Firma Modena Motors, kas atrodas Rīgā, K. Ulmaņa gatvē 114, ir vienīgais oficiālais Itālijas leģendārās autofirmas Maserati pārstāvis ne vien Latvijā, bet visā Baltijā.
Tas nodrošina gan automobiļu un Maserati Collection ekskluzīvo apģērbu un suvenīru pārdošanu, gan automašīnu tehnisko apkopi, diagnostiku un remontu, gan sniedz iespējas piedalīties testu braucienos, autovadīšanas meistarības kursos un ekskursijās uz Maserati rūpnīcu.Maserati dibināta 1914. gada 1. decembrī Boloņā aizdedzes sveču ražošanai. Pirmo automobili – Maserati Tipo 26 – uzbūvēja 1926. gadā. Turpmākajos 80 gados Maserati kļuva par Itālijas autobūves stila un tehnoloģiju paraugu, iemiesojot kompānijas filozofiju – no kaisles uz pārākumu –, un pavisam nesen ieņēma pienācīgu vietu Baltijas autotirgū.
Šobrīd Maserati tiek ražoti tajā pašā Modenas rūpnīcā, ko atvēra neilgi pirms Otrā pasaules kara un kas tagad modernizēta atbilstīgi 21. gadsimta prasībām. Divās ultramodernās ražošanas līnijās spēj izgatavot vismaz 6500 automobiļus gadā. Turklāt katrs no šiem auto, pirms nonāk pie pircēja, tiek rūpīgi pārbaudīts 100 km garā testa braucienā speciālā poligonā. Ražotāja prasības pret kvalitāti aizvien pieaug: no 587 darbiniekiem desmitā daļa nodarbināta tieši ar produkcijas kvalitātes kontroli. Visiem Maserati modeļiem tiek sniegta trīs gadu rūpnīcas garantija.
Pēdējo gadu laikā Maserati turpina savu ekspansiju tirgū, pārejot no auto eksotikas statusa samērā viegli pieejama prestiža automobiļa kārtā, kas konkurē ar vācu un angļu ražotājiem. Starp citu, kā rāda tirgus pētījumi, patērētājiem Maserati automobiļi šķiet dārgāki, nekā tie ir patiesībā. 2006. gadā pasaulē kopā pārdoti vairāk nekā 6000 Maserati; pirms 10 gadiem šis rādītājs bija desmit reižu mazāks. Pavisam 57 valstīs visā pasaulē darbojas 280 Maserati pārstāvniecības, tajā skaitā arī Latvijā.
Panākumi gada laikā
2006. gads Maserati kompānijai bija vairāk nekā veiksmīgs, jo tas atnesa pozitīvas pārmaiņas ražošanā, paplašināja modeļu gammu un ļāva priecāties par jaunām uzvarām sportā. Notika izmaiņas arī kompānijas vadībā: Karla Heinca Kalbfella vietā par Maserati prezidentu kļuva Roberto Ronki.Pagājušā gada laikā aizvien vairāk cilvēku visā pasaulē par savu auto izvēlējās tieši Maserati, tā cenšoties izpaust savu individualitāti un gaumi. Jūtami pieauga gan ražošanas, gan pārdošanas apjomi, turklāt 2006. gada maijā Modenas rūpnīca sasniedza jaunu rekordu, vienā mēnesī saražojot 613 automobiļus.
Maserati modeļu gamma paplašinājusies ar diviem jauniem modeļiem, no kuriem viens domāts plašai publikai, otrs – ekskluzīvu auto kolekcionāriem. Pirmais ir Maserati Quattroporte Automatic trīs dažādās versijās. Tas ir četrdurvju prestiža sedans ar jaunu transmisiju – Maserati un ZF kopdarbā izstrādātu klasisko sešpakāpju automātisko ātrumkārbu ar hidrotransformatoru. Jaunā ātrumkārba lika arī pamatīgi pārstādāt dzinēju un visu agregātu komponējumu. Quattroporte Automatic paredzēts ne tik sportiski noskaņotiem braucējiem, kam tuvāka ir komfortablāka un līganāka braukšana.
Otrs gada jaunums ir tikai 12 eksemplāros izgatavotais ekskluzīvais superkārs Maserati MC12 Versione Corse (pirms tam saukts par Corsa). Tas veidots uz GT1 klases sacīkšu automašīnas MC12 bāzes un paredzēts nevis autosportam vai braukšanai pa koplietošanas ceļiem, bet gan asu izjūtu gūšanai tā saucamajās trases dienās (track-days). Maserati MC12 Versione Corse ar vidū novietotu motoru un karbona virsbūvi ir jaudīgākais un ātrākais jebkad uzbūvētais Maserati.
Arī autosacīkstēs Maserati pilotiem 2006. gadā klājies vairāk nekā labi. FIA GT čempionātā individuāli uzvarēja Mihaēls Bartelss un Andrea Bertolīni, otro gadu pēc kārtas Vitaphone Racing Team vienība triumfēja komandu ieskaitē, bet Konstruktoru kausa izcīņā Maserati ierindojās otrajā vietā. Itālijas čempionātā GT1 klasē ar Maserati rūpnīcas atbalstu uzvarēja privātkomandas Playteam Sara Free piloti Tonijs Vīlanders un Džambatista Džannokaro. Visi šie panākumi gūti ar Maserati MC12 bolīdu.
2006. gada FIA GT sacīkšu seriāla desmit posmos izcīnītas piecas uzvaras. Gada lielākā uzvara Maserati MC12 pilotiem bija triumfs grūtajās un lietainajās Spā 24 stundu sacīkstēs Beļģijā, kas vienlaikus bija FIA GT čempionāta 4. posms. Vācietis Mihaēls Bartelss, itālietis Andrea Bertolīni un beļģis Eriks van de Pūle uzvarēja, pateicoties veiksmīgai boksu apmeklējumu stratēģijai, mazākam degvielas patēriņam un MC12 izturībai. Maserati tā bija jau otrā uzvara Spā 24 stundu braucienā pēc kārtas.
Paplašinātā modeļu gamma
Pašreizējais Maserati piedāvājums aptver vairākus tirgus un cenu sektorus. Tajā ietilpst prestižais četrdurvju sedans Quattroporte, kā arī superkāra MC 12 limitētā sērija. Šie auto izceļas ne tikai ar smalku stilu un perfektiem tehniskiem risinājumiem, bet arī ar augstu izgatavošanas kvalitāti un tradīcijām pielāgot konkrētā auto izskatu un aprīkojumu katra klienta vēlmēm īpašās individualizācijas programmās.Četrdurvju sportisko prestiža sedanu sērijā ietilpst divi modeļi: Quattroporte DuoSelect ar pusautomātisko elektrohidraulisko ātrumkārbu un Quattroporte Automatic ar klasisko automātisko pārnesumu kārbu. Savukārt katram no tiem bez bāzes varianta vēl eksistē divas modifikācijas, kas atšķiras ar gaitas īpašībām, riteņu piekari un dizainu: Executive GT un Sport GT. Turklāt 2007. modeļu gadam visām Quattroporte modifikācijām pieejami jauni interjera materiāli un virsbūves krāsu toņi. Bruņots Maserati Quattroporte ir Itālijas prezidenta Džordžo Napolitano dienesta limuzīns.
labāk būtu pastāstījuši, cik pārdevuši autiņus Latvijā...