Karikatūra: izveidots Latvijas «vidējā» šofera portrets 24

 
23.februāris 2007 0:00

Ar Drošas braukšanas skolas apmācību direktora Artura Priednieka pētījumu par braukšanas iemaņām un Ceļu policijas biroja priekšnieka Edmunda Zivtiņa stāstu par šoferu manierēm, izmantojot CSDD statistiku, ir tapis latviešu šofera nacionālo īpatnību portrets - dokumentāla karikatūra par to, kāds tad ir "vidējais" latviešu šoferis.



LATVIJAS ŠOFERA PORTRETS

- Vīrietis, apmēram 35 gadu vecs; ( lai arī procentuāli pieaug sieviešu autovadītāju skaits, apmēram 2/3 vadītāju ir vīrieši);

- Braucot automašīnā Viņš sēž pārāk tālu atgāzies pie stūres (tātad ekstremālā situācijā palēnināta reakcija); pie stūres nepareizi sēž 79% autovadītāju;

- Viņš ir piesprādzējies, taču visticamāk nepareizi (tātad trieciena gadījumā var nevajadzīgi savainoties); jostu nepareizi nostiprina 65% autovadītāju;

- Neievēro pareizu distanci ar citām automašīnām (tātad palielinās avārijas risks); (šajā pozīcijā parādās vislielākās atšķirības dažādās vecuma grupās. 75% autovadītāju vidējā vecumā neievēro pareizu distanci, taču ar gadiem šoferi kļūst apdomīgāki.

Tipiskākie pārkāpumi un manieres

- vistipiskākais Viņa pārkāpums - ātruma pārsniegšana;
- raksturīgākās īpašības (negatīvas, taču ar pozitīvu potenciālu):
* vieglprātīgs (optimisms, taču muļķīgs),
* viltīgs (vienlaikus izdomas bagāts, īpaši "paskaidrojumos"),
* agresīvs (enerģisks).

Fakti & rekordi:

- visbiežāk gada laikā sodu par CSN pārkāpumiem saņēmis kāds autovadītājs, kas sodīts 28 reizes!;
- saskaņā ar Latvijas valsts ceļi automātiski fiksētajiem pārkāpumiem uz galvenajiem ceļiem, šī gada janvāra pirmajā nedēļā ātrumu 180 km/h un ātrāk visbiežāk "sasniedza" automašīnas posmā Rīga - Sigulda;
- par ātruma pārsniegšanu policijas apstādināta autovadītāja pirmā reakcija pārsvarā gadījumu ir pilnīgs vainas noliegums un mēģinājums situāciju klasificēt kā "pārpratumu".

Pētījuma rezultāti liecinot, ka pārsteidzoši liela daļa autovadītāju nepārzina drošas braukšanas pamatprincipus un potenciāli palielina savu un citu ceļu satiksmē iesaistīto risku.
 
Visi komentāri
 
227035. viesis 23.februāris 2007 1:18
0 0 Atbildēt

Nu lasu, un acu priekšā iznirst Dexters. Viss , kā par viņu.

Brauc viņš atgāzies, sapņodams, par to cik viņš labs, cik daudz zin, cik padomus citiem var dot, cik citi nepareizi brauc/dara.

Palēnināta reakcija gadās ne tikai extremālos gadījumos.

Distanci ievēro tikai lūzeri, Dexters jau tāds nav. Visas cerības ka sasniedzot nobriedušu vecumu, kļūs prātīgāks. Bet tas ne visiem nāk ar gadiem.

Raksturīgs negatīvisms (ar pozitīvu lādiņu- dažreiz kādam par to ir jautri), agresīvs, pret lēnāk braucošiem un policistiem - viltīgs, taču pārsvarā muļķīgs optimists ar lielu iniciatīvu!

Sakarā ar to, ka pārbāzējies uz Rīgu, lielākie ātruma rekordi tagad uz Siguldas ceļa posma.

Ja apstādina policista, taisa lielas acis, un krata galvu, ka esot pārpratums, viņš esot pasažieris, bet šoferis kaut kur esot pa ceļam pazudis.

Vai tiešām viņš ir vidējais autobraucējs un tā arī par mums domā visi atbraucēji un iebraucēji.

227036. viesis 23.februāris 2007 2:05
0 0 Atbildēt

Vai tad Zivtiņš pazīst Jušēnu?

227037. viesis 23.februāris 2007 7:03
0 0 Atbildēt

KO TAS ZIVTELIS TUR BURBULE.? DIZAIS KOMENTETAJS ATRADIES.NEVIENS JAU NERUNA PAR VIDEJO POLICISTU PI STURES:)))))

227045. viesis 23.februāris 2007 8:55
0 0 Atbildēt

nu taads tas videejais brauceejs mums ieksh LV arii ir :D

bet ko ta mees, mee tak neesam nekaadi videeji, mees esam labaakie, spicaakie, gudraakie, skaistaakie, ar garaakiem kraaniem, ar krutaakaam mashiinaam, pareizaakie un vispaar ko pieseejaaties ? :D :D :D :D

227050. viesis 23.februāris 2007 9:45
0 0 Atbildēt

"saskaņā ar Latvijas valsts ceļi automātiski fiksētajiem pārkāpumiem uz galvenajiem ceļiem, šī gada janvāra pirmajā nedēļā ātrumu 180 km/h un ātrāk visbiežāk "sasniedza" automašīnas posmā Rīga - Sigulda"- nu un cik tad avaariju uz shii celja posma notiek?

227051. viesis 23.februāris 2007 9:47
0 0 Atbildēt

Nu ja ŠITAS aprakstītais ir vidējais ??!! bail pat iedomāties tos, kas ir sliktāki par vidējo :) un sliktāki gan jau ka ir puse no autovadītājiem, vai tik šie taisot pētījumu nav mazliet pāršāvuši pār strīpu...

Principā jau situācija lēnītēm mainās, jo agru vai vēlu tos agresīvos liktenis izmāca un šie paliek prātīgāki, tiesa citiem ar vienu reizi nepietiek...

227054. viesis 23.februāris 2007 9:57
0 0 Atbildēt

T - G/A - M

227056. viesis 23.februāris 2007 10:07
0 0 Atbildēt

buus jaapadarbojas nedaudz un jaauztaisa videejaa policista portrets :D

227058. viesis 23.februāris 2007 10:19
0 0 Atbildēt

veel tak stiklainas acis kaa p. jaunzheikaram :D

227064. viesis 23.februāris 2007 11:15
0 0 Atbildēt

Manas mašīnas manuālī ir rakstīts, ka jāsēž maksimāli tālu no stūres, lai minimizētu airbagu radītās traumas risku. Bet gudrie karikatūristi jau lasīt neprot.

Ja esi ar degunu pie stikla un vēro ceļu pie bamper, tas ļoti paātrina reakciju. :D

227069. viesis 23.februāris 2007 12:50
0 0 Atbildēt

Piekrītu, ka mīļā miera labad, vajadzētu izveidot arī Latvijas CP darbinieka "vidējo" modeli , kurš vadoties pēc sākotnējām šoferu aptaujām varetu būt sekojošs: cilvēks ar vāju videjo izglītību (vid.atzīme atestātā 4,3), vairākumā ar latgalisku vai krievisku izcelsmi, zemu inteliģenci, vidēji 25.gadus vecs, neliela auguma-korpulentas miesas uzbūves, pašpārliecināts par savām zināšanām un kvalifikaciju, runā klusi un nesaprotamā dikcijā, slikti pārzin psiholoģiju un saskarsmes kulturu, 4 dienas nedēļā noteikti staigā ar hot-dogu mērci vai belašu taukiem aptraipītā formas tērpā, raksturīga izteikta naudaskāre ...utt.

227073. viesis 23.februāris 2007 13:28
0 0 Atbildēt

Nu vismaz TV vērojamās "karikatūristu" uznāciena epizodes bij' gana nožēlojamas.

Priedniekam, protams, bizness ir bizness un nav jau svarīgi kādām metodēm piedabūt tautu atstāt naudiņas tai glaunajā skolā, kamēr skatuves mākslinieks Zivtiņš vai plīsa aiz lepnuma, kad izdevās noraut kādas blondīnes ovācijas, deklamējot "autentiskos" paskaidrojumu fragmentus, kurus atminīgākie klausītāji identificēja kā vēl savos padomjlaiku bērna gados žurnālā "Dadzis" lasītus:D

Nākamreiz, kad Zivtiņa kungs izjutīs diktu niezi kāda "vidējā" portreta radīšanai, pašapmierinātais censonis varētu pievērsties savas paša vadītās struktūras apcerēšanai - ij materiāls gana kolorītāks, ij pēc citātiem nebūs bibliotēku pagrabos jālien, svaigu dienesta izmeklēšanas materiālu un tiesas spriedumu atliku likām.

Priednieka kungs, savukārt, brīvā brīdī varētu iesēsties kādā daudzmaz jaunā auto, ieregulēt sēdekli aka DrBrSk un paprovēt viegli uztriekties kādam šķērslim - airbāģa izšķaidītais deguns un viegla kontūzija (jācer, ka līdz autoražotāju brīdinātajam "letālajam iznākumam" neaizvilks), domājams, stimulēs vētrainu iedvesmu svaigu mākslas darbu radīšanai.

227074. viesis 23.februāris 2007 13:29
0 0 Atbildēt

Savukaart videeja Latvijas CP portrets :

Resns, noeedies visos iespeejamajos bistro !

Nevar paskriet

Korumpeets

Aprobezhots

Izcili sliktu dikciju

Sleepjas un slapstaas kruumos ar radaru

nav gatavs bez iipasha pieprasijuma paliidzet autovadiitaajiem ielaas

Labaak visu dienu braukaas siltaa mashiinaa, nekaa dariis ko lietderiigu vai apstaasies pie kaada negadijuma

227075. viesis 23.februāris 2007 13:47
0 0 Atbildēt

Kas patiesībā slēpjas aiz t.s. vidējā šofera "rakstura" īpašībām:

1. Agresīvs = runā pretī ceļu policistam!

2. Viltīgs = zina likumus labāk nekā ceļu policists!

3. Vieglprātīgs = zina 2.punktu un paļaujas uz to!

4. Nepareizi piesprādzējies (nepareizi sēž, utt.) = mudīgi visi uz DrBrSk!

:D:D:D

227085. viesis 23.februāris 2007 14:42
0 0 Atbildēt

Bet ja tās amatpersonas ir tik gudras par to kā ir jāsēž automašīnā, kā jābrauc utt, kādēļ to māca tikai DrBrSk nevis autoskolā???? Sanāk tā pat kā ar univesitāti: pabeidzot vidusskolu nevar bez sagatavošanas kursiem iestāties augstskolā (nezinu kā ir tagad, vismaz manā laikā tā bija) un analoģiski - iegūstot tiesības, lai pareizi pārvietotos vadot automobīli pa koplietošanas ceļiem ir vēl jāmācās DrBrSK.

227092. viesis 23.februāris 2007 17:25
0 0 Atbildēt

Tāds spļāviens tautas acīs, atgādina vācu baronu teikto par latviešiem - melīgi, kašķīgi u.t.t.

227093. viesis 23.februāris 2007 18:20
0 0 Atbildēt

--->>> 227085. viesis 23.02.2007 14:42

Kadaa tad Tu autoskolaa gaaji?

Man pirmajaa braukshanas reizee instruktors paluudza iekaartoties pie stuures, manupraat pareizi, lai peec tam noradiitu uz kljuudaam. Un pirms tam teoriju maacot arii tika izklaastiiti momenti: seedeklis, siksna, spogulji...

Sen gan tas bija, gadi 10 driiz buus un autoskola bija Bauskas ielas CSDD. Varu teikt tikai pashu labaako. Macijos kopaa ar dazjiem pazinjaam un draugiem un arii vinji jprojaam paarzin noteikumus utt. u.c. Labs pasniedzeejs un isnstruktors-luuk visa pamatsaakums.

P.S. Arii beerniibaa ieguutaas iemaqnjas teeva vadiibaa ;)

227098. viesis 23.februāris 2007 19:40
0 0 Atbildēt

[..]saskaņā ar Latvijas valsts ceļi automātiski fiksētajiem pārkāpumiem [..]

Eeeee... kas tie tādi par automātiski fiksētajiem pārkāpumiem?? Tipa stacionārs foto-radars? Cerams, ka nē...

227111. viesis 24.februāris 2007 12:20
0 0 Atbildēt

Ir tādas transporta plūsmas uzskaites ierīces. Tādēļ lai varētu novērtēt un prognozēt ceļu nolietojumu, transporta plūsmas pieaugumu, izmaiņas utt. Fiziski tās izskatās, kā divas pāri ceļam novilktas melnas auklas vai kabeļi un dzelzs kaste ceļmalā. "kabeļos" iekšā ir pjezodevēji. Kastē kompis , kurš darbojas, kā reģistrācijas iekārta. Iekārta spēj skaitīt transporta vienības, noteikt to tipu(vieglais, kravas, ar piekabi) svaru (aptuveni, 20% precizitāte) asu skaitu, braukšanas virzienu un ātrumu (diezgan precīzi).

sleepnis

227117. viesis 24.februāris 2007 20:55
0 0 Atbildēt

Tā rudā aste iespārda nejēgā! :D

227147. viesis 26.februāris 2007 2:36
0 0 Atbildēt

Nekādas auklas! Iesaku paskatīties un padomāt ar galvu ;) Uzskaites ierīces izskatās kā vairāki lieli kvadrātveida ielāpi uz ceļa [cieši blakus][neatceros, vai abās joslās vai vienā] un ceļa malā mazs skapītis. Piemēri - uz Liepājas - Klaipēdas šosejas tūlīt aiz Kalnišķiem [varētu būt kāds 18. kilometrs], uz Rīgas - Liepājas šosejas kādu kilometru pirms Grobiņas robežas. Es agrāk domāju kā 227111. viesis, bet, strādājot aizputes ceļiniekā, nācās ar lāpstu palīdzēt ekskavatoram, kas pēdējajā manis pieminētajā vieta padziļināja grāvi - pa grāvja apakšu stiepjas saišķītis ar tieviem vadiem - ekskavators tos būtu pārrāvis, ja tajā vietā grāvī nebūtu kaut kādi betona gabali.

227232. viesis 26.februāris 2007 15:28
0 0 Atbildēt

Par reģistrācijas iekārtām:

Nu taisnība abiem: "227147. viesis 26.02.2007 02:36" un "227111. viesis 24.02.2007 12:20"

Pāri brauktuvei pārvilkti vadi ir "pagaidu" vai "pārvietojamā" parikte, savukārt citur tās iemontē ceļa segumā, & tad uz asfalta var redzēt tikai piķa joslas, ar kurām vadi asfaltā ielieti... :-)

Par pašu raxtu: nu, iet jau, it kā, uz labo pusi, situācija, liekas, uzlabojas. Bet brīžam toč kretinosi vizinās.

Par sēdēšanas attālumu: lai normāli grozītu baranku, ir jāsēž tā, lai rokas ir viegli saliektas. Ne jau 90 grādos, bet kādos 130-150. Barankai tā kā vajadzētu būt pēc iespējas plakansiki pret braucēju - lai rokām vienāda slodze jebkurā stūres turēšanas punktā. Kāpēc? Lai muskuļi netērētu sekundes daļas uz lieku sasprindzināšanos, kad tiem stūre strauji jāgriež. & tas varētu palīdzēt nedabūt ar airbagu pa seju... -) Protams, ja mums te pārsvarā brauc lūzeri, to tik vien dara, kā gatavojas saņemt ar airbagu pa feisu - sorre, neviens jums nepalīdzēs, ja pašiem prāta nav... ;-)

Muguriņu beņķītī vajadzētu turēt taisni - tā "muguras smadzenes" labāk jūt autiņa saķeri ar ceļu. Paskatieties, kā sēž profesionāli autosportisti, padomājiet, kāpēc tas ir tā.

Agresivitāte, vieglprātība - tās mums tādas nacionālas īpašības, tur laikam bez gēnu inženierijas nu neko nepadarīs... :-)

Brauksim tā, lai _visi_ _laikā_ _veseli_ nonāktu mājās! :-)

227248. viesis 26.februāris 2007 17:30
0 0 Atbildēt

Raksturo visi kam nav slinkums :) :) a, kas kautko darīs, lai tā nebūtu. Personīgi man jau apnika cīnīties ar vējdzirnavām. Es ilgu laiku biju iesaistīt procesā ar nosaukumu - ceļu satiksmes drošība, bet kā liecina pieredze jēgas nav ne kādas. :) :)

Ticiet man lielākā daļa rīdzinieku domā, ka piemēram K.Ulmaņa un Vienības getvju krustojums tika rekontruēts, lai būtu optimālāka ceļu satiksme ----- nekā vienkārši vienam biezajam vajadzēja bruģi a labāks tur nekas nepalika. Tā tas viss arī notiek šeit Latvijā :) :)

p.s. varu tikai pieminēt dažu valstu pieredzi ceļu satiksmes drošības jautājumos "ja nevar piespiest vadītāju ievērot CSN tad vajag radīt apstākļus, kud vadītājs pārkāpjot CSN neiekļutu CSNg." (ceļi, pārvadi, krustojumi, tuneļi, autobāņi sadalošās joslas atdalītas ar 3m žogu utt.)

227263. viesis 26.februāris 2007 22:54
0 0 Atbildēt

Vecīt Deksters jau ,kādu laiku , kā nosprādzis , bet pa lielam ar braukšanu mums ir problēmas , jo esam taču paši viltīgākie ...

P.S.

Lai CP paseko līdzi sastrēgumiem un tiem Deksteriem , kas mauc pāri sarkanajiem , jo redzams pašiem nekad nav jāveic kreisais pagrieziens !!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 14

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 6

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti