Lasītājs: labrīt, mēs esam atbraukuši! 35

 
8.decembris 2006 8:00

Cik ilgi autovadītājs var izturēt negulējis pie stūres? Diennakti, divas? Cik ilgi viņš spēj novērtēt situāciju uz ceļa. Kas spiež šoferi braukt n-tās stundas. Dzīšanās pēc lielā rubļa, vienreizējs gadījums vai pastāvīgs ”ieradums”.

Pats ne bez grēka, bija darbavieta kurā nācās braukt pa 18- 20 stundām diennaktī, regulāri. Nedēļu no vietas. Pēc trešās, ceturtās dienas uz ceļa sāk rādīties rozā mērkaķi un lidojoši ziloņi. Atjēdzies no tā, ka stāvi pie dzelzceļa pārbrauktuves un aizmugurē taurē vesela karavāna autiņu, bet tu čuči. Noskurinies un mauc tālāk. Šefs tik dzied ”nu vēl drusku, saproti objekts jāpabeidz, nevari pabraukt, nu ko tad meklē citu vietu man uz tādu algu rindā stāv.” Un tu mauc, mauc, jo tiešām maksā kā nekur, rēķini jāmaksā, bērni jāskolo. Satiksmes drošība !? Nu gan jau kaut kā, krūze kafijas, kura atgādina asfaltlaku, kāda skārdene enerģijas ”drinka” un uz priekšu. Ja kas notiek, šefi tik noplāta rokas, sak mēs jau neko - to viņi paši.

Ja tālbraucējus Eiropā kontrolē policija, tad šeit – Latvijā - neviens no CP nemāk lasīt tā sauktās ”šaibas” t.i tahogrāfa rādījumus. Nemāk un viss. Nav arī tāda rīkojuma, kurš liktu viņiem tās pārbaudīt. Kāpēc – sarežģīti taču. Vieglāk ir krūmos slēpties un ”šaudīties” ar radaru tur varka lielāka un jādomā daudz nav; nu var vēl palūgt, lai trubiņā iepūš...

Ja Vāczemē smago autiņu pārbauda policists, tad pirmais, ko viņš skatās, ir tieši šī šaiba un nedod dievs, ja tur būs nobrauktas vairāk kā atļautās stundas vai kur pārsniegta ātruma robeža. Sveiki. Sods būs tāds, ka maz neliekas. Bez tam rietumu valstīs CP ir apmācīti veikt testus, ar kuru palīdzību var noteikt stūrētāja noguruma pakāpi.

Ja mani naktī, stūrējot smago, kāds no Latvijas brašajiem CP apturēja, tad vienīgais lūgums bija iepūst trubiņā un nevienam pat prātā neienāca painteresēties, cik stundas es jau braucu. Šķiet, ka neviens no tiem, kam vajadzētu šo situāciju kontrolēt, nav pat aizdomājies, kādas sekas var būt, ja kāds pie stūres aizmieg.

Vai mūsu valstī kādreiz sāks darboties šāda kontrole vai arī Zivtiņa kungs turpinās celt sev reitingu, runājot par kārtējiem bargākajiem sodiem, nepievēršot ne mazāko uzmanību šai problēmai un tikai šur tur ziņās pavīdēs kāda informācija, ka kārtējo reizi kāds taksists „savācis kaudzē” luksoforu komplektā ar ielas malā noparkotiem braucamajiem, jo laikam atkal lai nopelnītu esot braucis vairākas diennaktis bez atpūtas.

Tikām smago autiņu un taksīšu šoferi brauc ”sutkām”, esot tādas kā bumbas ar laika degli. Naktī Rīgas ielās un pierīgā kursē pārsvarā taksometri un betonvedēji, benzīntankos var redzēt veselas karavānas smago pašizkrāvēju. Paguļ kādu stundu un aidā – kubi jāved.

Man reiz kāds no CP stāstīja gadījumu iz dzīves. Sak, braucu, skatos pļavā stāv ”samosvals”, nāku klāt, veru vaļā durvis a tur šoferīts lūr uz mani un saka ”labrīt”, pie kam skaidrā. Nu ko, ”labrīt, esam atbraukuši”.

meils, iAuto lasītājs
 
Visi komentāri
 
220172. viesis 8.decembris 2006 8:24
0 0 Atbildēt

Piekrītu rakstītajam par visiem 100%. Par šo problēmu jau noteikti nerunās un neko nedarīs kamēr kāds smagais kādu cilvēku baru nenonesīs.

220174. viesis 8.decembris 2006 8:31
0 0 Atbildēt

Tak riebjas domaat jau par tiem policistiem, taa vie liekas, ka iekshlietu struktuuraas lielaakie latvijas nejeegas ir nolasiijushies :D

220175. viesis 8.decembris 2006 8:39
0 0 Atbildēt

par to ka neprot shaibas nolasiit buus bik paarspileets.. jo pie mums taapat (vismaz uz papiira) darbojaas darba stundu rezjiims... bet tas ka kontrolee vinjas vnk reti...+ visi auto kas naak (ja nekljuudos no shii gada) jauni uz LV un sver virs 3,5T ir (vismaz i jabuut) apriikoti ar eektronisko tahograafu un aatruma ieromezjotaaju.>90km/h...

un ja nu kas.. asfalta lakas biezuma kafija rullee... :D ja veel piepilina 20 pilienus balzaaminju tad var puceet ilgi un taalu :)

220182. viesis 8.decembris 2006 9:06
0 0 Atbildēt

vienubrīd (ja nemaldos aizpagājušo gadu) CP darbinieki bija spiesti paņemt roķelēs CSN grāmatiņas un palasīties, jo tiem bija atņemti radari

kamēr ir radars tikām neievēro ne maksas pagriezienus, ne jostas, ne ko

kontrolējam ātrumu vietās, kur pārkāpums ir formāls - tā pārsniegšana sabiedrībai kaitējumu nenodara un pa reizei uzprasa - vai neesam dzēruši... Pat pašus māc šaubas vai kopā ar konkrēto vadītāju nav būc kādā ballītē...

Skumji

Bet noguruši profesionālie šoferi ir realitāte.

Stāstija te paziņa, krievu laikos braucis. Teica - esot bijis uzregulēta savirze, ka ilgākā laika posmā biku velk pa labi. Ja piemieg un auto novelk uz apmales - esot bijusi instingtu līmenī iestrādāta roku kustība, kas zibenīgi grieza stūri pa kreisi, lai tiktu atpakaļ uz šosejas...

Bail iedomāties ja kāds stāv šosejas malā ar auto, vai ir kāda pietura pilna cilvēku, par pretējo joslu nemaz nedomājot

Ļaudis mēļo, ka te Zvejniekciemā viena fūre esot ievilkusi pretējā kustības joslā dēļ tā, ka šofers piemidzis...

220188. viesis 8.decembris 2006 9:18
0 0 Atbildēt

Bet vai pie mums vispār likumdošanā ir ierobežojums konkrētai mašīnai braukt tik un tik stundas?

Pat ja uzrakstīts tajā šaibā, ka mašīna brauc 20 stundas, firma tak vienmēr var pateikt, ka 10 stundas brauca cits šoferis.

Ja nemaldos, aizlieguma uz konkrētu mašīnu

220189. viesis 8.decembris 2006 9:18
0 0 Atbildēt

...aizlieguma uz konkrētu mašīnu par nobraukumu nav...

220190. viesis 8.decembris 2006 9:22
0 0 Atbildēt

Pirms meeneshiem chetriem pieciem RS autobusa shoferis aizmiga braucot uz parku un ievilka priekshaa staavoshajam otram RS autobusam pakaljaa... par laimi abi brauca uz parku un bija tukshi.. kaa arii par laimi necieta arii pats shoferis un konduktors...

Arii galvaspilseetas ielaas satiksmes autobusu shoferi brauc daudz virs atljautaa liaka un ir paargurushi... taadeelj arii notiek ljoti daudz avaariju ar satiksmes autobusu iesaistiishanos... vinjiem gan ir ljoti labs jumts (satiksmes droshiibas dienests) kursh raksta visus papiirus vinju vietaa un lielaakoties shie autobusi sanaak nevainiigi avaarijaas... ljoti reti kad vinji ir vainiigi...

220205. viesis 8.decembris 2006 9:46
0 0 Atbildēt

Man reiz nācās izvairīties no vienas fūras, kas lēnām, bet neatlaidīgi, pretīm braucot virzījās no savas brauktuves puses uz manējo. Labi, ka laicīgi pamanīju, bet, lai izvairītos no sadursmes vienalga vajadzēja uz nomales uzbraukt, bet tā, savukārt, bija ar diezgan biezu sniegu klāta...

Nedomāju, ka mans gadījums ir vienīgais, gan jau arī kāds ciešāks kontakts ir gadījies, vai notiks nākotnē.

Esiet modri pie stūres!

220218. viesis 8.decembris 2006 10:11
0 0 Atbildēt

TO:>>>

220188. viesis

Katram shoferim ir jaabuut savai shaibai.. ! Ja CP aptur tad shaibaa nedriikst buut vairaak par 8 h

220220. viesis 8.decembris 2006 10:16
0 0 Atbildēt

----->220188. viesis

Tanī šaibā vai tabletē ir jāieraksta šoferis, kurš tagad brauks, ja šoferis mainās, tad šaiba arī jāmaina.

220221. viesis 8.decembris 2006 10:19
0 0 Atbildēt

zinu paariiti, kas 5 reizes nedeeljaa katru riitu (nakti) saak 00:30 un beidz ap 17-18 veelaapeecpusdienaa. nobrauc dieaa 700 km izvadaa preci pa pus LV. un bez shaibaam jo tie ir mazie businji ar B kategoriju

220222. viesis 8.decembris 2006 10:20
0 0 Atbildēt

Šaibas ceļu policija nekontrolē.

Tās kontrolē transporta policija.

220224. viesis 8.decembris 2006 10:22
0 0 Atbildēt

pasham reiz nakcaas uzrauties uz cp naktii, kad nejeegaa migu ciet. jamie bija taa paarliecinaati , ka cukaa, ka pat saaka jau protokolu rakstiit un ieseedinaaja jau savaa autinjaa. kad iepuutu un paraadiijaas 0,00 tad jamie suutiija maajaas izguleeties :) esmu dzrdeejis ka nogurums citaas valstiis ir 0,8 %% veertiibaa

220231. viesis 8.decembris 2006 10:41
0 0 Atbildēt

Vot biju shtatos. Tur ik pa bridim uz cela speciali posteni-kontrolpunkti, kuros visiem smagajiem jabrauc obligati ieksha - svershana, dokumentu parbaude, tahografi utt. Stingri kontrolee.

220242. viesis 8.decembris 2006 11:06
0 0 Atbildēt

VAI JŪS ZINAT KA Rīgas maršrutu taksometru vadītāji brauc no 6:00 rītā (tātad jaceļas ~5:00 lai uz darbu paspētu) līdz 23:00 (tātad gulēt iet ~00:00, citi 1:00) un tā 3 dienas pēc kārtas, tad 3 dienas "atpūšas" un aidā atkal 3 x 18 stundas pie stūres.

Cik daudz modrības tajos ir 3 dienas pēcpusdienā?

220257. viesis 8.decembris 2006 11:49
0 0 Atbildēt

Tālajā 1996. gadā dodoties ar fūri komandējumā uz Zviedriju, starp Saulkrastiem un Zvejniekciemu mūs nostopēja CP un mēģināja piešut ātruma pārsniegšanu. Par laimi auto bija apgādāts ar tahogrāfu, kurš reāli parādīja braukšanas ātrumu un tā nu CP palika ar gariem deguniem un pamatīgu izbrīnu sejā par tādu uzparikti. Kad jau bijām Zviedrijas pusē mūs nostopēja turienes CP, kas tieši nodarbojas ar smago transportu un pirmais ko paprasīja bija tahogrāfa ripa. Viens no CP iekāpa kabīnē un kārtīgi izraustīja to fūri kamēr otrs skatījās vai nav kādi bojājumi rāmī un sakabē. Un visbeidzot tahogrāfa ripas otrā pusē uzspieda zīmogu un uzlika laiku lai darba devējs zinātu kālab auto pēkšņi ir stāvējis. Tā lūk kungi un dāmas...

220260. viesis 8.decembris 2006 12:05
0 0 Atbildēt

Vajag CP atpakaļ Puķīti tas liks cepistiem strādāt atņems atkal radarus un noliks tos pa vienam lai nepārojas.

220272. viesis 8.decembris 2006 13:01
0 0 Atbildēt

Es veeroju, cik daudz servisaa staav profesionaalju-taksistu sasisti auto, un neiedomaajos kaapeec. Tagad skaidrs! Saprotu, kamdeelj reiz viens pilns taksobuss nepamaniija, ka eju paar paareju - shis lika pa nomales kruumiem - tur nevareeja neredzeet.

220278. viesis 8.decembris 2006 13:13
0 0 Atbildēt

atklaati sakot arii vieglajiem privaatajiem vajadzeetu tahograafus salikt, gana daudz ljauzhu taapat kas brauc neguleejushi.

vismaz saakt ar juridisko personu vieglajiem, shie ar dzen par daudz stundas, ka nemetas.

220284. viesis 8.decembris 2006 14:27
0 0 Atbildēt

Medaļai ir arī otra puse. Iedomajaties, brauc fūre, līdz majām paliek kādi 100km a tahogrāfs rāda 8h. Jāstājas, jāizguļas un tikai tad tālāk. Muļķīgi.

Vispār jau par tādiem pārkāpumiem vajadzētu sodīt arī uzņēmumus ne tikai vadītājus. Un tā riktīgi.

220294. viesis 8.decembris 2006 15:24
0 0 Atbildēt

...tad šeit – Latvijā - neviens no CP nemāk lasīt tā sauktās ”šaibas” t.i tahogrāfa rādījumus...

-------------

problema ir likumdošanā:1)ja uzņēmums ved savu preci savas firmas filiālei tad šaiba nav vajadzīga(tā vismaz bija gadu atpakaļ),pietiek ar firmas "tabeli"kur raksta, ka soferis strada 8stundas(ka notiek reali, raksta autors zina labak)-tatad parstrades nav;2)CP, ja principiali nem, nav tiesibu kontrolet saibas un a/m tehnisko stavokli - tas ir atlauts, attiecigi, transporta dienestam un CSDD, pedejie ar to vispar neaizraujas. zinu ka skandinavijas valstis(ari Igaunija) to loti efektivi dara CP un nav vajadzibas pec kompetences sadales, ka ir pie mums. bez tam eiropa saibas lasa ne policists uz aci, bet ar noteiktam ierīcem, kuras uzreiz nosaka,ja saiba ir viltota(ka tas daras furisti zina, tadel pa eiropu vini brauc ka "pielimeti") un sods ari ir ne pa jokam. Kā cels aiziet austrumu virziena ta tiek nemts roka cirkulis:):):).

220303. viesis 8.decembris 2006 15:58
0 0 Atbildēt

Kādu nedēļu atpakaļ mani , braucot ar smago apturēja it kā par ātruma pārsniegšanu , lai gan labi zinu , ka tanī brīdī ātrums bija zem 60 apdzīvotā vietā ,kad izvilu ,, šaibu ,, un lūdzu CP , lai apskatās rādītājus konkrētā laika posmā tie makaki atbildēja , ka neesot mācijušies lasīt tos heroglifus.Notika tas braucot no Mālpils Rīgas virzienā , tā kā šitie speci varēja būt no Rīgas rajona gaišajiem prātiem.

220308. viesis 8.decembris 2006 16:38
0 0 Atbildēt

Piekrītu par smago šoferiem un taksistiem. Reiz braucu ar taksi, kura vadītājs likās pālī, bet viņš teica, ka esot slims un neesot gulējis... Brauciens bija riktīgs stress - viņš neredzeja zīmi dot ceļu, brauca pa nepareizām joslām unbija neadekvāts. Diezin kas nebija, biju priecīgs, kad tiku ārā.

220328. viesis 8.decembris 2006 18:55
0 0 Atbildēt

Es esmu saticis taksometra vadītāju, kurš brauca strādāt 3. dienā pēc apendicīta operācijas, šefam neesot pretenziju, ja šis nestrādāšot, tikai, lai samaksā noteiktu summiņu par auto dīkstāvi....

220336. viesis 8.decembris 2006 20:11
0 0 Atbildēt

Esmu nobraucis 24 h no vietas, jušons tā neko - mokas ja tā var teikt

220347. viesis 8.decembris 2006 20:59
0 0 Atbildēt

Rīgas piena kombinātā ir šoferi, kas par 350 ls rullē katru nakti pa astoņām stundām - viss likumīgi, bet vai nav pa lētu, lai Jūs, kungi, varētu pieniņu padzert?

Bet, lielākai daļai no Juma par šaibu lietošanu nav nekādas sajēgas. Samasvāliem tās nemaz nav jālieto! Bet pārējos uz lielceļiem pārbauda, un ne pajokam! Arī zīmodziņus iespiež!

A lai uzzinātu vairāk par tahogrāfiem un stulbām prasībām, palasiet saitus pārvadātājiem, piem. ko raksta Satiksmes Direkcija( zaļie vīriņi).

Vai zinājāt, ka, lai mašīnas saimnieks pats varētu aizvest savas mantas vai savu preci, un viņš neskaitās ''kravu pārvadātājs'', viņam jāiegādājas ''pašpārvadātāja licenzi'',bet ja tādas nav, tad sods 200ls un ne mazāks? Varbūt kāds grib savam vieglajam pašpārvadājumu licenzi?

220364. viesis 9.decembris 2006 0:24
0 0 Atbildēt

"..benzīntankos var redzēt veselas karavānas smago pašizkrāvēju"

Vai tik nebija domaats kaads cits transporta veids?

220385. viesis 9.decembris 2006 16:44
0 0 Atbildēt

Nē, bil ,nebija vis tieši pašizkrāvēju. Ja nezini tad tas ir tāds braucamais , parasti smagā mašība , kurai aizmugurē ir puspiekabe - pašizkrāvējs.Parasti šamie ved šķebas , granti vai smilti. Srtādā daudz , jo saņem algu par izvesto kubu daudzumu parasti no karjeras līdz objektam iet tandēmā. Naktī , ja otrā dienā ir jābrauc tam pašam šoferim stāv kādā no pierīgas benzītakiem.Ne viens vai divi , bet pa desmit.

220386. viesis 9.decembris 2006 17:03
0 0 Atbildēt

Man choms no statoila stāstija, ka pa naktīm taksisti enerģijas dzērienus veseliem iepakojumiem pērk.

220401. viesis 10.decembris 2006 15:59
0 0 Atbildēt

Vai kāds zin, cik tie pašizgāzēju vadītāji pelna? Vai 600 latus mēnesī var izspiest?

220407. viesis 10.decembris 2006 22:46
0 0 Atbildēt

Bet reizeem gribi,negribi tas atlautais laiks ir jaapaarkaapj(pat taadaa bargaa zemee kaa Vaacijaa)...mauc pa autobahn,zini...driz jaaliekas chucheet un NAV!!!Neviena normaala benziintanka.

220420. viesis 11.decembris 2006 9:56
0 0 Atbildēt

VWfans [?] 10.12.2006 15:59

Vai kāds zin, cik tie pašizgāzēju vadītāji pelna? Vai 600 latus mēnesī var izspiest?

------------

bez 7-8 simtiem shie maitas pat runaat nesaak...

kokvedeeji it iipashi- bet shiem gan darbs taads kaadu nevienam nenoveelu

220752. viesis 13.decembris 2006 19:01
0 0 Atbildēt

TO VWfans izspiest viņi var ap štuku , nezinu gan kā mežvedēji , bet uz betonvedējiem ,ja riktīgi rauj sanāk krietni pāri par štuku tikai darbs nav priekš visiem - nenormāli smags , lai gan zinu ļautiņus kuri tur strādā pāri par 5 gadi.

220992. viesis 16.decembris 2006 2:47
0 0 Atbildēt

Piekritu!!!!! Pats esmu braucis te pat Latvija. Es KAFIJU nedzeru (vispar). Paarpiipeejies lidz nemanai! 3pac 21st. Tas nav normali! Beigas sirds saka KLAPEET! Parekinaju cik nopelnu -(minus) cik izdodu par zalem (lai visu laiku butu uz stripas)-----gimenei atliek grashi!!!!! man veseliba nav no shvakajam. Seshaas dienaas paguleju 4st - pietika. Bet ja atsedos neko nedarot - tad cauri!(GATAVS)

1.muus dzen nauda

2.muus dzen shefs

3.peec pasha ieskatiem

224215. viesis 28.janvāris 2007 21:30
0 0 Atbildēt

Saku pēc pieredzes-par tahogrāfa šaibām čakarē KOKVEDĒJUS nedaudz fūres,bet mazos t.i. kuriem nav tahogrāfi nepārbauda.profesionāli šoferi nav tik bīstami,kā pārguris biroja darbonis vai mākslinieks pie auto stūres.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 29

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti