Statoil pāriet uz ziemas degvielu 11

6.novembris 2006 0:12

Ar novembri degvielas uzpildes stacijās Statoil uzsāk pāreju uz ziemas degvielu – benzīnu ar paaugstinātu tvaika spiedienu un arktisko dīzeļdegvielu, informēja SIA Latvija Statoil degvielas produktu vadītājs Ēriks Ulmanis.

Līdztekus Latvija Statoil uzņemas iniciatīvu un 7.novembrī uzsāk arī informatīvu kampaņu ar aicinājumu "Netaisi bākā kokteili!". Tās mērķis ir pievērst auto vadītāju uzmanību tam, ka ziemas degviela jāsāk lietot vēl pirms nopietna sala iestāšanās un jādara tas regulāri, lai, iestājoties salam, tvertnē būtu 100% laika apstākļiem atbilstoša degviela. Īpaši tas attiecināms uz dīzeļdegvielu. Tā kā Latvija ir vienīgā Baltijas valstu vidū, kur likumdošana neuzliek par pienākumu tirgotajiem ziemā tirgot tikai arktisko dīzeļdegvielu, tad autobraucējiem pašiem jābūt zinošiem un vērīgiem.

Mērenā klimata un arktiskās dīzeļdegvielas sastāvs ir atšķirīgs. Arktiskajā dīzeļdegvielā ir mazāk parafīnu, jo zemās temperatūrās tas sabiezē un aizsprosto degvielas filtru. Tāpēc arī ar nelielu salu neizturīgas dīzeļdegvielas devu degvielas tvertnē pietiek, lai arktiskā dīzeļdegviela zaudētu savas īpašības. "Joks ir tāds, ka pat tad, kad automašīnas degvielas līmeņa indikators parāda, ka tvertne it kā ir tukša, tajā joprojām ir nedaudz degvielas. Tāpēc, ja arktiskā dīzeļdegviela tiek iepildīta tvertnē, kur iepriekš bijusi salu neizturīga dīzeļdegviela, gaidītā efekta var nebūt," stāsta Ē. Ulmanis.

Tā kā Latvijā nav noteikta prasība ziemā tirgot arktisko dīzeļdegvielu, līdz šim daudzi tirgotāji arī ziemā tirgoja mērenās klases dīzeļdegvielu. Arktiskās un mērenās klases dīzeļdegvielas cena atšķiras par 0.5 - 1 santīmam par litru. Tas nozīmē, ka maksa par netraucētu pārvietošanos arī bargā salā, uzpildot pilnu degvielas tvertni, naudas izteiksmē ir ekvivalenta kafijas tases cenai, t.i., ~Ls 0.4.

Statoil norāda Latvijas likumdošanā nepilnības

Patlaban Latvija ir vienīgā no Baltijas valstīm, kurā likumdošana patērētāju interesēs neuzliek degvielas tirgotājiem par pienākumu ziemā tirgot ziemas dīzeļdegvielu . Lai arī Latvijā ES dīzeļdegvielas standarts EN590 ir pieņemts, tomēr tam ir tikai rekomendējošs raksturs. ES standarts dīzeļdegvielu pēc aukstumizturības īpašībām iedala 6 mērenā klimata kategorijās un 5 arktiskā klimata klasēs. "Atbilstoši laika apstākļiem Latvijā piemērotākais būtu noteikt, ka 1. arktiskās klases dīzeļdegviela obligāti jātirgo no 1. decembra, pircēju interesēs neliedzot tirgot arī 2. arktisko klasi," uzskata Ēriks Ulmanis, Latvija Statoil degvielas produktu vadītājs.

Lietuvā prasība tirgot ziemā arktisko dīzeļdegvielu likumdošanā ieviesta 2003. gadā un tiek pieļauta gan 1., gan 2. arktiskā klases dīzeļdegvielas tirdzniecība. Savukārt Igaunijā Eiropas standarts ir noteikts kā obligāts un ziemas periodā no 1. decembra līdz 29. februārim obligāti jātirgo pirmās arktiskās klases dīzeļdegviela.
 
Visi komentāri
 
216513. viesis 6.novembris 2006 0:16
0 0 Atbildēt

Joks ir tāds, ka pat tad, kad automašīnas degvielas līmeņa indikators parāda, ka tvertne it kā ir tukša, tajā joprojām ir nedaudz degvielas. Tāpēc, ja arktiskā dīzeļdegviela tiek iepildīta tvertnē, kur iepriekš bijusi salu neizturīga dīzeļdegviela, gaidītā efekta var nebūt,"

====

oi ka var dirst, ka var dirst!!! laikam domā , ka visi pēkšņi stulbi palikuši!!

216519. viesis 6.novembris 2006 7:44
0 0 Atbildēt

Es gan pieziimeetu: Nevis stulbi peekshnji palikushi, bet taadi jau ira bijushi vislaik!

216521. viesis 6.novembris 2006 7:57
0 0 Atbildēt

Mazāk drist vajadzētu statoilam! Tipa, mēs tirgojam super degvielu, viss pārējais ir jūsu problēmas!

216526. viesis 6.novembris 2006 8:37
0 0 Atbildēt

man "loti patiik" shitas akcijas-

PIRMKAART- kad araa lidz -15 taa visur plivo plakati mums ir ziemas dd -34 utt tipa fortis vai futura no norvegijas "pa tiesho" ar tankkugi atvesta... un TIKKO ir -25 taa plakati pazuud :D un nez kapec autobusi staav un mikrini neiet utt

Otrakaart- turklaat neviens laikam nemaz nezin, ka viss naak 99% no mazeikiem un tikai vietejaa churina piegazta klaat, jo reali ar t/kugi atvest vienu partiju dd izmaksa vismaz= 25tk USD dienaa kuga frakts, talak- kuga uztureshana ap 2-3tk dienaa, degvielas paterins ap 25t mazuta (ap 120usd tona) d/n un ekip algas videji kopa ap 3tk usd dienaa, ja to visu padala/pareizina un paciparo uz realo juras pargajienu ap 5dienas no norway (piem bergenas)- lv (riga), tad degvielai butu jamaksa VISMAZ 2-3 LATI LITRAA. ak ja vbar atvest ap 7000 tk tonnu to dd jo Riga (pereikak sakot Irbes saurumaa) iegrime kugim mx ir ap 7-8m kas ir videji liels (principa mazs) t-kugis

kaa saka- NA L-O-H-H-A BERUT!

216527. viesis 6.novembris 2006 8:53
0 0 Atbildēt

raksts KAA KLAJA NJIRGAASHANAAS?????

216547. viesis 6.novembris 2006 10:44
0 0 Atbildēt

Labu preci parasti nereklamē.......... :D

216549. viesis 6.novembris 2006 10:48
0 0 Atbildēt

NESTE Rullee, kaa vienmeer !!!

216554. viesis 6.novembris 2006 11:47
0 0 Atbildēt

Es nekad nebraucu Statolā,man ir alerģija pret šo firmu,sakarā ar viņu meliem :(((

216723. viesis 6.novembris 2006 17:08
0 0 Atbildēt

No sērijas - ja nu kas notiks, tad vainīga ir vecā degviela, kas bija palikusi bākā! Di***ji ibio...

216739. viesis 6.novembris 2006 20:37
0 0 Atbildēt

tas tieshaam ir joks:/

216787. viesis 7.novembris 2006 10:55
0 0 Atbildēt

Likumdošana ir likuma pieņemšanas process - interesanti kas tad tur ir par nepilnībām un kādi statoilam ir ieteikumi par likuma pieņemšanas procesu un spēkā stāšanās procesu!!! Vai domāts bija likuma nepilnības nevis likumdošanas! Kāds nezin terminus laikam...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

1000 Zs un gara aste – McLaren P1 GT longtail versijā (+ FOTO)

Britu tūninga kompānija Lanzante prezentējusi varenauto McLaren P1 GT longtail versiju, kas atšķiras ar pagarinātu aizmugures daļu. Lasīt vairāk

 
 

"Streipuļojošs" Mustang Gūdvudas Ātruma festivālā (+ VIDEO) 8

Ar autonomās braukšanas iekārtu aprīkots klasiskais 1965.gada Ford Mustang Gūdvudas Ātruma festivālā ar mokām nobraucis plānoto distanci, brīžiem tik tikko neietriecoties siena ruļļos, kas nožogoja trases malas. Lasīt vairāk

 

Ar 550 Zs - Maserati parāda Levante GTS versiju (+ FOTO) 1

Itālijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Maserati Gūdvudas Ātruma festivālā parādījis jaunu krosovera Levante modifikāciju – GTS, kas būs otrs jaudīgākais modelis saimē, nostājoties aiz 590 Zs jaudīgā Trofeo. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti