ASV tiek būvēts 644 Zs jaudīgs «elektrokrosovers» 29

1.februāris 2007 9:50

Amerikāņu kompānija ZAP paziņojusi par saviem nodomiem radīt jaunu apvidus auto ar elektropiedziņu. Koncepts ZAP-X tiks demonstrēts Ziemeļamerikas auto dīleru sanāksmē no 3. līdz 6.februārim.


Par ZAP-X pamatu kalpo konceptuālais apvidus modelis Lotus APX. Šis auto tika demonstrēts Ženēvā pagājušā gada pavasarī. Pateicoties izmantotajai alumīnja šasijai, apvidus auto, kas spēj uzņemt piecus pieaugušos un divus bērnus, sver tikai 1570 kg.



V6 benzīna dzinēja vietā ZAP-X ticis pie četriem elektromotoriem, kas iebūvēti riteņos. Kopējā šo dzinēju jauda ir 644 Zs. Teorētiski, ar šādu jaudu vajadzētu pietikt, lai ļautu auto ieskrieties līdz 250 km/h.



Kā apgalvo kompānija ZAP, ar vienu akumulatoru uzlādi pietiekot, lai veiktu 530 km, bet uzlādes laiks ir tikai 10 minūtes. Par projekta realizācijas terrmiņiem pagaidām ziņas netiek sniegtas.
 
Visi komentāri
 
224710. viesis 1.februāris 2007 9:55
0 0 Atbildēt

ASV stūre labā pusē??!!! Drīzāk Apvienotā karaliste, Japāna, taizema, austrāliju!!! Kur vēl brauc pa kreiso?

224712. viesis 1.februāris 2007 10:00
0 0 Atbildēt

un priekš kam elektromobīlim (it sevisķi tādam, kuram motori ir iebūvēti riteņos) vajadzīgs 15cm garš ātrumu štepselējamais?

224713. viesis 1.februāris 2007 10:00
0 0 Atbildēt

Lotus labakie, bet sim cena ari varetu but kosmiska:)

224716. viesis 1.februāris 2007 10:10
0 0 Atbildēt

224710. viesis....

tur taču ir skaidri teikts, ka šis auto tiek būvēts uz lotus prototipa bāzes. Bildē ir Lotus.

224724. viesis 1.februāris 2007 10:33
0 0 Atbildēt

Jaunais "zapiks":D

224725. viesis 1.februāris 2007 10:33
0 0 Atbildēt

ja dizains saglabaatos liidziigs, tas buutu pirmais smukais elektromobiilis. cena, protams, buus neaizsniedzama.

224728. viesis 1.februāris 2007 11:02
0 0 Atbildēt

Kaut kā baigi optimistiskie tie rādītāji...

224733. viesis 1.februāris 2007 11:51
0 0 Atbildēt

lai šādu kasti pa līdzenu vietu pārvietotu ar 100km/h vajag kādus 20kw. Nobraucot 500km tiek patērēts 100kwh enerģijas. Lai 10 minūtēs šādu enerģijas daudzumu sadzītu atpakaļ akumulatorus no rozetes jāņem 600kw jauda. Pat ja tiek pielietotas baterijas ar labu uzlādes efektivitāti, tā nav lielāka par 95%. Tas nozīmē, ka uzlādes laikā baterijas izdala 30kw siltumu. 10 minūšu laikā pievadot 30kw enerģijas var 100 litrus ūdens sasildīt par 50 grādiem.

224734. viesis 1.februāris 2007 12:06
0 0 Atbildēt

taatad, faktiski shaadu auto var izmantot arii maajas apkurei - tik jaapiebrauc pie maajas un, kameer tiek laadeetas baterijas, jaauzliek uz akumulatora baterijaam radiatoru :)

224737. viesis 1.februāris 2007 12:10
0 0 Atbildēt

Benzīna ražotāji-tirgotāji šī auto autorus un tehnisko dokumentāciju noslīcinās Klusā okeāna dziļākajā vietā.

Balzaks esot teicis-lielas bagātības pamatā vienmēr ir kāds noziegums :)

224739. viesis 1.februāris 2007 12:20
0 0 Atbildēt

2 224710. viesis 01.02.2007 09:55

U.S. Virgin Islands vēl brauc pa kreiso pusi... :-)

Vispār man interesē kāda super-duper elektronika veix diferenciāļu funkcijas... Pagaidām elektroniski vadāmus starpratu diferus liek mašīnās, kuru lietošanā riepas ir "expendable", piem, WRX... Ielas auto būt tomēr jānodrošina vismaz daždesmit štukas km ar vienām riepām, kas ir grūti nodrošināms ar elektroniskiem diferiem - to reakcijas laix ir lēnāx par veco labo mehāniku....

224741. viesis 1.februāris 2007 12:28
0 0 Atbildēt

diferi šai mašīnai tik pat vajadzīgi, kā tas 15garais ātrumpārslēgs.

224742. viesis 1.februāris 2007 12:30
0 0 Atbildēt

Super!varbūt arī mēs pēc gadiem 10 tiksim pie šādiem autiņiem par pieņemamām, saprātīgām cenām! Varēs braukt bez bēdu, klusi, ka trolejbusā :)

224749. viesis 1.februāris 2007 13:41
0 0 Atbildēt

Klusie Riigas trolejbusi :) :)

224751. viesis 1.februāris 2007 13:56
0 0 Atbildēt

jaunais ZAPARS.....

224752. viesis 1.februāris 2007 14:02
0 0 Atbildēt

Kas tie par akumulatoriem, kurus tik ātri var uzlādēt un kādai jābu't 220v strāvai, lai tik fiksi uzlāde'tu vāģi, kurš ar tādu jaudu var braukt taas stundas

224759. viesis 1.februāris 2007 15:26
0 0 Atbildēt

Strāva varētu būt iespaidīga un no mājas 220 diez vai izdosies tādu iegūt. Bet tur var būt varianti. Vai nu mājās lēni pa nakti, vai elektrotankā pa 10min, kamēr dzer kafiju.

224760. viesis 1.februāris 2007 16:45
0 0 Atbildēt

Šī "revolūcija" jau tak sen ir saakusies, degvielas transporti drīz būs vēsture. Drīz= nākamajās paaudzees.

Bet šis konkrētais modelis tiešām pārsteidzoši izklausās- 10min=500km ar jaudu 600Zs!

Te gan laikam arī ir jāņem vērā, ka šos 500 km var braukt uz vidēji ekonomiskāko ripošanas ātrumu pa taisnu bāni, vai iztērēt visu laadiņu vienam īsam izbraucienam pa grants ceļiem uz max iespējamo jaudu.

Tiko iedomājos: Ja kādam autiņam beidzas degviela, viņš ar kanniņu dodas uz tuvāko kolonku... A ko darīt ar šito joku? Stiept akumulātoru mugursomā lai ar stopiem tiktu līdz uzlādes stacijai?

224761. viesis 1.februāris 2007 17:39
0 0 Atbildēt

2 Rupicii: diferi kā tādi šim auto tiešām nah-nah nav vajadzīgi, bet es jautāju: "kāda super-duper elektronika veix diferenciāļu funkcijas?"... Difera funkcijas ir vajadzīgas tik un tā, jo nebūtu takš jauki, ja visi četri rati līkumā mēģinātu griezties vienā ātrumā, vai ne? ;-)

224764. viesis 1.februāris 2007 17:49
0 0 Atbildēt

elementāri - par devēju izmanto stūres rata stāvokli un matemātiski izrēķina - tā pat, kā škodai ar ESP funkciju ;)

224767. viesis 1.februāris 2007 18:37
0 0 Atbildēt

DeSuns [?] 01.02.2007 16:45

Tiko iedomājos: Ja kādam autiņam beidzas degviela, viņš ar kanniņu dodas uz tuvāko kolonku... A ko darīt ar šito joku? Stiept akumulātoru mugursomā lai ar stopiem tiktu līdz uzlādes stacijai?

---------------------------------------------------------------------------

Tādiem negadijumiem ražotājs būs paredzējis mašīnā pedāļus-varēsi mīties līdz tuvakajam štepselimmm :D :D :D

224768. viesis 1.februāris 2007 18:41
0 0 Atbildēt

Nesapratu sekojošas lietas - ja motori ir it kā iebūvēti riteņos, priekš kam ir vajadzīgs tik garš motora pārsegs? Kā arī negribas ticēt, ka tik liela mašīna ar 7 sēdvietām sver 1570 kg ar visiem akumulatoriem, kas paši par sevi varētu būt jau kādi 500 kg (vismaz pēc vecajām tehnoloģijām). Ak jā - un nafig ir izpūtēji aizmugurē?!?!?

Mana versija ir sekojoša - tā ir hibrīdmašīna, kurai ir gan benzīnmotors, gan elektromotori. Vienīgi nav skaidrs, vai abi motori ir alternatīvas (mašīna var darboties gan no viena, gan no otra), vai arī benzīnmotors ražo elektrību, kas tiek padota uz elektromotoriem.

Jebkurā gadījumā kārtējais sakainais raksts un pat pieļauju, ka bildes ne tās uzliktas.

224769. viesis 1.februāris 2007 18:57
0 0 Atbildēt

emmm..., biski parakājos un sanāca šitā

Bildē redzamā mašīna ir Lotus APX, kas tika demostrēta pagāšgad. Auto ir aprīkots ar 3 litru motoru ar jaudu 300 zs. Vins ir ievērojams ar to, ka virsbūve ir no alumīnija, tādējādi auto ir vieglākais starp tamlīdzīga izmēra parketdzipiem. ( www.carbodydesign.com/archive/2006/.../lotus-apx.php )

Tālākais tekstā minētais par elektroauto ir kaut kāds savārstījums, kas pavisam noteikti ir uzrakstīts kļūdaini un galīgi nav saprotams.

Tjipa kaut kā tā ...

224771. viesis 1.februāris 2007 19:27
0 0 Atbildēt

10min lade$anas-530km-to tik stulbie Amerikanji var pazinjot!!!!!

224782. viesis 2.februāris 2007 0:16
0 0 Atbildēt

Manam portatīvajam kompim bi tādu bateriju - pie atbilstošas lādēšanas laika / jaudas attiecības sanāktu, ka pietiek tam tikai strāvas rozeti parādīt un jaun uzlādēts nedēļas darbam :)

224785. viesis 2.februāris 2007 8:55
0 0 Atbildēt

10 min laadeeshana -

par laadeesganas straavu tas buutu viens jautaajums, (tieshaam varbuut ir ideja nodroshinaat jaudiigas transformatoru iekaartas benziintanku vietaa)

bet jebkuraa gadiijumaa tas nav uz klasiskajiem khiimiskajiem akumulatoriem, vairaak jau velk uz kautkaadaam kondensatoru baterijaam.

224848. viesis 2.februāris 2007 17:26
0 0 Atbildēt

a prieksh kam vinjam aatrumklokjis, ja uz katru riteni ir pa motoram????

224866. viesis 3.februāris 2007 17:24
0 0 Atbildēt

RXE tu taču pat nesajēdz par ko runā! Un "kāda super-duper elektronika veic diferenciāļu funkcijas" parastā auto? Pateikšu tev priekšā- nekāda. :) Te ir tas pats- tas ritenis kas ies pa īsāko trajektoriju piebremzēs savu dzinēju, bet tas kurš pa ārējo, apstegs. Gluži tāpat kā uzsākot braukt, riteņi jau arī uzreiz negriežas ar tādu pašu ātrumu kā braucot uz 100!

Tāpat kā uzsāks braukt, tāpat arī brauks līkumos, bez jebkādas tur elektronikas.

233182. viesis 28.aprīlis 2007 20:04
0 0 Atbildēt

LABS[001]

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pirmais Volvo bez dīzeļdzinēja – prezentēts jaunais S60 sedans (+ foto) 2

Zviedrijas autobūves kompānija Volvo prezentējusi jaunās paaudzes S60 sedanu, kas kļūs par markas pirmo modeli bez dīzeļdzinējiem. Lasīt vairāk

 

Par braukšanu ar 174 kilometriem stundā auto īpašniekam piemēros 360 eiro sodu 8

Valsts policijas (VP) pārvietojamais fotoradars pagājušā svētdienā konstatējis automašīnu, kas traukusies ar 174 kilometru stundā lielu ātrumu, aģentūru LETA informēja VP. Lasīt vairāk

 

Ceļa remontdarbus kavē būvuzraugu trūkums (+ VIDEO) 1

Vispirms -- par, jāteic, pēdējā laika skaļāko kriminālprocesu, kas skar Valsts ieņēmuma dienesta spici. Šobrīd ir aizdomas, ka VID amatpersonas apmaiņā pret kukuļiem gadiem ilgi palīdzējušas uzņēmējiem apzagt valsts budžetu. Lasīt vairāk

 

Hyundai Kona Elektro – korejiešu otrais “elektriķis” startē no 34 000 eiro (+ FOTO) 2

Dienvidkorejas autoražotājs Hyundai atklājis sava otrā elektriskās piedziņas modeļa – krosovera Kona Elektro cenu. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti