Lasītājs: Kurš «sver» vairāk ?! 68

 
7.decembris 2006 11:49

Daudz un dikti šeit ir runāts par braukšanas kultūru. Par Šūmaheriem un blondīnēm uz mūsu ceļiem, par ,,sēņotājiem,, un nervozajiem, par krustojumu ,,karaļiem,, un maršruta busiņu varoņdarbiem. Gribēju nedaudz par vēl ko.

Pa mūsu ielām un ceļiem pārvietojas ne tikai Audi, Bmw, Volvo un citi mazgabarīta braucamie, bet arī autiņi, kuru pilna masa tuvojas gandrīz 40 tonnām. Lielās fūras, mežvedēji, pašizkrāvēji un betonvedēji.

Pie kam visi šie braucamie uz ielām un ceļiem atrodas ne jau tāpēc , ka kāds brauc uz lielveikalu pēc desas vai pie drauga uz tusu. Bremzes ne visiem ir kā 7. evolūcijai un uzrāviens kā jaunam BMW. Kāpēc es to visu? Tā iemesla dēļ, ka liela daļa mūsu vieglo spēkratu stūrētāju to laikam nezina.

Krasta iela – satrēgums, smagais mierīgi stāv rindā. Sākas kustība. Lēnām betonmaisītājs sāk braukt , priekšā parādās neliela sprauga un te viens ,,lidotājs,, iespraucas priekšā un apstājas kā iemiets. Skaisti, ja smagajam ir viss ok ar bremzēm un šoferītis nav nedaudz paskatījies sāņus, bet ja nē? Tad tās 40 tonnas apstājas tikai atsitoties pret priekšējā ,,lidotāja,, braucamo un kas no viņa paliek pāri, var tikai minēt. Iegūto pāris sekužu vietā kāds saņem metāllūžņu kaudzi – labākajā gadījumā.

Nobrauktuve no Salu tilta pirms Bauskas ielas pārvada, pirmā rinda, vieta kur no bijušās Straumes rūpnīcas puses izbraukt uz Ulmaņa gatvi. Nu jālien, obligāti ir jālien mežvedējam priekša. Neredz viņš tevi! Labo stūri viņš neredz. Rezultātā vēl viena metāllūžņu čupa. Kaut kur piepilsēta, atļautais ātrums 70. Smagais steidzās, uz skalas ap 80 – ir jāved maize uz veikaliem, ķieģeļi uz kāda jaunlatvieša jaunbūvi vai kokmateriālu krava, lai kāds dabūtu jaunu skapi. Priekšā neliels krustojums, kādam jaunā Volvo liekas, ka visi smagie brauc nu ne jau nu ātrāk par 40 un tie atlikušie pārdesmit metri ir pilnīgi pietiekams attālums, lai viņš, runājot pa mobilo telefonu, mierīgi izstūrētu uz galvenā ceļa pirms kaut kādas tur Skanijas. Nav, nu nav tas attālums pietiekams! Ir blīkšķis un te jau ar samīcītu dzelžu čupu vis nebeidzas.

Kapēc es to visu ? Gribu lai cilvēki padomā , novērtē situāciju. Vai ir to pāris sekunžu dēļ vērts sagandēt dzīvi sev un citam, lai padomā cik sver viņā jaunais luksusa braucamais un tas 10 gadus vecais pašizkrāvējs ar pilnu kravu un kurš būs vinnētājs, ja šīs abas masas satiksies.

meils, iAuto lasītājs
 
Visi komentāri
 
219993. viesis 7.decembris 2006 11:57
0 0 Atbildēt

Un vēlos vēl piebilst, ka trolejbusi un autobusi, kuru Rīgā ir ļoti daudz, arī nevar apstāties tikpat ātri ka vieglie auto, jo tie ne tikai ir smagi, bet strauji bremzējot, tajos var krist un iegūt traumas (pat lūzumus) arī Jums Tuvi cilvēki, mātes tēvi bērni u.c.kas ikdienā lieto sab. transportu.

219994. viesis 7.decembris 2006 11:58
0 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu!

219998. viesis 7.decembris 2006 12:08
0 0 Atbildēt

DM

Un es visu laiku nevarēju saprast kā tas nākas, ka tie trolejbusi/autobusi/tramvaji regulāri apstājas krustojumā un taisa korķus! Izrādās - smagi esot un "strauji" bremzēt nevar!

219999. viesis 7.decembris 2006 12:08
0 0 Atbildēt

Smagie ir jāciena, jo tiešām bremzē 40tonnas daudz lēnāk nekā vieglie. Arī uzsākt tiem ir grūtāk, vai kādam ir informācija cik reizes smagajam ir jāparštepselē kārba lai ar pilnu piekabi ieskrieties līdz 55Km/h.

220000. viesis 7.decembris 2006 12:14
0 0 Atbildēt

skolās jau fiziku nemāca!!!

220001. viesis 7.decembris 2006 12:15
0 0 Atbildēt

Es tikai nesaprotu ko baļkvedējam, vai vispār furei dienas laikā darīt pilsētā...

220003. viesis 7.decembris 2006 12:21
0 0 Atbildēt

par to, ka no smagaa kabiines labo stuuri neredz, pats dabuuju paarliecinaaties uz taas pashas Straumes uzbrauktuves uz Ulmanja gatvi. pasham jau arii ienaaca praataa, ka mani vareetu neredzeet, bet bija par veelu-spogulis pa galam un riktiiga bukte durviis- sastreegumaa meegjinaaju ieliist smagajam priekshaa... :)

220005. viesis 7.decembris 2006 12:24
0 0 Atbildēt

Redzi viesi 220001. mūsu valstī un tieši Rīga kaut kā tā ir sanācis ka visi izkraušanās termināli atrodas pilsētā. Savādi vai ne !? Kad un kā tad pēc tavām domām smagajiem līdz turienei nokļūt ? Naktī. Nu protams smago šoferi un terminālu strādnieki ir tie lohi kuri strādās naktīs kamēr tu saldi čučēsi vai tusēsi klubā.Bez tam izņemot fūres un baļķvedējus ir daudzum daudzi citi smagie kuri pa pilsētu vandās , lai bodēs būtu maize aliņš un daudz kas cits.Cieni tos kuri tin kilemetrus uz kardāna ,lai mums būtu tas kas ir.

220006. viesis 7.decembris 2006 12:29
0 0 Atbildēt

''ķieģeļi uz kāda jaunlatvieša jaunbūvi vai kokmateriālu krava, lai kāds dabūtu jaunu skapi''

Tev ko,skauž?? Vai spiež,ka kāds nopirks māju vai skapi?? Varbūt tos ķieģeļus ved uz jaunu rūpnīcu vai skolu,neapmierinātais standartlatvieti....

A par pārējo-piekrītu. Pats redzēju,kā ''bloņģinka'' ielīda Krasta ielā priekšā ''fūrei'' un tika saspaidīts bembis. Mazā ātrumā,bet BMW tika pastumts metrus 3 uz priekšu un deformācijas bija ne mazās. Rinda uzsāk kustību,smagais mazliet lēnāk,dabiski,vienai ''lellei'' jālien šķirbā.... bet smagā šoferīts neredz,ka tur ir ielīdene.

220013. viesis 7.decembris 2006 12:47
0 0 Atbildēt

Nu godiigi sakot samagajiem bremzes gan ir daudz paaraakas par vieglaa bremzeem( ja vien taas ir tehniskaa kaartiiibaa), bet tas ka tie ar kravu nevar apstaaties kaa iemieti arii fakc.

220014. viesis 7.decembris 2006 12:53
0 0 Atbildēt

Vienreiz bija uz pleskavas shosejas pie garkalnes pasaakums, ka smagais it kaa strauji esot bremzeejis, kravaa bija kaut kaadi stienji, kas iisti neesot bijushi tik labi nostiprinaati un rezultaataa stienis iebliezis pa kabiini un kabiine atsitusies pret asfaltu.

220015. viesis 7.decembris 2006 12:57
0 0 Atbildēt

NU kaadreiz CCCP laikos paneljvedeeji bija visbiistamaakie verkji ar kravu. Atlika tikai tam kraviniekam nolikt pa meemajiem vai saskrieties ar kaut ko liidzveertiigu svaraa, un panelji veiksmiigi meedza piebeigt visu kas atradaas kabiinee. Tipa laikam Jelgava viens bija meegjinaajis apturet pirms dzlezelja un bija saskreejies nu itkka ne tragjiski ar lokomotiivi, bet nu panelji izdariija to ko lokomotiivei neizdevaas - kabiini saspieda nahren.

220016. viesis 7.decembris 2006 13:04
0 0 Atbildēt

Vieglais pa priekshu un smagais aiz muguras braucot ar vienaadu aatrumu vienlaiciigi uzsak bremzeeshanu.... kur apstaasies vieglais auto?

Atbilde - tieshi tur pat kur smagais - vinju vienkaarshi aizstums!

Reiz apstaajos uz daugavgriivas ielas pie gaajeeju paarbrauktuve.. briidii kad gaajeejs bij tieshi manai mashiinai preikshaa saaku dzirdeet kaa aiz manis shluuc smagais un taureee.... naacaas mukt.. par laimi visiem trim viss beidzaas veiksmiigi gaajeejs paspeeja pamukt malaa lai es vareetu aizmukt no smagaa...

220017. viesis 7.decembris 2006 13:10
0 0 Atbildēt

Nu ir, ir jāciena lielais transports!!

Man te ar atgadījums bija kad sarkana Passata šoferītis ar nodomu piebrauca priekšā trolejbusam un parādija cik labi viņam strādā bremzes, jo nezkāpēc uzskatīja, ka trolejbusa vadītājs viņu itkā nepalaida. Tā visa rezultātā tantuks ar savu ābolu groziņu apsēdās blakus vadītājam, tikai uz grīdas. Un kādi var būt secinājumi???

220018. viesis 7.decembris 2006 13:16
0 0 Atbildēt

Tā jau tas ir, tādēķ ir jāfiltrē kam zagt distanci :)

p.s ar ko 7 evolūcijas bremzes ir labākas par 8 vai 9 vai 6 un vispār vai viņas ir labas?

220019. viesis 7.decembris 2006 13:17
0 0 Atbildēt

autor!!! ja brauc uz 80, ja smagais nav tehniskaa kaartiibaa, skjiet, ka tu pieljauj gan tos 80 gan situaaciju, ka smagais nav tehniskaa kaartiibaa

220020. viesis 7.decembris 2006 13:32
0 0 Atbildēt

Šitie ar 40 tonnām un vairāk visus ceļus ir uztaisījuši kā kartupeļu vagas un pilsētā baļķu vedējus no 7:00 - 20:00 vajadzētu aizliegt ar likumu

220024. viesis 7.decembris 2006 13:36
0 0 Atbildēt

nemaz nav jālien smagam priekšā lai iekultos nepatikšanās... Vangaži... braucu ap 90, aiz manis metrus 300tāpat velk smago armija - 4-5 as fūres pa abām joslām... pirms pārejas zīme 70.... nometu uz 70 - spogulī redzu - fūres tāpat tuvojas ar saviem 90 km/h... sāk mirgot dzeltenais brīdinājuma luksofors.... pēc mirkļa arī īstais nomirgo zaļo un ieslēdzas dzeltenais... piebremzēju + skats spogulī... aiz manis braucošais ieņem otro joslu metrus 50 aiz manis un mani ierauga šim astē sēdējusī fūre - redzu sāk vākties..jūtu nepaspēs ja es apstāšos.. nekas neatlika, kā dot virsū un šķersot pāreju pie jau degoša sarkanā... labi, ka gājējs bija saprātīgs un noskatījās visu neuzejot uz brauktuves.. šoreiz laimīgas beigas... bet cik ilgi šie 40tonnīgie monstri noskatīsies no augšas uz tonnīgajiem sīkaļām kā tādiem satiksmes traucēkļiem? ?

220025. viesis 7.decembris 2006 13:39
0 0 Atbildēt

Es ar par to pašu.Jāsteidzas,tad jau var 10 pa virsu.Ļoti jāsteidzas,nu tad jau var 20 pa virsu.Viss kā jau pie mums.Nu it kā jau nevar,bet vispār jau var.Ko tad pārmet par šķirbiniekiem?Nu jāsteidzas takš.Jāpaspēj pirms ķieģeļu mašīnas atbraukšanas,vārtus attaisīt.

220026. viesis 7.decembris 2006 13:39
0 0 Atbildēt

Es negribu neko sliktu teikt par smago mašīnu šoferiem, bet, piemēram, trolejbusi gan brauc kā negudri! Regulāri ar tiem braucu pāri Vanšu tiltam, nu tad vakaros, kad it kā ir salīdzinoši maz mašīnu uz centru, tie dullie trolejbusu vaģilas nesas ar savu ragaino kasti uz 70-80, tur, kur atļauts ir 50, nesas līdzi vieglajiem, nesas tā, ka uz tilta nelīdzenumiem var just, kā tas trolejbus trīc, dreb un ļurinās pa ceļu, neieturot praktiski nekādu drošo distanci ar priekšā braucošajiem, rezultātā citreiz, kad rinda priekšā piebremzē, lai kādu palaistu, trolejbuss bremzē tā, ka visi krīt un gāžas no kājām, kaut var just, ka tā masa ir tik liela, ka to burtiski nes uz priekšu. Pats esmu šoferis, bet nu sēžot tajā ragainajā kastē, es jūtu, cik bīstami apdraudēti ir tie, kam aiz muguras ir šāds "trolejbusu Šūmahers"...ieteiktu visiem uzmanīties!

220027. viesis 7.decembris 2006 13:40
0 0 Atbildēt

starp citu.... vai uz A3 konkrēti Vangaži Garkalne Berģi ... pāreju luksofori... kāda suņa pēc tiem ir dažādi darbības algoritmi? vienā maršrutā vajadzētu būt vienādiem...... ja ir brīdinājošais dzeltenais luksis uz vienas pārejas, tad jābūt visām pārejām vienādām...

220029. viesis 7.decembris 2006 13:42
0 0 Atbildēt

sorry... nekorekti.... A2.... :)

220030. viesis 7.decembris 2006 13:43
0 0 Atbildēt

Kurš sver vairāk?Atbilde meklējama vecu vecā anekdotē.Vairāk sver tas,kurš uz visiem uzliek......

220031. viesis 7.decembris 2006 13:46
0 0 Atbildēt

Viesi 220019. īsti nesapratu tavu jautājumu.Bet mazulietiņ skaidroju. Apsēdies kādreiz pie smagā stūres , ja protams kategorija un iekšas ļauj. Lai gan autiņš , par provi , 1999 MAN betonmixer ir liels un pilnu mucu , tobiš 9 kubiem betona sver 40 tonnām viņš iet tos pašus atļautos 90 .Tiesa gan uzkurināt līdz tam ātrumam nav nebūt viegli , apturēt vēl grūtāk.Ja ceļš ir ideāls tad viss it kā būtu ok, ar nosvīdušu muguru un aukstām kājām apturēt īsā distancē viņu var. Bet.... Kur tu esi redzējis pie mums ideālu ceļa segumu. Sausu , bez sīkām grants piedevām u.t.t. Braucot tu vienmēr čeko kas būtu ja nu pēkšņi... Un pēkšņi gadās tāds vieglais Volvo , kurš uzskata , ja nu viņam ir jauns un perfekts auto tad visiem citiem arī tādi ir . Nav !!! Pārsvarā visi ,, darba zirgi,, ir nobraukti un viņu tehniskais stāvoklis labi ja ar trešo reizi ļauj iziet skati.Tapēc pirms redzi smago visupirms padomā , a ja nu viņš neapstāsies nevis ar dauņa pārliecību stūrē ārā no krustojuma vai strauji noberemzē pirms tā monstra.

220032. viesis 7.decembris 2006 13:46
0 0 Atbildēt

Visam var piekrist, bet smagsvara transporta uzvedība uz ceļiem nav labāka par maršruta taxi braukšanas stilu Rīgā!

Nav ko lidot tiem lielajiem pa ceļiem! Vairs jau daudz nav atlicis Pēc 1. janvāra ātrāk par 87 km/h nepabrauks, visam komerctransportam virs 3.5 t būs elektroniskie tahogrāfi, kas arī ierobežo kustības ātrumu! Tagad parastās šaibas atslēdz un ar savām 40 t. velk virs simta!

220033. viesis 7.decembris 2006 13:48
0 0 Atbildēt

Bija jau kaut kad bilde, kad viens uz Kratsa ielas ar Audi 100 laikam bija izdomājis aizskriet priekšā K700 tā saucamais "dzletenais traktors" (ir tāds traktors, bija lielākasi PSRS)

220034. viesis 7.decembris 2006 13:57
0 0 Atbildēt

to 220032. viesis --- tikai nevajag. kursh tad lido virs simta? un kaa izpauzhas smago liidziiba ar marshruta takshiem? braucu 15 gadus un neesmu saskaaries ar fuuru klaju njirgaashanos par droshas satiksmes principiem.

220036. viesis 7.decembris 2006 14:05
0 0 Atbildēt

Ar piekrautu fūri neviens nelidos ātrāk kā drīkst. Tie šoferi nav nekādi atsaldētie. Ja kāds ar smago iet uz 110, tad 99%, ka piekabe ir tukša. Īpaši jautri bremzēt ir tiem, kas ved šķidrās kravas (betons/degviela). Ja cisterna pustukša tad paši varat iedomāties kas notiek pie straujas bremzēšanas.

220038. viesis 7.decembris 2006 14:18
0 0 Atbildēt

to Popo: Vidzemes shoseja ir kaa piemeers, 50 % fuures iet tuvu simtam :)

220039. viesis 7.decembris 2006 14:20
0 0 Atbildēt

Oficiāli neviens no rietumos ražotajiem smagajiem nevar pabraukt ātrāk par 90 , ierobežotājs neļauj. Naoficiāli daļai no šiem ,,lielceļu valdniekiem,, ir salikti slēdži kuri atslēdz šos ierobežotājus tā teikt sava veida NOS. Latvijas CP strādā tādi lohatroni kuri nemāk lasīt tā saucamās ,,šaibas ,, kurās tie uzrādīts viss no braukšanas laikam līdz pat ātruman konkrētā paosmā, ja vēl ņem vērā ka 90 % no lieljaudas autiņiem ir aprīkoti ar rācijām pa kurām šoferi viens otru brīdina par CP posteņiem tad nav nekāds brīnums ka viens otr no šiem daļnabojiem velk pāri par sotaku , bet..... neskatoties uz to brauc viņi korekti un gribēsi tikt garām palaidīs.Liekas ziepes uz trases arī netaisa.

220041. viesis 7.decembris 2006 14:27
0 0 Atbildēt

Vispar es esmu par to lai tomer nemaniitu tos smagos uz Riigas ielaam, vismaz diena laikaa - lai vadaa visas taas lietas pa nakti, kaa tas ir daduzkur aarzemees. Peedeejo dienu laikaa esmu staaveejis daudzos korkjos, kuru vaininieki ir tikai un vieniigi smagaas automashiinas, kuras vienmer visur ar savu lielo masu lien un nedod citiem celu! NU nav ko tiem smagajiem dariit ikdienas galvaspilseetas satiksmee! Butu tiesham pateicigs visam atbildigajam anstancem, ja pienemtu aizliegumu iebraukt Riigaaa automashiinaam, kurmu masa paarsniedz 7,5 t.

Nekaa personiska, tikai ikdienas pieredze!

220042. viesis 7.decembris 2006 14:28
0 0 Atbildēt

Vo vo , nesen uz Jūrmalenes vilku ar sotaku un ko domājies man garām aizsvilpa ,tas pats rakstā pieminētais betonvedējs, traki cilvēki. Ja viņam nāktos strauji bremzēt būtu kirdik.

220046. viesis 7.decembris 2006 14:37
0 0 Atbildēt

220041. viesim. Super , žetons tev par attapību.Tikai ko nahren , tu pats dienas laikā dari pilsētā ? Strādā ? Vai vienkārši braukalē no punkta A līdz B. Tad kapēc nekāp sabiedriskajā un nebrauc ? Un vēl , ja smagie sāks funicēt pa naktīm saradīsies vesels lērums tev līdzīgu gudrinieku kuri brēks , ka nevar gulēt saldā miedziņā , jo lūk blakus esošajā veikalā kāds nemitīgi trokšņo izkraujot preci vai jauceltnē pieved materiālus vai labāk vispār aizliegsim pievest preci veikaliem un objektiem. Lai tā bulciņa pati nāk uz bodi vai ķieģelis uz ,, stroiku,, .Celsim mājas tikai 14:00 -16:00 un veikaliem preci vedīsim reizi nedēļā.Risinājums būtu , ja Rīgā ievietu iebraukšanas maksu , tad tur tiešām atrastos tikai tie kam tur jāatrodas

220054. viesis 7.decembris 2006 15:02
0 0 Atbildēt

Es domaju so problemas butibu vajag ieskaidrot autoskola netikai teoretiski bet arii praktiski, vrabut tad tas "jauninjais "sapratiis.Kas pats so fokusu nav izbaudijis tas diez vai iedomajas cik veesas kajas var dabuut izlienot prieksaa furei avi kam tamlidzigam.

220058. viesis 7.decembris 2006 15:16
0 0 Atbildēt

Lielaakaa nelaime Riigaa ir nevis kravas auto shoferi kaa taadi bet shoferi iesaaceeji un shoferi kuri nepaarzina kur un kaa Riigaa var nokljuut. un shai vadiitaaju kategorijai nav noziimes ar kaadiem auto tie brauc. Peec ta, tik briinies ka kaads velk pa vienvirziena ielu preteejaa virzienaa utml. Un taadas situaacijas paraadaas arvien biezhaak. Par laimi apmeeram 90% gadiijumu noveerojis taas esmu ejot ar kaajaam nevis braucot ar savu auto.

220060. viesis 7.decembris 2006 15:21
0 0 Atbildēt

Vispar jau censos rekinaties ar citiem un ipasi tiem, kas nav tik veikli, ka vieglas automasinas. Bet pats paris dienas atpakal apzinati nobremzeju autobusa prieksa - trisreizeja parkartosanas viena (isa) kvartala garuma, braucot pa divam joslam, ir gana agresivs brauksanas stils pat vieglajam auto. Bet, ja to izpilda garais autobuss divas reizes mani iedzenot apmale - t.i. iesledzot pagriezienu un vienkarsi braucot virsu tad, kad es atrodos blakus ta pakalejai dalai aiz "garmoskas". Sakotneji gan gribejas ne tikai nobremzet, bet ari izkapt aprunaties, tomer beigas uzvareja laika trukums...

220063. viesis 7.decembris 2006 15:29
0 0 Atbildēt

220041. viesis veelreiz es

Kapec man ar savu dargo laiku butu jamaksa par staveshanu sastregumos, kur avariju izraisijis kads smagais! Jaa, es stradaju centra un vienigais veids, ka izbraukat visus uznjemumus ir privaatais autotransports!

Speciaali sabildeju shiis nejeedziibas deelj smagajiem peedeejaas dienaas un piedaavaaju taas publiceet iauto - Red, vai vari ludzu atsutit meilu, uz kuru varetu Tev shis bildes nosutit? Laiks pielikt punktu smago bezjeedziibaam Riigas pilseetaa.

lietotaajs *mix*

220064. viesis 7.decembris 2006 15:30
0 0 Atbildēt

mja, tiko te shodien arii vienu taadu mulki ar jaunu melnu golphu (numurs, liekas, bija bg-1) redzeeju- staav visi godiigi uz kreiso uz Jelgavu no Vieiniibas. Protams, sis *******insh ielec krustaa visiem prieksaa no otras taisnaas joslas... pecak arii brauca kaa iists mulkiitis uz draats- raustijas no vienas jolas uz otru. Reizem smiekligi paskatiities, ka taadi raustekli iespruust starp kada sabiedrisko un netiek nekur, jo citi nelaizh citaa joslaa:)

220065. viesis 7.decembris 2006 15:30
0 0 Atbildēt

A Riigas satiksmes "gailji" ir vispaar piii.... Tik stulbus vadiitaajus reti kur gadaas redzeet. Peedeejais jox kas man vislbaak patika bij Briiviibas un stabu, kur taas "gramoshkas" regulaari griezjas virsuu uz Stabu. Viens taads piebrauc pa galiigi labo malu uz Briiviibenes ( vinjam sarkanais), uz Stabenes ( gan neatljautaa vietaa( apstaaties aizliegts) apstaajies kaut kaads tipa BMW 5 vai 7 series liidzveertiigs dampis ( preciizi jau vairs neatceros, lai gan tendenciozi gribas raxtiit ka BMW :) ) . Un ko tas "garmoshakas" vodila dara - njem un vienaa mieraa pie zalja gar pashu labo malu pa Briiviibeni lien uz priekshu un naski stumjas uz Stabenes. Nu protams ka vinjam vietas nepietiek lai ziliistu tam "BMW" garaam, un njem tagad iiblis un staav peecpuse uz Briiviibenes un paarejais noblokjee visu Stabeni. Taadus idinjus kaas shis shoferis sen nebiju redzeejis, redz ka neiegrieziisies, be vienalga njems un "piesmies" citus vadiitaajus, kam jaatiek paari Briiviibenai pa Stabeni. Tad buutu jel staavejis uz Briiviibenes un izsaucis attieciigos "papildspeekus" BMW aopliimeeshani vai pat transporteeshanai NAH.

220066. viesis 7.decembris 2006 15:33
0 0 Atbildēt

ideāls piemērs vakardien (06.12.) pēc plkst. 17 Valdemāra un Zirņu ielu krustojums. uz Zirņu ielas gandrīz vienlaicīgi divas avārijas abās 1smagais: 1vieglo. :)

220068. viesis 7.decembris 2006 15:43
0 0 Atbildēt

Varbuut der parunāt par pašu smago braukšanas kultūru????

Piemēram, tā pati Krasta iela, smagie brauc visaas trijās joslās...krastmala, tieši tas pats, akmens tilts, salu tilts, man tas diez cik gudri un kulturāli neliekas....un tas ka liela daļa smago ir sarūsējušas vecas dūmojošas miskastes arī satiksmes drošībai nenāk par labu.

220070. viesis 7.decembris 2006 15:51
0 0 Atbildēt

Rīgu ciet un tikai ar veļļukiem!

220072. viesis 7.decembris 2006 15:54
0 0 Atbildēt

jāaizbrauc uz Rīgu ar savu K-700 un jauzpēlē builings būs ;)

220076. viesis 7.decembris 2006 16:11
0 0 Atbildēt

Problēma nav mašīnas lielumā ,bet gan cilvēku stulbumā.Pats esmu braucis ar visu ko ļauj B ,C ,D kategorijas jau gadiņus 20 +,tā kā apmēram zinu ,kā tas izskatās no katras kabines. Piemēram: Lapmežciems. Braucu ar VW LT krava atlautajā svarā,nostiprināta vērtība iespaidīga. Atrums 50 ,no sānceļa priekšā izlien vieglais -izdevās nobremzēt .Braucu tam ākstam aiz muguras atkal ap 50,bet šis pa bremzēm ,apstājas ceļa vidū bez kāda pagrieziena,jo malā zivtiņas tirgo (malā nobraukt nedŗīkst, varbūt nemāk) ,labi ,ka pretī neviens nenāca. Laikam jau cilvēku pašsaglabāšanas instinkti sāk izsikt,jo daudzi brauc ,ari IET vienkārši pašnavnieciski, piemērus katrs būs redzējis. Sliktākais ,ka cieš tie ,kam ar to nav nekada sakara.

220079. viesis 7.decembris 2006 16:23
0 0 Atbildēt

Atbilde 219999. Sanaak vadiit ik pa briidim Scania 124 arii ar 52 t uz kupra... (ir smagsvara atljauja) , pat neizmantojot pilniigi visus aatrumus (pusiites), jaapaarsleedzas vismaz 9 reizes..., lai sabremzeetos, (bremzes ljoti labas) nevajag daudz laika, bet jaasaprot,ka vienkaarshi to nedriikst dariit, jo 1) krava nekad nebuus nostiprinaata taa, lai taa neizkusteetos(fizikas - Meerfija likums), 2) ja par strauju meeginaasi apstaaties, noteikti piekabes peedeejaam, asiim saaksies saansliide un taa var uzsliideet gan uz trotuaara, uz kura noteikti buus gaajeeji, vai uzsliidees blakus braucoshajam auto. Tā lūk...

220080. viesis 7.decembris 2006 16:38
0 0 Atbildēt

Smagie rada vislielaakos sastreegumus, un naivi buutu cereet ka es tagad seedeeshu aiz 10 smagajiem, ja es varu vinus apsteigt, pieliist prieksha un aizbraukt, ietaupot kadas 5 min. katru reizi. Taa vispaar ir viena lielan anekdote ka mums visas centra ielas ir pilnas ar smago transportu, diemzeel seezot uz Akmens tilta sastreegumaa, jo kaarteejais 40 tonnigais ir tilta viduu saluuzis, smiekli viss nenaak...

220082. viesis 7.decembris 2006 16:40
0 0 Atbildēt

Nupat bija gadījums, kad kāds fūres šoferis pēc tam, kad kāda atsaldēta bembista dēļ dabūja mest pa mēmajiem, izkāpa no auto, piegāja pie bembja, atrāva durvis un iešķipelēja pa zobiem krutajam čalītim. Tas pēc tam vēl kādu laiku sēdēja degunu saķēris. Varbūt tā vajadzētu cīnīties ar tiem atsaldeņiem.

220083. viesis 7.decembris 2006 16:50
0 0 Atbildēt

Pitbullz tā nav anekdote , bet gan traģēdija. Ikviens lieljaudas autiņa šoferis būtu pateicīgs , ja viņam nevajadzētu līst pilsētā.Ja izkraušanās termināli būtu ārpus pilsētas ,ja pie veikaliem nevajadzētu līst ar samagajiem , bet preču piegāde būtu noorganizēta tā ka pietiktu ar busiņiem ,ja jaunceltnes neatrastos kaut kur centrā ,bet nomalēs. Diemžēl tā nav un liekas tuvākajos 10 gados arī nebūs.Tā kā jāsamierinās ar to kas ir pašreiz un galu beigās jāciena viemam otru neatkarīgi vai tu brauc ar fūru , autobusu vai Reno Clio.

P.S. Cik bieži tu esi redzējis tilta vidū salūzušu smago ? Manuprāt tie biežāk ir patsmit gadus veci vieglie ar kupošiem radiatoriem vai divi ,, salikušies ,, džipi :)

220085. viesis 7.decembris 2006 17:06
0 0 Atbildēt

to melis. Nu viss jau ir skaisti, bet man liekas ka kameer ar likumu vel vairaak neierobezos smago kustiibu centra tuvumaa, nekas nemainiisies. Ja ar likumu aizliegtu pilniigu smagaa transporta kustiibu centraa, shii terminaalu un veikalu apkalposhana izzustu pati no sevis. Es nejuutos vainiigs ka kaadam 5os vakaraa pa krastmalu jaaved apalkoku krava, vai kaadaa centra veikalaa tuletes paiirs beidzies, vot i lienu taa furaam priekshaa, jo uz priekshu man jaatiek! Par to luushanu - regulaari uz Akmens tilta kaads smagais ir palicis, aizvakar peecpusdienaa bij aizveesturisks Scanis, vakar pa priekshu knapi chuuksteeja volvo ar konteineru un kaveeja citus. Un taa gandriiz katru otro dienu.

220092. viesis 7.decembris 2006 17:57
0 0 Atbildēt

to pitbullz . Nu re tu izrādās esi viens no tie priekšā līdējiem. Tu saki tev jātiek , bet vai tam smagajam nav jātiek un lienot priekšā tu kavē kustību vēl vairāk nekā tas lēni braucošais konteinerevdējs , jo kādam aiz tevis ir jāsabremzējas aiz tā vēl kādam un tapēc gadās , ka lai uzbrauktu no krastmalas uz Akmens tiltu rinda stāv , lai gan augša uzbraukt varētu bez apstāšanās.Bez tam padomā ks būs , ja smagis nesavāksies . Tavs braucamais smagi cietis un korķis vēl lielāks.Bez apvainojumiem.Bet par to smago kustību centrā tev taisnība vien ir . Tikai mūsu valsts var izgāzt miljonus Nato samita organizēšanai un augstu viesu sagaidīšanai , bet organizēt satiksmes plūsmu nav spējīga.Osta paliks tur kur viņa ir , piebraukšana tur būs tikai vienā vietā , Rīgas centrā turpinās celt mājas nedomājot par to kā tiks klāt smagā tehnika un veikalos vajadzēs to nolādēto tualetes papīru. Piegādes firmām izdevīgāk būs turēt 5 Scanias nevis 20 Transportierus. Kad tas bardaks beigsies dievs vien zin.Tikām pa centru malsies fūras un betonvedēji .

220093. viesis 7.decembris 2006 17:58
0 0 Atbildēt

Es galīgi nesaprotu tos kamikadzes kuri lien smagajiem priekšā. Tie no jebkura vieglā, lai arī cik kruts tas nebūtu (iskaitot bmw) var uztaisīt asiņainu konservbundžu un smagā šoferīts pat nepamanīs ka ieminis asfaltā jaunu pļacku. Jūtu līdz visiem kas domā savādāk. :))))

220100. viesis 7.decembris 2006 18:35
0 0 Atbildēt

90% piekrītu autoram, tik ir gadijies braukt pa priekšu tām lidojošajām fūrām, kuras tā lien klāt ka spogulī resti vien redzi, vot tad var dabūt aukstas kājas....(mans ātrums 90). Esmu redzējis ar kā vilcēji griž saulītes ziemā.:))

220113. viesis 7.decembris 2006 19:40
0 0 Atbildēt

Ne jau smagie veido tos sastrēgumus, bet tie "džigiti", kas tiem spraucas priekšā! Un ja aizvāktu (kā te daži vēlas) visas noliktavsa un bāzes no Rīgas, tā pat lielās bankas( Unibanka jau ir Valdlaučos un Hanzab. ar Pārdaugavā) un bērni mācītos savos guļamrajonos, tad Rīga būtu tukša kā svētdienā! Kaut kur taču tie"džigiti" strādā!

220116. viesis 7.decembris 2006 19:51
0 0 Atbildēt

Man ir labs priekšlikums CSDD - jāuzliek ātruma ierobežojumus arī vieglajiem. Ar to varētu ''nošaut 2.zaķus":1.strauji mazinātos avāriju skaits, 2.dabūtu "piķi"( "nauda seko idejai "),jo Latvija būtu pirmā, kasto ieviestu!

220121. viesis 7.decembris 2006 20:16
0 0 Atbildēt

par piegādēm veikaliem - kkāpēc neorganizējam kā izslavētajā Eiropā? Piemēram Briselē no rītiem ielās redzami tikai kravas furgoni un busiņi, kas veikaliem, krogiem utt pieved aliņu, maizi un visu pārejo. Un viss. Pēc noteiktas stundas šāds transports pa pilsētām nemaisās...

220127. viesis 7.decembris 2006 20:35
0 0 Atbildēt

Sodien pat DIVI SMAGIE bija noplisushi ap 17:30 tieshi uz Akmens tilta uzbrauktuves - tieshi tilta pashaa saakumaa (no centra uz paardaugavu).. varat iedomaaties cik liels bija korkjis.. sviests ne smagie!

220138. viesis 7.decembris 2006 21:38
0 0 Atbildēt

to melis. nu ne jau taa ka es liistu pilnaa gaitaa ejoshai fuurei zem riteniem, bet nu ja redzu ka cilveekam taa braukshana neiet, un neiet viniem biezi vien, tad normaali paraadu pavarotu un ielienu. Otrkaart neieliidiishu es ieliidiis 3 citi un es aiz taas fuuras vareeshu staaveet vecs palikdams.

Starp citu nez vai tad RD atceela tos noteikumus ka preci Riigaa var piegaadaat tikai no 20 lidz 7iem, kaut kaa peedeejaa laikaa tie kraaveeji galiigi centraa pabraukt nelauj?!

220140. viesis 7.decembris 2006 21:51
0 0 Atbildēt

A ko darīt ar tādiem atsaldeņiem, kas ar savu maizes mašīnīti drudžaini meklējot vietu apstāties veic pēkšņu manevru - nogriež ceļu ātri nobraucot malā un pēkšņi nobremzējot ?

220143. viesis 7.decembris 2006 22:24
0 0 Atbildēt

to 220140

Tu kaut ko jauc , tie kas tā dara ir maršuta taksometri.Kaut kā pēc maizes vedēju manevriem tas neizskatās. :)

220158. viesis 8.decembris 2006 0:37
0 0 Atbildēt

esmu pietiekami braucis Latvijaa ar smago transportu un zinu ko noziimee krustojumi un shitie pasaldeetie.Veleetos lai katrs taads karstgalviitis pameegjina pabraukt ar kaadu vecu Ikarusu pa Riigu kaadu dienu,tad pashiem kljuus daudz kas skaidrs..Pashlaik braukaajos pa UK..mums veel daudz ko maaciities no kultuuras uz celjiem kaut vai pret smago transportu..

220178. viesis 8.decembris 2006 8:51
0 0 Atbildēt

Vai neesat pamanījuši, ka Latvijā valda PROLETARIĀTA DIKTATŪRA, t.i., godbijīgi noliecam galvas smagā (un vidēji smagā) kravas transporta priekšā. Viņi taču strādā! Un tas nozīmē, ka viss, ko viņi ikdienā dara ir vajadzīgs, tātad pareizi.

Un tas nekas, ka kāds nolicis savu fūri uz ietves Tavas mājas durvju priekšā vai trešajā joslā uz Salu tilta. Tā vienkārši vajag! Bet mēs - mazie cilvēciņi - piecietīsim šīs nelielās neērtības.

220283. viesis 8.decembris 2006 14:05
0 0 Atbildēt

vispaar interesanc raxc un komenti.. sameeraa veertiiga info par tiem smagiem.. buus vairaak jaapiedomaa pie tiem smagajiem.. liidz shim paarsvaraa njeemu veeraa, ka smagais "seezh" augstaak taapeec labaak paarredz situaaciju uz celju priekshaa, bet iipashi nebiju aizdomaajies ka pashu purngalu tik labi neredz.. kaa te komentaaros raxta - labo stuuri vispaar neredz..

220391. viesis 9.decembris 2006 20:31
0 0 Atbildēt

Fūrmaņi jau arī nav labāki, piemēram, blīva satiksme, pa priekšu viens uzsāk apdzīšanas manevru garām fūrei, kas brauc ar 80. Pretīm no līkuma iznirst autīts, un saprotu, ka šis nevarēs apdzīt un vajadzēs līst atpakaļ, piebremzēju spoguļos skatīdamies, jo viens asprātīgais volvo FH vadītājs burtiski 2m sēž aizmugurē... uz ko dabūju bazūnes pakaļā!!!

Bet vai vīņš profesionāls šoferis no augstumiem neparedzēja situāciju???

Un vispār man liekas asprātīgi sēdēt vieglajam bez maz cietajā sakabē!!!

220668. viesis 13.decembris 2006 11:09
0 0 Atbildēt

varbūt kāds vēlās - varu piem. piektdienas pēcpustdienā ar smago izvest cauri Rīgai. Ulbroka - lidosta. Braucu un braukšu regulāri. Ne jau sava prieka pēc !

221535. viesis 22.decembris 2006 0:35
0 0 Atbildēt

Lielākai daļai šajā portālā nav vispār sajēgas par braukšanas kulūru.Aizbrauciet uz Zviedriju lohu(Jūsu vārdiem)bariņš un pamācaties!

Reizēm esmu gatavs,ja būtu iespēja,ar smago mašīnu,kurai priekšā riktīga lāpsta sastumt visus "līdējus",u.t.t. Daugavā.

Baigie gudrīši spriedelē par "šaibām",VNK LOHI!!!

221718. viesis 28.decembris 2006 11:46
0 0 Atbildēt

Nu ko - vai tad tikai smagie vien ir smagi. Viens tramvaja vagons BEZ pasažieriem sver 17,8 TONNAS. Cik sver abi vag un pilni līdz augšai? Rēķiniet paši. Un paldies tiem, kas saprot, ka es nevaru to trmbuli apturēt uz sitiena. Nē nu varu jau, bet tad tie, kas stāvēja - guļ, bet tie, kas sēdēja - stāv. Un es jau ar pa to ,centru nebraucu tikai sava prieka pēc...

221883. viesis 31.decembris 2006 15:28
0 0 Atbildēt

Gadījums iz dzīves, spriediet paši. Dārzciema iela Skānis kocenieks smagsvars 52t velk pa 1 joslu iekļaujas plūsmā. pēkšni met pa bremzēm priekšā taksobus uzņ.pas. aizmugurē vieglie taurē, pēc 200m atkal tas pats. izeju uz2 joslu eju garām pēkšņi divi vieglie izdomā taisīt kreiso, man nau kur sprukt kā atpakaļ uz 1joslu a busiņs ta dod virsū, jo redz viņam jātiek man garām pa 1 joslu lai pēc 100m atkal tantuku paņemtu un nesaprot ka vajag atlaist gāzi tik ilgi kamēr augšā uz bordas gan, bet tad ilgi netuvojās tuvāk par 50-100m un bij pa visam rāms. Kādreiz ir jādara arī tā un nekāds lielais prieks no tā nebija.

227008. viesis 22.februāris 2007 12:37
0 0 Atbildēt

labs raksts un tā arī ir.

Ar neliels stāsts no pašizgāzēja vadītāja stāstītā:

Vasara, skaista diena, brauc ar piekrautu MAZ pašizgāzēju (iela nebūtu svarīga). Priekšā brauc kautkāds bembis viss mierīgi. Te pēkšņi bembis liek pa bremzēm, jo izdomājuši palaist pari ceļam pāris meitenes kuras stāvēja ceļa malā īsos bruncīšos. Nav ne gājēju pāreja, nekas, vienkārši džekiem sagribējās uz meitenēm palūrēt. A ko lai dara cilvēks, kas brauc ar pašizgāzēju un pilnu kravu? Liek pa bremzēm, bet tas jau nav vieglais, ko uzreiz apturēsi. Rezultātā meitenes sāk iet pāri ceļam, bet dabū lekt atpakaļ, jo MAZ kaucošām bremzēm, taurējot, slīd garām bembim pa pretējās braukšanas joslu. Labi ka smagā auto vadītājs bija nomodā.

Ja gribat paskatīties uz meitenēm, ejat uz pludmali, ja atrodaties pie stūres, reiķinaties ar citiem vadītājiem, īpaši ar smagajiem. Savādāk var sanākt, ka no jums un jūsu mašīnas uztaisīs gaļas konservus.

varbūt vēl 1 situācija uz ceļa ziemā.

Ziema, slidens korķis. Ceļš iet pāri dzelzcela sliedēm, attiecīgi kautkāds neliels tilts un slīpums. Visi stāv korķī, tai skaitā fūra. Bet vieglie lien smagajam pie pakaļas kā utes. Pēc brīža arī smagajam sanāk nostāties slīpumā, a ceļš ta noslidināts ... sēžu mašīnā un skatos, aiz smagā braucošais distanci nemaz neievēro i nebaidās. Sākas kustība, smagais sāk braukt, bet, bet nevar, sāk slīdēt atpakaļ, sāk taisīt šķērīti un, protams tiek arī līdz aizmugurē pielīdušajam vieglajam...

domāt vajag pirms.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 3

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 7

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 

Neuzmanīgs velosipēdists vai neuzmanīgs autovadītājs? (+ VIDEO) 39

Video autors ierakstam devis nosaukumu "Neuzmanīgs velosipēdists pārāk pārliecinoši uzbrauc uz pārejas". Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti