Latvijā un Lietuvā zemākās OCTA polišu cenas Eiropā 17

 
2.janvāris 2007 12:24

Latvijā un Lietuvā ir viszemākās vidējās OCTA polišu cenas Eiropā. Turklāt tās ir vairākkārt zemākas, salīdzinot ar vecajām ES valstīm. Tā decembra beigās Rīgā notikušajā tikšanās reizē ar Latvijas kolēģiem secinājuši Lietuvas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja pārstāvji.

Latvijas apdrošinātāji Lietuvā aizņem 1/3 OCTA tirgus


Algimantas Krizinauskas, Lietuvas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja vadītājs: „Lietuvā OCTA apdrošināšanas tirgū šobrīd darbojas 10 apdrošināšanas sabiedrības, no kurām trīs kompānijas ir Latvijas izcelsmes - BTA, Baltikums un Baltic Polis (īpašnieks Parekss apdrošināšanas kompānija), aizņemot 40% OCTA tirgus. Turklāt BTA un Baltikums ir pirmā trijnieka kompānijas, šobrīd veidojot 1/3 no OCTA tirgus. Jāpiemin, ka BTA Lietuvā pēdējo divu gadu laikā piedzīvojusi fenomenālu izaugsmi – no otra vājākā tirgus spēlētāja kļūstot par otru spēcīgāko.”

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Kopumā abām valstīm ir līdzīga OCTA vēsture un sasniegumi. Latvijā OCTA tika ieviesta 1997.gadā, Lietuvā – 2002.gadā. Latvija iestājās „Zaļo karšu” sistēmā 1998.gadā, Lietuva – 2003.gadā. Abās valstīs ir ļoti sīva konkurence apdrošinātāju starpā. Turklāt gan Latvijā, gan Lietuvā lielākoties darbojas vieni un tie paši apdrošinātāji – BTA, Baltikums, Baltic Polis, Ergo, IF, Seesam. Vienīgā no būtiskākajām atšķirībām ir saskaņotie paziņojumi, jo tos Lietuvā plāno ieviest tikai no 2008.gada. Savukārt pie mums saskaņoto paziņojumu jomā ir sasniegti ļoti labi rādītāji – apmēram 50% no visiem ceļu satiksmes negadījumiem tiek fiksēti ar tā palīdzību.”

Lietuvā lielākās problēmas rada lietuviešu izraisītās avārijas ārzemēs


A. Krizinauskas: „Pērn Lietuvā OCTA nozare piedzīvojusi lielākos zaudējumus kopš OCTA ieviešanas 2002.gadā – vairāk nekā 9 milj.latu. Turklāt ar zaudējumiem strādājuši pilnīgi visi apdrošinātāji. Tas savukārt veicinājis straujāku OCTA polišu cenu kāpumu, kas uz vairākiem gadiem konkurences iespaidā bija kritušās. Pērn polišu cenas Lietuvā pieaugušas par 25-30%.

Diemžēl pat par spīti palielinātājiem tarifiem, OCTA apdrošināšana joprojām nav ienesīga Lietuvas apdrošinātājiem. Tiem nav pietiekamu līdzekļu, lai samazinātu vai stabilizētu katru gadu augošo izmaksu apjomu. Tāpēc apdrošinātāji spiesti nepārtraukti izvērtēt apdrošināšanas riskus un uzturēt adekvātu polišu cenu līmeni. Tirgū pastāvošā konkurence šo izdevumu samazināšanu dara grūti realizējamu.”

Apdrošinātājiem zaudējumus izraisījis straujais veikto atlīdzību izmaksu kāpums. To galvenokārt veicinājušas gan inflācijas radītās sekas, kā iespaidā palielinājušies auto servisu izcenojumi, gan arvien pieaugošais lietuviešu izraisītais avāriju skaits ārzemēs.

A. Krizinauskas: „Būtisks izmaksu pieauguma iemesls ir – ceļu satiksmes negadījumu, ko izraisa Lietuvas šoferi ārzemēs, skaita pieaugums. Vidējā atlīdzība šādam ārzemju izmaksu gadījumam ir aptuveni četras reizes lielāka nekā atlīdzība par avāriju, kas izraisīta Lietuvā.’’

Informāciju sniedza:
Algimantas Krizinauskas
Lietuvas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja
vadītājs
 
Visi komentāri
 
221976. viesis 2.janvāris 2007 12:30
0 0 Atbildēt

Latvija arī ir zemākās algas Eiropā !?

UN NEVAJG DRIST KA APDROŠINĀTĀJI STRĀDĀ AR ZAUDĒJUMIEM!

221982. viesis 2.janvāris 2007 12:57
0 0 Atbildēt

Cenas varbūt arī ir zemākās, bet nedomāju ka peļņa arī ir zemākā... ;)

Pateicoties lobijiem valdības mājā dzīvo kā nieres taukos.

Par tiem lobijiem - man nav savādāka izskaidrojuma lēmumam neatļaut veikt piespiedu evakuāciju transportlīdzekļiem kas atrodas pie daudzstāvu namiem ja tas nepieciešams glābšanas darbu veikšanai (ugunsgrēka dzēšana n-padsmitajā stāvā). Pamatojums - pret to iebilst autotransporta apdrošinātāji.

Savukārt piespiedu evakuācija ceļu remontdarbu vai augstu kungu viesošanās laikā - bez problēmām.

Otra dīvainība - ja ugunsgrēka dzēšana ir apgrūtināta (dēļ atstātajiem auto) tad tas var izplatīties arī uz blakus esošajiem dzīvokļiem. Lielākoties dzīvokļi ir apdrošināti. Tātad šie paši apdrošinātāji cenšoties ietaupīt uz izdevumiem par evakuēto auto remontu riskē iekulties vēl lielākos izdevumos par nekustamā īpašuma remontiem. Kur loģika? KASKO cena ir vairākas reizes zemāka par nekustamā īpašuma apdrošināšanu, savukārt iespējamās atlīdzības vairākkārt zemākas.

Tā kā lai apdrošinātāji neņaud, ka kādi vēl "neapmaksāti" dienesti nesāk uzdot neērtus jautājumus...

221983. viesis 2.janvāris 2007 12:58
0 0 Atbildēt

Oi, sabraucu auzās. KASKO ir vairākkārt dārgāka ar vairākkārt mazākām atlīdzībām salīdzinoši ar nek.īp. apdrošināšanu.

221986. viesis 2.janvāris 2007 13:24
0 0 Atbildēt

Cienījamais Storma kungs neņem vērā vienu niansi. KASKO polisē nav tāda seguma kā "automašīnas bojājums dēļ piespiedu evakuācijas". Domāju, ka vienkārši apdrošinātājiem ir jāiekļauj par papildus samaksu šāds risks iekšā apdrošināšanas segumu izvēlē, jo ne jau visiem cilvēkiem vajag šādu segumu. Tad tie, kas liek mašīnas pie daudz dzīvokļu namiem - lai arī pērk šo konkrēto apdrošināšanas segumu.

Ja es piemēram nelieku mašīnu tur, kur to var piespiedu kārtā evakuēt, kāpēc gan man vajadzētu šādu segumu pirkt?

Un tālāk - ja šāda piespiedu evakuācija notiek un īpašniekam nav šāda apdrošināšanas seguma, bet tikai zādzība, vai iznīcināšana, vandālisms utt., tad neredzu iemeslu kādēļ apdrošinātājam būtu jāsedz piespiedu evakuācija.

Vienkārši jāievieš šāds pakalpojums un tad jāskatās, cik daudz klienti šādu segumu gribēs pirkt.

That's the point.

221989. viesis 2.janvāris 2007 13:46
0 0 Atbildēt

Mus jau megjina pieradinat pie domas, ka cenas triskarshosies?! :D Manuprat labakais risinajums kaa musu apdrshinatajiem neciest zaudejumus ir aizliegt lietuvieshiem braukt uz R Eeiropu :P

221991. viesis 2.janvāris 2007 13:55
0 0 Atbildēt

Nekas cik es zinu drīz Kasko nebūs tik "lēts" :)

221996. viesis 2.janvāris 2007 14:33
0 0 Atbildēt

Ko nozīmē "Kasko nebūs lēts"...

Jūs tak nepērkat KASKO vienkārši dēļ nosaukuma - katrā polisē taču ir atšķirīgi segumi un pašriski kādi nepieciešami katram pircējam individuāli.

Un vēl viena problēma - ja piemēram evakuējot ugunsdzēsēji sabojā jūsu auto, tad kāpēc apdrošinātājam tas būtu Jums jāsedz, ja neesat šādu risku apdrošinājis?

Regresa kārtībā tad pilsonis var griezties tiesā un piedzīt no tā ugunsdzēsēja to summiņu.

Tāpēc jau arī šie tā raustās tās mašīnas aiztikt.

Bet vai daudzi pircēji gribēs sev KASKo polisē piemest šādu papildus risku, teiksim par 50 latiem gadā klāt pie pārējās summas? Šaubos? Jo arī pilsoņi ir raustīgi skopuļi, kam`negribēsies tērēties.

tā tas apburtais loks veidojas, ka neviens ne pret ko neapdrošinās, un kad pienāk laiks rīkoties, tad nezin kas un ko drīkst darīt.

221997. viesis 2.janvāris 2007 15:18
0 0 Atbildēt

Raksts bija par OCTA nevis KASKO.Kas grib kiveri,lai maksaa,bet kaada velna peec buutu jaamaksaa vairaak par OCTA ja peec patreizeejaa likuma tie apdroshinaataaji savu naudu vienmeer var dabuut atpakal regresa kaartiibaa.

222006. viesis 2.janvāris 2007 16:52
0 0 Atbildēt

Algas apsteidz tikai Bulgāriju un Rumāniju, bet nodokļu ziņā toties esam 7 labākie!!!

222014. viesis 2.janvāris 2007 19:12
0 0 Atbildēt

Kāpēc nav rakstīts,ka tas ir reklāmraksts?

222023. viesis 2.janvāris 2007 20:33
0 0 Atbildēt

Jā, patiesi!

Decembrī vislētākās OCTA polises bija Baltai (lai cik tas dīvaini nešķistu, salīdzinājumā ar pagājušo gadu).

Es savam auto (svarā līdz 1800 kg) OCTA polisi uz 12 mēnešiem dabūju par Ls 25.94! Citās apdrošināšanas kompānijās prasīja līdz pat Ls 43.-.

Ir taču neliela atšķirība naudas izteiksmē, ne???

222031. viesis 2.janvāris 2007 23:14
0 0 Atbildēt

uj beļģ....

es katru reizi kad ieraugu šitās sērijas rakstus smejos līdz asarām...

no vienas puses visi apdirsinātāji ņaud, ka octai nav varkas...

no otras puses visu laiku tirgū papildus cenšas iespraukties vēl kāds "lūzeris"

222040. viesis 3.janvāris 2007 8:54
0 0 Atbildēt

Virsraksts jau norāda ka tiek gatavota cenu paaugstināšana....

SUURPRAIZZZZZZZ

222076. viesis 3.janvāris 2007 13:59
0 0 Atbildēt

Domāju, ka sabiedrību savstarpējās konkurences dēļ nekāds īpasī jūtams paaugstinājums nevarētu būt. Kāds no tiem kantoriem izdomās pacelt cenu par 10 ls, cits kantoris tajā pašā laikā uztaisīs akciju, piedāvājot līdzvērtīgu polisi par 11 ls lētāk....Līdz šim tā visu laiku ir bijis un šaubos - vai kas tur var mainīties.

222093. viesis 3.janvāris 2007 17:17
0 0 Atbildēt

Cilveeki! Vai tieshaam Juus nesaprotat-par to var tikai priecaaties,jo mazaak naudas nometam zemee(samaksaajam par OCTA),jo labaak.

222129. viesis 4.janvāris 2007 11:04
0 0 Atbildēt

Paradokss iz dziives... (tiesa gan vairaak attiecas uz KASKO, nevis OCTU)

Cilveeki ir tik ljoti ieprogrammeejushies uz naudas ietaupiishanu un meegjina par apdroshinaashanu maksaat minimaalo iespeejamo preemiju. Bet peec tam chiikst, ka apdroshinaataajs tas sliktais un neizmaksaa atliidziibu, bet iisteniibaa pats nobomzhojis uz konkreetu risku apdroshinaashanu.

222186. viesis 4.janvāris 2007 20:22
0 0 Atbildēt

A man, ziniet, piekāst to visu OCTA padarīšanu! Maksāju no šitās sistēmas aizsākuma. Avāriju man nav bijis (paldies Dievam), bet vai tas ir ietekmējis iemaksas apjomu? Tiek maksāts pēc pilnas programmas. Tāpēc piekāst to visu!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 4

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Briškens: Latvijā ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme 1

Latvijā biežākie smago ceļu satiksmes negadījumu veidi uz valsts ceļiem ir saistīti ar sadursmēm, tāpēc ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme, un tā noteikti saglabāsies kā prioritāte no Satiksmes ministrijas (SM) puses, ceturtdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 11

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Komisijā neatbalsta piedāvājumu liegt pārdot alkoholu degvielas uzpildes stacijās 25

Alkohola tirgošana degvielas uzpildes stacijās (DUS) arī turpmāk netiks ierobežota, šādu pozīciju otrdien atbalstīja Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas vairākums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti