Priekšlikumi satiksmes drošības uzlabošanai 23

 
8.decembris 2006 15:10

Satiksmes ministrija sadarbībā ar Iekšlietu ministriju ir izstrādājusi priekšlikumus grozījumiem Administratīvo pārkāpumu kodeksā un nosūtījusi tos Saeimas Juridiskajai komisijai izskatīšanai steidzamības kārtā.

Izstrādātie grozījumi Administratīvo pārkāpumu kodeksā paredz bargākus sodus mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem (gājējiem, pasažieriem, velosipēdu un mopēdu vadītājiem) par ceļu satiksmes noteikumu neievērošanu. Paralēli sodu palielināšanai tiks veikts gan skaidrošanas un izglītošanas darbs sabiedrībā, gan arī tiks pastiprināti veikti Valsts policijas reidi.

Grozījumi likumdošanā izstrādāti, veicot nopietnu ceļu satiksmes negadījumu analīzi. Satiksmes ministrija ierosina palielināt sodus mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem par vairākiem ceļu satiksmes drošības noteikumu pārkāpumiem:

* Palielināt sodu par gājēju izdarītiem pārkāpumiem (atstarotāju nelietošana, brauktuves šķērsošanas noteikumu neievērošanu u.c.) – izsakot brīdinājumu vai piemērojot naudas sodu no Ls 5 līdz Ls 20 (līdz šim maksimālā soda naudas robeža bija Ls 5);

* Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles, bet nepārsniedz 1,0 promiles uzliek naudas sodu velosipēda un mopēda vadītājam divdesmit latu apmērā. Līdz šim par šādu pārkāpumu velosipēda un mopēda vadītājiem naudas sods nebija paredzēts. Attiecīgi paredzēts palielināt sodu arī par citiem velosipēda un mopēda vadītāju izdarītajiem pārkāpumiem alkohola reibumā;

* Par papildus prasību neievērošanu velosipēda un mopēda vadītājiem (piemēram, atstarotāju, un drošības ķiveru nelietošana) no Ls 5 līdz Ls 20, līdz šim ir ticis piemērots brīdinājums vai Ls 5;

* Rūpējoties par pasažieru drošību, izmaiņas paredzētas arī attiecībā uz pasažieru pārvadāšanu - par lielāka pasažieru skaita pārvadāšanu, nekā to norādījis transportlīdzekļa izgatavotājs, piemērot naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam trīsdesmit latu apmērā. Līdz šim ticis piemērots brīdinājums vai naudas sods Ls 10. Šī norma izstrādāta pārsvarā domājot par pasažieru drošību maršruta taksometros.

Lai arī pēdējo gadu laikā Latvijā vērojama ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita samazināšanās, tomēr joprojām katrs trešais bojā gājušais ir gājējs. Arī pēdējās nedēļas nogales traģiskie negadījumi, kad bojā gāja 7 gājēji un 1 velosipēdists, liecina, ka ir nepieciešams veikt izmaiņas likumdošanā, palielinot sodus.

2006.gada 11 mēnešos salīdzinot ar 2005.gada 11 mēnešiem bojā gājušo skaits samazinājies par 12,6%. Bet bojā gājušo gājēju skaits par vairāk kā 20%. Turklāt vērojama tendence, ka ievērojami samazinās bojā gājušo gājēju skaits dienas laikā, t.i., par aptuveni 50%, tumsā un krēslā šis samazinājums ir tikai par 9%, kas arī norāda uz grozījumu nepieciešamību likumdošanā.
Paralēli šīm izmaiņām turpinās darbs pie citām komplicētākām problēmām – braukšana bez tiesībām vai attiecīgas kategorijas tiesībām un braukšana reibumā.

Pastiprināta uzmanība ir jāpievērš jaunajiem vadītājiem un personām, kas transportlīdzekļus vada bez tiesībām vai bez atbilstošas kategorijas vadīšanas tiesībām.

Kā liecina statistika, tad, attiecībā uz šim problēmām, rādītāji vēl ir tālu no vēlamajiem. Pēdējā gada laikā par braukšanu bez tiesībām aizturēti gandrīz 3000 vadītāji, savukārt, atkārtoti gada laikā par braukšanu bez tiesībām – 800 vadītāji. Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja nav atbilstošas kategorijas - 900 vadītāji.

Lai mazinātu šos pārkāpumus ir nepieciešams palielināt vadītāju atbildību, kā arī pastiprināti vērsties pret transportlīdzekļu īpašniekiem.

Sagatavoja:
LR Satiksmes ministrijas
Sabiedrisko attiecību nodaļa
 
Visi komentāri
 
220295. viesis 8.decembris 2006 15:31
0 0 Atbildēt

ibio kad tev taads meerenaa shmigaa izliigos priekshaa un tu vinju notrieksi, un peec tam gadiem pa tiesaam vazaasies tad arii sapratiisi kaapeec...

220299. viesis 8.decembris 2006 15:49
0 0 Atbildēt

No sākuma varēja sakārtot ceļus un ar tiem sakārtoto infrastruktūru. Citādi bieži vērojama tendence, ka ietve beidzas krustojumā vai pie kādas nobrauktuves. Nav jau kur tiem gājējiem iet. Sodu protams var palielināt, bet problēmu tas neatrisinās, jo parasti jau nobrauc sabiedrībā nepazīstamus cilvēkus. Kamēr "cienījamie" ministri paši necietīs, tikmēr tikai sodus palielinās.

220301. viesis 8.decembris 2006 15:56
0 0 Atbildēt

Kāda jēga palielināt sodu ciparus tiem, kurus tik un tā nekad nav sodījuši, nesoda un nesodīs?

Gribas samazināt bojāgājēju skaitu - ierakstiet likumā, ka CSNegadījumā gājējs(velosipēdists, mopēdists) bez atstarotāja automātiski uzskatāms par CSNg izraisītāju! Ar visām no tā izrietošajām sekām, līdz pat regresa prasībai no apdrošinātājiem. Redzēsiet - spīdēs visi pa ceļmalām kā kaķa ... tie paši.

220306. viesis 8.decembris 2006 16:29
0 0 Atbildēt

Nu i idioti! Vai nevajadzētu sākt piemēram ar kārtīgu ceļu horizontālo apzīmējumu (līniju) savilkšanu uz ceļiem un ielām, kai redz kur ir ceļa mala (kur iespējams, iet gājējs) un kur brauktuve. Bļin te vakarā nobraucot 20 km, tu jau esi kā izspiests citrons, jo visu laiku jāzīlē, kur tu atrodies, vai uz ceļa vai nē. Nu un neuzbraukt tam gājējam, tad tiešām ir māksla. Ja kādam liekas, ka ar to nepietiek, tad tās ceļa apmales (aiz uzvilktās baltās līnijas) arī var noasvaltēt, lai tas gājējs velkas pa apmali, nevis pa ceļa vidu.

Vai kādam nav statistika, cik šādu "aptumšoto" gājēju ir gājis bojā Lietuvā. Tur braucot tumsā vismaz zini, ka esi savas braukšanas joslas vidū, nevis kaut kur +/- 10-15 metri.

220314. viesis 8.decembris 2006 16:56
0 0 Atbildēt

Nu tad statistika - cik ir nobraukti gājēji tajos jaunajos posmos un cik, tur kur nav redzamas līnijas. Vot ir man vēlme tagad uzrakstīt iesniegumu SM, kurā lūgt izdarīt - uzvilkt ceļu apzīmējumus un nevis formāli ar grīdas krāsu, bet tiešām kārtīgas, atstarojošas līnijas. Ja neizdara, tad pieteikums administratīvajā tiesā, lai tā uzliek par pienākumu. Kā būtu palīdzēt csdd un policijai, un uztaisīt tādu akciju, lai daži labi atraujas no zagšanas un naudu sāk lietderīgi izmantot?????

220315. viesis 8.decembris 2006 17:04
0 0 Atbildēt

Un tagad pamēģiniet iedomāties kā CP sastādīs protokolu tam sīnim, kas ik vakaru pālī velk kājiņām pa Bauskas šoseju ;-) Piebraux, apstāsies... un tas pisonis arī gaidīs lai pie viņa pienāk.... (nevis mux mežā)... CP inpektori ar lukturiem rokā (vai arī bez) viņu vajās pa mežiem/plāvām... Pat ja noķers - arī dokumenti bojāgājējam būs līdzi protokola sastādīšanai... Un sodu no viņa piedzīt būs iespējams...

Vienkārši distancējaties no soda idejas/apmēra un pamēģiniet iedomāties kā to sodu reāli uzlikt un panākt tā izpildi - nosmiesieties ;-)

Tāpēc jau CP nekrāmējās ar to un arī neņemsies bez kārtīga uzbrauciena no priekšniecības! Atkal plāns - no gājēja $ sanāk daudz mazāk, a klapatu - vairāk.

Secinājums - likumdevējiem pohren vai viņu idejas ir reālas, vai nē - darbība ir noimitēta un kārtībā. A patiesībā - vienkāršāk:

1. atdzīt gājēju BEZ atstarotājiem par CSN izraisītāju un kā jau minēts - regressa kārtībā zaudējumus vērst pret tā mantu (ja tāda ir);

2. nečakarēt pārmērīgi a/m vadītāju šada CSN gadījumā - viņš tāpat jau jūtās slikti;

Rezultāts - bojāgājēji paši baidoties par savu dzīvību apkārsies ar atstarotājiem, lukturīšiem, utt. un visi būs laimīgi.

Negatīvā puse - notriecot gājēju pirmkārt būs jānodīrā tam visus atstarotājus ;-)

Shadow

220316. viesis 8.decembris 2006 17:04
0 0 Atbildēt

vajadzigs piemerot sodu arī gājējiem, kas pārvietojas šmigā - virs 1 promilei sods 200 LS, gājēja tiesību atņemšana uz laiku līdz 1 gadam.

220317. viesis 8.decembris 2006 17:08
0 0 Atbildēt

220314. viesim

Tajos "jaunajos" posmos arī strīpas ar grīdas krāsu krāso, ne vella viņas neredz!

Un strīpas taču krāso neatraujoties no zagšanas. 100punkti, ka par to grīdas krāsu ir sapiķots nejēgā un pēc papīriem tā skaitās atstarojoša:(

220333. viesis 8.decembris 2006 19:56
0 0 Atbildēt

atkal un atkal terminu nepārzināšana - jāmaina nevis likdošana, bet gan paši likumi! sviests..

220334. viesis 8.decembris 2006 20:00
0 0 Atbildēt

Nezinu via tā vēl ir, bet agrāk, kad es liku tiesības bija tāds noteikums:

"Braucot ārpus apdzīvotas vietas jābrauc pēc iespējas tuvēk brauktuves labajai malai" gatavās šausmas, ja tur bez atstarotāja kāds velkās, psc vienkārši! Jābrauc pēc iespējas tuvāk ceļa vidum, nafig riskēt gājējus triekt nost?

220341. viesis 8.decembris 2006 20:39
0 0 Atbildēt

Par tiem horizontaliem apzimejumiem pilniga taisniba. Var tacu uzvilkt tas linijas, ierakt stabinus, atjaunot nolauztos, pa reizei ari nomazgat no dubliem. Butu pirmais solis satiksmes drosibas uzlabosana. Nemaksa tas n-tos miljonus. Nesaprotu, kapec Latvija ta ir tik liela problema. Iebraucot Igaunija, bauda braukt, Varbut viriem no atbildigajiem dienestiem deretu pamacities, vai laut citiem stradat?

220361. viesis 8.decembris 2006 23:28
0 0 Atbildēt

Lai Zivtiņa kungs piedod, bet domāšanā viņš nav izaudzis no parastākā ielu policista. Pirms izdot kārtējos jaunos likumus par sodu palielināšanu, viņš varētu pastāstīt cik gājēji ir SODĪTI (nevis brīdināti vai apdāvināti ar atstarotājiem) ar patreiz spēkā esošajiem sodiem.

Šķiet ka šī sodu palielināšana vajadzīga pašu poliču stimulēšanai nevis gājēju. Acīmredzot patreizējie sodi bija pārāk mazi lai poliči pievērstu uzmanību šiem pārkāpumiem - ar radaru var nopelnīt vairāk...

Jautājums - kas uzlabosies tagad? vai tiešām šis sods nobiedēs lauku veci ar kandžas pudeli kabatā? Vai drīzāk tā būs iespēja sarīkot kādu reidu darbības imitēšanai...

220368. viesis 9.decembris 2006 1:36
0 0 Atbildēt

Vot kujeju - lasu "Priekšlikumi satiksmes drošības uzlabošanai...". Domāju, vot forši, beidzot kaut ko izdomājuši. A iekšā galvenā doma "Statistika rāda, ka CSNg skaits ir liels, tātad sodi ir par maziem".

Cien. deputāti, CP vadītāj un pārējie ūdensgalvas - man no šitā teksta radās 2 ģeniālas idejas:

- demogrāfisko situāciju drakoniski uzlabos sodi bezbērnu ģimenēm (sods katrus 9 mēnešus 9 vidējo algu apmērā)

- par izbraukšanu uz Īriju sods 500 minimālo algu apmērā

un tā tālāk.

220381. viesis 9.decembris 2006 13:41
0 0 Atbildēt

Lielāki sodi = satiksmes drošība???

Aleksandrs

traffic.lv

220392. viesis 9.decembris 2006 20:57
0 0 Atbildēt

Lai uzģenerētu šādu atrakstīšanās tekstu ir nepieciešmas veselas 2 ministrijas???????? Izskatās, ka šlose un bārda šito rakstījuši pēc ziusgalvas intervijas nolūrēšanas pirms nato sammita (sabijās no viņa bļaušanas un siekalām objektīvā).

Pilnīgi piekrītu par tiem horizontālajiem apzīmējumiem.

Kad beidzot pokemoni beigs audzēt pakaļas krūmos sēžot?

220394. viesis 9.decembris 2006 22:32
0 0 Atbildēt

Dīvaini. Izlasiju visu rakstu un neatradu nevienu priekšlikumu.

220396. viesis 9.decembris 2006 22:59
0 0 Atbildēt

Nepieciešamas obligātas atstarojošas vestes velosipēdistiem, analogas, kādas ir sētniekiem un ceļu policistiem, tad tie būs redzami tumsā un pie reizes "disciplinēs " autovadītājus.

220397. viesis 9.decembris 2006 23:50
0 0 Atbildēt

gaajejus nav jeega sodiit kaa gaaj taa ies smigvaa bja vajag aizmuks sodiit nav ko nevar braucamo atstaat nospers un citi suudu pievaariiss .............................................

220403. viesis 10.decembris 2006 17:50
0 0 Atbildēt

pie mums ar satiksmes drošibas uzlabošanu saprot tikai sodu palielināšanau...

Vienīgais, ko pēdējā laikā dzird, ir - aizliegt, palielināt sodus... Nekam nopietnākam, kur arī pelēkā viela jāpakustina, mūsu gudrās galvas negrib darīt...

220405. viesis 10.decembris 2006 19:05
0 0 Atbildēt

Nesaprotu, kāpēc jamaina likumi, jāterē atkal miljoni par to, ja jau vecie likumi nedarbojas un neviens tos neievēro. No sodu palielināšanas jau satiksmes drošība nemainās, vienkārši kādam atkal izdevība no nodokļu maksātāju naudas iebāzt kaut ko savās kabatās.

220406. viesis 10.decembris 2006 20:04
0 0 Atbildēt

nu jobtvai matj ( atvainojos bet savaadaak nespeeju) ka var shitaadu sviesti gvelzt????? da ******* kaut vai ljimonu uzlieciet sodu bet nekas nemainiisies.... kameer CP to tik dariis, ka seedees kruumos ar radaru vai izbrauks apskatiit sadauziita sluuzhnju kaudzes..... par celju atzimeejumiem - vai tad mums ma ztaadi eksistee????? taas noplukushaas liinijas, kuras vietam var pamaniit tikai peec sajuutas mekleejot????????????? pietiek godatie bazt kabaataas muusu maksaato celju nodokli un laiks ir to naudu izmantot tam, kam vinja domata... sakrasojiet normalas liinijas un arii gar celja malaam , lai nau jaazilee kur graavis kur shtrase, aizlejiet bedres ciet... CPisti - bljavies patruleejiet un kontroleejiet , ka snotiek uz celjiem. Protams vieglaak ir no silta kabuuzha gudri di%$#.... saaciet atstraadaat to $ ko sanjemat - savaadaak neatstaaj sajuuta ka esat vienkaarsha liekeezhu banda....

220492. viesis 11.decembris 2006 19:26
0 0 Atbildēt

Varbūt es kaut ko palaidu garām, bet vienīgie priekšlikumi atkal bija palielināt sodus. Ja arī gājējiem tagad būs jāatpērkas ar piecīšiem, tad, protams, CP lieliski varēs atrisināt kadru problēmu. Diemžēl, satiksmes drošība gan diez vai uzlabosies.

220495. viesis 11.decembris 2006 20:02
0 0 Atbildēt

da nekas neuzlabosies... kaarteejaa tuksha d(*&(*(& un veetrainas darbiibas imiteeshana...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 20

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 

Alfa Romeo Junior kļūst pieejams pasūtīšanai 2

Alfa Romeo jaunākais modelis, kas tika pieteikts kā Milano, taču tagad pārdēvēts par Junior, kļūst pieejams pasūtīšanai Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 38

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti