«Maserati» automobiļu spožākie sasniegumi 1

 
26.oktobris 2006 9:25

Maserati marka jau 80 gadus ir neatņemama autosporta pasaules sastāvdaļa...

Sezona vēl nav galā

* 2005. gada FIA GT čempionāta Konstruktoru kauss un uzvara komandām
* 2006. gada FIA GT čempionāta uzvara komandu ieskaitē
* Itālijas GT1 čempioni 2006. gadā
* mērķtiecīga līdzdalība GT3 klasē
* monomarkas čempionāts Trofeo Maserati Europa
* 500 uzvaras F-1 un vieglo auto sacīkšu trasēs 80 gadu laikā
Jau otro gadu FIA organizētās vieglo automobiļu sacīkstes šosejā pa apli GT klasē cieši saistās ar Maserati, kas ir viens no pārliecinošākajiem FIA GT daudzposmu seriāla līderiem. Vitaphone Racing Team komandas piloti ar Maserati MC12 GT1 superkāru turpina papildināt slavenās Itālijas markas uzvaru kolekciju.

Ekipāža Andrea Bertolīni (Itālija)/Mihaēls Bartelss (Vācija) sezonu sāka ar uzvaru čempionāta 1. posmā Silverstounas trasē Lielbritānijā. Tikpat pārliecinošs bija arī turpinājums, jo īpaši Maserati dubultpanākums 3. posmā Ošerslēbenas trasē Vācijā, kur pirmo vietu izcīnīja Bertolīni un Bartelss, bet otrie bija viņu komandas biedri Džeimijs Deiviss (Lielbritānija) un Tomass Biadži (Itālija).

Gada lielākā uzvara Maserati MC12 pilotiem bija triumfs grūtajās un lietainajās Spā 24 stundu sacīkstēs Beļģijā, kas paralēli bija FIA GT čempionāta 4. posms. Vācietis Mihaēls Bartelss, itālietis Andrea Bertolīni un beļģis Eriks van de Pūle uzvarēja, pateicoties veiksmīgai boksu apmeklējumu stratēģijai, mazākam degvielas patēriņam nekā konkurentu automašīnām, kā arī MC12 izturībai. Maserati tā bija jau otrā uzvara Spā 24 stundu braucienā pēc kārtas.

Sezonas turpinājumā Maserati piloti vairs ne reizes nepazuda no līderu saraksta, sekmīgi cīnoties ar Aston Martin un Saleen automašīnām. Piemēram, 6. posmā Dižonas trasē (Francija) uzvarēja tieši Deiviss un Biadži. Abu ekipāžu stabils sniegums un regulāra viesošanās uz goda pjedestāla likumsakarīgi noveda pie tā, ka divus posmus pirms čempionāta beigām (8. posmā Ungārijā, Hungaroringas trasē) Vitaphone Racing Team piloti nodrošināja savai vienībai uzvaru komandu ieskaitē, bet Andrea Bertolīni un Mihaēls Bartelss atrodas līderu godā pilotu vērtējumā.



Itālijas čempionātā GT1 klasē uzvarējuši komandas Playteam Sara Free piloti Tonijs Vīlanders un Džambatista Džannokaro. Šī privātkomanda saņem Maserati rūpnīcas atbalstu un izmanto ātros MC12 superkārus.

Atgriešanās lielajā sportā

Maserati rūpnīcas komanda oficiāli atgriezās autosportā 2004. gada 5. septembrī FIA GT čempionātā ar sekmīgo modeli MC 12, debijas sacensībās izcīnot otro un trešo vietu, bet jau nākamajā posmā ekipāža Mika Salo/Andrea Bertolīni Vācijā svinēja pārliecinošu uzvaru. Līdz gada beigām Maserati kontā bija divas uzvaras, trīs otrās vietas un viena trešā vieta. 2005. gada FIA GT  čempionāta kopvērtējumā, pirmo gadu piedaloties pēc pilnas programmas, Maserati MC 12 piloti Timo Šaiders un Mihaēls Bartelss ierindojās otrajā un trešajā vietā, bet ražotāju vērtējumā Maserati pārliecinoši apsteidza savus konkurentus un kaimiņus no Ferrari. Vitaphone Racing vienība uzvarēja komandu ieskaitē. Individuālā uzvara Maserati pilotiem izslīdēja no rokām svara kompensācijas sistēmas dēļ: FIA GT sacīkšu seriālā ātrākās mašīnas “soda” ar svara balastu. Nepilna pusotra gada laikā Maserati MC12 paspēja savākt iespaidīgo septiņu FIA GT sacensību uzvaru kolekciju.



Vēl bez MC 12 sacīkstēs piedalās arī privātajām klientu komandām domātais GT3 klases auto Maserati GranSport Trofeo Light (līdzdalība Eiropas FIA GT3 sērijā, Itālijas GT un ASV Grand-Am čempionātos), kā arī vienkāršākais Trofeo GranSport, kas izveidots uz atvieglota sērijveida GranSport bāzes un paredzēts Vodafone sponsorētam monomarkas seriālam Trofeo Maserati Europa. Šovasar abi Trofeo modeļi izgāja uz starta arī smagajā 24 stundu braucienā Nirburgringā, sasaistot kopā Maserati ielas automobiļu programmu ar sacīkšu tehnikas panākumiem, jo Trofeo konstrukcija ir ļoti tuva “parastajam” GranSport.

Tradīcija uzvarēt

Praktiski visu darbības laiku Maserati kompānijas vārds cieši saistīts ar autosportu, gan konstruējot sacīkšu automašīnas, gan gūstot panākumus pasaules trasēs kā rūpnīcas komandas sastāvā, tā ar privātbraucējiem. Sacīkšu karjera sākās jau 1926. gada grūtajā Targa Florio braucienā, kad firmas dibinātājs Alfjeri Maserati, braucot ar paša konstruēto Maserati Tipo 26, palika nepārspēts savā klasē. Sekoja publikas mīluļa Tacio Nuvolari uzvara 1933. gada Beļģijas Grand Prix ar Maserati 8CM un modeļa 8CTF Boyle Special triumfs Amerikā, Indy 500 sacīkstēs ar Vilburu Šovu pie stūres divus gadus pēc kārtas – 1939. un 1940. gadā. Pēc Otrā pasaules kara Luidži Viloresi uzvarēja 1948. gada Interlagušas Grand Prix izcīņā ar mazo 1,5 litru darba tilpuma Maserati 4CLT.

50. gadu panākumi cieši saistīti ar pieckārtējā F-1 pasaules čempiona Huana Manuela Fanhio vārdu, kurš divus no saviem tituliem – 1954. un 1957. gadā – izcīnīja, braucot ar Maserati 250F. Vairākas nozīmīgas Grand Prix uzvaras nonāca arī Stīrlinga Mosa īpašumā, no kurām fani visvairāk jūsmoja par triumfu Itālijā 1957. gadā. Šī gada pirmajā posmā Argentīnas Grand Prix komandas mašīnas pat ieguva visas trīs godalgotās vietas. Pēc tam, kad rūpnīcas komanda oficiāli pameta 1. formulu, ļoti veiksmīgais Maserati 250F automobilis vēl piedalījās sacīkstēs privātkomandu sastāvā. Starp citu, Fanhio savās atvadu sacensībās – Francijas Grand Prix Reimsas trasē 1958. gadā – brauca ar savu iemīļoto, privāto mašīnu 250F un izcīnīja ceturto vietu.

Arī sporta mašīnu sacīkstēs Maserati piloti Fanhio, Moss, Žans Berā un Luidži Musso guva neskaitāmas uzvaras. 1953. gadā Moncā uzvarēja Fanhio ar A6GCM, bet Musso ar A6GCS palika nepārspēts divlitru klasē smagajā Mille Miglia braucienā. Savukārt Berā lielākais triumfs bija 1955. gadā Nirburgringā ar 150S. 1957. gadā automarku pasaules čempionātā īsta zvaigzne bija Maserati 450S prototips, ar ko Fanhio un Berā uzvarēja 12 stundu sacīkstēs Sebringā, bet Moss triumfēja Zviedrijā. Vēlāk Maserati piegādāja savu tehniku privātajām komandām, ieskaitot slavenos sacīkšu prototipus Tipo 60 un Tipo 61, ko fani iesauca par Birdcage īpatnējā drošības karkasa dēļ. Šie prototipi 60. gadu sākumā dominēja gan Amerikas sacīkstēs, gan Itālijas kalnā braukšanas čempionātā ar Dino Džovoni un Menato Bofu pie stūres. Vēl 1967. gadā Maserati vārds uz laiku parādījās 1. formulā, kad Modenas rūpnīca ar saviem V12 cilindru dzinējiem apgādāja britu Cooper komandu, izcīnot divas uzvaras.

Pavisam kopš 1926. gada sportisti ar Maserati automašīnām guvuši vairāk nekā 500 dažādas uzvaras, padarot šo marku par pasaules autosporta neatņemamu leģendu: līdz 2006. gada sezonas sākumam trejžubura markas kontā ir uzvaras 23 čempionātos, 32 F-1 Grand Prix izcīņās un divi pasaules čempiona tituli. Tagad šī statistika joprojām papildinās.
 
Visi komentāri
 
215712. viesis 28.oktobris 2006 9:45
0 0 Atbildēt

nu jaa.MAserati labakais un MC12 maksa 1.7m$ un loti loti atrs (6L, 770hp, 2.8sec-100km/h)....:)))

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti