«Maserati» sasniegumi 2006. gadā 21

 
13.februāris 2007 9:21

Firma Modena Motors, kas atrodas Rīgā, K. Ulmaņa gatvē 114, ir vienīgais oficiālais Itālijas leģendārās autofirmas Maserati pārstāvis ne vien Latvijā, bet visā Baltijā.

Tas nodrošina gan automobiļu un Maserati Collection ekskluzīvo apģērbu un suvenīru pārdošanu, gan automašīnu tehnisko apkopi, diagnostiku un remontu, gan sniedz iespējas piedalīties testu braucienos, autovadīšanas meistarības kursos un ekskursijās uz Maserati rūpnīcu.

Maserati dibināta 1914. gada 1. decembrī Boloņā aizdedzes sveču ražošanai. Pirmo automobili – Maserati Tipo 26 – uzbūvēja 1926. gadā. Turpmākajos 80 gados Maserati kļuva par Itālijas autobūves stila un tehnoloģiju paraugu, iemiesojot kompānijas filozofiju – no kaisles uz pārākumu –, un pavisam nesen ieņēma pienācīgu vietu Baltijas autotirgū.

Šobrīd Maserati tiek ražoti tajā pašā Modenas rūpnīcā, ko atvēra neilgi pirms Otrā pasaules kara un kas tagad modernizēta atbilstīgi 21. gadsimta prasībām. Divās ultramodernās ražošanas līnijās spēj izgatavot vismaz 6500 automobiļus gadā. Turklāt katrs no šiem auto, pirms nonāk pie pircēja, tiek rūpīgi pārbaudīts 100 km garā testa braucienā speciālā poligonā. Ražotāja prasības pret kvalitāti aizvien pieaug: no 587 darbiniekiem desmitā daļa nodarbināta tieši ar produkcijas kvalitātes kontroli. Visiem Maserati modeļiem tiek sniegta trīs gadu rūpnīcas garantija.



Pēdējo gadu laikā Maserati turpina savu ekspansiju tirgū, pārejot no auto eksotikas statusa samērā viegli pieejama prestiža automobiļa kārtā, kas konkurē ar vācu un angļu ražotājiem. Starp citu, kā rāda tirgus pētījumi, patērētājiem Maserati automobiļi šķiet dārgāki, nekā tie ir patiesībā. 2006. gadā pasaulē kopā pārdoti vairāk nekā 6000 Maserati; pirms 10 gadiem šis rādītājs bija desmit reižu mazāks. Pavisam 57 valstīs visā pasaulē darbojas 280 Maserati pārstāvniecības, tajā skaitā arī Latvijā.

Panākumi gada laikā

2006. gads Maserati kompānijai bija vairāk nekā veiksmīgs, jo tas atnesa pozitīvas pārmaiņas ražošanā, paplašināja modeļu gammu un ļāva priecāties par jaunām uzvarām sportā. Notika izmaiņas arī kompānijas vadībā: Karla Heinca Kalbfella vietā par Maserati prezidentu kļuva Roberto Ronki.

Pagājušā gada laikā aizvien vairāk cilvēku visā pasaulē par savu auto izvēlējās tieši Maserati, tā cenšoties izpaust savu individualitāti un gaumi. Jūtami pieauga gan ražošanas, gan pārdošanas apjomi, turklāt 2006. gada maijā Modenas rūpnīca sasniedza jaunu rekordu, vienā mēnesī saražojot 613 automobiļus.

Maserati modeļu gamma paplašinājusies ar diviem jauniem modeļiem, no kuriem viens domāts plašai publikai, otrs – ekskluzīvu auto kolekcionāriem. Pirmais ir Maserati Quattroporte Automatic trīs dažādās versijās. Tas ir četrdurvju prestiža sedans ar jaunu transmisiju – Maserati un ZF kopdarbā izstrādātu klasisko sešpakāpju automātisko ātrumkārbu ar hidrotransformatoru. Jaunā ātrumkārba lika arī pamatīgi pārstādāt dzinēju un visu agregātu komponējumu. Quattroporte Automatic paredzēts ne tik sportiski noskaņotiem braucējiem, kam tuvāka ir komfortablāka un līganāka braukšana.



Otrs gada jaunums ir tikai 12 eksemplāros izgatavotais ekskluzīvais superkārs Maserati MC12 Versione Corse (pirms tam saukts par Corsa). Tas veidots uz GT1 klases sacīkšu automašīnas MC12 bāzes un paredzēts nevis autosportam vai braukšanai pa koplietošanas ceļiem, bet gan asu izjūtu gūšanai tā saucamajās trases dienās (track-days). Maserati MC12 Versione Corse ar vidū novietotu motoru un karbona virsbūvi ir jaudīgākais un ātrākais jebkad uzbūvētais Maserati.

Arī autosacīkstēs Maserati pilotiem 2006. gadā klājies vairāk nekā labi. FIA GT čempionātā individuāli uzvarēja Mihaēls Bartelss un Andrea Bertolīni, otro gadu pēc kārtas Vitaphone Racing Team vienība triumfēja komandu ieskaitē, bet Konstruktoru kausa izcīņā Maserati ierindojās otrajā vietā. Itālijas čempionātā GT1 klasē ar Maserati rūpnīcas atbalstu uzvarēja privātkomandas Playteam Sara Free piloti Tonijs Vīlanders un Džambatista Džannokaro. Visi šie panākumi gūti ar Maserati MC12 bolīdu.

2006. gada FIA GT sacīkšu seriāla desmit posmos izcīnītas piecas uzvaras. Gada lielākā uzvara Maserati MC12 pilotiem bija triumfs grūtajās un lietainajās Spā 24 stundu sacīkstēs Beļģijā, kas vienlaikus bija FIA GT čempionāta 4. posms. Vācietis Mihaēls Bartelss, itālietis Andrea Bertolīni un beļģis Eriks van de Pūle uzvarēja, pateicoties veiksmīgai boksu apmeklējumu stratēģijai, mazākam degvielas patēriņam un MC12 izturībai. Maserati tā bija jau otrā uzvara Spā 24 stundu braucienā pēc kārtas.

Paplašinātā modeļu gamma

Pašreizējais Maserati piedāvājums aptver vairākus tirgus un cenu sektorus. Tajā ietilpst prestižais četrdurvju sedans Quattroporte, kā arī superkāra MC 12 limitētā sērija. Šie auto izceļas ne tikai ar smalku stilu un perfektiem tehniskiem risinājumiem, bet arī ar augstu izgatavošanas kvalitāti un tradīcijām pielāgot konkrētā auto izskatu un aprīkojumu katra klienta vēlmēm īpašās individualizācijas programmās.

Četrdurvju sportisko prestiža sedanu sērijā ietilpst divi modeļi: Quattroporte DuoSelect ar pusautomātisko elektrohidraulisko ātrumkārbu un Quattroporte Automatic ar klasisko automātisko pārnesumu kārbu. Savukārt katram no tiem bez bāzes varianta vēl eksistē divas modifikācijas, kas atšķiras ar gaitas īpašībām, riteņu piekari un dizainu: Executive GT un Sport GT. Turklāt 2007. modeļu gadam visām Quattroporte modifikācijām pieejami jauni interjera materiāli un virsbūves krāsu toņi. Bruņots Maserati Quattroporte ir Itālijas prezidenta Džordžo Napolitano dienesta limuzīns.
 
Visi komentāri
 
225534. viesis 13.februāris 2007 10:29
0 0 Atbildēt

labāk būtu pastāstījuši, cik pārdevuši autiņus Latvijā...

225535. viesis 13.februāris 2007 11:01
0 0 Atbildēt

Jūrmalā dažus (pēc skata jaunus) var redzēt diezgan pastāvīgi, nezinu gan, kur tie iegādāti.

225536. viesis 13.februāris 2007 11:13
0 0 Atbildēt

latvijaa kaadus desmit laikam, bet ar servisa liigumu ta pashvakaak kantorim, Latvijas ir bet baltijaa nesanaaca.

225537. viesis 13.februāris 2007 11:26
0 0 Atbildēt

Pārdots ir pietiekami, un reizē šaubos ka kādu no šejienes varētu kratīt servisa līguma neesamība pa Baltiju (vienlaicīgi šaubos, ka tāda nav)...

225538. viesis 13.februāris 2007 11:31
0 0 Atbildēt

Šogad pārdoti (reģistrēti) 3 jaunu vāģi.

ja ņēm vērā faktu, ka gadā tiek vispār saražoti tikai 6500 vāģīši, tad apjoms ir visai neslikts.

Pa vienam uz katriem 20 bmw, uz katrām gandrīz 125 toyotām...

225540. viesis 13.februāris 2007 12:17
0 0 Atbildēt

Nu tad nevajaga likt arii reklaamrakstu, ja nevienu sheit tas nevareetu intereseet. Nepareiza meerkjauditorija sanaak.

Ja nav nosleepums, kas ir Modenai vadiitaajs??

225541. viesis 13.februāris 2007 12:30
0 0 Atbildēt

Tad jau te jau arī par jauniem M5, Ferrari, Lotus, Lambo, Porsche tad nevajadzētu likt rakstus... Nav mērķauditorijas...

Vienkārši reizēm komentētāji izceļas ar intelekta krāsmatām... :D

225550. viesis 13.februāris 2007 15:34
0 0 Atbildēt

to 225541. viesis 13.02.2007 12:30

tad es arī atzīstos stulbumā, jo absolūti nesaprotu kāpēc jāliek raksti par megarulziem ar 200+ zs ja te 99.5% tos atļauties nevar un viņus šādi auto arī neinteresē. ja nu vienīgi personāžs e...s kurš ar pukstošu sirdi gaida kad līzinga maksājumam pievienosies arī detaļu nomaiņas izmaksas.

tieši tāpat esmu pārstājis skatīties Top gear, jo tur mirstīgo ļaužu auto arī sen jau netiek apskatīti un testēti

225554. viesis 13.februāris 2007 15:55
0 0 Atbildēt

tad arī fiksi pārstāj skatīties uz megasmukām meitenēm! :D

225556. viesis 13.februāris 2007 16:08
0 0 Atbildēt

skatiities var, tikai nevajag saakt gribeet :D

225557. viesis 13.februāris 2007 16:12
0 0 Atbildēt

to 225554. viesis 13.02.2007 15:55

nav jēgas nogribēties ja mājās tāpat obligātā programma paliek nemainīga

225565. viesis 13.februāris 2007 19:56
0 0 Atbildēt

Viesi ja jau pat beidzi skatities Top Gear,tad isteniba tevi maz dzives atlicis,starpcitu taja netikai teste dargos autinjus,to ir verts skatities kaut humora pec vien...,protams tiem ir $vakak,kuri Angleni nesaprot.:):) Par tiem 200zs+ runajot,es labak lasu rakstus par Maseratti,Porsche,vienalga ko atru utt,neka iedziljinos cik pardoti smirdigi Getci,vai Vektras kadas.

225567. viesis 13.februāris 2007 21:01
0 0 Atbildēt

Ir, ir vinjiem vieniigiem tiesiibas gan servisam, gan salonam uz visu Baltiju. Kur cilveeki rauj aaraa taadas glupiibas kaa kaut kas nav, kaut kas ir!??! Un paardots ir viss, ko ruupniica vareeja paardot. Taa ir oficialaa informaacija.

225575. viesis 14.februāris 2007 0:06
0 0 Atbildēt

to viesi 225567

labi, labi :)

225578. viesis 14.februāris 2007 8:48
0 0 Atbildēt

to tomick

Modenai vadītājs ir Agris Staņevičs - nezinu, bijušais vai esošais LPAA šefs.

225606. viesis 14.februāris 2007 11:09
0 0 Atbildēt

Cik man zināms tur kaut kāds zaķis tagad darbojās

225621. viesis 14.februāris 2007 12:06
0 0 Atbildēt

to viesis 225578

No februara vairaak nav.

225647. viesis 14.februāris 2007 15:17
0 0 Atbildēt

Izlasiju rakstu un ta arii neieraudziju cik auto paardots Latvijaa :)))

Tas ka Maserati ir sameeraa nekvalitatiivs meesls aciimredzot premium segmenta klientiem ir jau taapat zinaams, bez reklaamrakstiem :)!

... ak jaa .... katastrofaali dzineeja defekti un to mainja pa garantiju arii nav retums .... Vaacijaa vismaz :)

225650. viesis 14.februāris 2007 15:41
0 0 Atbildēt

to 225647. viesis

Laikam kāds Maserati īpašnieks ir starp mums?! :D

225657. viesis 14.februāris 2007 17:09
0 0 Atbildēt

to 225650. viesis

ir ir, kopā ar Napoleonu 123. palātā

225665. viesis 14.februāris 2007 19:21
0 0 Atbildēt

Pashlaik barucu ar BMW, bet divi Maserati man ir bijushi !:)

Abi divi bija 3200GT :)

Kapeec divi ?

Tapeec ka vienu man samainija, jo pirmajam peec 2000 km noklemmeeja dzineejs ....... otram pirms paardoshanas saaka teceet visi bliivsleegi dzineejam .....

Ieksheejaa apdare stiliiga, tachu pavirshi vis suztaisiits un kopumaa drausmiigi nekvalitatiivs podukts :(

Dizains gan man patika un seedekli bija eerti !

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti