Ak, šī nelegālā ierīce, kas uztver radara starus... 152

 
13.decembris 2006 12:54

«Aizliegts braukt ar transportlīdzekli, kas aprīkots ar ierīcēm (antiradaru u.tml.), kas var uztvert braukšanas ātruma kontroles mērierīču raidītos signālus vai radīt traucējumus šo mērierīču darbībai.»

Šāds teikums ir atrodams Ceļu Satiksmes Noteikumu grāmatiņā. Arī Latvijas Administratīvo Pārkāpumu kodeksā par šo tēmu ir šis tas teikts:

Par braukšanu ar transportlīdzekli, kurš aprīkots ar ierīci (antiradaru u.tml.), kas var uztvert braukšanas ātruma kontroles mērierīču raidītos signālus vai radīt traucējumus šo mērierīču darbībā, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit latu apmērā, konfiscējot attiecīgās ierīces.

Kas tad tas ir tāds par zvēru "antiradars", no kā baidās ceļu policija, kas šoreiz paslēpusies aiz likumdevēju burta? Cik var saprast pēc nosaukuma, kas minēts MK noteikumos, tas [antiradars] ir aparāts, kas darbojas pret policijas radaru un, iespējams, traucē noteikt patieso braukšanas ātrumu. Pat Latvijā tādus varēja nopirkt, bet, kā vēlāk izrādījās, neviens no šiem aparātiem nespēja palīdzēt. Rezultātā visi zina, ka šādi "antiradari" eksistē, bet neviens tos nav redzējis darbībā.

Un tā - atliek otrs variants - "ierīce, kas var uztvert braukšanas ātruma kontroles mērierīču raidītos signālus". Šī ierīce gan nespēj pasargāt no braukšanas ātruma noteikšanas, bet tomēr tai piemīt vairākas noderīgas īpašības.

Iedomājieties, ka braucat no Rīgas uz Siguldu vai arī pretējā virzienā. Visa automašīnu straume, nereti pat abās joslās, pārvietojas ar ātrumu, kas ir kādus 10-15 km/h lielāks par atļauto. Protams, arī jūs iekļaujaties šajā straumē. Te pēkšņi ieraugāt, ka policists zaļā vestē (labākajā gadījumā) izlec tieši jums priekšā un mēģina apturēt jūsu vai kādu citu jums priekšā braucošo auto. Kas notiek? Izrādās, ka šāda ātruma un policista-ekstrēmista izgājienu kombinācijai šī distance bija par mazu. Iespējama avārija. Un uz Siguldas šosejas tieši šādi gadījumi ir bijuši. Kā palīdzētu šī ierīce? Tā brīdinātu, ka vērts pievērst īpašu uzmanību ne tikai ceļam, bet arī krūmiem, grāvjiem un ... priekšā braucošajiem auto, kas pamanot ceļu policistu, ir gatavi "mest pa mēmajiem"...

Otra situācija - bez saspringtas satiksmes, drīzāk uz tukšas šosejas. Braucam mēs ar saviem ierastajiem 110 (nav noslēpums, ka šis ir vadītāju iecienītākais kruīza ātrums starp pilsētām). Pamanām pretim braucam "vientuļu" automašīnu. Ja kaut kas panelī "iepīkstas", ir skaidrs - tā nav parasta mašīna, bet tur cilvēki gatavi sabojāt savu veselību, lai noķertu tādus, kā mēs. Jāpiebremzē. Ja šādas ierīces nebūtu, nāktos nervozēt līdz pat brīdim, kad varēsiet skaidri izšķirt, kas mašīnai uz jumta un kas tur sēž iekšā... Pēdējā laikā policisti izvēlas vizināties pa ceļu...

Ir vēl daudz citu situāciju, kur "var palīdzēt" šī ierīce, bet tai ir arī dažas sliktas īpašības:
- tās lietošana automašīnā pēc LR likumdošanas ir sodāma ar 40Ls soda naudu un ierīces konfiskāciju;
- izdzirdot ierīces skaņu, parasti vadītājs strauji bremzē un tas apdraud aizmugurē braucošos;
- šī ierīce rada atkarību. Jā, savādāk to nosaukt nevar. Kad būsiet pieraduši pie tās, tad izstrādāsies reflekss - ja nekas nepīkst, braucu, kā man ir ērtāk, kā "pārējo auto straume nes" utt., bet ja pīkst, skatos arī uz ceļmalām un grāvjiem. Un ja šādam atkarīgajam atņem šo ierīci, viņš brauks "normāli", bez lieka stresa un "uzrausies" uz pirmās CP ekipāžas;
- visbeidzot ir vēl viena detektora sliktā īpašība - tas reaģē ne tikai uz CP radariem, bet (atkarībā no savas cenas un sarežģītības) arī uz lielveikalu un degvielas uzpildes staciju automātiskajām durvīm, videonovērošanas kamerām u.c. izstarojumu avotiem.

Esam apskatījuši šīs ierīces pozitīvās un negatīvās īpašības, bet es nespēju izdomāt nevienu tik nopietnu ļaunumu, lai ar likumu to vajadzētu aizliegt. Tad jau vajadzētu aizliegt arī advokātus, kas palīdz izvairīties no soda... Pieņemu, ka šāds aizliegums tapis mūsu valstsvīru iespējamās nekompetences dēļ - visi tik ļoti baidījās no baumām par tā saucamā. "antiradara" eksistenci un tāpēc ieviesa šo 245.2. punktu. "Ierīces, kas spēj uztvert CP radaru", netraucē noteikt braukšanas ātrumu. Strādājiet veseli!

Un vēl interesants fakts. Šādu ierīču pirkšana un pārdošana nav aizliegta un tā notiek bez nekādām problēmām...

Un visbeidzot - ko nozīmē jēdziens "aprīkots ar"?

Būsim priecīgi arī par Tavu viedokli - komentāros.

iAuto.lv redaktors

P.S. iAuto nepropagandē ne ātruma pārsniegšanu, ne arī radardetektoru lietošanu.

 
152 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
220525. viesis 12.decembris 2006 13:08
1 0 Atbildēt

Sveiki.

Aprīkots ar - ir tad, ja ments to devaisu ierauga, un nav svarīgi ir ieslēgts vai nav (personīgā pieredze).

Pats braucu pa Redaktora minēto maršrutu katru dienu, vasarā arī lietojot aizliegto devaisu. Nu nekāda atkarība no tā nerodas, bet no mazajiem piecīšiem paglābj gan.

Un reizēm ļauj izsecināt interesantu lietu - devaisis logā, ātrums panelī ~120, bet !!! devaisis klusē un tev uzrāda radaru ar 106. No kurienes secinājums - nemēram, bet ķeram uz muļķi.

Un jautājums gudrajiem - vai ir kāds likums, kas mums aizliedz klausīties noteiktas frekvences radioviļņus?

220529. viesis 12.decembris 2006 13:16
1 0 Atbildēt

Piekrītu viesim 220525.

Arī pats lietoju un esmu apmierināts. Ir bijis, ka braucu ar vienu ātrumu, detektora kungs klusē, bet CP man kaut ko murgo par skaitļiem, kas ne tuvu nav manis iepriekš brauktajam ātrumam. Nu ja, ķer uz muļķi. Parasti, kad mani sāk stādināt, ātri iekārtu saritinu cimdu nodalījumā, lai nebūtu uz muļķīgiem jautājumiem jāatbild, bet reiz aizmirsu un teicu, ka tas ir kalkulators. Netici?

Lai tik pamēģina pārbaudīt...

220566. viesis 12.decembris 2006 14:41
1 0 Atbildēt

Vispār jau es arī piekrītu te dažos komentāros paustajam viedoklim, ka šo rakstu te nevajadzēja publicēt, jo tas tomēr izklausās kā aicinājums,pamudinājums tiem neizlēmīgajiem, kam tāda parikte vēl nav. Labāk, ja lieto tie, kam tas ir nepieciešams, kas zin kam tas vajadzīgs, prot to lietot un argumentēti izskaidroties ar CP, nekā katrs niekkalbis mazpieredzējušais šoferīts izlasot šo metīsies uz veikalu ar saucienu "a es izlasīju iAuto, ka drīkst" un sāks gasēt apkārt ar +10, +30km/h. Par plūsmas ātrumu arī diezvai ir labi tā publiski veicināt pārkāpšanu. iAuto būtu jāuzņemas zināma skolotāja un sabierības attieksmes veidotāja funkcija, bet ne jau skolojot pavisam nepieredzējušos likuma nepilnībās. Pats lietoju un atzīstu atkarību no tā verķa, bet nekad nevienam neiesaku tādu iegādāties.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti