«Renault Laguna II» intelekts 28

 
14.jūnijs 2002 8:25

Autoražotāji savus jaunos modeļus bieži vien veido agresīvus, bet jaunā Renault Laguna ir pievilcīga ar savu intelektu gan no ārpuses, gan arī ar intelektuāli funkcionējošu salonu.

Jaunā Laguna versija ar 3.0 litru V6 dzinēju un proactive automātisko ātrumkārbu, kas ļauj vadītājam pašām pārslēgt pārnesumus. Testējam pilnas komplektācijas versiju Priveledge. Pirmo reizi šo modeli Renault prezentēja 2000. gada Parīzes autoizstādē. Šo modeli ražo tikai divās - piecdurvju hečbeka un universāla - versijās. Eksterjers Ar savu jauno dizainu Laguna no ārpuses izskatās ļoti liela un masīva. Sevišķi smagnējs izskatās tās pakaļgals. To dod lielais aizmugurējais stikls, horizontāli novietotie lukturi un spoileris, kas veidots aizmugurējiem spārniem saplūstot ar aizmugurējām durvīm, veidojot nelielu izvirzījumu, kas izskatās diezgan kā īpašs antispārns. Savukārt priekšgals nav raksturīgs franču mašīnai, bet gan drīzāk līdzinās japāņu automašīnu dizainam. Šaurie gareniskie lukturi, kas novietoti slīpi, un sudrabotais moldings virs radiatora restēm atgādina kaut kur jau redzētu japāņu darinājumu. Priveledge komplektācijā jau no rūpnīcas nāk ksenona priekšējie lukturi ar mazgātājiem. Sānu moldingi izskatās interesanti, jo tie it kā dublē izvirzītos sliekšņus, kas piedod mašīnai stabilitātes izskatu. Laguna piecdurvju hečbeks izskatās dinamiski, tāpēc nevar nemaz iedomāties kā izskatītos sedans, lai gan Laguna sedans vispār nekad nav bijis, tie parasti ir Safrane versijā. Jaunais universāls, atšķirībā no iepriekšējā modeļa izskatās izsmalcinātāks un interesantāks. To galvenokārt nodrošina trīsstūrainie aizmugurējie logi, kas atgādina kādu no hečbeka versijām. Vēl savdabīgi izskatās aizmugurējās durvis ar V veida stiklu. Laguna pieejama arī labos krāsu toņos, sākot ar zaļgani bēšīgo Almond Green, kas izskatās pievilcīgi , un tumši zaļo Nordic Green, tumši pelēko Eclipse un diviem pelēkās metālikas toņiem Cosmic Grey un Moondust. Interjers Jaunajai Lagunai nav nevienas atslēgas - ne no durvīm, ne no aizdedzes, nedz arī no degvielas bākas vāciņa. Viss tiek attaisīts ar plastikas čipkarti, uz kuras ir divas pogas, kas kalpo gan kā atslēga, gan arī kā tālvadības pults signalizācijai. Auto ir aprīkots ar Handsfree sistēmu, ja čipkarte atrodas vadītāja kabatā, tad pieejot klāt automašīnai, elektromagnētiskie devēji to atpazīst un izslēdz signalizāciju. Kad īpašnieks satver durvju rokturi, zem tā esošais infrasarkano staru devējs dod komandu vēlreiz sazināties ar čipkarti, un, to atpazīstot, atslēdz durvis. Šāda sistēma ir ierīkota visām, izņemot aizmugurējām durvīm. Iesēžoties mašīnā, viduskonsoles kreisajā pusē ir taisnstūra atvere, kurā ir jāievieto čipkarte, bet pēc tam atliek tikai nospiest Start/Stop pogu un auto ir iedarbināts. Izņemot karti no ligzdas, visa elektronika tiek atslēgta, darbojas tikai signalizācija. Zagļiem šī sistēma nav diez ko patīkama, jo katrai kartei ir 65 tūkstoši koda kombināciju, ej nu uzmini kādu. Katrs auto ir komplektēts ar četrām šīm čipkartēm, kas ir ļoti labi ģimenes auto vajadzībām. Iekšējā apdarē ir izmantota plastmasa un alumīnijs. Interjers ir salikts akurāti, tas arī ir nomierinošās pelēkās krāsās. Viduskonsole izskatās brīva, jo līdzīgi kā stereosistēma un pelnu trauks visam pāri ir vāciņi. Laguna sēdekļi arī ir ērti, šeit jāpiemin šuvju salaiduma vietas, kas ir kvalitatīvi apstrādātas. Salona apdare ir pieejama ar trim materiāliem ( āda, drēbe un velūrs), kā arī divām to materiālu kombinācijām ( āda - audums un āda - velūrs). Neskatoties uz to, ka jaunā Renault Laguna II ir īsāka par iepriekšējo (hečbeks - 4580 mm, universāls - 4700 mm), tomēr salons ir pietiekami plašs. Arī bagāžas nodalījumu ietilpība ir vērā ņemama, hečbekam - 430 l, bet universālam no 475 - 1500 l. Testējamā Laguna bija aprīkota ar visu četru logu elektropacēlājiem, spoguļu regulēšanu, elektrisku vadītāja sēdekļa regulēšanu, kruīza kontroli, kondicionieri, stereositēmu ar 4x30 w izeju, CD - changer sešiem diskiem un 8 skaļruņiem. Auto ir apgādāts arī ar aktīvās drošības aprīkojumu - šofera un pasažieru gaisa spilveni, siksnu automātiskie spriegotāji, trīs pagalvji aizmugurē. Pie pasīvās drošības elementiem pieskaitāmi īpaši tērauda virsbūves elementi, kas ir veidoti ar ļoti augstu deformācijas izturību. Par drošību runājot, jāpiemin, ka Laguna ir saņēmusi piecas zvaigznes ( no piecām iespējamām) neatkarīgās Euro Ncap auto drošības aģentūras chrash - testos. Zem motora pārsega Automašīnai ir uzstādīts 3.0 litru 24 vārstu V6 benzīna dzinējs ar 210 zs jaudu. Maksimālo griezes momentu 127 Nm tas sasniedz pie 5500 apgr/min. Motors jau pamatkompektācijā nāk kopā ar piecpakāpju Proactive automātisko ātrumkārbu, kas ņem vērā motora darbību, braukšanas stilu un ceļa apstākļus. Jāsaka, ka iepriekšējais V6 dzinējs bija tikai ar 167 zs jaudu, tā ka tagad tā ir par ceturtdaļu lielāka. Auto ir apgādāts ar pretizslīdēšanas sistēmu ASR, stabilizēšanas sistēmu ESP, disku bremzēm ar elektronisku spēku sadalīšanu ABS+EBV, ekstremālās bremzēšanas sistēmu Brake Assist, automātisku spiediena kontroli riepās Tyre Pressure Monitoring un Parktronic sistēmu Automātiskā ātrumkārba pārslēdzas maigi un plūstoši. Visās ātrumkārbās ir ustādīts elektronisks impulsdevējs, kas dod signālu ātrumu pārslēgšanai. Priekšā ir izmantota Makfērona piekare, kas jau tika uzstādīta iepriekšējām Lagūnām, bet aizmugurē ir uzstādīta lētāk izgatavojama H veida piekare ar vērpstieņiem. Gaitā Iedarbinot motoru, uz borta kompjūtera displeja parādās dažādi dati, mašīna pārbauda pati sevi, sākot ar eļļas spiedienu un beidzot ar gaisa spiedienu katrā riepā. Pēc pārbaudes uz displeja parādās liels uzraksts OK, tomēr jāatzīmē, ka kustību var uzsākt nemaz negaidot pilnīgu pārbaudes beigšanos. Zem motora pārsega ir spēcīgs motors, kas liek manīt, ka ar šo "dampi" joki būs mazi. Rokas vadībā ātrumkārba ir daudz ņiprāka, salīdzinot ar automātisko režīmu, kur tā ir samērā lēna pat reaģējot uz "kick down." Līdz 100 km/h auto ieskrienās 8 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir 235 km/h. Automašīna gaitā ir stabila un nepakļaujas svārstībām, tā ir arī noturīga pret sānu vējiem un sasvēršanos līkumos. Tās skaņas izolācija ir nodrošināta augstā līmenī. Bremzes strādā labi, sportiski, kas ir samērā neraksturīga tādam ģimenes auto kā Renault Laguna, lai gan tas ir apsveicami. Stūres iekārta ir aprīkota ar pastiprinātāju, kas elektroniski maina pastiprinājumu atkarībā no braukšanas ātruma. Uz stūres rata pagriešanu mašīna reaģē pietiekami labi. Stūres pastiprinātājs ir efektīvs arī braucot lēnām un parkojoties. Salīdzinot ar tās pašas klases automašīnām, Lagunai ir samērā liela riteņu bāze, kas tai ļauj būt stabilai pagriezienos, ieejot tajos ar lielu ātrumu. Raksturojums "Renault Laguna 3.0 V6 Priveledge" savā klasē ir dinamisks auto, kas var stāvēt līdzās tādiem konkurentiem kā Lexus IS300, Audi A4, BMW 3, VW Passat, Ford Mondeo. Tomēr Auto var konkurēt arī ar augstākas klases auto kā Peugeot 406, SAAB 9-5, Opel Omega. Pateicoties lielajam motoram un automātiskajai ātrumkārbai ar manuālo režīmu, šis auto patiks arī cilvēkiem, kuri mīl ātru braukšanu. Laba skaņas izolācija un stabilitāte ir vēl plusi komfortablai braukšanai. Turklāt šī ir automašīna, kas aprīkota ar elektromagnētisko čipkarti, pierasto aizdedzes atslēgu vietā, tātad - ar vienu kāju jaunajā tūkstošgadē. iAuto // ACC
 
Visi komentāri
 
27425. viesis 14.jūnijs 2002 9:35
0 0 Atbildēt

Nezinaaju ka Peugeot 406 ir augstaakas klases auto kaa VW Passat vai Ford Mondeo. Autoram laikam bija baigaa POHA.

27432. viesis 14.jūnijs 2002 9:54
0 0 Atbildēt

labi, labi , bet lexus, BMW un SAAB varētu samulst par tādu salīdzinājumu.

27434. viesis 14.jūnijs 2002 10:04
0 0 Atbildēt

Parak daudz drukas kludu un neprecizitasu saja raxta!!!;-(( Manuprat so LagunaII tirgo jau gandriz gadu! Vienigi varbut si ir jaunaka versija motoram/komplektacijai - bet uzdotais griezes moments kads??? izskatas pec 1.3 motorina.... Beigas salidzinajuma sadala skiet ari viss ir saputrots(par lexusiem un peugeotiem).

Bet vispar si LagunaII universals izskatas labi un pietiekami atskirigi no kopejas masas. Nez ka ir expluatacija, sobrid samera pirkts videjas klases auto. Ipasnieki, pastastiet par efektiem/defektiem!!

JB, R21 Nevada 4.5 gadus braucejs

27437. viesis 14.jūnijs 2002 10:10
0 0 Atbildēt

Piekriitu, raksts vareetu kalpotu par paraugu tam cik daudz autors var kluudiities.

27461. viesis 14.jūnijs 2002 10:52
0 0 Atbildēt

127 Nm pie 5500 apgr. vai nav kljudinja, ko?

27463. viesis 14.jūnijs 2002 10:55
0 0 Atbildēt

shitaadi raxtinji dezinformee mazzinoshu lasiitaaju un buutu tomeer korigeejami pirms paraadiishanas publikai

27471. viesis 14.jūnijs 2002 11:18
0 0 Atbildēt

Man gan šāds auto nav, bet ir vienam pazīstamam cilvēkam (1.8 motors, 2001. gada vidus). Izskatās gan no iekšpuses, gan no ārpuses patiešām diezgan labi, bet ir daži mīnusi. Piemēram:

- tā čipkarte pēc pusgada jau sākusi gļukot, tiesa laikam dēļ baterijām (mašīna neslēdzas dažreiz vaļā)

- uz ceļa turoties sliktāk nekā Megane. Visādā ziņā ar piem. 2000. gada Passat ir grūti salīdzināt

Atzīmēšu, ka šiem komentāri ir subjektīvi un attiecas tikei uz konkrēto automašīnu.

Vēl, pievienojoties pārējiem, atzīmēšu, ka Safrane nekad nav bijis sedans.

Veiksmīgu dienu visiem

27478. viesis 14.jūnijs 2002 11:47
0 0 Atbildēt

Braucis veel neesmu ar sho te, bet vienam manam pazinjam ir, jauns universaalis. Ieksheejaa apdare kvalitatiiva, bet paaris meeneshu peec iegaades- nomira el-luuka. Tappeec shis bishk palika neapmierinaats ka jaunai mashiinai kautkas taads var notikt. Piekam tas notikaas siltaa laikaa. Driiz dabuushu izvicot, tad vareeshu palieliit/nolamaat!

27480. viesis 14.jūnijs 2002 11:52
0 0 Atbildēt

Viesim 11:47

Ja sanak, izmeeri ludzu, vai nolaizot aizmugures benki var guleet pilna auguma un vai ir erti? Slinkums iet uz eiroauto..

Ta jau likaas, ka daudzas elektribas varetu glukot, it ipashi pec Rigas salajam ziemam...;-(((

- kas vel?

JB

27486. viesis 14.jūnijs 2002 12:02
0 0 Atbildēt

nu klausoties ko jūs te sakat, tā vien liekas, ka Renault tehniskā ziņā nekur tālu no iepriekšējās Laguna nav aizgājis, žēl gan šis likās tāds labāks par iepriekšējo! Bet nu līdz Peugeot līmenim Renault vēl kāds gabaliņš jāiet!

27487. viesis 14.jūnijs 2002 12:04
0 0 Atbildēt

Kaut kaads reklaamas aplaiziits raksts. Laikam Renault kaut ko finansiaali atbalstiijushi.

27492. viesis 14.jūnijs 2002 12:16
0 0 Atbildēt

Nezinu par tehnisko pusi bet vizuāli izskatās ļoti labi. Vācieši nestāv ne tuvumā

27498. viesis 14.jūnijs 2002 12:38
0 0 Atbildēt

hmz, man atkal vizualai vaacieshi daudz labaak patiik... :) bet autinsh ir interesants..

27522. viesis 14.jūnijs 2002 13:57
0 0 Atbildēt

Karoče vēl viena variācija uz tēmu lai potenciālais pircējs neatpazīst marku un vēlreiz to brāķi nopērk. Varžukājiņēdājvāģis. Zem haubes ir pilnīgs sviesc... 127Hm pie 5500 apgriezieniem (moš autors akal ir kļūdījies un tie ir pie 55000 apgr/min???)

27558. viesis 14.jūnijs 2002 15:03
0 0 Atbildēt

Par motoru ir kautkaads sviests sakults. Esmu vizinaajies ar shaadas komplektaacijas auto, viss ir labi, ljoti eerts salons, paarskataams panelis utt, miinuss ir nejeedziigi izkaartotaas videejaa konsoolee atrodoshaas audio vadiibas pogas. Nu bet pie taa laikam var pierast. Vot kas mani ritiigi paarsteidza tad taa bija braukshana. Tik jokainu braukshanu, tb auto noturiibu uz celja es veel nebiju jutis. Itsevishkji tas bija manaams pagriezienos vai arii uz taisna celja ja jaaapbrauc kautkaads shkjeerslis vai apdzenot, nu vienalga. Sajuuta taada ka tas autinjsh domaa vispirms - griezties vai nee. Par daudz svaarstaas pagriezienos.Elektrooniskaas paargudriibas tajaa vaagjii ir par daudz. Vieniigais prieks ko var sajust no braukshanas ir klusais motors ( nez kam vajag to?) labaa paarredzamiiba un komforts. Seedeklji ir ljoti eerti, stuure ir ok, aatruma paarsleegshana un kljokju (iznjemot audio) sleedzinaashana ir forsha. Nu veel tas ka franchi savos autinjos daudzas lietas (tjipa navarotus) sabaazh jau standarta komplektaacijaa, ko nevar pateikt par "lieliskajaam" vaacu mashiinaam.Viss. Taatad itkaa normaals auto tachu prieksh sava izpildijuma ir paaraak daargs. Ir eertaaki un labaaki auto par taadu pashu cenu (es zinu kursh tas ir...).

27563. viesis 14.jūnijs 2002 15:08
0 0 Atbildēt

Autors nez no kurienes ņēmis datus.

Laguna II Sport Tourer (Privilege V6 24V Auto)

285Nm pie 3750 apgr/min.

Dati ņemti no Renault mājas lapas.

27566. viesis 14.jūnijs 2002 15:19
0 0 Atbildēt

Vai tad vini ir atmacijusies audio vadibas pogas pie stures pielikt? Vecai Lagunai(no 95-96g.) parasti ta bija....

Par cenu - diemzel pedeja laika Renault paliek dargaki, kaut vai salidzinot ar lidzvertigu Peugeot(406), ari Megana bij dargaka par analogisku 306.

27575. viesis 14.jūnijs 2002 15:36
0 0 Atbildēt

Nuja, aizmirsaas man par taam vadiiibas pogaam uz stuures. Nu ljoti pie taam ir jaapierod, lai vareetu normaali manipuleet. Varbuut taas ir domaatas rokaam kas pieradushas baazt mutee vardes, es nezin....

27590. viesis 14.jūnijs 2002 16:07
0 0 Atbildēt

interesanti, ka Renault ar Handsfree sistēmu saprot automātisku durvju un signalizācijas atslēgšanu, "sajūtot" čipkarti. Man likās, ka tas vairāk saistīts ar telefoniem...

Un Makfērona piekare atgādina kapronu ;)

Cien Autor ! kā lai saprot teikumu, ka uz stūres pagriezienu auto klausa LABI ? labi - tā ir subjektīva kategorija, parasti tomēr auto uzvedību pagriezienos vērtē kā nepietiekamu, neitrālu vai pārlieku (understeering, oversteering). LABI atgādina - iebāz karti un būs LABI.

Lūdzu profesionālākus auto apskatus !

27596. viesis 14.jūnijs 2002 16:16
0 0 Atbildēt

nav kauns par 127 Nm lielu griezes momentu? tas tachu ir sviests

27667. viesis 17.jūnijs 2002 9:00
0 0 Atbildēt

5 men. jeb 15tkm ar Laguna II. Patiesiba labs auto ar vertejumu 4,5 no 5 ballem. Daudz stabilaaks uz ceļa par veco Lagunu, jaudas arii gana (2.0 l), erta un patīkama braukšana. Dazas kjibeles ar elektroniku tiessaam bija, atteicaaas Parctronik un vad saanu loga elektropievads. Bet visuma - par taadu cenu visnotal nemams auto. Starp citu, peec izjūtam - drizak vaacu nekaa francu auto.

27670. viesis 17.jūnijs 2002 9:08
0 0 Atbildēt

To uupizz - audio reguleesana pie stuures ir patljoti eerta, pats lietoju. Par mineeto motoru gruuti ko teikt , bet maneejam ir 2.2dci ar 6pakaju manualo karbu - ljoti feini

27698. viesis 17.jūnijs 2002 10:47
0 0 Atbildēt

iauto - Jums laiks meklēt kaadu, kam ir kaut mazaakaa nojeega par automassiinaam, to veesturi, izcelsmi utt. nemaz nerunaajot par jau uzskaitiitajaam klluudaam, jaatzimee, ka renault safrane nebija pieejam ar sedana virsbuuvi - tikai un vieniigi kaa 5 durvju heccbeks...

27824. viesis 17.jūnijs 2002 23:10
0 0 Atbildēt

Jauneklim ir veelme, bet nav pierdzes. Diezgan patuksha un vidusskolas liimenja valoda....

Taa nu tas ir, bet ne katraa miit dzejnieks nemaz jau nerunaajot par laiciigaam lietaam.

27952. viesis 18.jūnijs 2002 13:28
0 0 Atbildēt

Nedomaaju, ka Peugeot406 un Opel Omega ir augstaakas klases par BMW 3 vai veel nedod dievs 5. un 7. seer.;. Es piekriitu, ka taas ir lielaakas klases automassiinas par BMW3, bet augstaaka klase - tas jau izklausaas taa, ka taas ir kvalitatiivaakas, bet saliidzinaat Peugeot un Opel ar BMW - taa vien jau ir necienna pret tiessaam augstu kvalitaati.

27955. viesis 18.jūnijs 2002 13:36
0 0 Atbildēt

Varbuut autors vareeja labaak Renault saliidzinaat ar BMW 750 vai Mercedes S klasi, ko tur daudz aakstiities. Ha - kautkaads apsmiekls. Veiksmiigu dienu visiem!

28022. viesis 19.jūnijs 2002 0:40
0 0 Atbildēt

pilniigs $#&$^$%^. --- Prfctyon.

28659. viesis 25.jūnijs 2002 15:15
0 0 Atbildēt

Kaa redzam, par jaunaam mashiinaam diskusijas nav nekaadas dizhaas, tik vien bazars, kaa par kljuudaam rakstaa...

Mozh kaut ko citu???

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti