Jaunieši iesaka vairākus risinājumus 22

 
15.decembris 2006 1:47

Vakar par satiksmes jomu atbildīgais Rīgas vicemērs Jānis Birks Rātsnamā apbalvoja vairākus jauniešus, kas bija uzvarējuši konkursā par Rīgas satiksmes problēmu risinājumiem.

Konkursā "Par labāko doktorantu, maģistrantu, studentu un skolēnu pētniecisko darbu saistītu ar Rīgas pilsētas satiksmes problēmām" tika pieteikti pavisam kopā 11 darbi, bet apbalvojumus - diplomus un naudas prēmijas saņēma desmit jaunieši, kā arī viņu zinātnisko darbu vadītāji.

"Konkursa mērķis bija iesaistīt jauniešus un topošos speciālistus pilsētas satiksmes problēmu risināšanā, kā arī lai rosinātu izvēlēties satiksmes infrastruktūras profesijas," svinīgajā uzrunā uzsvēra Birks.

Rīgas vicemērs norādīja, ka vairākas darbos paustās idejas varētu arī tikt izmantotas praktiski.

Darbos tika risināti tādi jautājumi kā zemās grīdas tramvaju kustības izpēte, elektroenerģijas taupīšanas iespējas tramvajos, ielu krustojumu satiksmes organizācija, pasažieru transporta optimālās shēmas izstrādāšanas ekonomiskie aspekti un citi satiksmes jautājumi.

Doktorantu grupā tika iesniegts viens darbs. Par to atzinību saņēma Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) 2.kursa doktorants Mihails Gorobecs.

Maģistrantu grupā divas pirmās vietas tika piešķirtas RTU studentiem Jurim Matejam un Nadeždai Tihomirovai, bet veicināšanas prēmija - RTU maģistrantei Ingai Hamčanovskai.

Bakalauriem divas pirmā vietas tika piešķirta Transporta un Sakaru institūta (TSI) studentiem Larisai Ozerskai un Jānim Plahotinam, bet trešā vieta - RTU studentam Jānim Smirnovam. Veicināšanas prēmijas piešķīra TSI studentiem Larisai Petrovai un Aleksandram Rudenko.

Veicināšanas prēmiju saņēma arī 11 gadus vecā 5.klases skolniece Vera Červjakova no Tiskādu vidusskolas Silmalas pagastā, Rēzeknes rajonā. Viņa bija iesniegusi darbu "Vanšu tilta austrumu gala sastrēguma atvieglošana, nobraukšanas un uzbraukšanas veicināšana".

Pētniecisko darbu konkursu trešo gadu organizēja Rīgas domes Rīgas Transporta sabiedriskā padome.

No šā gada augusta līdz oktobrim pētnieciskos darbus konkursam varēja iesniegt Latvijas augstāko mācību iestāžu doktoranti, maģistranti un studenti, kā arī vidusskolu audzēkņi.

Uzvarētājiem katrā grupā piešķīra prēmijas no 25 līdz 300 latiem.
 
Visi komentāri
 
220884. viesis 15.decembris 2006 1:52
0 0 Atbildēt

A kur lai izlasa ierosinaajumus?

220886. viesis 15.decembris 2006 6:38
0 0 Atbildēt

1) Vera Červjakova no Tiskādu vidusskolas Silmalas pagastā, Rēzeknes rajonā "Vanšu tilta austrumu gala sastrēguma atvieglošana, nobraukšanas un uzbraukšanas veicināšana"? 11 g.v.? Mkay......

2) iesniegti 11 gab, apbalvoti 10 gab.

ok, ir viena versija, kas šo murgu varētu izskaidrot - reportāža patiesībā satur kodētu ziņojumu, ar kādiem apmainās spiegi un teroristi. Nekāda sakara ar transporta problēmām, faktiski. PREVED, UCHASNJEGI.

220890. viesis 15.decembris 2006 8:17
0 0 Atbildēt

interesanti kā jutās tas viens, kurš nesaņēma vienīgais ne diplomu, ne naudas balvu. laikam tas bija uzrakstījis īsi, bet precīzi: 'ar satiksmi Rīgā ir pilnīgā d!rsā!'

220897. viesis 15.decembris 2006 9:33
0 0 Atbildēt

Jā,interesanti būtu izlasīt,ko viņi tur iesaka,nevis RD kaut kādu zīmēšanos par to,ka it kā kaut ko dara.

220899. viesis 15.decembris 2006 9:40
0 0 Atbildēt

Par to 1 nepbalvoto. Ja jau par viņa bakalaura darbu labāks bija pat "11 gadus vecā 5.klases skolniece Vera Červjakova no Tiskādu vidusskolas Silmalas pagastā" izstrādātais projekts, tad cik vērts ir tas viņa iegūtais diploms! Droši vien viņš būs kārtājais domes "transporta komisijas" darbinieks. :)

220903. viesis 15.decembris 2006 9:56
0 0 Atbildēt

pirmā vieta - Ontūnam no Mazp15āniem - par ideju deputātus un ministrus pārsēdināt uz sabtransa kartiņām, lai veicinātu transporta problēmu izpratni "no iekšām". Dažiem deputātiem tikšot piešķirta iespēja mīt velorikšas, un izmantot sabiedriskā transporta joslas.

220907. viesis 15.decembris 2006 10:10
0 0 Atbildēt

Par Vanšu tilta galu ir normāls risinājums, laist tramu pāri valdemārenei pa taisno, lai tas teātri apbrauc pa otru pusi nevis lokās kā tāds tārps sastrēguma galā. Savādāk tāds tupums Rīgā sanāk, ka visu tiltu galos ir kaut kādi stulbumi un pudeles kakli sataisīti. Salu vēl daudzmaz ciešams.

220910. viesis 15.decembris 2006 10:15
0 0 Atbildēt

Interesanti par ko saņem algas visi tie Satiksmes departamenta ierednji, ja nepieciesams studentu darbu konkurss par satiksmes uzlabošanu Rīgā. Sen jau redzams ka atbildīgās institūcijas netiek un arī nemaz negrib tikt ar visu to cūcību galā. Liela daļa veikto uzlabojumu ir nevienam nevajadzīgi, stulbi un nav iztērētās naudas vērti.

220911. viesis 15.decembris 2006 10:19
0 0 Atbildēt

Danielam_R

Nu pac padomā! Ko ta viņi varēja ieteikt, ja jau RD šamējos tik dāsni (10/11) apbalvo - visus sabāzt sabtransā, iebraukšana Rīgā 5Ls, stāvvietas 2Ls stundā utt.

Vienīgi dikti gribētos uzzināt kāds viedoklis par "Vanšu tilta austrumu gala sastrēguma atvieglošanu, nobraukšanas un uzbraukšanas veicināšanu" valda Rēzeknes rajona Silmalas pagasta Tiskādu piektklasnieku vidū.

220920. viesis 15.decembris 2006 11:50
0 0 Atbildēt

eu es ar gribetu taaas 5klasniece szinojumu izlasiit !!

220925. viesis 15.decembris 2006 12:12
0 0 Atbildēt

Nē ibio, taisni otrādi! Pat 11 gadīgas meičuks no Rēzeknes rajona Silmalas pagasta Tiskādām, kurai nav pat tiesību, (varbūt arī viņa nav bijusi pat Rīgā) zin kā atrisināt sastrēguma problēmas! Tikai nezin kāpēc to nezin satdeps.

220926. viesis 15.decembris 2006 12:19
0 0 Atbildēt

dajoš palasīt rēzeknes rajona brīnumbērna garadarbu

220927. viesis 15.decembris 2006 12:28
0 0 Atbildēt

Tam satiksmes departamentam nav pašiem pa sevi kauns?

220929. viesis 15.decembris 2006 13:21
0 0 Atbildēt

Pieljauju, ka 11-gadiigais zakjis bija uzrakstiijis apmeeram shaadi:

Biezhi dzirdeets, ka Vanshu tilts ir ilggadeejs sastreegumu ceelonis Riigaa. Sastreegumi no riitiem ir centra virzienaa, bet vakaros - paardaugavas virzienaa. Iesaku visiem braukt aatraak uz priekshu - taa vairaak mashiinas paspees izbraukt un sastreegumi Riigaa mazinaasies.

220950. viesis 15.decembris 2006 16:19
0 0 Atbildēt

Dienā šodien bija viņas ideja: "Tagad tur brauc mašīnas taisni. Mēs izdomājām, ka tur vajag uztaisīt nobrauktuvi un uzbrauktuvi, tad nebūtu sastrēgumu," par savu darbu stāsta Vera. Iepriekšējās reizes, kad bijusi Rīgā, viņa ilgi sēdējusi sastrēgumos uz Vanšu tilta, tāpēc nolēmusi pētīt tieši to."

Pilns teksts www.diena.lv/rigas_zinas/lasit.php?id=293332

Tikai, kur viņa taisās tās nobrauktuves un uzbrauktuves taisīt?

220967. viesis 15.decembris 2006 19:03
0 0 Atbildēt

PSC vienkārši.. pa visu RTU ir kādi 2-3 īstie spečuki par tādām lietām... pārējie... teoretiķi... bez normālām zunāšanam par ielam...

Vienīgā izēja - nomodelēt visu pilsētu pa jauno... izpētīt kādas ielās pārveidot par vienvirzienā... vismaz divu gadu pētnieciskais darbs + specializētas programmas -kuras mūsu uzņēmumiem ne vienmēr ir pa kabatai...

Sākumā jāizdomā - vat SatDep ir spējīgs kādu ļemonu latu iztērēt tiešam nopietnai izpētei - nevis kārtējai figņ ai lai tikai ķeksīti dabūt....

220970. viesis 15.decembris 2006 19:26
0 0 Atbildēt

2 220967:

tadas programmas RD jau sen ir. Tikai laikam kadam ir slinkums to uzinstaleet un palasiit manuali, jo pedejo laiku jaunakie brinumi rada, ka modelesana vispar nekada nav notikusi- pat ne uz papira lapas

221002. viesis 16.decembris 2006 16:43
0 0 Atbildēt

Izlasīju Uggas iedoto linku.

Vismaz vienam cilvēciņam no tā konkursa reāls prieks ticis:)

221005. viesis 16.decembris 2006 20:54
0 0 Atbildēt

...

Jautāta, vai tiešām meitenei tik ļoti interesē satiksmes problēmas, viņa kautri smaida, līdz krusttēvs piebilst: "Viņai drīzāk patīk piedalīties dažādos konkursos. Piedalījusies jau skriešanas, dziedāšanas pasākumos — veicies labi."

Verai piedalīšanās konkursā patiešām izvērtusies par piedzīvojumu — veselu dienu varējusi nosebot skolu, apskatījusi grezno Rātsnamu un pēc konkursa kopā ar krusttēvu devusies uz atpūtas centru Lido nosvinēt veicināšanas balvas (Ls 25) saņemšanu.

:-)

221018. viesis 17.decembris 2006 14:37
0 0 Atbildēt

Vismaz labi, ka kāds dep-tments piesaista idejas. Tur var prātot, cik grib, vienīgais ir iespēja to transportu samazināt - tātad tāds sab-transports, kas ir ērts - 2 maksas līmeņu sab-transports, piemēram - dārgajā visi nelīdīs, bet viens mikrobuss atsvabina ielu no 5- 10 mašīnām. Tad vēl lielas stāvvietas ar tūkstošiem vietu un buss ik pēc 15 minūtēm no-uz tām.

Un protams , dinamiskā krustojumu sastrēgumu informācija - katrs redz, vai viņa iespējami iecerētais krustojums ir brīvs, vidēji brīvs, vai aizlikts pilns, un to redz kilometru pirms ticis līdz tam, lai var izdomāt citu maršrutu.

Pietiks, ja dome man uzsauks Lido pusdienas. Paldies :)

221105. viesis 18.decembris 2006 14:39
0 0 Atbildēt

raimondsm, tev dome tikai dzelteno sniegu uzsauks par tavu dinamisko krustojumu ideju.

221181. viesis 19.decembris 2006 6:43
0 0 Atbildēt

jau pati doma, ka idejas vajag piesaistīt, ir laba.

Vai tad nebūtu jauki, ka ar zīmēm, tablo vai pa radio zinātu visu krustojumu statusu?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti