Noskaidrots «Latvijas gada auto» favorītu desmitnieks 21

 
28.decembris 2006 8:10

„Latvijas gada auto” konkursa pirmais balsojums pēc pieciem šogad aizvadītiem jaunu automobiļu izmēģinājumu braucieniem nupat noslēdzies. Tas ļāvis apkopot arī pirmo spēkratu desmitnieku, starp kuriem viens auto kļūs par uzvarētāju.

„Ziemassvētkus izvēlējos kā atskaites punktu pirmās balsošanas kārtas noslēgumam. Šādi žūrijas dalībniekiem aptuveni 50 cilvēku sastāvā kopš pēdējā salidojuma devām divus mēnešus ilgu laiku pārdomām, noskaidrojot savas simpātijas. Šajā laikā konkurss nebija apstājies, atvērto durvju dienas pasākumā pieteikto spēkratu testiem rīkoja vairākas autoražotāju oficiālās pārstāvniecības.


Konkursa pusfināla barjeru spējis pievārēt pat kabriolets, proti, "Volkswagen Eos".

Tomēr žūrijas locekļu atsūtītajās anketās nefigurē tikai pēdējās izmēģinātās mašīnas. Visi 35 šogad konkursā dalību ņēmušie auto ir saņēmuši kaut viena balsotāja atzinību, starp citu, tas konkursa vēsturē ir nebijis fakts. Šādi vēlos pasvītrot, ka arī konkursa ietvaros pirmie prezentētie spēkrati spēj atstāt neizdzēšamas atmiņas žūrijas locekļu vidū un tie atzīti par racionālākiem pirkumiem, nekā vēlāk klāt nākušie pretendenti,” stāsta konkursa organizators Atis Jansons.


Miniveni finālistu vidū ir visvairāk, attēlā divdomīgākais no tiem "Citroen C4 Picasso".

Lai atvieglotu žūrijas izvēli finālā, balsotājiem neklātienē vajadzēja aizpildīt anketas, kurās katram jāizvēlas sešus simpātiskākos braucamrīkus gada auto nominācijai un vienu teicamāko auto katrā no sešām papildnominācijām. Papildus nominācijā uzvar tas spēkrats, kas visvairāk figurējis žūrijas locekļu balsojumā. Te laureāti skaidri, lai gan tos paziņos konkursa fināla dienā. Tad arī noskaidros uzvarētāju galvenajā nominācijā. Jo patlaban atšķetināti tikai 10 finālisti, kas žūrijai šķituši atbilstošākie gada auto titulam. Pirms finālistu publicēšanas, vērts ko atzīmēt. Konkursa 11 gadu vēsturē tikai vienreiz uzvaru nav guvis vidējās klases spēkrats, nu tāda finālistu vidū nemaz nav. Tātad uzskaitām 10 uz galveno nomināciju pretendējošos auto alfabēta secībā:

1.    „Audi A6 Allroad”;
2.    „Citroen C4 Picasso”;
3.    "Ford S-Max";
4.    "Honda Civic";
5.    „Hyundai Santa Fe”;
6.    „Nissan Note”;
7.    "Škoda Roomster";
8.    "Peugeot 207";
9.    "Seat Leon";
10.    „Volkswagen Eos”.

„Šo modeļu vidū prognožu mīlētāji arī var meklēt konkursa galveno laureātu. Starp finālā iekļuvušajām mašīnām gan nebūs doti dažiem auto atsevišķi punkti par to, ka tie būtiski dominējuši pusfināla balsojumā. Ikviens no žūrijas locekļiem iepazīsies ar tādu finālistu sarakstu, par kuriem nospriedis žūrijas vairākums, nevis viņš viens individuāli. Balsotājs gan varēs atzīmēt savu auto galvenajai nominācijai, taču viņa rīcībā dotos punktus nevarēs atdot tikai vienam auto. Tos būs jāizdala starp vairākiem finālistiem. Tādēļ konkursa galvenais uzvarētājs būs skaidrs tikai pēdējās balsošanai atvēlētajās minūtēs. Eiropas gada auto taču šogad pierādīja, ka šajā prestižajā konkursā var uzvarēt arī tāds auto, par kuru atdevuši kaut punktu katrs no balsotājiem, nevis tāds, kas visvairāk anketās figurējis pirmajā vietā,” atklāj Atis Jansons.


"Škoda Roomster" automobilim uzvaru prognozē teju vairākums, taču patiesību uzzināsim pēc trīs nedēļām.

Konkursa organizators domā par „Ford S-Max” automobili, šis arī mūsu valsts konkursa finālistu vidū iekļuvušais minivens eiropiešu mēroga konkursā nepavisam nekotējās kā absolūts uzvarētājs. Tomēr, punktu pa punktam savācis no katra balsotāja, izcīnīja uzvaru. Līdzīgs sižets var izveidoties arī mūsu konkursa finālā, nu tā norises diena nosprausta negrozāma. Tieši pēc trīs nedēļām, 18. janvārī konkurss arī noslēgsies, vieta tradicionālā. Rātslaukumā šajā ceturtdienā ap pusdienlaiku būs izstādīti šogad konkursā dalību ņēmušie auto, bet vakarā turpat blakus Melngalvju namā notiks apbalvošanas ceremonija.

Pretendentu saraksts »»

Mareks Ivans
konkursa preses sekretārs
 
Visi komentāri
 
221705. viesis 28.decembris 2006 8:40
0 0 Atbildēt

Tā škoda tak izskatās tik pat kroplīga kā Londonas takši...

221707. viesis 28.decembris 2006 9:48
0 0 Atbildēt

Jagšmeš

221708. viesis 28.decembris 2006 9:49
0 0 Atbildēt

njā.. topiņš..

221712. viesis 28.decembris 2006 11:22
0 0 Atbildēt

Es Balsoju par Škodu, otrajā vieta Ford S-max

(to darot Autobild webā)

Pamatojums izvēlei:

1 Cena,

2 Kvalitāte,

3 Praktiskais pielietojums,

4 dzinēju klāsts

5 Serviss Latvijā

6 Serviss Eiropas valstīs, kuras sanāks apmeklēt

7 Dizains

221721. viesis 28.decembris 2006 12:06
0 0 Atbildēt

pilnīgi piekrītu JOO.

1) Roomster

+++cena

++praktiskums

++kvalitaate

+neviennozīmīgs un negarlaicīgs dizains

2) S-max

3) C4 Picasso

221728. viesis 28.decembris 2006 12:55
0 0 Atbildēt

Šai sakarā iesaku pēdējo rindkopu no

www.tvnet.lv/auto/zinas/on...php?id=4815091

221738. viesis 28.decembris 2006 14:00
0 0 Atbildēt

Marchiks_ [?] 28.12.2006 12:33

dārgais lata-jāklis Marčik :D tev pat jauns roomster ir nesasniedzams sapnis :D tavs gada auto ir un paliek 1986.gada trjoha :D :D :D

nu labi, labi, viss jau nav tik skarbi, otrs tavs gada auto ir M6 :D un plakaata, atejaa :D :D :D

221742. viesis 28.decembris 2006 14:35
0 0 Atbildēt

Es tieši to pašu padomāju:"Tipiskas tautas klases mašīnas."

221746. viesis 28.decembris 2006 15:24
0 0 Atbildēt

Par audi piekriitu Marchiks,paareejie auto tipiski lai santiimu piesmietu.

221747. viesis 28.decembris 2006 16:05
0 0 Atbildēt

gribētos redzēt ar kādiem 10-15 gadīgiem pusšrotiem pārvietojas cienījamie anonīmie 221742. viesis un 221746. viesis :D :D :D Domas giganti :D :D :D

221753. viesis 28.decembris 2006 18:02
0 0 Atbildēt

1) Pižoņu gada auto nominācijā uzvar Bentley continental GT un flying spur!

2) Bezgaumīgāko bagātnieku gada auto nominācijā uzvar Porsche Cayenne un Hummer visi modeļi.

221757. viesis 28.decembris 2006 18:59
0 0 Atbildēt

Marchiks pats esi santīmp... es braucu ar 1989. gada Gaz-53, lūk tā ir mašīna. degvielu spaiņiem, rezerves daļas svarā jau pēc metāllūžņu cenas pārspēj tavu rimbuļaino autiņu...

221770. viesis 28.decembris 2006 21:02
0 0 Atbildēt

Krustām šķērsām pārlasu rakstu, domāju, no rīta steigā kaut ko nebūšu pamanījis. Bet tā arī nesaskatīju kritērijus top 10.

Kur te ir ņemtas vērā gaitas īpašības, jauda, dinamika? Tā ir ņirgāšanās par autofaniem (izņemot OOOO).

Nu nav izšķiroši ne cena, ne praktiskais pielietojums, ne dzinēju klāsts, ne serviss Latvijā, ne vienmēr pat dizains, ja vēlas baudīt prieku no braukšanas.

221778. viesis 29.decembris 2006 9:05
0 0 Atbildēt

KOHINURS [?] 28.12.2006 21:02

bauda no braukshanas ? par baudu no braukshanas jaamaksaa, un maksa saakas ar vismaz 30-35 000 EUR. veel ir jautaajumi ?

221781. viesis 29.decembris 2006 9:58
0 0 Atbildēt

Domāju, ka saraksts ir stipri ambiciozs un "blatno" sastādīts. No kopējā klāstā piedāvātajām daudzas jo daudzas automašinas bija daudzkārt vairāk pelnījusas vietu pirmajā desmitniekā, nekā šeit peminētās...īpaī jau romšteinškoda, kura diez vai pēc parametriem daudz pārspēj iž-kabluku.

221784. viesis 29.decembris 2006 10:16
0 0 Atbildēt

Vairākus gadus atpakaļ ceļoju pa Eiropu palielā kopānijā ar Renault Megane (1.4 dzinējs) kopā nobraucu 9000km, renis bija 3 gadus vecs ar 85000 uz odometra, vēl cļojumā piedalījās 10 gadīgs BMW un Audi bulcinieks ar ap 10 gadiem .... Audim bija problēmas ar serpentīniem (1.8 dzinējs), BMW 525 dūzelim sākās eļļas ēšana pamatīga uz 1000km litrs.... Renim viss bija OK , sēdēsana garajos pārbraucienos bija OK patēriņš ideāls (lejot eiropas degvielu ap 5-6 litriem uz sotaku)

Vecie Zirgi i veci un nav salīdzināmi ar jaunu auto kaut vai korejieti,,,,

Tie kas kaislīgi grib BMW Audi MB un citas prestižas auto markas redzēt finālā var tak balsot, bet laikam pamatojums tiek balstīts uz faktu jo dārgāk jo krutāk

(Daži Latvietieši ir lepni par savu 3 gadus vecu Lux auto ar kesona spuldzēm, dzīvojot vienistabas dzīvoklī kādā no mikrorajoniem, tas nekas kā mājā iļiča spuldzēs ir havajā toties kesons autiņam,, uz palodzēs vecs vefiņš muzonu atskaņo, toties autiņā ir maģis ar MP3 lasītāju...)

Visu cieņu tiem kas var autļauties labus lux auto , jo ienākumi ir atbilstoši un pārējais arī.

221804. viesis 29.decembris 2006 13:35
0 0 Atbildēt

DeaDMoroZZZ [?] 29.12.2006 09:05

Tieši tā. Katram savs. Un tāpēc man tas tops nav pieņemams. Tad būtu rakstījuši - lētākais klasē, ekonomiskākais starp ekonomiskajiem utt.un tml., nevis vispārināt.

221805. viesis 29.decembris 2006 13:45
0 0 Atbildēt

Es pretendentos ieliktu visādu krāsu Hyidai etz un Audi allroad, uzminiet uzvarētāju!!!!!!!!!!!!!!

221835. viesis 29.decembris 2006 19:59
0 0 Atbildēt

$is tops ir kartejais garam,kaut ari tur ir viens,vai divi nelielas uzmanibas cienigi auto..........,bet netik daudz uzmanibas verti,lai tie butu jebkura topa!

221918. viesis 1.janvāris 2007 23:55
0 0 Atbildēt

Principā šajā topā ir tikai 3 Mašīnas - Audis, Santa Fe un EOS, pārējais ir santīmpišu bullšits. Un nav ko te sprēgāt par to ka jebkurš jauns autiņš (arī korejas) ir z-bis labāks par jebkuru vecu. Es pats braucu ar 10-gadīgu SAAB, un nevis tapēc ka nevarētu atļauties nopirkt kaut ko jaunāku (piemēram jaunu Getz-u), bet gan tāpēc ka man tas dizains (pirmkārt), dinamika un gaitas īpašības (otrkārt), izturība (treškārt) un salona iekārtojums un ietilpība (ceturtkārt) kas ir SAABam afigeķ patīk. Un es atļaušos uzskatīt ka tādas mašīnas (tik individuālas, savdabīgas, interesantas un nostrādātas) kādas tās bija pirms gadiem 10 vispār vairs neražo. Tagat tas viss ir kļuvis par masu bullšitu kas viss ir viena modifikācija no otras, un galu beigās izrādās ir viens konkrēts līdiens bez ziepēm visos iespējajamajos tirgus segmentos ar viena un tā paša auto platformu, turklāt vienlaicīgi gan ķīniešu gan arī mazliet civilizētākā izpildījumā.

Nu jā un protams, ja arī šobrīd parādās kāds individuāls autiņš, kurš tiešām ir uzbūvēts no sākuma līdz beigām pilnīgi no jauna, tad piedodiet, atvainojiet - tādam jau šādos topos vieta neatrodās, jo santīmpisīši lūk atrod tā cenu par pārāk neaizsniedzamu sapni esam.

Nu.

221919. viesis 2.janvāris 2007 0:04
0 0 Atbildēt

Man jau nu vislabāk patīk Rīgas biržas OMX "jaunais auto" - kaut kāds Golfs, kā no miskastes :D :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti