8 padomi degvielas ekonomijā 153

 
17.jūnijs 2002 10:56

Vasara jau gandrīz pusē un visi, kas vēl nav izmantojuši savus atvaļinājumus ziemā, steigs to darīt tagad vasarā, lai, baudot labo laiku, varētu izbraukt pie radiem laukos vai vienkārši apceļot mūsu zemi un - vai tuvākas un tālākas ārzemes.

Braukt ar savu automašīnu bieži vien izvēlamies tāpēc, ka tas ir lētāk, turklāt līdzi var paņemt visu nepieciešamo, un, komfortablajos sēdekļos sasēdināt visu ģimeni. Tomēr ne vienmēr ceļojuma izmaksas, šeit gan domātas izmaksas par degvielu, ir adekvātas nobrauktajiem kilometriem. Apskatīsim dažādus apstākļus, kas palielina degvielas patēriņu automašīnām. Tomēr jāpiebilst, ka ne vienmēr visus šos rādītājus ir nepieciešams ievērot, jo tādējādi mēs zaudējam kaut ko citu un visiem jau sen zināms, ka par komfortu ir arī attiecīgi jāmaksā. Jāsaka arī, ka šie rādītāji var nebūt tik lieli, jo kā jau zinām, tad degvielas patēriņu ietekmē arī motora tilpums katrai konkrētajai automašīnai. Protams, ir liela nozīme arī tam vai Jūsu auto ir diezgan palietots un ražots pirms piecpadsmit gadiem vai arī nesen iegādāts. Tā piemēram atvērti sānu logi vai lūka degvielas patēriņu, braucot ar mazu ātrumu, ļoti būtiski neietekmē, bet līdzko ātrums pieaug līdz kādiem 130 km/h, tad degvielas patēriņš uz 100 km var pieaugt 0,2 - 0,5 l apmērā. Nenoliedzami arī tas, ka gaisa kondicionieris patērē noteiktu daudzumu degvielas, bieži vien tas ir līdz pat 0,6 - 0,8 l, bet tas nenozīmē, ka no tā ir jāatsakās. Zinu dažus autoīpašniekus, kuri pa ziemu vispār noņem kondicioniera piedziņas siksnu. Visiem arī zināms, ka braucot pilsētā, degvielas patēriņš ir lielāks, nekā ārpus tās. Taču tas nenozīmē, ka vienmēr, jo der atgādināt tiem, kas mīl ātru braukšanu, ka pieaugot ātrumam virs 120 - 130 km/h degvielas patēriņš noteikti palielināsies. Braucot ceļojumos vai pārvadājot lielgabarīta kravu, cik nu lielu var novietot uz auto, piestiprinātie jumta bagāžnieki, pat, ja tie ir slēgtā tipa un veidoti aeirodinamiski, braucot ar 130 km/h izsūks no bākas līdz pat litram degvielas vairāk. Te pieminēšu vairākus padomus, kurus der ievērot, lai mazinātu degvielas patēriņu. Protams, tas vai viņus ievērosiet, lai paliek Jūsu ziņā. Visu, kas traucē automašīnas aeirodinamikai ir ieteicams novākt. Jumta bagāžnieki, lielie spoileri (bet tā jau ir vairāk stila lieta un par stilu ir jāmaksā), par rūpnīcas noteiktajiem standartiem platākas riepas kā arī braukšana ar ziemas riepām vasarā, ietekmē degvielas patēriņu negatīvi. Visa veida elektroierīču lietošana arī "noēd" savu tiesu degvielas. Bet tas mūsu laika zonā ir nepieciešams, jo tāpat visu diennakti ir jābrauc ar ieslēgtām tuvās gaitas vai dienas gaismām. Auksta motora sildīšana arī maksā naudu. Šeit jāsaka, ka vajadzētu braukt uzreiz pēc motora iedarbināšanas, jo pie slodzēm motors uzsilst ātrāk. Tomēr der atcerēties, ka tādā gadījumā nevajadzētu uzreiz motoru pārslogot, bet gan braukt mierīgi. Jāsaka arī, ka dīzeļmotoriem, sevišķi ziemā, gan der neilgs iesildīšanas laiks, lai dzeses šķidrums uzsilst. Varbūt kādam sekojošie vārdi nepatiks, bet tā ir patiesība - īpašie "uzrāvieni" krustojumos un katra pārnesum "stiepšana" līdz galam ietekmē degvielas patēriņu. Šajā gadījumā ir ieteicams pārslēgties uz augstāku pārnesumu cik vien iespējams ātrāk. Modernie automobiļi ļauj braukt ar 50 km/h arī ceturtajā ātrumā. Motoram būtu jāstrādā tajā apgriezienu diapazonā, kur tam ir maksimālais griezes moments (piem. xxx Nm/xxx apgr/min) . To var uzzināt jebkurā auto aprakstošā grāmatā vai pamācībās, kas nāk līdzi pērkot automašīnu. Pareizs gaisa spiediens riepās arī ietekmē degvielas patēriņu, tāpēc ir ieteicams tam sekot, kas nav grūti, jo katrā degvielas uzpildes stacijā ir pieejams kompresors ar manometru. Motora darbošanās, automašīnai stāvot, arī maksā naudu. Tāpēc ir ieteicams slāpēt motoru, ja esat iestrēguši korķī vai gaidāt vilcienu pie pārbrauktuves. Jāsaka, ka šajā gadījumā "zaļie" un arī visi lielpilsētu iedzīvotāji būs pateicīgi, jo kaitīgo dūmu ko elpot būs kaut drusciņ, bet tomēr mazāk. Jāmin arī tas, ka motora stāvoklim arī ir jābūt optimālam. Šeit jāuzskaita, ka nenomainīta laikā eļļa, aizdedzes sveces, kas ir nokalpojušas savu laiku, nenomainīts un aizsērējis degvielas filtrs, netīrs gaisa filtrs, nepareizi nostādīta aizdedze, izregulējusies barošanas sistēma (karburators vai iešprice) kā arī gaisa filtra, temperatūras devēji, Landa zonde arī zīmīgi ietekmē degvielas patēriņu. Tātad vienmēr ieteicams, lai motors būtu labā darba kārtībā un visas sistēmas funkcionētu normāli. Domāju, ka dažus no šiem padomiem var ņemt vērā jebkurš autobraucējs. Tomēr jāpiemin arī tas, ka, lai brauktu ar automašīnu - tā ir arī jāuztur. Tāpēc pirms to iegādāties, der apsvērt visus par un pret. Un protams, ka vislētāk ir iet ar kājām! iAuto/ACC
 
153 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
27818. viesis 17.jūnijs 2002 21:45
1 0 Atbildēt

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO) 1

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 7

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 5

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 21

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti