Jaunumi kvalifikācijas noteikumos 2

 
15.marts 2007 10:19

Jaunie kvalifikācijas noteikumi un izmaiņas Ceļu satiksmes likumā, kas stāsies spēkā ceturtdien, 15. martā paredz trīs jauninājumus, kas skar bijušo PSRS laika vadītāja apliecību īpašniekus, kravas transportlīdzekļu un autobusu šoferus kā arī citu kontinentu vadītājus Latvijā.

PSRS vadītāja apliecības

PSRS vadītāja apliecības mūsu valstī nav derīgas transportlīdzekļu vadīšanai vairāk nekā desmit gadus. Līdz šim to apmaiņa pret Latvijas vadītāja apliecībām notikusi bez eksāmenu kārtošanas. Saskaņā ar jaunajiem noteikumiem turpmāk tās varēs apmainīt tikai pēc sekmīgas teorētiskā vadītāja kvalifikācijas eksāmena nokārtošanas. Lai pieļautu to dalību ceļu satiksmē, viņiem vismaz jāapgūst spēkā esošie satiksmes noteikumi, kas gadu gaitā mainījušies.

Vecinās kravas transportlīdzekļu un autobusu vadītāju atbildību

Saskaņā ar ES direktīvu, kas paredz nodalīt profesionālo un neprofesionālo kravas transportlīdzekļu un autobusu vadītāju kvalifikācijas iegūšanas kārtību, no 2008. gada septembra tā pamazām tiks ieviesta arī Latvijā. Par profesionālajiem tiks uzskatīti visi tie, kam kravas un pasažieru pārvadājumi ir „maizes” darbs, savukārt par neprofesionālajiem – tie, kas izmanto kravas automobiļus un autobusus personiskajām vajadzībām un kam šo transportlīdzekļu vadīšana nav pamatdarbs.
Izmaiņas skars visus tos esošos un topošos šoferus, kas profesionāli nodarbojas ar pasažieru un kravas pārvadājumiem. Profesionālajiem būs jākārto sarežģītākas pakāpes kvalifikācijas iegūšanas teorētiskie un praktiskie eksāmeni, kā arī ik pēc pieciem gadiem jāiziet kvalifikācijas papildināšanas kursi.
Pirmie izmaiņas piedzīvos topošie autobusu šoferi, savukārt no 2009. gada tās skars arī jaunos kravas transportlīdzekļu vadītājus. Piecu gadu laikā visiem esošajiem profesionālajiem kravas transportlīdzekļu un autobusu vadītājiem būs jāiziet pirmie kvalifikācijas papildināšanas kursi.
Atšķirībā no parastajiem vadītājiem, profesionālo – vadītāja apliecībās blakus kategorijai tiks atzīmēts kods, kas atšķirs viņus citu šoferu vidū un dos tiesības ikdienā nodarboties ar kravas un pasažieru pārvadājumiem.

Latvija atvērtāka citu kontinentu autobraucējiem

Turpmāk ārvalstu autovadītāji Latvijā varēs gadu izmantot savas valsts vadītāja apliecību dalībai Latvijas valsts ceļu satiksmē. Tāpat vieglo automobiļu vadīšanai būs derīga vadītāja apliecība, kas neatbilst Vīnes Konvencijai par ceļu satiksmi. Šāda kārtība noteikta, lai mazinātu problēmu loku, ar ko jāsaskaras ne ES pilsoņiem, ilgstoši uzturoties Latvijā. ES valstu izdotās vadītāja apliecības tāpat kā iepriekš Latvijā varēs izmantot līdz tajā norādītajām derīguma termiņa beigām.
 
Visi komentāri
 
229112. viesis 15.marts 2007 13:22
0 0 Atbildēt

Debīlisms. Kā viņi noteiks ka kārtojot uz samosvalu tiesības tas man ir maizes darbs? Es tak neteikšu un protams kārtošu kā savām vajadzībām.

229270. viesis 18.marts 2007 1:57
0 0 Atbildēt

Bet, kad vedod fūrē zaļos zirnīšus personīgajām vajadzībām, vai arī savus 30 bērnus vedod autobusā, tevi pieķers.... Kā arī fimām tevi pieņemot darbā, piemēram, atļauja būs zem sitiena.... vai arī līzinga kompānija dodot līzingā fūres, paprasīs, cik profesionālo šoferu strādā firmā... Tā kā man liekas, ka nebūs tik vienkārši

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 4

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Briškens: Latvijā ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme

Latvijā biežākie smago ceļu satiksmes negadījumu veidi uz valsts ceļiem ir saistīti ar sadursmēm, tāpēc ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme, un tā noteikti saglabāsies kā prioritāte no Satiksmes ministrijas (SM) puses, ceturtdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 11

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Komisijā neatbalsta piedāvājumu liegt pārdot alkoholu degvielas uzpildes stacijās 25

Alkohola tirgošana degvielas uzpildes stacijās (DUS) arī turpmāk netiks ierobežota, šādu pozīciju otrdien atbalstīja Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas vairākums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti