Braukšana sabiedriskajā transportā dārgāka 22

 
31.janvāris 2007 10:43

No šā gada 1. februāra vienreizējā braukšanas biļete Rīgas sabiedriskajā transportā - autobusos, tramvajos un trolejbusos - maksās Ls 0,30 līdzšinējo Ls 0,20 vietā. Ir apstiprinātas arī jaunās mēnešbiļešu cenas un citi atvieglojumi dažādām iedzīvotāju kategorijām. Par to vakar lēma Rīgas dome.

Sabiedriskais transports arī turpmāk kursēs pēc esošā grafika.

Nestrādājošiem pensionāriem, kuru pensija nepārsniedz 75% no LR Centrālās statistikas pārvaldes aprēķinātā viena iedzīvotāja pilna iztikas minimuma preču un pakalpojumu groza vērtības vienam mēnesim vidēji par iepriekšējo pusgadu (no 2007. gada 1. februāra tie ir Ls 89,81 mēnesī), vienreizējā biļete maksās Ls 0,15.
Uzrādot braukšanas kartes pašvaldības ekspresreisu autobusos, pasažieri var iegādāties papildbiļeti ar 50% atlaidi no vienreizējās braukšanas maksas tarifa. Vienreizējā braukšanas maksa ekspresreisu autobusos būs Ls 0,30.

Joprojām spēkā saglabāsies arī dažāda veida atlaides. Bez maksas sabiedriskajā transportā arī turpmāk varēs braukt:
- daudzbērnu ģimeņu vecāki (kuriem ir 6 un vairāk bērni);
- bērni līdz 6 gadu vecumam (ieskaitot);
- bāreņi un bez vecāku gādības palikušie bērni (kuri dzīvo audžuģimenēs, bērnu namos, sociālās aprūpes iestādēs vai atrodas kāda aizbildniecībā, kā arī mācās vispārējās vai profesionālās izglītības iestādēs);
- politiski represētās personas;
- visi 1. un 2. grupas invalīdi, bērni invalīdi un personas, kuras pavada 1. grupas invalīdu vai bērnu invalīdu;
- vispārizglītojošo skolu 1. - 4. klašu skolēni;
- personas, kuru dzīvesvieta ir Rīgas sociālās aprūpes centri (kuros tās saņem pašvaldības apmaksātus sociālās aprūpes pakalpojumus);
- valsts un pašvaldības policijas darbinieki (ja viņi veic dienesta pienākumus un ir formas tērpā);
- pensionāri, kuri ir vecāki par 75 gadiem.

Braukšanas kartes ar 50% atlaidi varēs iegādāties:
- arodizglītības, profesionālās izglītības, pamatizglītības, profesionālās vidējās izglītības iestāžu dienas nodaļu audzēkņi un augstāko izglītības iestāžu pilna laika studējošie;
- viens no daudzbērnu ģimenes (3 - 5 bērni) vecākiem;
- nestrādājošie pensionāri (līdz 75 gadu vecumam), kuru pensija nepārsniedz 75% no valsts LR Centrālās statistikas pārvaldes aprēķinātā viena iedzīvotāja pilna iztikas minimuma preču un pakalpojumu groza vērtības vienam mēnesim vidēji par iepriekšējo pusgadu (no 2007. gada 1. februāra tie ir 89,81 lati mēnesī). Iepriekš minētajai nestrādājošo pensionāru kategorijai ir iespējams arī iegādāties vienreizējo braukšanas biļeti par Ls 0,15.

Savukārt braukšanas kartes ar 75% atlaidi ir tiesīgi saņemt:
- vispārizglītojošo skolu 5. - 12. klašu skolēni;
- 3. grupas redzes un dzirdes invalīdi līdz 75 gadu vecumam;
- Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidācijas dalībnieki.
 
Visi komentāri
 
224535. viesis 31.janvāris 2007 10:54
0 0 Atbildēt

ja tu esi pensionārs, tev nav 75 gadi un tu saņem mazāk nekā 75% no 89.81, tad tev ir iespēja maksāt 50% no 0.30Ls

varēja kaut ko vēl sarežģītāku izdomāt, lai pensionārs apjūk pavisam. vaax.

224538. viesis 31.janvāris 2007 10:57
0 0 Atbildēt

un veel bezmaksas braukshanu sab.transportaa paredzeeta slavenaas , nupat plashi ieviestaas ,''park'n'ride'' sisteemas izmantotaajiem -uzraadot cheku par apmaksaatu sisteemas staavvietu :D:D:D:D

224543. viesis 31.janvāris 2007 11:27
0 0 Atbildēt

vislabakais - viens nio daudzbērnu ģimenes vecākiem ... :D :D :D :D

224546. viesis 31.janvāris 2007 11:34
0 0 Atbildēt

Pašlaik rēķinot degvielas izmaksas nav lielas starpības uz darbu doties ar auto vai sab. trans. - tikai komforts, ātrums ir 100% par labu auto...

224557. viesis 31.janvāris 2007 11:59
0 0 Atbildēt

.. ta arī nesapratu, daudzbērnu ģimene skaitās tā, kurai "3-5 bērni", vai "6 un vairāk bērni" ?..

224559. viesis 31.janvāris 2007 12:04
0 0 Atbildēt

.. skaidrs,- ieviesa gradāciju pēc bērnu skaita.

224614. viesis 31.janvāris 2007 14:19
0 0 Atbildēt

Vēl jau nav ko satraukties - Drēzdenē tramvajs (ātrgaitas) maksā 1,70 eiro . Bet piekrītu viedoklim, ka pie mums arī tie paši 30 santimi ir jau daudz, ņemot vērā pašreizējo degvielas cenu. Īpaši jau gadījumos, ja nokļūšnai uz darbu un atpakāl jāizmanto vairāki sab.transporta līdzekļi. Pierēķinot klāt privātā auto komforta iespējas, kopējais rezultāts sanāks pa labu automašinai, nevis sab.transportam. Nesen no vienu dienu, kad meita bija savākusi no manis auto, no centra uz Zolitudi braucu ar maršruta busu. Izjutu sekojošas neērtības : 1) sēdvietu trūkums, 2) arī stāvvietā notiek nepārtraukta grūstīšanās,3) konduktors vairākārt piedāvā iegādāties biļeti, 4) autobusa salons bija vēss, 5) bija jāizjūt stress no iespējamiem kabatzagļiem, kuru klātbūtne bija "jūtama", 6) autobusa kustība bija ļoti lēna, 7) daudzi cilvēki autobusā pastāvīgi klepo, citi atkal jūtami dvako pēc alkohola, netrūkst arī netīrās un darba drēbēs ģērbtu. JUTOS priecīgs un atbrīvots, kad pie zoļļuka Maximas bija iespēja izkļut no tā busa. Godīgi sakot, grūti pat šobrīd iedomāties, kas Rīgas domniekiem būtu jāzdomā, lai autovadītājus masveidā pārvilinātu uz sabiedrisko transportu ???

224619. viesis 31.janvāris 2007 14:31
0 0 Atbildēt

30sant = 6km ar auto pa pilsētu

224626. viesis 31.janvāris 2007 14:47
0 0 Atbildēt

a vakar benzīnam cenu nolaida ;)

Jā - ar šīm cenām turpinās slaukt mazāk turīgos, jo kā jau minēja 30s = ~ 6km plus komforts.

224635. viesis 31.janvāris 2007 15:07
0 0 Atbildēt

Nu auto benzīns ir lētāk, bet kā ar stāvvietām? Tās taču arī maksā un tūlīt būs dārgākas...

Bet vispār mani arvien vairāk pārsteidz satiksmes organizēšanas stratēģija (tās trūkums) Rīgā.

Rīgas ielu kapacitāte jau sen ir sasniegusi maximumu, loģiski būtu organizēt park`n`ride sistēmu, kā tas ir lielākajās Eiropas pilsētās - pa nomali braukā ar auto, uz centru ar sabiedrisko.

Nu tātad centra stāvietu maksa tiek un tiks palielināta, lai atbrīvotu centru no automašīnām un veicinātu sabiedriskā transporta izmantošanu. Taču šeit stratēģiskā plānošana beidzas - kas būtu jādara tiem daudzajiem tūkstošiem autovadītāju, ja tie nolemtu doties uz darbu ar sabiedrisko? Izmantot autobusus, kas jau no rītiem ir pilni? Tb, tiek mudināts sabiedriskā transporta imantošana, kaut gan tā kapacitāte ar jau ir izsmelta.

Un vai tiešām Rīgas Satiksmei nav elementāras uzņēmuma vadīšanas, plānošanas un mārketinga zināšanas? Londonā brauciens ar metro vidēji maksā no 2-3Ls, tai pat laikā tas ir moderns, ērts un iet bieži t.i. vagoni nav piestūķēti. Turklāt Londonas metro nesaņem valsts subsīdijas. Domāju, tad ir pamats par attiecīgu kvalitāti prasīt attiecīgu samaksu. Rīgas Satiksme prasa vairāk naudas par biļetēm, lai varētu investēt izaugsmē. Komon! Izaudz un tad prasi piķi. Veikalā neviens neprasa vairāk piķi piemēram par pienu, lai to pēc gada varētu pakot labākās pudelēs. Ir kredīti, aizņēmumi un plānošana!!!

224649. viesis 31.janvāris 2007 16:03
0 0 Atbildēt

Un cik izmaksā ja diviem cilvēkiem ir jābrauc uz darbu katram ar diviem transportiem? + vēl bērns jānogādā skolā? nedomāju, ka tāda ģimene pat aizdomātos par sab. transu. Un korķu laikā vienmēr ļauni nosmīnu, kad pabraucu garām pārbāztam trolim vai autobusam, stundu grūstīties pa autobusu vai pustundu ērti mašīnā klausoties iemīlotās dziesmas aizbraukt līdz mājām... Pats kādreiz braucu ar sab.transu, tagad nezinu kādus labumus tur būtu jādod lai kāju tur spertu...

Pilnībā piekrītu IkdienasViesim, un īsti nesaprotu tos cilvēkus kuri man stāsta cik viņiem ir ērti braukt uz darbu ar sabiedrisko... nu labi tramvajs vēl kaut cik, bet pārējais pat neērti izrunāt...

224651. viesis 31.janvāris 2007 16:19
0 0 Atbildēt

30s~6km pa pilseetu, kas tad taas par autinju???

man sanaak aptuveni 2,5km satreegumstundaas..((

224675. viesis 31.janvāris 2007 20:28
0 0 Atbildēt

Un kas būtu ja tiešām vienā jaukā dienā visi auto vadītāji noliktu mašīnas pie pilsētas robežas un gribētu tālāk braukt ar sabiedrisko transportu... Vienkārši pietrūktu autobusu un troleibusu undroši vien puse no braukt gribētājiem visu nokavētu :D Un ko tad teiktu tie lecīgie sab.trans. lobētāji...

Nu i nafig to sab. transportu :D

224694. viesis 1.februāris 2007 1:13
0 0 Atbildēt

a ko tad lai daraam? buus jaasaak strateegiski galvenajaam ielaam nonest blakus esoshos namus un no divaam joslaam katraa virzienaa jaapaariet uz kaadaam, teiksim, 4 - 5aam katraa virzienaa!! veel vareetu tos darba laikus ar likumu noteikt taa, ka pusei Riigas iedziivotaaju uz darbu iznaaktu braukt pa nakti - kad ielas ir gandriiz pilniigi tukshas! :) prikinj, sieva pa dienu darbaa, bet viirs savukaart straadaa pa nakti - i dzimstiiba samazinaatos, jo mazaak kniebtos.......un nepaies i 25 gadi, kad situaacija buus normalizeejusies..... :D

224695. viesis 1.februāris 2007 1:19
0 0 Atbildēt

:D ...........turpinot domu - vareetu arii Riigaa aizliegt pieaugt iedziivotaaju skaitam kas iegaadaajas auto - lai pierakstaas rindaa un kad kaads buus savu drunduljetu izniicinaajis, tad tas kas pirmais sarakstaa varees sviniigi ar gimeniiti doties uz salonu peec sava auto, ko nopircis jau pusgadu vai vairaak apakalj...... - sastreegumiem nevajadzeetu buut ja viss butu limiteets un uz ''taloniem'' izsniedzams...

224698. viesis 1.februāris 2007 1:52
0 0 Atbildēt

Ņemot vērā sabiedriskā transporta kvalitāti, ši 0,30 LVL ir par daudz prasīts!!! 0.20 bija ok!!!

224699. viesis 1.februāris 2007 2:00
0 0 Atbildēt

cerams Latvijas Banka izdos arii taadu 0,30LS moneetu par godu shim notikumam - lai var eertaak un ar vienu naudas ziimi noreekinaaties... :D

224700. viesis 1.februāris 2007 2:02
0 0 Atbildēt

taa jaunaa kapeika vareetu buut zilaa kraasaa un virsuu buutu mazs tramvajiņš atteelots :D :D :D

224711. viesis 1.februāris 2007 9:58
0 0 Atbildēt

Hm. Man sanāk no Juglas (tramv.galapunkta rajons) līdz Mūkusalas ielai (Diena), katru dienu braucot, caurmērā Ls 10 nedēļā. Auto - mazda323 ar 1,6l 16v dzinēju, 91. gada. Braukšana sanāk drusku pēc lielajiem sastrēgumiem - kā no rīta, tā vakarā. Tātad Ls 2 dienā. Nu labi, nedēļā parasti sanāk arī pāris reisi papildu maršrutam darbs - māja. Ar sabtransu būtu jābrauc ar pārsēšanos (vai jāiet kājām caur Vecrīgu un pāri tiltam - vasarā OK, bet tagad kaut kā negribas), tātad Ls 1.20 dienā. Nemūžam nepiespiedīsiet mani līst sabtransā! Alternatīva auto varētu būr vienīgi veļuks.

224763. viesis 1.februāris 2007 17:44
0 0 Atbildēt

Poļubomu braukšu ar sabiedrisko, nefig man lauzt galvu, kā no rīta kasīt no stikla ledu, drebināties utt, ja varu pa 30 sant iekāpt sabiedriskajā un braucot domāt par kautko citu, nevis koncentrēd uzmanību ceļam.

A vot vasara gan autiņs noder aizlaist līdz jūrai vai kaukur ;)

224809. viesis 2.februāris 2007 11:22
0 0 Atbildēt

Sabiedriskai transports ir taču tik foršš. Par stāvvietu jāmaksā tik pat cik par sēdvietu. Vēl var pirkt vairrākkārtīgi biļetes (kā jau Ikdienasviesis minēja).Vē negribot spēlēt spēli "pasažieri pie vadītāja" - kad kāds noliek pa bremzēm vai vienkārši ielien priekšā autobusam vai troļļukam.

224827. viesis 2.februāris 2007 13:44
0 0 Atbildēt

Bet nav jau tik sūdīgi,ja man nav mēnešbiļetes,tad ekspresis izmaksā tos pašus 30saņus,un šodien atdodot vadilam biļeti,dabūju pat 10s atpakaļ,tipa visiem gribas nopelnīt.Forši.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Dīzelis beidzot lētāks par benzīnu: Dīzelis 1.637 un 95 benzīns 1.657 EUR -26.03.2024 (+ VIDEO) 16

iAutolv uzpilda degvielu, secina, ka dīzeļdegviela lētāka par benzīnu un aicina aizdomāties par to, vai varam atļauties zaļo politiku šādā formātā un maksāt par degvielu vairāk kā, piemēram, Spānijā. Lasīt vairāk

 

Saskaņotais paziņojums – kā to pareizi aizpildīt 11

Ceļu satiksmes negadījums var notikt ar ikvienu, neatkarīgi no autovadītāja vērības vai braukšanas pieredzes. Pārsvarā notiek nelieli satiksmes negadījumi, un ļoti bieži auto braucējiem nākas pildīt saskaņoto paziņojumu. Lasīt vairāk

 

ASV kravas kuģis daļēji sagrauj 2,5 km garo tiltu Baltimoras pilsētā (+ PAPILDINĀTS 11:45 VIDEO) 25

ASV, Baltimorā kuģim ietriecoties tilta konstrukcijās daļēji sagrauts tilts pār Potapskas upi. Tiek ziņots, ka tajā brīdī pār tiltu braukušas automašīnas un pārvietojušies gājēji, tādēļ iespējami upuri. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti