No 2007. gada februāra spēkā stājušies grozījumi Noteikumos par valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem. Tie precizē prasības motociklu tehniskajām apskatēm transportlīdzekļu riepām, periodā, kad obligāta ir ziemas riepu lietošana, kā arī transportlīdzekļu apgaismes ierīcēm.
Motocikli
Izmaiņas noteikumos paredz, ka turpmāk motociklam papildus tehniskajai apskatei, inspektors veiks arī praktisku šī transportlīdzekļa pārbaudi, izbraucot nelielu ceļa posmu, lai pārliecinātos par tā bremzēšanas spējām un vadāmību. Līdz ar to, nepiemērotos laika apstākļos, motocikla tehniskā apskate netiks uzsākta.Piemēram, ja brauktuve būs apledojusi, vai arī līs stiprs lietus vai snigs, tehniskā apskate (TA) motociklam netiks uzsākta. TA speciālisti lēš, ka turpmākie grozījumi tehniskās apskates noteikumos ar laiku varētu ietvert normu, ka trīs ziemas mēnešos motociklu TA vispār neveiks, jo ziema nav piemērots laiks braukšanai ar šo transportlīdzekli.
Riepas ziemas periodā
Ņemot vērā, ka daži autovadītāji spēju krāpties un apiet likumu vērtē augstāk par savu un citu satiksmes dalībnieku drošību, noteiktas striktākas prasības attiecībā uz ziemas periodā lietotajām riepām un to protektora dziļumu.Saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumiem trīs ziemas mēnešos (no decembra līdz martam) visiem transportlīdzekļiem jābūt aprīkotiem ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos. To protektora dziļumam jābūt vismaz 4 mm.
Turpmāk autovadītāji, kas ziemas mēnešos TA uzrādīs transportlīdzekli ar nodilušām ziemas riepām, vai vasaras riepām, kuru protektora dziļums būs no 4 – 1,6mm, saņems vērtējumu „2”, kā tas bijis līdz šim. Šāds vērtējums dod iespēju mēneša laikā nomainīt riepas un atkal veikt TA.
Savukārt ja, riepu protektora dziļums būs mazāks par 1,6mm, tad transportlīdzekļa tehnisko stāvokli novērtēs ar vērtējumu „3”, kas nosaka, ka ar konkrēto transportlīdzekli aizliegts piedalīties ceļu satiksmē. Tik striktas normas ieviestas, lai transportlīdzekļi, kas brauc ar ziemas apstākļiem nepiemērotām riepām, neapdraudētu citus satiksmes dalībniekus un paši savu drošību.
Cik vasarā esmu mocim apskati gāgijis, vienmēr TA darbonis ir izbraucis aplīti, tjipa bremzes pārbaudīt utt.