Autopārvadātājiem draudot kolektīvā atlaišana 17

 
21.marts 2007 10:42

Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu darbinieku arodbiedrība LAKRS, kas pārstāv Latvijas pasažieru autopārvadātāju uzņēmumu darbinieku intereses, pauž nopietnu satraukumu sakarā ar to, ka daudzi no 12 tūkstošiem autopārvadājumu nozarē strādājošo ir apdraudēti un var zaudēt darbu no š.g. 1.maija.

Tad beidzas Latvijas pasažieru autopārvadājumu jomā strādājošo uzņēmumu darbības atļauju termiņš, uzņēmumi zaudē tiesības turpināt darbību un būs spiesti atlaist darbiniekus.

Kā informē Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu darbinieku arodbiedrības LAKRS priekšsēdētājs Juris Kalniņš, šāda situācija radusies, jo Satiksmes ministrija nav savlaicīgi iesniegusi un virzījusi pieņemšanai Ministru Kabinetā grozījumus MK noteikumos Nr. 84 Pasažieru regulāro autopārvadājumu iekšzemes maršrutu atklāšanas, grozīšanas, slēgšanas un atļauju izsniegšanas kārtība, uz kā pamata pasažieru autopārvadātāji saņem atļaujas pārvadājumu veikšanai un ir tiesīgi izbraukt reisos.

"Tas faktiski nozīmē, ka 1.maijā reisos var neizbraukt neviens starppilsētu un vietējās nozīmes satiksmes autobuss, jo pretējā gadījumā tas tiktu darīts bez pārvadājumu atļaujas. Sekas tam ir bez komentāriem – Latvijas iedzīvotāji nesaņems transporta pakalpojumus un tūkstošiem nozarē strādājošo paliks bez darba, jo darba devēji saskaņā ar Darba likumu jau uzsākuši kolektīvās atlaišanas procedūru," uzsver J.Kalniņš.

Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu darbinieku arodbiedrības priekšsēdētāja vietniece Māra Druka-Jaunzeme paskaidro, ka šobrīd spēkā esošie MK noteikumi Nr. 84 nosaka to, ka Latvijas pasažieru pārvadātājiem izsniegtās licences kartītes un speciālās atļaujas ir derīgas līdz š.g.1.maijam. Lai likumā noteiktajā kartībā tās pagarinātu, Satiksmes ministrijai 60 dienas pirms noteiktā termiņa beigām bija jāveic grozījumi attiecīgajos Ministru kabineta noteikumos. Pretējā gadījumā darba devēji, saskaņā ar Darba likuma 106.pantu, ir spiesti brīdināt darbiniekus un uzsākt kolektīvās atlaišanas procedūru, jo nav tiesīgi veikt pārvadājumus pēc 1.maija.

Ņemot vērā radušos situāciju, Latvijas pasažieru autopārvadātāju uzņēmumu vadītāji kā darba devēji ir griezušies Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu darbinieku arodbiedrībā LAKRS, lai informētu, ka saskaņā ar LR Darba likumu, jau spiesti uzsākt darbinieku kolektīvās atlaišanas procedūru. Lai apturētu to, Satiksmes ministrijai steidzamības kārtā jāveic grozījumi Ministru kabineta noteikumos Nr. 84.

Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu darbinieku arodbiedrība aicinājusi Latvijas valsts vadītāju un valdību izvērtēt situācijas nopietnību sabiedriskā transporta pārvadājumu jomā un nepieļaut jaunu sociālo spriedzi sabiedrībā, ko izraisītu situācija, ka tūkstošiem šajā nozarē strādājošo tiek pakļauti riskam zaudēt darbu no š .g. 1.maija.

Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu darbinieku arodbiedrība LAKRS ir Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības dalīborganizācija, tā apvieno 15 tūkstošus biedru un ir trešā lielākā arodbiedrība.
 
Visi komentāri
 
229678. viesis 21.marts 2007 10:56
0 0 Atbildēt

nu idioti

par ko viņiem tās lielās algas maksā?!!

nē nu bez rupjībām tak neiztikt :D

229679. viesis 21.marts 2007 11:08
0 0 Atbildēt

Maksā, lai nedomātu!

Maksā par vidējo izglītību ministram!

Maksā par tuvredzību!

Maksā par slepkavniecisko punktu ierīkošanu uz ceļiem, ko nosauc par gājēju pāreju!

Maksā par nekompetenci...

...maksā nejēgām!

229680. viesis 21.marts 2007 11:10
0 0 Atbildēt

Welcome to Ireland!

229682. viesis 21.marts 2007 12:10
0 0 Atbildēt

ai, normaļno, beidzot būs iemesls meklēt citu darbu :) :)

229683. viesis 21.marts 2007 12:15
0 0 Atbildēt

un kas taa par slimu kleposhanu - davaj privaatos autinjus atstaajam maajaas, davaj visi braucam ar sabtransportu. Park`n`Pride, pornograafija ne valsts politika. Grrrrrrr. Dusmas.

229684. viesis 21.marts 2007 12:22
0 0 Atbildēt

NJu veel mazliet un es ar saakshu domaat par to vai nau praatiigaak rakt graavjus Iirijaa, nevis stradaat IT sfeeraa sahjaa valstii ko deeve par Latviju. :D:D:D

Visaadus murgusvar pienjemt steidzmaiibas kaartaa (arii tos ko Prezidente atmet atapaklj) bet to ko tieshaam vajag - skuju, vechi musm par Trim braaljiem un hokeja halli 2013. g. jaadomaa. :D:D:D

229685. viesis 21.marts 2007 12:37
0 0 Atbildēt

Un tādus šrotus mēs tauta algojam...., Lielais satiksmes kaptenis ir aizņemts ar AVIO plāniem , drīz jau nevajdzēs autobusus lidosim ar mazajiem airoplaniem no Juglas uz Imantu .... , bet vispār laikam dažam labam draud atlaišana....

229686. viesis 21.marts 2007 12:46
0 0 Atbildēt

:D laps!

229687. viesis 21.marts 2007 13:01
0 0 Atbildēt

šitādu stūlbumu pirmo reiz dzirdu:D

Nepietiek, ka valdība jau tā ir sagāzusi visus podus, ko var sagāst, tam visam pa virsu arī opēdējo vircas mucu apgāza:D

Laikam, Latvijas valdībā un Ministrijhās ir kruti būt "atsaldētam":)

229688. viesis 21.marts 2007 13:05
0 0 Atbildēt

suminaati visi taalredziigie personiigo auto iipashnieki. taa turpinaat. piedr#$%& sabiedrisko, jo valstij nevar uzticeeties :D:D

229689. viesis 21.marts 2007 13:09
0 0 Atbildēt

Kā jūs nesaprotat, paceļ nodokļus mašīnām, noņem nost autobusus, lai dotācijas nav jāmaksā viņiem. Nošauj 2 zaķus :) nemaksā dotācijas+saņem lielāku nodokli no reģistrācijas=bedres palielinās, naudiņa "noplūst"

229690. viesis 21.marts 2007 13:15
0 0 Atbildēt

Virsrakstam jabūt: "Saeimai draud kolektīvā atlaišana":D

229692. viesis 21.marts 2007 13:40
0 0 Atbildēt

Tas viss demagoģija. Vēl 1.maijs nav pienācis un vēl visu var salabot. Valsts nepieļaus, ka vesela nozare neeksistē...

Arodbiedrību runasvīri ar šo nerisina jautājumu pēc būtības, bet ir atraduši iemeslu publicitātei.

229693. viesis 21.marts 2007 13:44
0 0 Atbildēt

publicitāte ir vajadzīga, lai tauta zinātu savus "varoņus"

kauns

229696. viesis 21.marts 2007 14:53
0 0 Atbildēt

Būs tukšākas ielas. :)

229699. viesis 21.marts 2007 15:21
0 0 Atbildēt

Divritenjiem cenas dubultosies xi

127.0.0.1 212.93.97.206

SEC-SGHC100G/1.0 UP.Browser/5.0.5.1 (GUI)

229817. viesis 22.marts 2007 13:40
0 0 Atbildēt

Pirmos mēģinājumus ieviest pilnus dotācijas apjomus saskaņā ES normām jau izgājšgad nobremzēja paši pārvadātāji kooperējoties ar saviem tiešajiem maizes devējiem no pašvaldībām.

Tā vietā, lai mēģinātu vienoties ar SM par labvēlīgām niansēm reformu scenārijā.

Tad viss apstājās uz Saeimas vēlēšanu laiku, jo kuram tad gribas Tautu kaitināt tirgus pārdali balsošanas priekšvakarā;)

Tagad jau vairs īsti nav kur atkāpties, jo kā parādīja "cukura ES prasību" ieviešana - kuģis tiks pietauvots šā vai tā (dokos pārkrāsošanai vai uz sēkļa - tāds tēlaini sakot ir jautājums) ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 4

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti