Jandāliņš Ērgļos - trofi reidu čempionāta VI posms

 
14.novembris 2006 0:00

Iekšlietu ministrijai tuvu stāvoša persona Ungers Unters ziņoja par masu nekārtībām pagājušās nedēļas nogalē Vidzemes centrālajā daļā...

Un tiešām, pustūkstotis džiperu, viņu atbalstītāju un skatītāju bija pamatīgs spiediens uz mazpilsētas sabiedriskās ēdināšanas un tūrisma infrastruktūru. Tomēr liekas, ka Ērgļi ar godu pārcieta Latvijas čempionāta Trofi reidos 6. - izšķirošo posmu.

47 ekipāžas ar apvidus automobiļiem un ducis neprāšu uz kvadracikliem praksē mēģināja pārbaudīt TV3 balsojumā par labāko relaksācijas veidu atzīto džipošanu. Laika apstākļi tam bija īsti piemēroti – sniegs, glumi māli un ūdens ar nelielu ledus kārtiņu uzkarsēto emociju atvēsināšanai. Domāju, ka pārējie dalībnieki man piekritīs – tik asi bezceļa baudījumi sen nav gūti.



Pēc karstās un sausās vasaras, par dubļu trūkumu nežēlojās neviens. Kad lielākā dubļu lauka vidū izdevās saremontēt vinču un turpināt cīņu par izdzīvošanu, tas noteikti spārnoja vairāk nekā vesela kaste „Red bull”.

Visam šim skaistumam pa vidu tīri prozaiski tika dalīti arī čempionu tituli. Kategorijā TR1 – pēc tehniskajiem noteikumiem praktiski standarta auto ar nedaudz lielākām un „zobainākām” riepām – uzvarēja Mareks Mateiko, Vitālijs Mateiko un Juris Pēpulis. Vēl šīs sezonas sākumā viņi sekmīgi startēja TR2, tāpēc kopvērtējumā tā īsti nepiedalās. Otro vietu izcīnīja Aigars Logins, Mārcis Meslis, Aivars Žukovs un Aigars Skudriņš, bet tas viņiem kopvērtējumā atļāva tikai pietuvoties kārotajam titulam līdz niecīgai 2,2 punktu atstarpei. Ērgļos trešie Mārtiņš Spēks, Ģirts Kalnozols un Raitis Onužāns, taču ar to pilnīgi pietika, lai kļūtu par Latvijas čempioniem! Interesanti, ka čempioni nav uzvarējuši nevienu posmu! Toties zemāk par ceturto vietu arī nav bijuši. Tik tiešām, Trofi reids ir viena liela loterija, kurā vienmēr uzvar stiprākais! Kopvērtējumā trešie - Jānis Podiņš, Māris Kopko un Mārtiņš Dumpis.



TR2 – jau nopietni sagatavoti auto ar riepām, kādas ikdienā redzēt neiznāk, un kurus tad arī dzen dziļākajos dubļos – uz titulu pretendēja veselas četras ekipāžas, kas savā starpā sadalīja goda pjedestālu arī Ērgļos. Rezultātā kopvērtējumā (pēc maniem neoficiāliem aprēķiniem) pirmo vietu no otrās atdalīja tikai 1,9 punkti, bet otro no trešās tikai 0,2! Ja tā turpināsies, tad nākamgad, lai izvēlētu čempionu, būs jāmet monēta!

Un kad intriga ir pietiekami sakāpināta, starmešu gaismā iznāk viņi – uzvarētāji posmā un kopvērtējumā! Gundars Skudriņš, Normunds Bērziņš un Gvido Prudņikovičs. Trīsreiz urrā Mūļiem! Nesatricināmi stabili braucošie Vilnis un Aigars Zeizas abās ieskaitēs otrie. Dramatiska sezona izvērtās ekipāžai Andris Kuzņecovs, Aigars Rencis un Mareks Pugacēvičs. Traumu dēļ izlaiduši divus posmus, viņi mēģināja izdarīt neiespējamo un četros posmos paveikt tik cik pārējie sešos. Kas zina, kā būtu bijis, ja labā feja, pašā atbildīgākajā brīdī, nebūtu likusi divas stundas no kontrollaika veltīt stūres rata savienošanai ar auto riteņiem. Izcīnītā trešā vieta Ērgļos deva tikai ceturto kopvērtējumā. Ceturtie posmā un trešie kopvērtējumā Vladislavs Bergmanis un Sergejs Treļudovs. Atļaušos uzbērt sāli brūcei. Pirmā posma pašās beigās Bergmanis bija iznīcinājis priekšējo tiltu un priekšējo vinču un viņam bija pilnīgi dibināts iemesls izstāties. Taču viņam vajadzēja tikai atpakaļgaitā forsēt pašu pēdējo peļķi un aizripināt pa ceļu līdz finišam. Toreiz viņš uzdāvināja 9 punktus Skudriņam… Bet vēlme kādu pamācīt ir droša vecuma pazīme! Mēģināšu sevi turēt grožos!



Kategorija „Open” saskaņā ar tehniskajiem noteikumiem ir apmēram pa vidu starp Tr1 un Tr2. Šis bija „Open” pirmais gads, un acīm redzot tāpēc rezultāti nebija tik blīvi, kā citās klasēs. Arnis Pušs, Arnis Romislovs un Inese Cirīte atbrauca uz Ērgļiem jau čempionu godā. Ar atbildības nastas ievilktu rievu pierē viņi apliecināja, ka tituls nav nejaušība un uzvarēja arī posmā. Otrie – Tr2 veterāni Mārtiņš Gailis, Dzintars Blūms un Jānis Balodis. Dīvaini par veterāniem saukt mana gadagājuma puišus, bet fakts paliek fakts – kad es atnācu uz Trofi reidiem, Martini jau te sen bija priekšā. Trīs stundu orientēšanās zonā Martini par vienu minūti pārsniedza kontrollaiku un rezultātā minimāli piekāpās Pušam. Tas sola tikai jo aizraujošākus cīkstiņus nākamajā gadā. Ērgļos trešie Andris Užulis un Artūrs Melnis, kas ļāva viņiem kopvērtējumā ieņemt otro vietu, atstājot trešajā Edvīnu Vansoviču un Kasparu Kojaloviču.



Ar kvadraciklu stumdīt ledus gabalus pa dīķi atļaujas tikai paši, paši… Sauciet viņus kā gribat. Es teiktu dullākie (labā nozīmē). Dalībnieku skaitam strauji augot izkristalizējas arī sava līderu grupa. Jau dzirdēti un atpazīstami vārdi. Pilnīgi iespējams, ka starp viņiem ir nākamais Latvijas čempions vai kausa ieguvējs. Ērgļos uzvarēja Kaspars Rozītis, otrais Māris Kanderāns, trešais Jānis Auziņš.

Tā nu ir veiksmīgi noslēdzies vēl viens gads Trofi reidos. Pirmais gads LAF paspārnē un čempionāta statusā. Tagad laiks čempionu ballēm un šampanieša dzirkstīm. Laiks spraigai sacensībai garāžās un servisos, gatavojot tehniku nākamajai dubļu sezonai. Tā vai citādi es tur būšu atkal dubļos līdz ausīm un gaidīšu arī jūs.

P.S. Maniem pastāvīgajiem lasītājiem bonusā bezmaksas kokteiļa recepte no Top 10 relaksācijas veidiem – pēc kārtīgas džipošanas nopērties pirtī un tam visam pievienot nedaudz seksa pēc garšas – tā vairs nav relaksācija, bet īsta reinkarnācija!

Indulis Vīdušs
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti