Droša braukšana pa sniegu - pareiza riepu izvēle 14

 
29.janvāris 2007 9:40

Gan siltā, gan aukstā ziemā katra autovadītāja pienākums ir tehniski nodrošināt automašīnu braukšanai pa sniegu, lai maksimāli garantētu drošu braukšanu jebkuros laika apstākļos.

Pareiza riepu izvēle ir viens no svarīgākajiem rādītājiem, kas būtiski ietekmē automašīnas uzvedību un tātad satiksmes drošību uz ceļa.

Saķeres laukums riepai ar ceļa virsmu ir apmēram plaukstas lielumā, tāpēc sevišķi svarīgi izvēlēties labas kvalitātes un piemērota veida riepas.

Šobrīd, kad pastāv liela izvēle – riepas ar un bez radzēm, ziemas un vissezonas, iesakām autovadītājiem piemērotākās riepas izvēlēties pēc vairākiem kritērijiem:

Kvalitāte - riepu kvalitātei ir tieša saistība ar drošību, tāpēc mēģinājumam ietaupīt var būt bēdīgas sekas;
Ceļi - braukšana pa pilsētas un lauku ceļiem atšķiras.
Ja braukšana notiek pārsvarā pilsētā, daudzi autovadītāji priekšroku dod riepām bez radzēm, jo radžotām riepām piemīt īpašība būt skaļām, tās ir nedaudz smagākas, un līdz ar to automašīnai jāpatērē vairāk degvielas; radzes mēdz arī izkrist, un tad nepieciešams pārbalansēt riteni riepu servisā. Pretējā gadījumā tiek bojāta automašīnas piekare, un braukšana ar automašīnu ir nekomfortabla.
Ja daudz iznāk braukt pa lauku ceļiem, tad nopietni jāapsver iespēja lietot radžotas riepas, jo vairums lauku ceļu ziemā ir klāti ar ledu vai stipri piebrauktu sniegu, un šādos apstākļos, radzēm ir priekšrocības.

Jāatceras, ka daudzās Eiropas valstīs pastāv ierobežojumi braukšanai ar radžotām riepām, savukārt Skandināvijā braukt ar šādām riepām ir atļauts.

“Pēc manām domām būtu tomēr jāatstāj autovadītājam pašam iespēja izvēlēties vai braukt ar radžotām riepām vai tomēr ne, jo mūsu klimatiskie apstākļi atšķiras no apstākļiem citās ES valstīs, arī ceļu dienestu darbs šajās valstīs ir vairāk sakārtots un attīstīts,” uzskata Drošas braukšanas skolas Apmācību programmas direktors Artūrs Priednieks.

Citi tehniskie rādītāji – šeit jāņem vērā dažādi apstākļi – kvalitatīvai un pietiekami dārga lameļu tipa riepai ir labas īpašības uz piebraukta sniega un ledus, taču, braucot pa sniega putru, tai var rasties tendence slīdēt. Riepu tirgotāju pienākums būtu izskaidrot autovadītājiem savu ražojumu īpašības, jo nav ideālu riepu visiem apstākļiem un ceļiem.

Autovadītājiem noteikti jāatceras arī vienkārša sakarība- saķeres kvalitāti līdz zināmai robežai var kompensēt ar pareizi izvēlētu ātrumu! Ja ir aizdomas par to, ka riepai ir problēmas ar saķeres nodrošināšanu, noteikti pirmām kārtām jāsamazina ātrums.

Piemērots automašīnas tehniskais nodrošinājums, pareiza ātruma izvēle, autovadītāja teorētiskās un praktiskās zināšanas par reakciju dažādās neparedzētās situācijās ir drošas braukšanas ziemā drošākie nosacījumi.

Lai Jums droša ziema!


Drošas braukšanas skola
 
Visi komentāri
 
224217. viesis 29.janvāris 2007 9:47
0 0 Atbildēt

vakar mana prieksha aiz Aizkraukles laikam viens Golp II ka saka metaties pa celju, ta ari nesavaldija auto un iebrauca pretejas joslas gravi.....it ka uzbrauca sniega sanesumam.....

labi, ka pretimbraucoshie sabremzejas un es pats ar paspeju normali sabremzeties, pat isti nejutu, ka butu slidens.......jaunas ziemas riepas ir ljoti laba shtelle.....

224218. viesis 29.janvāris 2007 9:51
0 0 Atbildēt

Jaunas riepas negarantē stulbas galvas un līku roku kļūdu korekcijas visos gadījumos..

224219. viesis 29.janvāris 2007 9:53
0 0 Atbildēt

negarante gan...... tachu shaja konkretaja gadijuma man patizskatijas, ka Golfs bija ar vasaras riepam, jo nu citi normali sabremzejas un man par ABS nenostradaja,...tatad ledus nebija.,....

224222. viesis 29.janvāris 2007 10:09
0 0 Atbildēt

Nu ja, labas riepas tomeer paliidz, pat ja saac sliideet, veel ir iespeja kaut ko korigeet. Bet ja esii ar liselli markas vasareneem, tad ir chau.

Bet labas riepas nav leetas... Man uz trim gadiem (nobraukums neliels, riepas metu araa delj vecuma) sanaak ap 400 Ls divi komplekti- tas veel ar atlaidi uz 25% un pasham letakajam 175/65-14 izmeram...

224224. viesis 29.janvāris 2007 10:42
0 0 Atbildēt

PN, tev laikam bīmeris!? :D

W8 4motion rullē! :)

224233. viesis 29.janvāris 2007 11:15
0 0 Atbildēt

Vismaz var normaali pavizinaaties pa sniedzinju saansliidee. Ziema rullee!!!

224251. viesis 29.janvāris 2007 11:55
0 0 Atbildēt

Krtī to PN

Tu laikam ar BMW brauc, pēc tāda izskaties!:):):):):):)

Es ar savu VW Touran sestdien vakarā problēmas nejutu , novālēju ap 300Km, pa netīrītiem ceļim! Lohs tu esi VW ir vienas no modernākajām sistēmām pret izslīdēšanu un arī ABS sadala spēku pa ripuļiem, ja ekstrēmi jābremzē un ceļa segums zem katra ripuļa ir dažāds, un viņas ir visiem VW bāzē, izņemot Polo!

Besī ārā, ka komentē cilvēks kurš pilnīgi nejēdz VW tehnoloģijas!

224286. viesis 29.janvāris 2007 13:31
0 0 Atbildēt

Krtī to PN

Nu skriet tādos apstākļos ātrāk par 90 kmh nav prātīgi!!!!!!!!!

Esmu redzējis tos skrējējus izsmērētus!

Es gan nepukojos uz tiem, kas pa Daugavpils šosi vilkās pa priekšu uz 50KMh, tai skaitā BMW !:):):):):):):):) Visi grib dzīvi mājās nokļūt un nav jau jālido, ja ceķli slideni!

224297. viesis 29.janvāris 2007 13:59
0 0 Atbildēt

Ļoti pamācoš raksts, tik daudz jauna uzzināju mmmm :)

224299. viesis 29.janvāris 2007 14:02
0 0 Atbildēt

Kritī to PN

Nu nezinu, kad es braucu ceļu klāja sniega masa!:):):)::)

Nu negribējās arī man pa to lidot!:):):):):):):)

224359. viesis 29.janvāris 2007 20:29
0 0 Atbildēt

pilsetaa visi pakaas man un manam VW T4, uz soejas ar miikstie, kas jums muzigi dziivot gribas, beriet tax gridaa, kada starpiiba sodien vai pec 40 gadiem. PN nenem pie sirds bet man ta skiet ka VW perk gudri cilveki kuri DOMA ar galvu un tadel neskrien nekur, savukart tadam ka tev kurs cilvekus kuri nekur nestaidzas uzskata par lohiem novelu atrak ievilkt kokaa un kadu laiku paiet kajaam...

224361. viesis 29.janvāris 2007 20:43
0 0 Atbildēt

224251. viesis

Ja Tu brauktu nevis ar Touran, bet Tuareg, tad ar Tevi, iespējams, būtu vērts diskutēt.

Un pasātus pērk nevis domājoši, bet stereotipu nomocīti lūzerīši. Vot tā :D

224386. viesis 30.janvāris 2007 9:20
0 0 Atbildēt

veiksminieki izveelas mijazdu 626 , muuaahahahaaa :D:D:D

nedeeljas nogalee ,pa Ventspils un Liepaajas shosejaam un starp taam , kopumaa tika ''atvilkti'' ~600km , apdziiti pilniigi visi BNW un MB , kas traapijaas pa celjam , ''pabiidiiti'' arii paaris imprezu kjeblji , taxshto njefig te zorteet ziimolus , arii ar savu G4 ,apautu NF3 galoshaas , savulaik ,tika braukts aatri un neslikti un neshaubos arii par jauno VW speejaam . viss atkariigs no pareizaas ''bliives'' pie stuures nevis no auto ziimola :D savulaik , nevaajaa sniegputenii , no Kjelnes braukdams ''uzraavos'' uz 5aa BMW ar vaacu Nr.shilteem, kursh ar uz 110-120km/h bij speejigs pabraukt , taa arii ''vilkaam'', mainiidamies ik pa paaris km , liidz Berliinei , kameer nedaudzie ''citi'' brauceeji knapi speeja pabraukt uz 30km/h vaj tupeeja apmalees . Mosh tas bij ''germanjec'' mosh nee , bet brauca vinjsh skaisti -nekaadu saansliizju , utt.kumeedinju , vienk. perfekti .

224493. viesis 30.janvāris 2007 18:21
0 0 Atbildēt

Kolosali... ak, skarbas virietibas sarms!!! Uzreiz redzams - ists virietis. Un Mazda...ak... TDI, raksti man uz ieva.davida at inbokx punkts el ve!!!! Skat. mana komentara sakumu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti