BMW apmāca auto izmantot bremzēšanas enerģiju 16

 
15.janvāris 2007 12:40

Kompānija BMW prezentējusi jaunu bremzēšanas sistēmu, kas spēj uzkrāt bremzēšanas procesā radīto enerģiju vēlākai izlietošanai. Šis ir vēsturē pirmais šādas tehnoloģijas pielietojuma gadījums automobiļiem ar parasto, ne hibrīda, spēka agregātu.

Bremzējot auto riteņi griež elektroģeneratoru, kas baro speciālu akumulatora bateriju, kas uzlādējas ļoti ātri. Atšķirībā no hibrīdauto, BMW baterija baro ne elektrodzinēju, bet dažādas auto ierīces. Tas ļauj retāk izmantot ģeneratoru, kas savukārt samazina benzīna dzinēja slodzi.

Turklāt, papildu enerģija, kas izstrādājas bremzējot, ļāvusi pielāgot veselu rindu ierīču elektropiedziņai. BMW ticis pie elektriska stūres pastiprinātāja, eļļas sūkņa, dzinēja dzesēšanas sistēmas utt.. Pēc BMW speciālistu vārdiem, bremzēšanas enerģijas izmantošana ļāvusi par trim procentiem samazināt degvielas patēriņu un kaitīgo izmešu daudzumu.

Jaunā bremžu sistēma ir daļa no BMW lielās programmas degvielas patēriņa samazināšanai. Šī programma paredz arī aerodinamikas uzlabošanu, masas samazināšanu un daudz ko citu.

Pirmais auto ar jauno bremžu sistēmu būs BMW 5-Series, ko sāks tirgot martā. Gaidāms, ka 2007.gada beigās šāda sistēma būs pieejama arī citos vācu markas modeļos.
 
Visi komentāri
 
222836. viesis 15.janvāris 2007 14:10
0 0 Atbildēt

Sen bija laiks saakt izmantot zinaatni civilaam vajadziibaam.

222837. viesis 15.janvāris 2007 14:16
0 0 Atbildēt

tīri labs variants, it sevišķi pilsētā. bet runājot par autobāni, kur bremzēšana nav īpaši bieža, degvielas patēriņš varētu pieaugt par dažiem %.

222838. viesis 15.janvāris 2007 14:17
0 0 Atbildēt

Vēl varētu jumtā un bagāžnieka, motora pārsegā iebūvēt saules baterejas! ;)

222840. viesis 15.janvāris 2007 14:20
0 0 Atbildēt

"Pēc BMW speciālistu vārdiem, bremzēšanas enerģijas izmantošana ļāvusi par trim procentiem samazināt degvielas patēriņu un kaitīgo izmešu daudzumu."

ai, cik daudz .....

Bet jaunums droshi vien sadaardzinaas auto vismaz par tuukstoti

222846. viesis 15.janvāris 2007 14:51
0 0 Atbildēt

Nu nekļūstiet smieklīgi- 5 sērijas patēriņš samazināts par vesaliem 3%! :)

222850. viesis 15.janvāris 2007 15:23
0 0 Atbildēt

Kā trolejbusos:D

222853. viesis 15.janvāris 2007 15:44
0 0 Atbildēt

uz autobāņiem jāiedarbina vēja ģeneratori :)

222855. viesis 15.janvāris 2007 16:00
0 0 Atbildēt

:) 3 % uz kopējo pārdoto autiņu daudzumu, tas jau ir daudz.

222871. viesis 15.janvāris 2007 17:40
0 0 Atbildēt

Man vislabāk patīk elektriskais eļļas sūknis?!

BMW rullē - nez cik ilgi!

222877. viesis 15.janvāris 2007 19:52
0 0 Atbildēt

"BMW apmāca auto izmantot bremzēšanas enerģiju."

Izsmeļošs virsraksts!!!

Vai tik redaktors nav no Delfi auto sadaļas.

Žurnalistikas paraugstunda virsrakstu veidošanā!

:D :D :D :D :D :D :D

222917. viesis 16.janvāris 2007 8:21
0 0 Atbildēt

Ar BMW kautkas nav kārtībā, ja sāk izplatīt rakstus par niecībām.

"Kautkas" varētu būt nauda,...tad jau, tokenīt, cenas ievēros, ka tās ies uz augšu!

222927. viesis 16.janvāris 2007 9:29
0 0 Atbildēt

Auto svaru tas jau noteikti nesamazina, cik tas maksā, visus akulumatorus ir dārgi utilizēt, tā kā tas autiņš nemaz tik zaļš beigās nesanāk + vēl tas, ka visām elektroierīcēm ātrāk vai vēlāk ir tendence sākt niķoties...

222931. viesis 16.janvāris 2007 9:56
0 0 Atbildēt

BMW kārtējo reizu sprauž batonus ausīs lai pievērstu uzmanību. Lai daudzmaz jūtami bremzētu 5 sēriju vajag vismaz 20-30kw elektromotoru un galvenais bateriju, kas spēj uzņemt tādu jaudu.

Ja tas viss ir, tad kāda velna pēc šo pašu elektromotoru un bateriju neizmantotu papildus piedziņai, dzelži tie paši, vajag tikai biški gudrāku vadības programmu.

222936. viesis 16.janvāris 2007 10:28
0 0 Atbildēt

Tiešām neredzu jēgu šitādam pasākumam, ja ekonomija 3%. Ja varētu pilsētas režīmā kādus 25% ietaupīt, tā jau būtu ejoša štelle.

223056. viesis 16.janvāris 2007 21:24
0 0 Atbildēt

BMW-aplausi jums,jo beidzot apjedzat kadi cilveki lielakotiesu perk jusu autinjus ,man jau sen bija aizdomas kad vienam baram netik nodereja pamacities ka jabremze,kur nu vel parejais!:):) Butu ljoti priecigs,ja izveidotu specialus kursus,piemeram ar katru pardoto X5 priek$ ipa$i ignorantiem un arogantiem klijentiem,vismaz pamacot tiem elementaras manieres!:):)

223057. viesis 16.janvāris 2007 21:37
0 0 Atbildēt

kur taadi idioti rodas????

Ok pilseetas rezimaa varees varbuut iepist kaadus 30 sanus uz 100KM nu un kas tas ir jauna BMW pirceejasm tas ir nosplauties totala nieciiba. Bet kas buus kad jaunaas sisteemas saaks cakareeties un kas buus uz auobaana jo tad bremzesana praktiski nenotiek un tad tie visi elektriskie pribambasi eediis papildu elekroenergiju un kas visu razos??? Kas cits ja ne motors!!! Un kas motoram garsos vairaak? benziins vai ne taa???

Varbut es kluudas??? Bet ma škiet ka vareeja papuuleeties kaut ko lietderiigaakiu izgudrot...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO) 3

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 7

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 5

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 21

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti