Volvo atraduši veidu, kā izvairīties no sadursmēm 25

5.decembris 2006 9:42

Kompānija Volvo demonstrējusi jaunu drošības sistēmu, kas palīdzēs izvairīties no sadursmēm pilsētā.

Pēc apkopotās statistikas, 75% visu sadursmju notiek braucot ne ātrāk kā 30 km/h.



Sistēma City Safety, kuru izstrādājuši Volvo inženieri, ieslēdzas tikai braucot ar ātrumu, kas mazāks par 30 km/h un ar radara palīdzību seko visiem objektiem, kas atrodas mašīnai priekšā līdz sešu metru attālumam. Ja sistēma nolems, ka līdz priekšā braucošajam auto attālums samazinās pārāk ātri, tā ieslēgs bremžu sistēmu maksimālā gatavības stāvoklī, lai vadītājam būtu vieglāk apturēt automobili. Gadījumā, ja tomēr vadītājs nenospiedīs bremžu pedāli, City Safety pati apturēs auto.

Volvo apgalvo, ka jaunā sistēma centīsies neiejaukties mašīnas vadībā līdz pēdējam brīdim. Šajā laikā sistēma spēj analizēt stāvokli 50 reižu sekundē un paspēs "nospiest bremzi" tieši tad, kad tas būs patiesi nepieciešams.

Izstrādātāji tomēr neslēpj, ka viņu radaram ir arī nepilnības: tas slikti strādā stipras miglas, sniega  vai lietus apstākļos. Savukārt ja radars, kas atrodas priekšējā stikla augšdaļā, tiks nomests ar dubļiem, auto mērinstrumentu panelī par to parādīsies brīdinājums.

City Safety sistēma parādīsies mašīnās tuvāko divu gadu laikā. Par cenu vēl nekas nav zināms.


lenta.ru
 
Visi komentāri
 
219697. viesis 5.decembris 2006 9:53
0 0 Atbildēt

Erm, gadiijumaa shitas nav tas pats, kas jau kaadu laiku ir pieejams S-klasee??

219699. viesis 5.decembris 2006 10:03
0 0 Atbildēt

S-klasē "tas" darbojas pie jebkura ātruma.

219700. viesis 5.decembris 2006 10:10
0 0 Atbildēt

S klasei "tas" ir nedaudz savaadaaks - taa ir adaptiivaa kruiizkontrole.

219702. viesis 5.decembris 2006 10:11
0 0 Atbildēt

S klasei tas patieshaam darbojas? :P

219706. viesis 5.decembris 2006 10:21
0 0 Atbildēt

to mx - nekas tur savaadaaks nav. tieshi taa pat kaa Volvikjim, taa sisteema, ja redz, ka draud sadursme, arii uzreiz noregulee to bremzhu sisteemu, lai tiklidz pieskataas bremzhu pedaalim, tiek pielietota max bremzhu jauda, bet ja shoferis nebremzee, tad auto pats to dara....

219707. viesis 5.decembris 2006 10:21
0 0 Atbildēt

Aha, izvairīties. Šiem auto pamatā tiks sistas pakaļas, jo aiz volvo braucošajiem nebūs iemaņu tik pēkšņi nobremzēt. Vajadzēja aizmugurē uzlikt lateksa bamperi, vai :)

219713. viesis 5.decembris 2006 10:30
0 0 Atbildēt

toties volvo nebūs ne pie kā vainīgs ;) :D :D :D

219714. viesis 5.decembris 2006 10:42
0 0 Atbildēt

S klasei, nu jau ari lielajiem Actrosiem to liek ieksha :)

man patik, MB sho lietu saka pirms vairakiem gadiem, visi nolika, spljaudijas, tagad visas parejas kompanijas lec lidzi :D

ne jau par velti- Zukunft des Automobils :)

219719. viesis 5.decembris 2006 10:56
0 0 Atbildēt

par tiem 75% sadursmju, kas notiek zem 30 km/h gan es nepiekrītu...

219722. viesis 5.decembris 2006 11:00
0 0 Atbildēt

tie procentu un statistika ie veikta valsti, kur nevalda Latvijas uberbrauceji :D

219734. viesis 5.decembris 2006 11:15
0 0 Atbildēt

Sadursmes brīdī reti, kad ātrums ir lielāks par 30km/h, pie ātruma 50km/h jau var būt ļoti nopientas traumas... bet lielākā daļu sadursmju ir tāda sabuktēšanās aiz neuzmanības, šitā lieta ļoti noderētu sastrēgumos, kad visu laiku jāuzsāk kustība, visu laiku jākonrolē atālums līdz priekšējam, pārāk lielu distanci arī nevar atstāt, lai kāds gudrinieks neielīstu. Šitā izparikte palīdzētu izvairīties no stulbām avārijām.

219741. viesis 5.decembris 2006 11:36
0 0 Atbildēt

nu man tada neder , pa pilsetu manevrējot star senem bieživien jāpaātrinas un jāparkartojas, īsi pirm sriekšā esošā 1-2,5m. Satregumā gan kruta, ieliec "D" un lasi avīzi.

219770. viesis 5.decembris 2006 13:32
0 0 Atbildēt

Ja ir iespēja manuāli nepieciešamības gadījumā atslēgt, tad lai ir tāda ekstra.

Savādāk ir gadījumi, kad iespējams nobremzēt nelaikā un nevietā.

219778. viesis 5.decembris 2006 13:59
0 0 Atbildēt

Pēc 100 gadiem varēs ieslēgt autopilotu braucot no vienas vietas uz otru, a pats mierīgi čučēt mašīnā.

219789. viesis 5.decembris 2006 14:21
0 0 Atbildēt

nevajadzēs nemaz 100 gadu sgaidīt :)

219803. viesis 5.decembris 2006 14:52
0 0 Atbildēt

A kā tā sisēma zin, kāds ir segums, kāds bremzēšānas ceļš būs nepieciešams?

219814. viesis 5.decembris 2006 15:17
0 0 Atbildēt

Pēc 100 gadiem būs beidzies benzīns:)

219825. viesis 5.decembris 2006 16:17
0 0 Atbildēt

sapicka jaunajos auto radarus un tad brinas no ka pikst radardetektors :)

219831. viesis 5.decembris 2006 16:50
0 0 Atbildēt

forshi, varees shamiem starpinaaties priekshaa, kaa ielien shis nobremzee:)

219836. viesis 5.decembris 2006 17:29
0 0 Atbildēt

"...tā ieslēgs bremžu sistēmu maksimālā gatavības stāvoklī..." - redzējies ko. Tātad visā pārējā braukšanas laikā bremzes būs tādā stāvoklī kā tam nesen publicētajam tramvajam Samārā (www.iauto.lv/ifoto.php?op=view&id=859) :D

219850. viesis 5.decembris 2006 20:04
0 0 Atbildēt

Pēc apkopotās statistikas, 75% visu sadursmju notiek braucot ne ātrāk kā 30 km/h.

par latviju droši varam teikt to pašu - tikai ar labojumu: 30 km/h vietā jāliek vismaz 110km/h

te tie zviedri varēs palauzīt galvu, ko darīt :)

219858. viesis 5.decembris 2006 21:35
0 0 Atbildēt

Bus interesanti pec daziem gadiem,kad tie visi gudrie Volvo,Mercedes,Hondas utt pilni ar kompjuteriem saks jugties nost(ka cita tehnika mirstiga)!!!! Cilveki sitisies nost nepajokam...........teorija protams un doma laba visam $ada veida iericem. Paradisies pieejami auto,kuros nevajdzes vaditajus,uzdruka tik kompi adresi ka sat nava un aida-pats sedi un kautvai $migo,vai draiskojies ar kadu bezpratainu blondini. Sudi tik saksies,ja kompjuters uz 100-300km/h izdomas kad jataisa GAME OVER,vai kads parspelejies Sony tineidzers izdomas patelot Makreju,vai hakeri uz lielcelja,piesledzoties piemeram ar savu portativo kadiem 20 auto vienlaicigi un aizsutidams visus uz vienu adresi-tas butu ELLI!!! $ausmigi,tadelj nekad ari nebrauk$u ar tadiem,bet paljau$os uz savu pratu un spejam. Jau $obrid normali autozaglji nestaiga vairak apkart pa naktim ar skruvgrieznju komplektiem,bet spelejas ar saviem baltajiem pirkstinjiem uz laptopiem,piesledzoties desmitu tuksto$u latu automobiljiem minutes...................Velu veiksmi tiem,kuri gaidis kad vinju Volvo pats nobremzes-lai cik neticami nebutu,tadu bus miljoniem!!!!!!!!!

219906. viesis 6.decembris 2006 12:26
0 0 Atbildēt

Zobus Tu arī ārstē tikai pie zobārstiem, kas lieto svīķurbi un kuriem nav kruto, ar kompja palīdzību vadāmo urbju? :D

219953. viesis 6.decembris 2006 21:05
0 0 Atbildēt

Ņemot vērā mūsdienu jaunos braucējus, viņu pieredzi braukšanā ekstrimālos apstākļos, nervozitati sastrēgumos, velmi izrādītie u.c. īpašības, visa šī elektronika it kā pat ir nepieciešama, jo kas tad cits domās viņu vietā...

220263. viesis 8.decembris 2006 12:17
0 0 Atbildēt

šitādam autiņam ķengursitējs būs jāliek aizmugurē....:DDDD

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Imigranti atraduši jaunu veidu kā iekļūt Lielbritānijā (+ VIDEO) 8

Nelegālie ieceļotāji, kas dodas uz Lielbritāniju, atraduši jaunu veidu kā nokļūt iecerētajā galamērķī. Lasīt vairāk

 

Latvijā potenciālais pircējs priekšroku dod dīzeļauto 18

Latvijā iedzīvotāji nesteidzas atteikties no dīzeļdzinēju automašīnām, aģentūrai LETA pavēstīja "SEB bankas" komunikācijas projektu vadītāja Jeļena Kontusa, atsaucoties uz bankas grupā ietilpstošās līzinga kompānijas "SEB līzings" veiktās aptaujas datiem. Lasīt vairāk

 

Corsa, Grandland X, Vivaro, Mokka X – Opel elektriskie plāni 1

Vācu izdevums de.motor1.com uzzinājis tuvāk par Opel kompānijas plāniem attiecībā uz videi draudzīgiem modeļiem. Lasīt vairāk

 

Ieskaties! Zombiji īpašā misijā Rīgas ielās aicina nelietot mobilos telefonus pie stūres (+ VIDEO) 3

Lai mainītu mobilā telefona “nozombēto” satiksmes dalībnieku uzmanību un paradumus, Rīgas ielās devās zombiji – Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) kampaņas “Izkāp no telefona!” vēstneši. Lasīt vairāk