«Chevrolet Captiva» iekaro Latviju (+ foto) 46

 
19.decembris 2006 8:19

Chevrolet Captiva. Īsumā: šajā automobilī apvienotas tās īpašības, kuras vajadzētu automobilim mūsu apstākļos. No ārpuses tas izskatās labāk kā fotogrāfijās, arī pasažieriem vietas pietiek un uz ceļa tas "uzvedas" pietiekami labi...



Arī mūsu rīcībā viena nedēļas nogale ar "Adam Auto" piešķirto jauno "Chevrolet Captiva". Apskatot šo auto no ārpuses, nākas secināt, ka auto fotogrāfijās izskatās sliktāk kā dzīvē... Pareizāk sakot - "Captiva" dzīvē izskatās labi. Auto dizains izstrādāts "no nulles" - to darījuši GM Korejas nodaļas speciālisti. Viņi jau no paša sākuma zināja, ka "Captiva" būs paredzēts tieši Eiropas tirgum un attiecīgi arī domāja.



Auto no ārpuses nav ne kliedzošs, ne arī īsti avangardisks. Tomēr tas ir pietiekami elegants, lai patiktu saviem neizlutinātiem pircējiem. Un ja uz Captiva paskatās citu "korejiešu" kontekstā ..., tas varētu būt viens no labākajiem...



Kāpjam iekšā. Sēdekļi ir ērti, to apakšējā daļa ir pietiekami gara, lai kājas uz tās justos labi un tomēr arī pedāļi labi sasniedzami. Sēdekļu regulēšanas diapazons ir pietiekams - ātri vien var atrast optimālo regulējumu. Protams, vadītāja sēdeklim ir arī augstuma regulēšana.  Varbūt sēdekļiem nedaudz pietrūkst sānu maliņu, kas palīdzētu noturēties strauju manevru laikā, bet kopumā - ērti. Apskatot salonu, jūtams, ka tas salikts rūpīgi, arī salona detaļas izskatās kvalitatīvas.



Pirmais, kas krīt acīs - stūre. Uz tās izvietoti visi nepieciešamās regulēšanas taustiņi - radio kontrole vienā un kruīzkontrole otrā stūres pusē. Skatoties cauri stūrei - ērti saprotams mērinstrumentu panelis. Stūres spieķi, tāpat kā panelis apstrādāti ar alumīnija detaļām - izskatās solīdi. Viss, kas atrodas ap stūri, ir samērā ērti manipulējams, ja neskaita pagrieziena rādītāja ieslēgšanas sviru. Ir īpaši jāpierod pie tā, lai ieslēdzot pagrieziena rādītāju, netīšām neizslēgtu tuvās gaismas... Bet tas tiešām ir pieraduma jautājums.



Centrālā paneļa virspusē - neliels atverams nodalījums sīkumiem, zemāk - liels info panelis, zem tā - vēl viens nodalījums sīkumiem, bet izskatās, ka šeit dārgākās versijās atrastos navigācijas sistēma. Zemāk muzikālais centrs un klimatkontroles vadība. Tiesa, mūzikas centrs, kaut atskaņo arī MP3, tomēr skan samērā viduvēji.



Turpinot par salonu, jāatzīmē, ka tas aprīkots arī ar sānu drošības spilveniem. Paskatoties uz paneli, redzams, ka šis auto aprīkots ar dažādām elektronikas sistēmām - ESP un HDC.

Mūsu rīcībā ir "Captiva" ar 2 litru dīzeli un automātisko transmisiju. Dīzelis ir pietiekami spēcīgs - 150 zirgspēki un 320Nm liels griezes moments. Kaut arī dzinējs nav tik jaudīgs, lai auto trauktos, kā lidmašīna, "Captiva" ieskrienas pietiekami strauji un pārliecinoši - bez īpašiem trokšņiem un mazspējas pazīmēm. Uz ceļa tas ir nedaudz "mīksts" - šūpojas, bet tas savukārt noder braucot pa sliktākiem ceļiem. Izskatās, ka "Chevrolet" ir meklējuši zelta vidusceļu starp bezceļnieku un ielas automobili - tas, šķiet, ir izdevies. Protams, pārbaudīt auto maksimālo ātrumu (180km/h) mūsu valstī nav tik vienkārši, bet jāsaka, ka braucot ar "vidējo" Latvijas šoseju ātrumu, auto, kaut arī tam ir rāmis, ir pietiekami komfortabls.

"Chevrolet Captiva" esot pirmais korejiešu Chevrolet auto Eiropas tirgum, kam uzstādīta ESP sistēma. Braucot ar ieslēgtu ESP, viss notiek normāli - izslīdēšanas gadījumā tiek piebremzēts izslīdējušais ritenis, bet jāatzīst, ka sistēma ne vienmēr paspēj izdomāt, ka tas nepieciešams, tomēr varētu teikt - ESP netraucē vadīt auto, pat ja paspēj nostrādāt...



Vēl mūsu auto aprīkots ar HDC sistēmu - tā palīdz nobraukt no stāviem kalniem - piebremzējot auto un neļaujot tam ripot ātrāk par drošu ātrumu 7km/h, pie tam neļaujot riteņiem izslīdēt. Mums bija iespēja to pārbaudīt Siguldas pusē - darbojas labi.



"Captiva" iespējama gan ar priekšpiedziņu, gan automātisko pilnpiedziņu. Mūsu gadījumā auto bija ar pilnpiedziņu. Kaut arī testa laikā pilnpiedziņa vienmēr ieslēdzās tieši tad, kad nepieciešams, tomēr gribējās, lai to varētu izdarīt "piespiedu kārtā" - tas Captiva nav iespējams.



Testa noslēgums pienāca ātrāk kā paredzēts... Sekoja pamatīgs pārsteigums degvielas uzpildes stacijā - kaut arī auto bija gandrīz jauns (~1000km), degvielas bākas vāciņa atvēršana beidzās neveiksmīgi. Izrādījās, ka vāciņa fiksācija salūzusi un to atvērt bez papildus spēka pielikšanas nebija iespējams. (Jādomā, ka šis defekts ir tikai izņēmums).

Aprēķinājām, cik tālu atrodamies no "auto mājām" - nolēmām riskēt un braukt bez uzpildes. Un te secinājums - sasniegt auto vidējo patēriņu, kas uzrādīts prospektos, ir iespējams - mums izdevās apmēram 8 litri uz 100 kilometriem.

Dzinējs

2.4 16V 136HP

2.0 VCDI 150 HP

2.4 16V 136HP

2.0 VCDI 150 HP

3.2 V6 230HP

 

Benzīns

DĪZELIS

Benzīns

DĪZELIS

Benzīns

Komplektācija

LS

LS

LT

LT

LX

CENAS EUR AR PVN 18%

24 000

28 350

29 550

30 250

35 040

COC Nr.

NSMT55W1

NAMV55T1

NAXTA7XB

NAXV57X1

NAXXA7XC


+ auto elegantais dizains
+ komforts
+ plašs bāzes aprīkojums
+ cena - no 24.000 EUR
+ iespējamas 7 vietas
- nevar ieslēgt pilnpiedziņu "piespiedu kārtā"

Visas fotogrāfijas apskatāmas šeit »»


Paldies "Adam Auto" par piešķirto auto.

iAuto
 
46 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
221168. viesis 18.decembris 2006 23:27
1 0 Atbildēt

normāls džips, pats patestēju, domāju ka arī tiiri smuks padevies..

2.4 benziinieku nepeerciet , bet diizelis ir ok

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti