Autovadītājiem, kas tuvākajā laikā plāno apceļot Norvēģiju 40

 
7.marts 2007 0:48

Ko tur piebilst? Laikam neko... skaitļi runā paši par sevi. Atcerēties der vienīgi, ka maksimālais ātruma ierobežojums uz koplietošanas ceļiem Norvēģijā ir 80km/h un lielākā daļa sodu mēdz vidēji pieaugt par 200 - 400 Nok par katru nākamo policijas atgādinājumu – t.i. vismaz reizi mēnesī.



Renārs, iAuto lasītājs
 
Visi komentāri
 
227912. viesis 6.marts 2007 11:02
0 0 Atbildēt

Uz autoceļiem arī Norvēģijā ir 90km/h un arī 100km/h limiti...

227913. viesis 6.marts 2007 11:04
0 0 Atbildēt

Vēl - apdzīvotās vietās bieži ātrumu regulē sauktajie "guļošajiem policistiem" par kuru esamību zīmei obligāti nav jābūt...

227915. viesis 6.marts 2007 11:05
0 0 Atbildēt

Latvijā jau sen kaut ko tādu vajag ieviest. Štrunts par to ka daudzi menti nejēgā sabiezēs, kopumā tomēr situācija uz ceļiem uzlabotos 10-x kārtīgi, jo neba jau kurš katrs varēs pārāk bieži atļauties riske't ar tādām naudām (sodam vai kukulim - cits stāsts).

227917. viesis 6.marts 2007 11:08
0 0 Atbildēt

ir jau arī dažas vietas (piemēram E6 un E18), kur dažos posmos ir 110km/h, taču CSN "stāv" rakstīts - 80 :)

227918. viesis 6.marts 2007 11:09
0 0 Atbildēt

njaa ... smagi :)

diez vinjeim radardetektoru detektori ira ?

227920. viesis 6.marts 2007 11:12
0 0 Atbildēt

3 nedēļas atpakaļ norullēju 1500km pa to stulbo zemi un neredzēju nevienu radarposteni. Tiesa gan pretī gan pāris reizes polti aizbrauca, bet nu uz ātrumu nepaņēma, kaut arī braucu virs atļautā.

227921. viesis 6.marts 2007 11:14
0 0 Atbildēt

Gribētu apšaubīt faktu, ka maksimālais ātrums ir 80 km/h.

No otras puses varu nomierināt tos, kuri tuvākā laikā plāno apceļot Norvēģiju. Esmu to zemi izbraukājis krustām-šķērsām un neesmu sastapis nevienu CP ar radaru. Šur tur parādās fotoradari, bet pirms tiem vienmēr ir brīdinājums. Un pārsvarā, tur kur ir ātruma ierobežojums uz 60 vai 50, tur arī īpaši ātrāk pabraukt nevar, ja nu vienīgi sporta režīmā.

227922. viesis 6.marts 2007 11:17
0 0 Atbildēt

nu.... pusotra gada laikā.... polichus ar radaru (abās reizēs lāzers) esmu redzējis 2 reizes. Par fotoboksiem nemaz nerunāsim.

227923. viesis 6.marts 2007 11:26
0 0 Atbildēt

Izskatās, ka Hesus drīz saņems ne visai patīkamu vēstuli ar soda kvītīm no Norvēģijas, jo fotoradari ir visai bieži ceļmalas iemītnieki Norvēģijā.:)

227926. viesis 6.marts 2007 11:36
0 0 Atbildēt

mja, cenniki adekvati ari videjam statiskam latvietim, BTW. :D

227932. viesis 6.marts 2007 11:45
0 0 Atbildēt

norvēģijā esmu nodzīvojis vairāk kā gadu... mani pašu ne reizi nav uz ātruma ņēmuši, pazīstu tikai vienu džeku, kas reāli ir noķerts... (šeit es nerunāju par stacinārajiem fotoradariem)

vispārējā formula ātrumsodiem bija 100noki par km/h, sodīt sāk no +11km, tobiš minimālais sods ir gandrīz 100ls...

mūsu mentozauriem vajadzētu aizbraukt un pārņemt viņu pieredzi.... tur nevienu neķer par niecīgu ātrumā pārsniegšanu un menti nelec uz ceļa lai trešajā joslā nopelnītu piecīti....

oslo centram (šeit nav runa par mazajām ieliņām) visi močī cauri uz sotaka.... jā, protams, piebremzē iebraucot tunelī pie fotoboksa.

vēl uz turieni braukt stažēties vajadzētu tiem ībļiem, kas pie mums stutē idiotiskās ātrumzīmes.... ja norvēģijā stāv ātruma ierobežojums, tad tas tiešām tur ir vajadzīgs satiksmes drošībai, nevis mentu neformālajam algas pielikumam....

227933. viesis 6.marts 2007 11:54
0 0 Atbildēt

Normāli. BET - galvenais un būtiskais ir vai ļaudis ievēro noteikumus, vai praktiski visi pārkāpumi tiek sodīti. Pie mums pirmkārt un galvenokārt ļautiņi iedomājas, ka noteikumi nav viņiem rakstīti, ka noteikumi ir debili un ka tos nav jāievēro un pēc tam aiziet tālāk ķēdīte - pārkāpumi netiek sodīti utt. Ko tad es pats? Ticiet, neticiet, bet noteikumus ievēroju, arī tad kad tas praktiski varbūt ir nejēdzīgi. Un ne jau tas, ka es ievēroju vai vēl kāds ievēro traucē satiksmē citiem, bet tas, ka kāds cits lūk iedomājas neievērot - lūk tas traucē. Bet atkal jāsaka BET - tā kā šeit ir stabili nostiprināta ačgārnā domāšana, tad tāda idille kā visi brauc pēc noteikumiem te vēl ilgi nebūs.

227936. viesis 6.marts 2007 12:13
0 0 Atbildēt

Tādēļ man patīk Latvija :)

227943. viesis 6.marts 2007 12:41
0 0 Atbildēt

Viesim 227933. viesis 06.03.2007 11:54.

Kā gan loģisks cilvēks var nepiekrist apgalvojumam ka mūsu ātruma ierobežojumi ir debīli un nepamatoti.

Piemēram - Iebraucot Līgatnē (ne tajā kas uz pleskavas šosejas) zīme apdzīvota vieta uzlikta MEŽA VIDŪ !!!!! (laikam tajā vietā pēc kartes sākas apdzīvota vieta..... ) No apdzīvotas vietas pat smakas nav vēl vismaz kādu kliometru. Kaut kādas mājas sākas tikai pēc ~2 km.... Protams - aiz līkuma stāv "inkasators".

Augšlīgatnē tika noņemta zīme 70. Kaut gan māju šosejas malās maz, gājēju nav un ir platas nomales.... Protams - arī stāv "radarists"...

Patika braukt pa Austriju. Kā izgriežamies no apdzīvotas vietas uz šoseju, kas iet tai cauri - uzreiz zīme apdzīvotās vietas beigas un 80. 50 ierobežojums tiešām tur kur ir apdzīvotā vieta - mājas, cilvēki utt, nevis robeža kartē....

Līkumots kalnu ceļš - vienā puse krauja, otrā klints = zīme 80. Nu varbūt kāds pašnāvnieks arī mēgina braukt ātrāk...

Tā kā ir vietas pasaulē, kur ātruma ierobežojumi ir loģiski un pamatoti...

227948. viesis 6.marts 2007 13:05
0 0 Atbildēt

Izbraukāju pa Norvēģiju pietiekami daudz, kādas 7 dienas tur pabiju. Neizjutu vajadzību pēc lidošanas. Un tā ar bija-zīmes ja ir,tad tādās vietās,kur ātrāk nemaz pabraukt nevar. Un nevajadzētu.

227950. viesis 6.marts 2007 13:25
0 0 Atbildēt

Hehe..staav ar radariem..un ka veel staav. Ok, ne taa kaa lv, bet staav un ja traapies..tad ir hana :) Un vizinaas vinji ar tiem netrafareetajiem auto, taa ka i pamaniit nevar.

Peedeejo 5g laikaa ir sanaacis 1500kr, 2600kr uz radaru, 4200kr uz fotoboksu, 3800kr uz fotoboksu. Beigaas apnika un iegaadajos "piikstuli" prieks fotoboksiem. Taads aparaatinjs,kas pabriidina 30-40m ieprieks, jo 1) briidinaajumaziimes nevienmeer ir,2)reizeem vienkaarsi aizmirstas,ka bij ziime..un tas ir paaaraak "saaliiti".

Vieniigais labums,ka Lv tiesiibu iipasniekiem nepieksjir sodapunktus, jo norskiem nav sadarbiiba ar lv datu baazi.

Veel var klausiities P4, jo tur diezgan regulaari vinji nostaasta,kur ir kontroles.

227951. viesis 6.marts 2007 13:25
0 0 Atbildēt

Ronald, būtu padzīvojis kādu laiku Līgatnē, saprastu, kāpēc tā zīme tur ir. Tas ir tāds diezgan melns ceļa gabals - vienā pusē ceļam krogs, otrā dzīvojamās mājas.

227955. viesis 6.marts 2007 13:37
0 0 Atbildēt

Varu teikt tikai to labako par atruma ierobezojumiem Norge.Kaut reizem krit tas uz nerviem,bet saprotu,ka tas ir vaidzigs.

Runajot par tiem atrumiem,Norge nav neviena cela kur butu atlauts braukt 110.Ir 100.Bet protams ir pielaujams valet ar kadiem 120,jo cels ir plats,norobezots utt.Un policija tadiem sikumiem nepiesienas.Bet nu kur zona 60,70 vai 80 gan ir jauzmanas,jo tie celi viniem reizem patik.Taka esmu soferis sini valsti,tad varu teikt drosi to.Un vel kas viniem ir,ir tas,ka vini ir loti reti,bet kad ir tad tadas vietas kur pat iedomaties gruti.Un lieta vel tada,ja vini ker uz atrumu,tad parasti darbojas ar divam ekipazam.Vispirms stav civila masina kaut kur mala un uznem jusu brauksanas atrumu,bet pec paris 100 metriem stav trafarets,kas liek jums apstaties.Preti braucot ar vini medz pacolet jusu atrumu.

Runajot par foto robotiem.Ir saliktas zimes,bet løieta tada ka tu nezini pec cik km buss tas robots.Var but pec 5km,bet var ar but pec 1km.Un ir ari ta,ka zime ir,bet pasa robota nav.Vel ir lieta tada,ka vini tagad iemegina jaunos foto robotu.Pirmais nofikse jus,bet otrais konstate cik ilgs laiks pagajis.Ja sis laiks ir stipri mazaks neka pielaujam,jus tiekat nobildets.Tas nozime,ka posmu starp robotiem ir vilcis virs atlauta.

Tie kas velas celot,drosi.Tik atceraties atrumu un jostu.Par jostu sods 750kr.Pasa pieredze.

P.S.Un nevaig naivi ceret,ka esat Latvietis,ka nesanemsat rekino vao ko tamlidzigu.Ir draugi sanemusi ari Lv sos sodu un vini zin ka panakt lai jus samaksatu.Un vel,ja tiksat nobildets jaunajos digitalajos,tad pec paris minutem varat gaidit zilas gaisminas pakal puse,jo centrale vini momentali redz jus..

Laimigu celu.

227962. viesis 6.marts 2007 14:11
0 0 Atbildēt

Ronald, augshliigatnee katru riitu un vakaru beerni iet uz skolu gar shosejas malu, nekas tev nenotiks ja pabrauksi uz 50 km/h.

227967. viesis 6.marts 2007 14:18
0 0 Atbildēt

kvatra [?] 06.03.2007 14:11

man izlasot to postu bija skaidrs, par kuru līgatni ir runa..

ja jau tu zinu kur bērni iet uz skolu, tad tev tak vajadzēja zināt, ka tā līgatne, kas ir NE TĀ, kas atrodas uz pleskavas šosejas, nav augšlīgatne....

227978. viesis 6.marts 2007 15:00
0 0 Atbildēt

Ja noliksiet Norvēģijā auto neatļautā vietā, to veikli aiztransportēs prom ar evakuātoru. Oslo tāds pakalpojums izmaksā ap 200 Ls. Paziņa bija noparkojies ielas malā ,neievērojot papildus norādi norvēģu valodā "tikai klientiem".Nācās maksāt un iebildumi par valodas nezināšanu netika uzklausīti.

227982. viesis 6.marts 2007 15:16
0 0 Atbildēt

Jaa par parkosanos vinjiem ari "saaliiti". Es peedeejo reizi iekritu uz taadu lietu,ka vinjiem attalumu "no krustojuma" meera citaadaak,kaa peec Lv noteikumiem. Kipa nevis no brauktuvju krustosanas punkta, bet no tas vietas,kur trotuaars saak liekties.. Manaa gadiijumaa biju 5 m no krustojuma peec Lv noteikumie, bet 2 m peec norveegju...rezultaataa 500kr :D

227983. viesis 6.marts 2007 15:19
0 0 Atbildēt

es reiz maksāju par stāvvietu (evakuatoru) biki mazāk... bet summa bija virs 150ls :|

man pašam aiztransportēja autiņu, kur norvēģu valodā bija apraksts kā samakst privātās stāvvietas "pakalpojumus"...

es pat toreiz izsaucu mentus, kuriem stāstīju, ka kautkādi *******i ir savākuši manu mašīnu uttt.

ja kāds akurāt grib kautkur likt autiņu norvēģijā un NEMAKSĀT, tad tikai un vienīgi parastajās publiskajās stāvvietās.... problēmu gadījumā sanāks stipri lētāk....

pie lielveikaliem dažviet ir interesanti noteikumi.... jāmaksā NAV, bet bezmaksas biļete un noteiktu laiku (stundu) automātā IR JĀPAŅEM nospiežot to pašu biļetes podziņu bez naudas iemešanas.... ja vēlies stāvēt ilgāk, tad ir jāmaksā vai jāskrien pēc jaunas biļetes....

227986. viesis 6.marts 2007 15:35
0 0 Atbildēt

Labi - par darba dienu rītiem/vakariem iekš Līgatnes nezinu.

Var jau būt ka ļoti daudz bērnu tur staigā (kaut gan neliekas ka līgatnes skolā tik daudz bērnu mācās.....)

Bet latvijas CSN eksistē papildzīmes tikai brīvdienās, arī laika ierobežojumi. Jo brīvdienās un naktīs ierobežojumam 50 tur nav nekāda loģiska pamatojuma (izņemot policijas maciņa pildīšanu)

227987. viesis 6.marts 2007 15:49
0 0 Atbildēt

da Norveegjija vispaar taada gudra valsts, bet ne par to- ja grib arii tur var palidot un labi palidot.

bet nu Latvijaa es jau deelj shitiem debiilismiem kas ir mums ar celja ziimeem, celja segumu un celju policistiem principaa braucu nahalaa..

mees vienreiz reecaam ka braucot uz sky peec picas un alus pa 5ls mees noteikumus uz kaadiem 150 paarkaapaam. da p1s vinju raibais ar aatruma ierobezhojumu piem. superapdziivotajaa vietaa Stalbe 2vos naktii, vai tml. Interesanti ir arii kur piem. saakas Smiltene kaa celjaziime un kur pilseeta. Da vnk jau par to par runaat negribaas..

227990. viesis 6.marts 2007 15:57
0 0 Atbildēt

viesi 227982. viesi

Ja kas, pie mums attālumu mēra tieši tāpat!

227992. viesis 6.marts 2007 16:08
0 0 Atbildēt

to viesi 227990. viesis 06.03.2007 15:57

//

135. Aizliegts apstāties un stāvēt:

135.6. brauktuvju krustošanās vietā un tuvāk par 5 m no šķērsojamās vai šķērsotās brauktuves malas.

//

227994. viesis 6.marts 2007 16:15
0 0 Atbildēt

Pirmais, tagad taa ir augshliigatne uz vidzemes shosejas, nesen ziimes uzlika, kaadreiz bij liigatnes ziime :) Liigatne tagad ir lejaa pie Gaujas :D

227995. viesis 6.marts 2007 16:17
0 0 Atbildēt

brauktuvju krustoshanaas vieta ir vieta kur krustojas brauktuves, nevis kur saakas krustojums. ja 227990. viesis pat nezin starpiibu starp shiem terminiem tad iesaku vinjam doties nosveerties!

227996. viesis 6.marts 2007 16:19
0 0 Atbildēt

Atsaucu savu ieprieksheejo postu :D

228008. viesis 6.marts 2007 17:46
0 0 Atbildēt

authoram interesanti ar arithmētiku...

ielicis koeficientu, lai, bet, ja rēķina pēc tā, tad iznāk citādi cipari... piemēram, 600 kraunas ir nevis 52.02, bet gan 52.56 utt. Visinteresantāk ir ar 6500 kraunām - tās sanāk 569,40 Ls, nevis 520.20, kā minēts... laikam tur Norjē citādi kalkulātori. Varbūt ierēķināti valūtas maiņās pakalpojumi????

:(

228025. viesis 6.marts 2007 19:52
0 0 Atbildēt

Kad mums aa buus... Eh, diemzheel ilgi jaagaida. Bet kaa valsts budzhets pildiitos :)))

228045. viesis 7.marts 2007 0:26
0 0 Atbildēt

nu nezinu nezinu - bijaam norge.... braucaam +/- 10 ierobezhojumiem... bet par maksas celliem nemaksaajaam.... laikam muus pat 2 reizes saocheeja... bet ta ka mes tur tikai dinu bruakaajaam un tad atpakal uz zviedriju... tad ari LV velak nekadus chekus par sodiem nesanjeemaam, lai arii zibspuldze bija 2 reizes noteikti! Bet par to ziimju lietderiibu - pilniibaa pikeriitu, vinas ir tikai un vienigi tur kur tieshaam ir vajadziigas.. tas pats arii Vaacijaa... bija pat vietas kur vilkos stipri zim atlautaa, jo vienkaarshi nejutos droshi

228046. viesis 7.marts 2007 0:30
0 0 Atbildēt

mees uz Itaalijas/Autrijas robezhas ar domaajaam ka ziime 120 uz baanja tas taa- jokam, a ka izbraucaam no kalnu ielejas aizveeja veejaa un busu paarmeta pa 3m pa kreisi ta saprataam ka citaas valstiis nau kaa pie mums- ja 120 tad arii ir kapeec!

228100. viesis 7.marts 2007 10:25
0 0 Atbildēt

viesis 227990.

Pārlasīju šos punktu vēlreiz. Tiešām man nav taisnība. Bet kad gāju autoskolā (tas bija 17 gadus atpakaļ), mums iekala, ka stāvēt drīkst ne tuvāk par 5 m no noapaļojuma sākuma.

228187. viesis 7.marts 2007 12:30
0 0 Atbildēt

par zīmēm. Jaunzēlandē ātruma ierobežojums kalnos pirms kraujas malas kur knapi uz 30 var izbraukt bija 100 !!!

ilgi nevarējām saprast kādēļ tāds jocīgs ierobežojums.

vietām pirms līkuma ap klinti gan bija 25, kur tiešām līkumu varēja komortabli izņemt uz 15-20km/h.

taisnos posmos, protams, var vienmēr pabraukt ātrāk par atļauto, bet tur kur ir irobežojumi, tur tie ir pat vērā jāņem sporta cienītājiem.

228303. viesis 8.marts 2007 10:04
0 0 Atbildēt

Vēl Norway neļauj apstāties ceļa malā pretēji attiecīgās joslas braukšanas virzienam, t.i ja gribi apstāties pretējā pusē tad jāapgriežas braukšanai pretējā virzienā.

228400. viesis 8.marts 2007 14:17
0 0 Atbildēt

to - 228303. viesis 08.03.2007 10:04

Kur tad tas teikts? Nekur taadu noteikumu neesmu manijis un ikdienaa konstanti parkoju preteeji brauksanas virzienam, bet sods nav bijis!

228481. viesis 8.marts 2007 22:36
0 0 Atbildēt

3 gadi dzivoju norge un laiku pa laikam iebraucot latvija uz cela pirmo pus dienu jutos ka lohs. tad iesledzu nahaljno agresivo rezimu un viss kaartiiba. menti te nevienu nekersta aiz neko darit. retumis medz veikt masveida aptureesanu stavlaukumos sosejas malaa. piemeram, parbauda kadas riepas vai kaut ko tikpat debilu. Hordaland regionaa mentam obligaati pie visa cita jaapus trubina, ja jau reiz ir vispaar tevi ir aptureejis.

228883. viesis 13.marts 2007 8:00
0 0 Atbildēt

Arī esmu Norvēģiju izbraucis krustām šķērsām un tur ātruma ierobežojumi ir ļoti pamatoti, dažreiz pat liekas ka vajadzētu vēl vairāk ierobežot ātrumu jo ziemas laikā nemaz dažus līkumus nevar paņemt ar to ātrumu kāda ir zīme. Vēl man norvēģijā patika ka nav ceļazīme apdzīvota vieta kas ierobežo ātrumu bet nepieciešamajās vietās ir ātruma ierobežojuma zīmes. Norvēģijā zīmes ir ļoti labi izvietotas un vienmēr ir skaidrs ar kādu ātrumu jābrauc.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti