Ieskats šī gada Detroitas autošovā (+ foto) 15

11.janvāris 2007 0:04

2007.gada 7. janvārī līdz ar Detroitas autoizstādes atklāšanu sākās jaunais auto gads. Šī ir pati lielākā izstāde t.s. Jaunajā pasaulē un tajā pārstāvēti gan sērijveida auto, gan konceptmodeļi. Piedāvājam nelielu ieskatu!

Acura Advance Sports Car Concept




Kompānija Honda demonstrē sportiskā auto prototipu, kas sevī iemieso Acura markas sportisko modeļu jaunos nākotnes dizaina virzienus. Spriežot pēc formām, koncepts varētu kļūt par 2005.gadā ražot pārtrauktā slavenā sporta auto NSX reinkarnāciju.



Auto kabīne veidota tonēta stikla kupola veidā un sola vadītājam lielisku redzamību. Koncepts komplektēts ar 10 cilindru dzinēju. Auto izskatās patiesi efektīgi: lielās gaisa savācējlūkas un ļoti šaurie apgaismes bloki piešķir superauto zināmu līdzību ar panteru, kas pieplakusi lēcienam. Dažāda diametra riteņi (priekšā – 19 collas, aizmugurē – 20) šo plēsoņas pozas efektu tikai pastiprina.

Audi Q7 V12 TDI Concept




Kompānija Audi Detroitā izstādījusi topošā Q7 varianta prototipu ar dīzeļdzinēju V12-TDI. Pats dzinējs apmeklētājiem pazīstams jau no 2006.gada septembra Parīzes izstādes: 6 litru spēka agregāts ar 500 Zs jaudu un griezes momentu 1000 Nm ļaus Audi 100 km/h sasniegt 5,5 sekundēs. Maksimālais ātrums ierobežots pie 250 km/h. Kompānija apgalvo, ka degvielas patēriņš nepārsniegs 12 litrus uz 100 ceļa kilometriem. Pilnīgi iespējams, bet kam gan reāli ir vajadzīga šāda neprātīga jauda? Ja nu vienīgi piemājas dārziņa uzaršanai?…

BMW 3.sērijas kabriolets




Vēl oktobra beigās demonstrētais BMW trijnieka «topless» variants ticis izstādē līdz oficiālajai debijai. Atklātais četrvietīgais auto būvēts uz kupejas bāzes un cietā metāliskā jumta vietā aprīkots ar triju segmentu konstrukciju, kas savāžama 23 sekunžu laikā un bagāžas nodalījumā daudz vietas neaizņem. Tāpat jau kabrioletu pircējiem bagāžas nodalījuma ietilpība tiek mērīta, piemēram, golfa somās, kas šeit ietilpst veselas divas.



Pati jaudīgākā versija sauksies BMW 335i un tai būs sešcilindru dzinējs ar 306 Zs jaudu. Eiropai paredzēts arī dīzeļvariants.

Kabriolets Chevrolet Camaro




Vēl viens kabriolets – tikai šis ir GM speciālistu roku darbs. Lai arī pati Camaro kupeja parādīsies tikai pēc pusotra gada, kompānija nolēmusi pakairināt topošo pircēju interesi arī ar variantu bez jumta. Košais krāsojums akcentē atdzimušā Camaro radiatora agresīvās līnijas. Atgādināsim, ka modeļa Chevrolet Camaro ražošana turpinājās no 1967. līdz 2002.gadam un pats auto bija sinonīms amerikāņu superauto.



Kā kupeju, tā kabrioletu projektējuši GM Austrālijas atzars Holden un ražošanā tiem jāparādās 2008.gada beigās. 6,0 litru V8 dzinējs ar 400 Zs jaudu nodrošinās atdzimušajam sporta auto nepieciešamo dinamiku.

Chevrolet Volt




Līdztekus topošajam Camaro Chevrolet stendā aplūkojams arī ļoti interesants prototips ar nosaukumu «Volt». Nosaukums modelim ļoti piedien, jo tas kustībai izmanto elektrodzinēju. Tomēr, atšķirībā no tiem hibrīdiem, ko ražo visi, kam vien nav slinkums, Volt darbojas tikai ar elektodzinēja palīdzību, kas barojas no akumulatora baterijām. To uzlādēšanai tiek izmantots iekšdedzes dzinējs. Pats prototipa dzinējs var darboties ne tikai ar benzīnu, bet arī ar E85, t.i. – ar 85% etanola un 15% benzīna maisījumu. Degvielas patēriņš ir tikai 4,7 l uz 100 km.



Šī shēma ir daudz efektīvāka par parastajiem hibrīddzinējiem. Turklāt akumulatoru lādējošo dzinēju ir viegli nomainīt pret citu – dīzeli vai par ar degvielas šūnām darbojošos. Šī konstrukcija izskatās ļoti pievilcīga un perspektīva, atšķirībā no, piemēram, ūdeņraža versijas.



Ford Airstream Concept




Kompānija Ford Detroitā prezentē futūristiska stila konceptauto Airstream. Nosaukums atsauc atmiņā drīzāk Citroen konceptus, bet tas nebūt nav pats dīvainākais. Lai arī Ford atteicās no variācijām par tēmu «iosis», visādi citādi auto atkārto idejas, ko pauda Parīzē demonstrētais koncepts iosis X, tikai izpildījumā vērojamas par trapeci vēl sarežģītākas ģeometriskas figūras.



Pēc Ford dizaineru domām Airstream raksturo visas autobūves nākotnes tendences. Visnotaļ bēdīga nāktone, jāpiebilst! Par laimi Ford sērijveida auto, kā likums, no konceptiem saglabājas vien atmiņas.



Auto ir elektrodzinējs, kad barojas no akumulatora, ko var lādēt kā no rozetes, tā ar degvielas elementu baterijām. Automobilim ir viegli transformējams salons, ieturēts asinssarkanos toņos.

Ford  Five Hundred




Ford Detroitā demonstrē arī sava sedana Five Hundred izmainītu versiju. 5,12 metrus garais auto ieguvis korporatīvus vaibstus, ko varējām vērot jau korosoverā Edge. Spriežot pēc jaunā Focus ar divām svītriņām uz radiatora restes, to skaits, gluži kā armijā, apzīmē konkrētu pozīciju Ford modeļu klāstā. Bez pārsega priekšējās daļas atjauninājuma atšķirību nav daudz. Pārdošanā sedans nonāks ar 3,5 litru V6 dzinēju ar 260 Zs jaudu un sešpakāpju automātisko transmisiju.



Ford  Interceptor




Daudz simpātiskāks šķiet Ford Interceptor, ko, iespējams, jau pēc gada ieraudzīsim ielās. 5 metrus garais auto būvēts uz pagarinātas sportiskās kupejas Ford Mustang platformas un varētu nozīmēt sportiska sedana parādīšanos Ford modeļu klāstā. Koncepts komplektēts ar 5,0 litru V8 dzinēju ar 400 Zs jaudu. Turklāt kompānija apgalvo, ka auto darbojas ar E85, tādējādi kaitīgo izmešu ziņā atbilstot ekoloģiskajām normām. Tiesa, visai grūti noticēt, ka šāds auto ar pieclitrīgu dzinēju tiek pirkts tādēļ, lai uztrauktos par ekoloģiju un ripinātu uz 60 km/h.



Ārēji auto izskatās diezgan smagnējs, īpaši sānskatā, un logi šķiet neproporcionāli salīdzinājumā ar virsbūvi un lielajiem 22 collu riteņiem.

Holden Efijy




GM Austrālijas atzars uz Detroitu atvedis neoklasikas stilā ieturēto Holden Efijy. Auto gan vairs grūti nosaukt par jaunumu, jo pirmo reizi tas debitēja 2005.gada oktobrī Sidnejā. Tomēr Ziemeļamerikas izstādē tas parādās pirmo reizi.



Pēc būtības Efijy ir 1953.gada klasiskā Holden FJ pēctecis un uzsūcis sevī visas piecdesmito gadu dizaina idejas. Zem retro modeļa dzinēja pārsega darboajs V-veida astoņu cilindru dzinējs ar 6 l tilpumu, 645 Zs jaudu un 720 Nm griezes momentu – pateicoties kompresoram. Transmisija – četrpakāpju automāts ar vadības taustiņiem priekšējā panelī.

Lincoln MKR




Visu Ford eksponātu vidū visiespaidīgākais ir Lincoln MKR. Elegantā četrdurvju kupeja pagaidām eksistē vien kā prototips, tomēr visdrīzāk, ka jau pēc pusotra gada MKR nonāks sērijveida ražošanā un papildinās Lincoln modeļu klāstu.



Auto ir lielisks, tā radiatora reste burtiski pārsteidz. Diemžēl, tieši tā kļūs par pirmo upuri par labu auto adaptēšanai sērijveida ražošanai. Pēc tam nāks stiklotā jumta kārta. Bet pat tādā gadījumā auto paredzams labs noiets. Koncepts Lincoln MKR aprīkots ar 3,5 litru V6 dzinēju, kas spēj darboties arī ar E85. Jauda 415 Zs, griezes moments - 542 Nm.

Mazda Ryuga




Ford Japānas atzars turpina attīstīt konceptā Nagare paustās idejas. Tagad mūsu priekšā Ryuga – «graciozā upe» - aptuveni tā tulkojams koncepta vārds. Auto arvien vairāk pieņem reālas formas, tiesa, līdz ar to nez kādēļ arvien vairāk līdzinoties Citroen prototipam. Tomēr arī šīs formas visticamāk Ryuga sērijvariantā būs vienkāršotas – jau tagad var apgalvot, ka tas daudzējādā ziņā mantos RX-8 apveidu. Spēka agregāts - 2,5 litru, aprīkots ar Flex Fuel funkciju, kas ļauj tam, ka gandrīz visiem izstādes ekponātiem, darboties ar Ethanol E85.



Mercedes-Benz Vision GL 420 Bluetec




Koncepts Vision GL 420 Bluetec demonstrē Mercedes izstrādātās Bluetec tehnoloģijas priekšrocības pašā lielākajā koncerna modelī – kā ilustrācija tam, lielam un jaudīgam apvidus auto nav obligāti jābūt ļoti rijīgam un vidi piesārņojošam. DaimlerChrysler piedāvā Blue-Tec komerciālajiem auto kopš 2005.gada sākuma. Šīs tehnoloģijas efekts pārspēja visas cerības – uz šo brīdi pārdoti vairāk nekā 35000 auto aprīkoti ar Blue-Tec.

Mercedes-Benz Ocean Drive




Visiespaidīgākais Mercedes eksemplārs ir nostalģiskais četrdurbju konceptuālais kabriolets Ocean Drive. Tāpat kā greznie aizgājušo desmitgažu auto, Štutgartes koncepts apvieno sevī eleganci, vienreizīgumu un augstākās klases dzīvesveidu.



Par pamatu ņemts Mercedes S 600: zem ar divkrāsu laku pārklātā dzinēja pārsega mitinās divpadsmitcilindru dzinējs ar 517 Zs jaudu. Koncepta āriene priekš Mercedes ir visnotaļ oriģināla – vertikālā radiatora reste atgādina par 80.gadu modeļiem, 4 platas durvis, retro stila diski … Un turpat LED optika, automātiski savāžama virspuse, moderna salona apsildes sistēma.

Mini Sidewalk Cabrio




MINI Sidewalk kabriolets demonstrē BMW centienus paplašināt savas minimašīnītes modeļu klāstu. Atvērtais četrvietīgais auto atšķiras ar savu neatkārtojamo virsbūvi un salona noformējumu. Pievilcīgais metālikas efekta pārklājums, jauna dizaina Night Spoke vieglmetāla diski, kā arī jauns interjera noformējums un ādas apšuvums, kas veidota speciāli šim modelim, nodrošina kabrioletam MINI Sidewalk efektīgu izskatu.



Tomēr tehniski auto balstās uz pirmās paaudzes MINI un kompānija plāno ražot to tieši tādā izskatā. No otras puses, varbūt tas ir uz labu – otrās paaudzes MINI ne pārāk atšķiras no iepriekšējās, bet jaunā mini palielinātais spidometra lodziņš diez vai izpelnīsies apkārtējo adekvātu reakciju.

Nissan Bevel Concept




Visnotaļ interesants koncepts izdevies japāņu kompānijai Nissan. Atšķirībā no pēdējiem Nissan modeļiem un konceptiem, Bevel atšķiras ar izteiksmīgām brutālām formām, raisot asociācijas drīzāk ar militāro tehniku. Kopumā auto koncepcija atbilst universālam vai daudzfunkcionālam auto.



Par to liecina arī lielās sānu durvis un augšup verošās aizmugures durvis. Kas zin – varbūt Bevel drīzumā pārtaps par kārtējo Renault vai Nissan markas daudzfunkcionāla auto paaudzi.



Nissan Rogue


Nissan uz Detroitu atvedis arī savu jaunāko krosoveru, kas, iespējams, aizstās novecojušo X-Trail. Gaidāms, ka pārdošanā Ziemeļamerikā auto nonāks jau rudenī, bet citur – nākošagad pavasarī. Tomēr piegāde Eiropai plānota netiek – Eiropas valstīm piemērotāks varētu būt kompkatais Qashqai, ko varējā vērot Parīzē.



Nissan Rouge daudzējādā ziņā stilistiski līdzinās savam lielajam brālim Murano, ko jau veiksmīgi tirgo kopš 2003.gada. Rogue būvēts uz jaunas Nissan un Renault “C” platformas, uz kuras tuvākajā laikā parādīsies arī citi abu marku modeļi. Pateicoties 2,7 m riteņu bāzei auto padevies visai plašs, bet jaunu apstrādes tehnoloģiju un izturīgu sakausējumu izmantošana ļāvusi samazināt auto masu un uzlabot tā dinamiskās īpašibas.



Nissan Rogue sērijveida versija tiks aprīkota ar 2,5 litru četru cilindru 16 vārstu DOHC dzinēju ar 170 Zs jaudu. Vēlāk būs pieejami arī citi spēka agregāti, ieskaitot dīzeli. Transmisija, tāpat kā Murano – bezpakjāpju Xtronic CVTO  variators.

Smart Fortwo




Detroitā norisinājās jaunās paaudzes Smart Fortwo debija Amerikas tirgū. No 2007.gada rudens sāksies Smart oficiālā piegāde ASV. Miniautomobilītis ticis pie atsvaidzināta dizaina, uzlabota drošība un šasija. Pateicoties palielinātajai riteņu bāzei pārvietoties ar Smart kļuvis ērtāk. Dzinēju vidū būs sastopami – 3 cilindru 1 litra tilpuma dzinējs ar 61, 71 vai 84 Zs jaudu. Turklāt, Eiropai būs pieejama arī dīzeļversija ar 45 Zs jaudu, kas tērēs aptuveni 3,5 l degvielas. Visi dzinēji darbojas ar atjaunināto piecpakāpju robotizēto transmisiju. Diemžēl, jaunajai Smart paaudzei nav ForFour versijas.


 

Suzuki Flix




Spriežot pēc dažiem eksponātiem Detroitā, auto arvien mazāk ir tikai pārvietošanās līdzeklis, piesavinoties absolūti automobilim neierastas un neraksturīgas funkcijas. Visus pārspējusi kompānija Suzuki, kas demonstrē modeli Flix, kas pēc būtības ir pārvietojama kinozāle. Auto bāzējas uz modeli XL7, kas aprīkots ar gigantisku atveramu ekrānu un projektoru. Visi sēdekļi ir grozāmi par 180 grādiem.



Maksimāli reālistiskas skaņas radīšanai THX nācies upurēt aizmugures stiklus, ko aizstājuši skaļruņi. Ja ekrāns vēl šķiet par mazu, to var palielināt, projecējot attēlu uz citiem objektiem, piemēram, uz nama sienas. Tiesa, apšaubāmi, ka tā iemītnieki būs tādā pat sajūsmā par iespēju noskatīties filmu divos naktī.



 
Visi komentāri
 
222543. viesis 11.janvāris 2007 0:17
0 0 Atbildēt

kaa nav kauns uztaisit kaut ko tik nesmuku kaa sho 3. serijas cabrio?!

222544. viesis 11.janvāris 2007 0:57
0 0 Atbildēt

Visa tre$a serija izskatas pec Opelja!!!!!!:):) Chevy Camaro gan bus urbis,ja tas paradisies pardo$ana!:):)

222550. viesis 11.janvāris 2007 4:59
0 0 Atbildēt

Tāds kosmoss tfu..............

222556. viesis 11.janvāris 2007 8:40
0 0 Atbildēt

par 3 sērijas cabrio - kas tas par stilu kaut kādās pretīgās grīdas krāsās izstādīt jaunus auto???

raksta sastādītājam - ko jūs tur putrojat ar fordiem? kas par focus ar trim strīpām radiatorā un ko vēl nezin ko? liekas galīgs sviests iztulkots!

222557. viesis 11.janvāris 2007 8:52
0 0 Atbildēt

Chevrolet dizaineri vislabākie! :) Bet nojaušu, ka Latvijas tirgū lielus panākumus varētu gūtu "Ford Interceptor", Latvijas standarta uzņēmējam-urlam šis varētu likties kā tāda medusmaize :)

222574. viesis 11.janvāris 2007 11:17
0 0 Atbildēt

Mercedes-Benz Vision GL 420 Bluetec tads stipri pa leeto izskatas.

222583. viesis 11.janvāris 2007 12:59
0 0 Atbildēt

diezvai šie modeļi būs pieejami Eiropas tirgū..

222585. viesis 11.janvāris 2007 13:09
0 0 Atbildēt

AUDI gan dzinējs iespaidīgs ...

222586. viesis 11.janvāris 2007 13:11
0 0 Atbildēt

Sirdi tā pa īstam sasilda Holden "aparāts" – tas, vismaz, nav kārtējā "ziepjukaste"

222589. viesis 11.janvāris 2007 13:35
0 0 Atbildēt

Taisnība Vejs-gar-ausim- vecā pobeda 2007. gada autojaunumu izstādē spārda nejēgā! :D

222600. viesis 11.janvāris 2007 14:34
0 0 Atbildēt

Es arī par Holdenu-vienreizējs dampis.

222622. viesis 11.janvāris 2007 17:48
0 0 Atbildēt

GM un fodam smuki dampīši, ja tikai līdz mums nonāks...

222661. viesis 12.janvāris 2007 11:51
0 0 Atbildēt

Suzuki Flix nekam neder - nav iebūvēts fotoaparāts, zāles pļāvējs un putekļusūcējs, aizmugurējie beņķi pilnīgi izslēdz jebkādu seksu.

222793. viesis 14.janvāris 2007 15:18
0 0 Atbildēt
222794. viesis 14.janvāris 2007 15:40
0 0 Atbildēt

Audi Q7 V12 TDi, Holden Efijy, Nissan Bevel un Jeep Trailhawk (nevis Trialhawk!!!) - lūk tās ir nākotnes mašīnas, nevis nodrāztas variācijas par kropļauto tēmu...

Par Audi lieki kaut ko piebilst.

Holden - māksla ne auto.

Nissan - tiešām funkcionāls universāls auto - atgādina par Hummer H1, tradicionālajiem armijas VW un citiem armijas vāģiem, kur vienīgā prasība bija funkcionalitāte.

Jeep - garš purns, mzas pārkares, transform ejams uz vaļēju auto, ietilpīgs, caurgājīg - laba mašīna, lai pavadītu atvaļinājumu...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Par ko viņš apvainojās? (+ VIDEO) 1

Satiksmes autobusa šoferis ar savu spēkratu apsteidz pie krustojuma stāvošo minivenu, taču vieglā transporta vadītājam liekas, ka viņam nodarīts pāri un metas atriebties, nogriežot busiņam ceļu. Lasīt vairāk

 

"Uber" zaudējumi trešajā ceturksnī pieauguši līdz 1,1 miljardam dolāru

ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānijas "Uber" tīrie zaudējumi šā gada trešajā ceturksnī pieauguši līdz 1,1 miljardam dolāru (973,7 miljoniem eiro), salīdzinot ar 891 miljonu dolāru (788,7 miljoniem eiro) iepriekšējā ceturksnī, teikts trešdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā. Lasīt vairāk

 

499 vienībās - briti apvieno retro Mustang ar elektromotoru (+ VIDEO) 4

Britu kompānija Charge Automotive izlaidīs 499 elektriskos Mustang, apvienojot klasisko retro virsbūvi ar 408 Zs jaudīgu elektromotoru. Lasīt vairāk

 

Jaunu auto no salona motivē iegādāties drošība par tehnisko stāvokli; visbiežāk pērk Nissan 9

Drošība par auto tehnisko stāvokli, tostarp garantija (75%), vēlme mainīt veco pret jauno (43%) un iespēja izvēlēties sev vēlamo auto komplektāciju ir trīs galvenie apsvērumi, kāpēc autovadītāji pēdējo trīs gadu laikā ir izvēlējušies iegādāties jaunu auto no salona, liecina Swedbank aptaujas dati*. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti