apgr. min un sasniedz 380 Nm griezes momentu pie benzīnmotoram neparasti zemiem 3000 apgr. min. Tas nozīmē, ka dzinējs nekavējoties reaģē uz gāzes pedāļa nospiešanu, bez vilces krituma pie zemiem apgriezieniem. Motors ir sajūgts ar sešu ātrumu manuālo pārnesumkārbu.

Mazda3 MPS no vietas līdz 100 km/h ieskrienas 6,1 sekundē, bet maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots ar 250 km/h. Automašīnai Mazda3 MPS ir vieni no pasaulē labākajiem dinamisko īpašību rādītājiem priekšpiedziņas sērijveida mašīnām. Pateicoties samērā augstajai turbopūtes dzinēja kompresijas pakāpei (9,5:1) un lielam degvielas iesmidzes spiedienam degvielas patēriņš jauktajā ciklā ir tikai 9,7 l/100 km. Mierīgi braucot ārpus pilsētas, degvielas patēriņš nepārsniedz 7,5 l/100 km.



Salīdzinot ar bāzes modeļiem, automašīnai Mazda3 MPS ir daudz atšķirību - stingrākas spirālatsperes, resnāki kapotāžas stieņi un labāka amortizatoru darbība par 60% samazina virsbūves sānsveres salīdzinājumā ar citām Mazda3 versijām. Pastiprināta ir arī šasija, jo tas nepieciešams sportiskāku gaitas īpašību dēļ. Aerodinamiskā tūninga rezultātā automašīnas gaisa pretestības koeficients (Cd) samazinājies līdz 0,31. Efektīvu bremzēšanu nodrošina četri liela diametra bremžu diski. Priekšējo ventilējamo disku diametrs ir 320 mm.

Mazda3 MPS lepojas ar daudzām ierīcēm, kuras vadītājam jebkurā situācijā palīdz kontrolēt lielo jaudu. Visiem Mazda3 modeļiem standartā ir DSC (dinamiskā stabilitātes kontrole). Papildus tai ir sarežģīta motora griezes momenta vadības sistēma, kas uzrauga, piemēram, pārnesumu pārslēgšanu un pagrieziena leņķi. Diferenciālmehānisms ar ierobežotu slīdi nodrošina optimālu jaudas sadali priekšējiem riteņiem, braucot pagriezienā, un strauju paātrinājumu, tādējādi atvieglojot vadīšanu.



Mazda3 MPS starp savām "māsām" izceļas ar vieglmetāla 18 collu riteņiem, liela diametra izpūtēju, par 20 mm platākiem spārniem un lielāku gaisa tvērēju. Virsbūvi var izvēlēties melnā, sudraba, sarkanā vai gaišzilā krāsā. Salona tapsējuma pamatkrāsa ir melna, bet sēdekļus un ar ādu apdarināto stūres ratu rotā sarkans šuvums. Pēc izvēles ir pieejama ādas salona apdare. Mašīnā arī ir sportiski priekšējie sēdekļi, kas braucējiem nodrošina lielisku atbalstu. Instrumentu paneļa un vidus konsoles izskatu uzlabo tērauda un titāna krāsas elementi, bet sportisko gaisotni pastiprina alumīnija pedāļi. Automašīnas patieso raksturu atklāj spidometra graduējums līdz 280 km/h.

Izstrādājot Mazda3 MPS, bija ļoti svarīgi, lai nekādi netiktu ierobežota automašīnas funkcionalitāte un praktiskums. Mazda3 MPS ir piecas durvis, un tā ir tikpat ērta un ietilpīga kā jebkurš cits Mazda3 hečbeks. Kā paskaidro Mazda3 programmas menedžeris Tacuo Maeda, izstrādātājiem bijuši trīs galvenie mērķi: nodrošināt braukšanas prieku, īpašnieka lepnumu un neierobežotu praktisko lietošanu ikdienā.

Mazda3 MPS maksā Ls 16 960 un Ls 18 230. Cenu atšķirības iemesls ir ādas apdare otrās versijas salonā, ksenona tuvās gaismas un BOSE audiosistēma.

www.mazda.lv
 
Visi komentāri
 
215340. viesis 25.oktobris 2006 12:13
0 0 Atbildēt

Vislabākā vai tomēr laba?

215391. viesis 25.oktobris 2006 14:32
0 0 Atbildēt

taa kaa maksaa 2x leetaak kaa M3, tad principaa vislabaakaa. :)

215425. viesis 25.oktobris 2006 17:05
0 0 Atbildēt

20KLs par 3 mazdu? Nu nezinu, nezinu...

Pats personīgi- nekad un nemūžam!

3 Mazdas īpāsnieks.

215580. viesis 26.oktobris 2006 17:34
0 0 Atbildēt

rakstiits ka 6.1s liidz simtam, labaak kaa saab aero!!!!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO) 5

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 7

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 5

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 21

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti