Rugājos apvidus rallija-karuseļa sacīkstē uzvar Igors Skoks 1

20.marts 2007 11:32

Sestdien, 17. martā Balvu rajona, Rugāju pagastā norisinājās Latvijas čempionāta apvidus rallija - karuseļa II posms. Kā jau iepriekš tika paredzēts šīs sacensības bija liels pārbaudījums pat apvidus automašīnām.


Iveta Kaminska (žurnāls “AutoEuro”)

Ar vairāk kā trīs minūšu pārsvaru absolūtajā vērtējumā un T1 grupā uzvarēja ekipāža Igors Skoks/ Agris Piķis (“Saule aust Alūksnē un riet Ventspilī”), kuri šoreiz brauca ar jauno automašīnu OSCarO3. Arī N1 grupā pārliecinoši pārāki par citiem bija komandas “Saule aust Alūksnē un riet Ventspilī” pārstāvji Raivis Zeltiņš/ Māris Tūters (Mitsubishi Pajero), kuri absolūtajā vērtējumā ierindojās 3. vietā.

Nacionālajā klasē jau otrā brauciena laikā bija skaidri zināmi šo sacensību uzvarētāji Ilmārs Kuzmanis/ Ģirts Kuzmanis (UAZ), kuriem vienīgajiem šajā grupā izdevās sacensības nobraukt līdz galam. Absolūtajā vērtējumā viņi ierindojās augstajā 6. vietā. Apsveicami, ka interese par šīm sacensībām pieaug arī standarta automašīnu klases braucējiem. Šoreiz uzvaru svinēja ekipāža Dzintars Liepiņš/ Kaspars Vismanis (Daihatsy Rosky), kuri uzrādīja gandrīz trīs minūšu labāku laiku kā konkurenti. Šoreiz trasē kopā ar standarta automašīnām devās arī kvadracikli.  Sīva cīņa norisinājās starp Jāni Auziņu un Arni Blūmu, kur tomēr par 2,32 sekundēm ātrāks bija Jānis.

Šogad neprognozējamo laika apstākļu dēļ ne vienam vien auto sporta sacensību rīkotājam nācās ātri meklēt risinājumus trases neatbilstības dēļ. Tas, ka Latvijas čempionāta apvidus rallija - karuseļa II posmam jānotiek, bija pieņemts neatkarīgi no laika apstākļiem. Lai gan 4 x 4 karuseļa sacensības bija plānotas kā ziemas posms, tomēr plūdi paredzētajā trasē lika trīs dienas pirms tās norises pieņemt lēmumu, ka sacensības tiks organizēts nevis Rugāju pagasta Medņu trasē, bet gan netālu esošajā karjerā. Bija skaidrs, ka te būs gan dubļu kaujas, gan rakšanās smiltīs, gan lavierēšana starp sīkajiem kociņiem un grūti pamanāmiem celmiem. Reti kurš braucējs veica trasi bez starpgadījumiem. Dažiem tās bija problēmas ar riepu pārsišanu (Jānis Naglis/ Jānis Naglis juniors, Guntars Laugalis/ Māris Deklaus, vairākkārtīgi Aigars Ķimenis/ Andris Grigalis, Normunds Sproģis/ Uldis Komarovskis), citiem ar ieskriešanu pēkšņi iznirušajos kokos, bet vislielākā cīņa bija ar smiltīm, jo ātri vien iebrauktās dziļās rises, negaidīti apsēdināja sportistus iepriekš veiksmīgi izbrauktos līkumos.

Sacensības vēroja liels skaits skatītāju un šoreiz viņi nevarēja sūdzēties, ka tās ir neinteresantas. Trase bija labi pārredzama no augšas un notikumi mainījās ik uz soļa. T1 grupā tā brīža sacensību līderiem Jāņa Nagļa/ Jāņa Nagļa juniors (“RE Autoklubs”, Mitsubishi Pajero) automašīnai pirmā brauciena ceturtajā aplī neveiksmīgi tika pārsista riepa, kuru nomainot tika zaudētas vērtīgās minūtes. Pēc tam sākās iedzīšana, bet šajā trasē konkurentus apsteigts bija grūti un rezultāts varēja mainīties tikai paļaujoties uz veiksmi. Šoreiz jāsamierinās bija ar 2. vietu gan absolūtajā vērtējumā, gan T1 grupā. Kā pēc sacensībām atzina Jānis Naglis, konkurenti bija izvēlējušies atbilstošākas riepas. Lai gan ekipāža I. Skoks/ A. Piķis startu uzsāka tikai no devītās pozīcijas, ātri vien viņi tika garām lēnāk braucošajām mašīnām un pirmajā, kā arī otrajā braucienā uzrādīja labāko laiku, kopvērtējumā izcīnot 1. vietu. Ļoti sīvi cīnījās arī Andris Feldmanis/ Krists Feldmanis (OSCar), kuri pirmajā braucienā bija otrie, trešajā braucienā trešie, bet otrajā braucienā no cīņas nācās izstāties pēc pirmā apļa, kad rokās bija jāņem ugunsdzēšamie aparāti un jāsāk dzēst mašīna, jo neuzmanības dēļ norauta bija palikusi rokas bremze. T1 grupā 3. vieta, absolūtajā vērtējumā tikai 7. vieta.

N1 grupā pēc neveiksmīgi uzsākta pirmā posma Bauskā, uzgavilēt varēja R. Zeltiņš/ M. Tūters – 1. vieta grupā, 3. vieta absolūtajā vērtējumā. Diemžēl no turpmākas cīņas jau sacensību sākumā (otrā apļa vidū) nācās atteikties Jāņa Auziņa/ Gunta Pulča (Mitsubishi Pajero) ekipāžai, kurai pēc mašīnas remonta atkal gadījās tā pati vaina – problēma ar sajūgu. Pirmā posma uzvarētājiem Guntaram Laugalim/ Mārim Deklaus (Mitsubishi Pajero), lai arī pirmajā aplī bija labākais sacensību laiks, līdzīgi kā Nagļu ekipāžai gadījās problēma ar riepu un bija vien jāsamierinās ar 2. vietu grupā un 4. vietu absolūtajā vērtējumā. Par trešo vietu pēc diviem braucieniem cīņu uzsāka Andris Gailis/ Andris Andrejevs (Mitsubishi Pajero) un Ivans Bergmanis/ Nikolajs Maestrovičs (Mitsubishi Pajero), kuriem bija paveicies veikt otro braucienu, neskatoties uz to, ka pirmais brauciens abiem bija neveiksmīgs. Trešajā braucienā pilotam Andrim Gailim bija vai nu otrā elpa vai dusmas par pirmā brauciena neveiksmi, jo viņš N1 grupā uzrādīja labāko laiku, līdz ar to ierindojās 3. vietā grupā un 5. vietā absolūtajā vērtējumā.

Amatieru jeb standarta automašīnu grupā tika nolemts, ka trases grūtību dēļ notiks tikai divi braucieni un kopā jāveic uz pusi īsāka distance. Tas gan nenozīmē, ka cīņa bija mazāka. Ja pirmajā braucienā pārliecinoši ātrākie bija ekipāža Normunds Sproģis/ Uldis Komarovskis (Toyota LC) un šķita, ka viņus apsteigt neviens vairs nevar, tad otrā brauciena otrajā aplī, kā jau daudziem šajās sacensībās, visu pārtrauca sasistais ritens. Vissīvākā cīņa izvērtās starp ekipāžām Rolandu Studentu/ Andri Budkinu (Mitsubishi Pajero) (šo sacensību debitanti), kuri pirmajā braucienā bija par 11 sekundēm ātrāki par ekipāžu Dzintaru Liepiņu/ Kasparu Vismani(Daihatsy Rosky). Otrajā braucienā ievērojami labāku laiku izdevās uzrādīt  Dz. Liepiņa ekipāžai un līdz ar to arī kopvērtējumā tika izcīnīta uzvara.

Šoreiz trasē kopā ar standarta automašīnām devās arī četri kvadracikli. Apsveicami, ka pacīnīties ar vīriem bija nolēmusi arī viena sieviete – Ilze Liepiņa. Pirmajā braucienā Jānim Auziņam uz papēžiem mina Arnis Blūms, kas bija nolēmis neatpalikt un pacīnīties par līdera pozīciju. Starpība tikai 1,11 sekundes. Otrais brauciens norisinājās pēc līdzīga scenārija, tikai starpība šoreiz bija 1,21 sekunde. Savā nodabā abus braucienus veica Olafs Liepiņš un ierindojoties 3. vietā.

Sacensībās pārliecinoši stiprākā un veiksmīgākā šoreiz izrādījās komanda “Saule aust Alūksnē un riet Ventspilī” (I. Skoks/ A. Piķis un R. Zeltiņš/ M. Tūters).

Iveta Kaminska,
4x4 komisijas preses dienests

 
Visi komentāri
 
229609. viesis 20.marts 2007 15:56
0 0 Atbildēt

Nu, kamēr ienaidnieks "tētis" ķurmā, lietas labi kārtojas un var pavizināties :D

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

450 000 eiro pagalam – Ford GT varenauto sadeg jau pirmajā braucienā (+ FOTO) 1

Vācijā sadedzis gluži jauns Ford GT varenauto, kas bija noskrējis vien 70 kilometrus. Vadītājs un pasažieris paguvuši laicīgi pamest degošo spēkratu un traumas nav guvuši. Lasīt vairāk

 

Suzuki atklāj jaunā Jimny izskatu (+ FOTO)

Japānas autobūves kompānija Suzuki atklājusi sava mazākā apvidnieka Jimny izskatu un publiskās pirmizrādes laiku. Lasīt vairāk

 

Jūrmalas Domes atbilde iAuto.lv par Jūrmalas caurlaidēm un tiesas atcelto sodu 30

iAuto jau ilgstoši pievērš savu uzmanību un pēta Jūrmalas Domes aktivitātes saistībā ar iebraukšanas maksu pilsētā un tās piemērošanas kārtību! Lasīt vairāk

 

Pusgadsimtu vecu Ford GT40 cer pārdot par 12 miljoniem

Augusta beigās RM Sotheby`s rīkos izsoli Monterejā, kuras laikā centīsies pārdot unikālu Ford GT40 sporta auto. Par 1966.gadā ražoto divdurvju kupeju izsoles organizatori cer iegūt 9 līdz 12 miljonus dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti