Kādas perspektīvas ir Biķernieku trasei? 18

 
8.janvāris 2007 9:42

Laikā, kad atvadas no pērnās šosejas sezonas un jaunās sezonas gaidas ir sasniegušas savu ekvatoru, piedāvājam ieskatīties Latvijas šosejas centrālajā tēlā – Biķernieku trases vēsturē un ielūkoties tās iespējamajā nākotnē.

Šis gads iesācies ar skumju sēru vēsti – slimības un vecuma dēļ šo pasauli atstājis Biķernieku trases autors un tās ilggadējais direktors – Eduards Kiope (dzim. 1929. g.). Eduards bijis kaislīgs motobraucējs, ilgus gadus piedalījies motošosejas sacensībās Mežaparka 3,5 kilometrus garajā asfalta trasē, kas bija pirmā asfalta trase pilsētas teritorijā, un sacensības tajā noritēja no 1938. līdz 1966. gadam. Taču Eduarda dzīves lielākais projekts bija un ir Biķernieku trase – 1964. gadā pavasarī sākās projektēšānas darbi, bet 1965. gada 19. decembrī vairāki simti motosportistu, kartingistu, sporta tiesnešu, tehnisko skolu audzēkņu un līdzjutēju, riteņbraucēju un skolēnu, no tumsas līdz tumsai, muguras neatliekuši, veica savu sabiedrisko pienākumu, iesaistījās līdz šim neredzēti lielā un apjomīgā projektā – Biķernieku trases būvniecībā, kas savā ziņā nozīmēja Latvijas motorsporta veidošanu. Priekšgalā visu cītīgi un neatlaidīgi organizēja tieši Eduards Kiope, viņam palīdzēja arī sešpadsmitkārtējais PSRS motosporta čempions Kārlis Ošiņš. 1966. gada 30. jūlijs – brīdis, kad uz Biķernieku trases moto apli plūda cilvēku tūkstoši, lai ar savām acīm redzētu to kā Biķerniekos norit pirmās sacensības, pat lieki teikt, ka uzvaru tajās guva tieši Kārlis Ošiņš. 1968. gadā Biķerniekos tika izbūvēts arī auto aplis, vēlāk arī skatītāju tribīnes un motobola ovāla laukums. Līdz ar to Biķernieki kļuva ne tikai par Latvijas, bet gan par visa PSRS motorsporta centrālo vietu.



Līdz ar laiku, kad PSRS pārstāja eksistēt, Biķerniekiem sākās grūts laiks, gan finansiālā, gan sacensību dalībnieku ziņā. Visā savā vēsturē Biķernieki ir piesaistījuši pat daudzu desmitu tūkstošu cilvēku uzmanību. Žēl, ka tagad viena no gleznainākajām un interesantākajām auto un motošosejas trasēm pasaulē ir pamesta gandrīz vai likteņa varā, kaut gan Biķernieku kompleksajai sporta bāzei joprojām ir Nacionālās sporta bāzes statuss. Šosejnieku aprindās jau vairākus gadus virmo domas par Biķernieku trases teritorijas pilnīgu privatizāciju un nodošanu uzņēmēju rokās, tomēr tās visas ir krietni pārspīlētas.



Galvenā Biķernieku trases problēma ir tā, ka mūsdienu auto un motosports ir krietni aizsteidzies priekšā 1965. gadā celtajai trasei, kurā vēl līdz šai dienai nav veikta nepieciešamā modernizācija. Lai nodrošinātu sacensību drošību atbilstoši Starptautiskās automobīļu federācijas prasībām, asfalta segums ir jāpaplašina vismaz līdz 12 metru platumam, kas mūsdienu apstākļos prasīs ievērojamu Satiksmes ministrijas atbalstu. 2005. gada maijs, kad motošosejas avārijā cieta Valdis Vizla un 2006. gada septembra Nacionālās klases sacensības, kad negadījumu pieredzēja Raimonds Cabulis, ir skaidrs apliecinājums tam.



Tomēr Biķernieku trasē ir vērojama arī sava veida attīstība – pēdējā laikā ar vien populārākas kļūst Nacionālās klases sacensībās – šogad sacensībās uz starta varētu iziet vairāk nekā 30 cīņasspara pilni dalībnieki, kas radīs intrigu ne vien sev, bet arī vairākiem tūkstošiem skatītāju. Paralēli norisinās arī Ziemeļeiropas zonas čempionāta sacensības, parasti notiek arī viens posms Somijas seriāla „Honda Challenge” ietvaros. Nevar neatzīmēt lielo motošosejas dalībnieku skaitu – ar vien populārākas kļūst tā saucamās „ielu” klases. Apņēmības pilni Biķerniekos darbojas pašreizējais direktors Indulis Rukuts, savukārt jaunizveidota „Sporta Aģentūra Biķernieki”, ar Induļa dēlu, Kristiānu Rukutu priekšgalā, veido un realizē ar vien jaunus projektus – ir pieejama gan kartingu, kvadraciklu īre, gan vairākas drošas braukšanas skolas, kā arī Biķerniekos regulāri tiek organizēti vairāki liela mēroga pasākumi.



Visa Latvijas auto un motosporta saime ir ieinteresēta Biķernieku trases saglabāšanā, kas noteikti ir iespējama ar visu motoru sportu draugu atbalstu. Noteikti ceram, ka 2007. gads izvērtīsies kā viens no lieliskākajiem gadiem Biķernieku trases vairāk kā 40 gadu vēsturē.

www.srt.lv
 
Visi komentāri
 
222293. viesis 8.janvāris 2007 11:18
0 0 Atbildēt

Kartingi, braukšana ar savu auto/moto pa motoapli vai kartingu trasi vai dragreiss - pieejami pakalpojumi, nesaprotu kāpēc tauta nebrauc tur masveidā!?

Tos kvadraciklus gan ne pārāk atbalstu - Biķernieku mežiņš jau tāds parciņš vien ir, lai tur vēl sūnu izraustītu ar 4pļeršķiem!

222297. viesis 8.janvāris 2007 11:30
0 0 Atbildēt

Privaatajiem vareetu atdot tikai taadiem, kas par sportu celjas un kriit, un celjas atkal, nevis taadiem, kas grib ar viesniicaam un trases pasaakumiem druumaako kaapi nopelniit.

222298. viesis 8.janvāris 2007 11:31
1 0 Atbildēt

Viesnīcas? Kam, kur? Kas gribēs dzīvot viesnīcā pie rēcošas trases??? Tagad jau Mežciema daudzstāvenēs ar visiem pakešu logiem, kad notiek sacensības, ir pamatīgs troksnis, un zinu, ka daudzi iedzīvotāji ir rakstījuši sūdzības Domei, lai to visu aizliedz. Mani arī dažreiz troksnis traucē, bet, kad pirku dzīvokli, ar to rēķinājos, bez tam saprotu, ka trasei ir jāattīstās un tā ir mana problēma, ka nopirku dzīvokli, pie tam mājas uzcēla pēc trases uzcelšanas. Vai tad trase nav atdota privātās rokās - rukuti tur darās un ņemās, bet nedrīkst pieļaut, ka kāds tur visu nojauc un uzceļa rindu mājas kā te jau baumo!!!

222299. viesis 8.janvāris 2007 11:35
0 0 Atbildēt

Rēcoša trase:))) Labi teikts! Man domāt tur pa ielu vairāk un skaļak "rēc" nika trasē...

222300. viesis 8.janvāris 2007 11:36
0 0 Atbildēt

Kas Latvijā par sportu ceļas un krīt? Vai tie, kas visos laikos ir spējuši neaizmirst sevi? Tas sporta fanātisms tāds jokains Latvijā - parasti fano tikai tad, ja ir iespēja no tā izsist kādu labumu sev, nedomājot par nākotnes labumiem sabiedrībai. Ceru, ka 333 īpašnieks tiešām fano un tur arī laika gaitā taps kas vērienīgs ielas, ne tikai sporta automašīnām (kartingu trase neskaitās, man nepatīk tur lauzīt savu auto, pa Biķernieku plašumiem cits kaifs braukt!)

222302. viesis 8.janvāris 2007 11:54
0 0 Atbildēt

vasaraa ar riteni OK pavizinaaties:D:D:D:D

222303. viesis 8.janvāris 2007 11:58
0 1 Atbildēt

nu nez. varbūt, ka esmu pieradusi pie "trakās rēkoņas", bet nu mani motoru troksnis netraucē pilnīgi nemaz, turklāt normālas sacensības notiek pa dienu. Vakaros un naktīs, kad sapulcējas jaunatne kartinga trasē, traucē tikai milzīgie prožektori, jo gribas tumsu gulētejot. Troksni nedzirdu nekādu!!! (dzīvoju tieši pretim kartinga trasei). Vienīgais, kas mani traucē 4reizes gadā ir dragreiss un tikai aiz tā iemesla, ka patīk turēt logus vaļā pa nakti, a tur bez pārtraukuma līdz rīta gaismai mikrofonā bļauj - sarkanais audi parādi zilajai hondai! dzeltenais bembi nokod balto fordu! padedzinam riepiņas, utt!!! Goda vārds!!! motora troksnis ir miega dziesma salīdzinot ar to murgu mikrofonu!

Ļoti ceru, ka mājas trases vietā manā mūžā neuzbūvēs!!!

222309. viesis 8.janvāris 2007 12:57
0 0 Atbildēt

Raksts taa jociigi pavelk - vecais krabis nomira, mosh beidzot ar trasi kaut kas saaks notikt! Bet droshi vien taa nav!

222314. viesis 8.janvāris 2007 14:37
1 0 Atbildēt

Nezinu kā var netraucēt tas troksnis plkst. 23.00? Es ļoti ceru, ka viņi kadreiz uzbūvēs autostāvvietu sacensību apmeklētājiem, jo ar katru gadu arvien grutāk un grutāk iebraukt savā dzimtajā pagalmā!!!

222318. viesis 8.janvāris 2007 15:33
0 1 Atbildēt

222314 viesi, ar to vajadzeja rekinaties, kad iegadajies dzivokli blakus trasei! Man ari trauce, bet tas nav tik biezi, lai es shis sikas neertibas ka troksniti nepaciestu, trasei buut un attistities!!! Loti ceru, ka savus bernus vareshi aizvest uz gonkam kadreiz, nevis uz biezo rindmajam paskatities!

Kaimins

222324. viesis 8.janvāris 2007 15:57
1 0 Atbildēt

biezie rindumājās nedzīvo ;)

222331. viesis 8.janvāris 2007 16:55
0 0 Atbildēt

No trases ir krietni vairāk + nekā -

222337. viesis 8.janvāris 2007 19:32
1 0 Atbildēt

Pilnīgs bezcveris, biju nesen atkal pēc ilgāka laika uz sacensībām - absolūti neinteresanti. Dažās sacensībās uz trases tikai pāris mašīnas, intrigas nekādas.

Labākā izeja, privatizēt un uzbūvēt privātmājas.

222388. viesis 9.janvāris 2007 11:58
0 0 Atbildēt

nesaprotu raksta autora optimismu, ka 2007 gads bus vislabakais trasei???

222445. viesis 9.janvāris 2007 23:05
0 0 Atbildēt

Domāju , ka mājas gan tur sabūvēs 100%

P.S

Un to izdarīs tie , kas tagad atbild par trasi , jo vieta taču laba ...

222446. viesis 9.janvāris 2007 23:17
0 0 Atbildēt

Driz varesiet teikt welcome to viesnica "Bikernieki",jo kads noteikti izdomas nodemolet trasi,klaja nakot ar kadu viesnicu,vai lielveikalu!:)

222449. viesis 9.janvāris 2007 23:33
0 0 Atbildēt

Protams , ka trase ir bīstama un tur notiek negadijumi - tad noteikti vajadzētu slēgt tādas trases , kā IMOLA , SILVERSTONA , NIRBURGRING un citas līdzīgas , jo tur arī notiek negadijumi - Klau a , kāpēc nesabūvēt mājas NIRBURGRINGĀ ar skaista vieta ?!

222451. viesis 10.janvāris 2007 0:17
0 0 Atbildēt

Mes Latvie$i vienmer par nozelu esam izcelu$ies ar skopumu un mantkaribu,nemaz nerunajot par skaudibu uz citiem,nebus jabrinas kad kads ari sacels tur majas-vismaz nebus X5 Bembja iegadei rinda jastav,jo piebraucamais celj$ jau bus asfaltets-haha! Akmens laikmets musdienu Eiropa,ko tur piebilst.......100.000 miljonaru zeme,pat nevar uzturet kartiba vienu nelielu sporta trasi-tas tik pierada cik sapuvu$a ir ietekmigu cilveku doma$ana valsti,kuri var ko darit $aja jautajuma,bet nedara neko. Jusu berni noteikti trieks nost jusu "sapelnito" naudu,pirkdami Ferrari,Porsche utt,tad mes ari tiksim pie kartigiem Bikerniekiem,jo tiem cilvekiem at$kiriba no jums vajdzes labus celjus un sakarigu asfalta sporta trasi,nevis stavet rinda pec karteja runkulju vagas izbraucama 4x4 Hiyundaja!:):)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Volkswagen Golf zaudē visvairāk saražotā auto titulu Vācijā 11

Golf vairs nav visvairāk saražotais auto modelis Vācijā, tomēr šis tituls joprojām paliek pie Volkswagen. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti