Parīzes auto šovā franču ražotājs "Renault" prezentējis automobili, kas ir pirmais markas mēģinājums ienākt SUV automobiļu segmentā. "Koleos" pagaidām gan ir tikai konceptauto, taču jau tagad ir zināms, ka sērijveida ražošanā tas nonāks 2008.gada pirmajā pusē.
Atbilstoši vispārējām kompakto SUV tendencēm arī "Koleos" sevī apvieno robustu konstrukciju un sportiskas gaitas īpašības, tādējādi ļaujot vadītājam ērti justies kā uz, tā arī nobraucot no ceļa ar cietu segumu.4,52 metrus garā, 1,89 metrus platā un 1,70 metrus augstā automobiļa pilnpiedziņas platforma ar 20 cm klīrensu izstrādāta sadarbībā ar "Nissan" savukārt dizainu palīdzējis zīmēt "Renault" daļēji piederošais korejiešu uzņēmums "Samsung". Markas automobiļiem raksturīgo seju ar divās daļās pārdalīto radiatora režģi ar liela izmēra rombu vidū papildina labi redzama aizsargplātne, kas apliecas bampera apakšējai malai un vismaz teorētiski ļauj brīvāk justies apvidū. Profilā "Koleos" raksturo vīrišķīgas riteņu arkas ar 19'' riteņu diskiem, kuriem uzautas 255/50 izmēra riepas, pārliecinoša izskata sānu sliekšņi. Aizmugurējo daļu savukārt raksturo dalīts, slīps bagāžas nodalījuma pārsegs, neiztrūkstošais "Renault" rombs, kā arī bampers ar priekšējai aizsargplātnei analogu elementu un tajā iestrādātiem diviem izpūtēja uzgaļiem.
Koncepta auto cienīgs elements ir stikla jumts ar alumīnija reliņiem, kā arī sānu spoguļi, kuros iestrādāti virzienrādītāji un papildu starmeši, kuros tāpat kā priekšējos un aizmugurējos lukturos izmantotas LED tehnoloģijas.
Atverot durvis, masīvie sānu sliekšņi nedaudz izbīdās uz āru un atvieglo iekāpšanu salonā, kurā dominē divu toņu apdares materiāli - visi četri "Koleos" sēdekļi apšūti ar bēšu ādu, savukārt durvju, priekšējā paneļa un stūres apdarē izmantota sarkanbrūna āda. Instrumentu panelī ir klasiskās apaļās ciparnīcas ar zilu fonu un LED lampiņu izgaismotām malām, bet priekšējā paneļa vidū atrodas šķidro kristālu ekrāns navigācijas un multimediju sistēmas, kā arī ar pilnpiedziņas sistēmas darbību saistītas informācijas nolasīšanai.
Zem asi izliektā motora pārsega iebūvēts 2 litru dCi dīzeļdzinējs ar kvēpu filtru un 177 zirgspēku jaudu. To, vai dzinēja vilkme tiks novadīta tikai priekšējiem vai arī visiem četriem riteņiem, nosaka elektronika.
"Renault Koleos" aprīkojumā iekļauta virkne elektronisku sistēmu, kas paaugstina braukšanas drošību, proti, ABS, ESP, bremžu asistents, kā arī sistēmas, kas atvieglo braukšanu apvidū, - Hill Down Control jeb HDC un Hill Start Assist (HSA).
www.renault.lv
Profilā ļoti līdzīgs Hyundai Tucson/Kia Sportage.