Katrs trešais Audi modelis ir aprīkots ar pilnpiedziņu: 2006. gadā Audi sasniedza visu laiku labāko rezultātu – 33,1% no ražotajiem automobiļiem bija aprīkoti ar quattro.
Pirmais Audi Quattro automobilis
Kopā 2006. gadā saražojot 306 318 pilnpiedziņas automobiļu (2005. gadā - 219 288), Ingolštates automobiļu ražotājs ir tirgus līderis premium klases pilnpiedziņas automobiļu ražošanā.
Audi AG valdes priekšsēdētājs Ruperts Štādlers (Rupert Stadler): „Pilnpiedziņa nozīmē vairāk kā tikai vilkmi – šis vārds ietver sajūtas, braukšanas drošību un izpildījumu, ar to saprot pārbaudītu tehnoloģiju un dinamisku būtību. Līdz šim Audi ir saražojis vairāk kā 2,3 miljonus pilnpiedziņas modeļu – tas ir skaitlis, kas neprasa komentārus.”
Jaunā Audi Q7 palaišana tirgū spēlēja lielu lomu četru riteņu piedziņas automobiļu procentuālajā daudzumā – sešu procentu kāpums salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Kopā 2006. gadā tika saražoti 72 188 Audi SUV automobiļi, kas visi tika aprīkoti ar quattro. Pagājušajā gadā ievērojami palielinājās arī Audi RS 4 ražošana, sasniedzot 7639 vienības (2005. gadā - 569).
Audi R8
„Salīdzinot ar citiem premium autoražotājiem, Audi aprīko proporcionāli daudz vairāk automobiļu ar četru riteņu pieziņu,” atklāja Ralfs Veilers (Ralph Weyler), mārketinga un pārdošanas daļas vadības padomes loceklis. „Visi mūsu šobrīd piedāvātie modeļi pieejami aprīkojumā ar pilnpiedziņu.”
quattro – īss veiksmes stāsta izklāsts
• Ideja: automobilim, kas sadala spēku uz visiem četriem riteņiem, katrs ritenis atsevišķi spēj radīt lielāku laterālo spēku kā tikai ar aizmugures vai priekšas piedziņu; automobilis attīsta lielāku vilkmi un ir stabilāks līkumos.• 1977. gada pavasarī tika uzsākts pilnpiedziņas projekts ar mērķi radīt jaudīgu sporta kupeju ar pastāvīgu pilnpiedziņu.
• 1980. gada 3. martā pirmais Audi quattro tika prezentēts Ženēvas autoizstādē; tā paša gada nogalē Audi Sport quattro tika palaists tirdzniecībā – un kļuva par tūlītēju bestselleru.
• No 1982. gada Audi pilnpiedziņas modeļu klāstam pakāpeniski pievienojās vēl pieci citi: Audi 80/ 90, Audi Coupé un Audi 100/ 200.
• No 1990. gada jau tā sportiskais un dinamiskais Audi tēls tika pastiprināts, uzsākot ražot S klases modeļus ar quattro piedziņu.
• quattro piedziņas jaunākā modifikācija sastopama RS 4, Q7 un R8 modeļos. Tā sadala dzinēja griezes momentu starp priekšējo un aizmugures asīm, attiecībā 40:60, tādējādi demonstrējot vēl labāku manevrētspēju un spēku padevi.
• No 1982. līdz 1984. gadam auto, kas aprīkoti ar quattro, ieguva četrus pasaules čempiona titulus rallijā.
• Pastāvīgās četru riteņu piedziņas tehnoloģija ir guvusi arī lielus panākumus sacīkšu trasēs: Audi Touring Car piloti ir izcīnījuši visprestižākās ASV un Eiropas trofejas.
• Kopumā Audi ir saražojis 2,3 miljonus četru riteņu piedziņas automobiļus.
shis teikums "Tā sadala dzinēja griezes momentu starp priekšējo un aizmugures asīm, attiecībā 40:60 ..." laikam var noziimeet tikai vienu ka shiem starpasu difiem ar pirmajiem Q vairs nav nekaada sakara , tipa tie ir Haldexi nevis Torseni.