Rīgu apkalpo 63 licenzētas taksometru kompānijas kopā ar 1800 taksometriem. Pie kam pēc neoficiālajiem datiem automašīnas 500-800 strādā pēc "krāpnieku" metodēm, t.i. bez licencēm. Starptautiskajā praksē taksometrus "bez licences" dēvē par "taksi-krāpnieku".
"Taksi-krāpnieki" tas ir - nenomaksāti nodokļi valstij, apkrāpti klienti, nekontrolēts automašīnu tehniskais stāvoklis, nav apdrošināša atbildībai CSN gadījumos, utt.Šeit norādīto noteikumu ievērošana, ļaus Jums ātri atpazīt tos, lai Jūs "nepiekrāptu".
Saskaņā ar pasažieru pārvadāšanas noteikumiem, Rīgas taksometriem jābūt aprīkotiem:
* uz jumta obligāti jābūt noteikta parauga plafonam (plafons ir izslēgts, ja taksometrs "aizņemts"), aiz priekšējā stikla deg zaļa lampiņa
* uz priekšējām durvīm firmas emblēma, kur norādīts licences numurs un pilsētas nosaukums Rīga (taksometriem ar citiem uzrakstiem, piem. Jūrmala, Ogre....., apkalpot klientus Rīgā nav tiesību)
* uz priekšējā paneļa jābūt informācijai par tarifiem un vizītkartei ar šofera fotogrāfiju
* ar skaitītāju, kurš izdrukā ceku ar informāciju par braucienu
* Rīgas domē izsniegtai licences kartiņai
* pasažieru pārvadāšanas noteikumiem
Visbiežāk negodīgie taksisti apkrāpj klientus, ieslēdzot paaugstinātu tarifu. Pārsvarā taksometra kompānijām uz skaitītāja jādeg tarifam Nr.1. Jo lielāks cipars (2,3,..), jo augstāks tarifs. Maksimālais tarifs Rīga ir 0,50 Ls/km.
Ja uz ceka norādīta summa par "pakalpojumu", bet Jūs neesat par to vienojušies ar šoferi, tātad šoferis vienprātīgi nolēmis atstāt sev "tējas naudu". Šādā gadījumā Jums ir tiesības pieprasīt šo naudu atpakaļ.
Jebkurā gadījumā rekomendējam braukt pēc skaitītāja, parasti tas ir lētāk un domstarpību gadījumā var apstrīdēt samaksas summu par braucienu.
Ja Jums rodas aizdomas par šofera godīgumu, obligāti pieprasiet ceku - tas kalpos kā dokuments, kurā var redzēt visas taksista darbības. Čekā norādīts automašīnas numurs, kilometri, brauciena ilgums, tarifs (var redzēt pa kādu tarifu braucāt, vai neparādās dažādi tarifi)
Ir taksisti, kuri izmantojot klienta nezināšanu piebrauc ar jau ieslēgtu skaitītāju, paskaidrojot, ka tādi ir noteikumi - bet tā nav.
Parasti uzņēmuma administrācija seko līdzi pakalpojuma kvalitātei un noteikti izskata katru situāciju, kad rodas sūdzības, bet pie nosacījuma ja Jūs uzrādat ceku par braucienu. Noteikti Jums atdos naudu atpakaļ un iespējams pat saņemsies kompensācijas balvu.Pēc mūsu pieredzes "apkrāptie" klienti vēlāk kļūst par pastāvīgiem klientiem..
Gadījumā, ja rodas natrisināms konflikts ar pārvadātāju, varat griezties pēc palīdzības Rīgas domas kontroles dienestā. Kontroles dienesta vadītājs Māris Rudzītis - 7012757
www.taksometrs.lv
Padomju laikos bija ceka - kaut kāda nejauka represīva iestāde. Bet kāds sakars takšiem ar ceku?:))