Ūdeņraža motocikls ir klāt 9

 
27.marts 2007 8:27

Nepierasts un interesants ir vārdi, ar kuriem varētu raksturot pirmo motociklu ar elektrodzinēju, kuru "baro" degvielas šūnu elements.

Izstrādājums fascinē ar klusumu – braucot dzirdams tikai riepu radītais troksnis un pretvēja šalkoņa. Motociklu esot vienkārši vadīt, tas ātri uzņemot gaitu, maksimālais ātrums ir 85 km/h, un ar vienu uzpildes reizi varot nobraukt 170 kilometrus. Pie priekšrocībām vēl var atzīmēt to, ka bāka ar ūdeņradi nav bīstamāka par benzīna tvertni, turklāt vienīgā viela, kas no izpūtēja nonāk atmosfērā, ir ūdens tvaiks.

Izklausās skaisti un daudzsološi, tomēr ir vairāki šķēršļi, kas šai nākotnes tehnoloģijai liedz jau tagad kļūt par ikdienas parādību.

Pirmkārt, ūdeņraža ražošana nemaz nav tik videi nekaitīga, jo visi ar to saistītie procesi ietver fosilā kurināmā pārstrādi. Lai arī šis process ir "tīrāks" par naftas ieguvi, pārstrādi un benzīna dedzināšanu, problēma pilnībā netiek atrisināta.

Otrkārt – ūdeņradis cenas ziņā ir līdzvērtīgs benzīnam, taču visaptverošs uzpildes staciju tīkls vēl nav izveidots.

Un treškārt – ūdeņraža motocikls ir neadekvāti dārgs, ja salīdzina ar analogu motociklu ar iekšdedzes dzinēju, proti, britu kompānijas "Intelligent Energy" izstrādājums augsto pašizmaksu dēļ varētu maksāt ap 9000 eiro.

Lai kā arī būtu, "Intelligent Energy" vadība saglabā optimismu un cer, ka tuvāko gadu laikā minētās problēmas izdosies atrisināt un pārblīvētajā lielpilsētu satiksmē pamazām parādīsies simtiem un tūkstošiem ūdeņraža motociklu.

Sagatavots pēc www.atverts.lv materiāliem.
 
Visi komentāri
 
230063. viesis 27.marts 2007 8:51
0 0 Atbildēt

....simtiem un tūkstošiem motociklu???? Un kā ra simtiem un tūkstošiem ūdens tvaiku izmešiem? Vai jau tā atmosfērā nav par daudz mitruma?

230076. viesis 27.marts 2007 10:46
0 0 Atbildēt

2 viesis:

Ja ūdeņradis tiek radīts (tā gan ir tikai viena no iespējām) ar elektrolīzes metodi (tobiš skaldot H20 uz H2 un O2), tad kopējais H2O daudzums uz zemes nemainās.

Biku mitrāks gaiss var uztaisīt tikai biku lielāku nokrišņu daudzumu.

Grūti arī iedomāties, cik ūdeņraža dzinēji ir jādarbina, lai kādā vietā būtiski ietekmētu atmosfēras gaisa mitrumu.

230080. viesis 27.marts 2007 12:04
0 0 Atbildēt

Kārlis:

Ūdens nāk laukā arī no benzīnmotoriem, turklāt, tā daudzums kilemotrā ganjau stipri neatšķirsies benzīnmotoriem un ūdeņražmotoriem - cita nekaitīga veida kā benzīnšķidrumā esošos ūdeņraža atomus izgrūst ārā nav.

Ražot ūdenŗadi var ne tikai ar fosilā kurināmā palīdzību, bet tiešām ar elektrību, kuru var ražot no atomenerģijas.

Tas, ka atomenerģija ir krietni videi draudzīgāka nekā citi enerģijas veidi, sen ir skaidrs. Cik maz izmeši no akmeņoglēm, saražojot vienu MWh ir, salīdzinot ar nelielo daudzumu kodolatkritumu, tas sen ir izpētīts. Cik streikojošo un nestreikojošo ogļraču ir aprakti šahtās - par to regulāri stāsta presē un TV...

Bet kad tos močus sāks ražot sērijveidā, tad arī cenas kritīsies. Kā saka, viss ruļez!

230100. viesis 27.marts 2007 17:12
0 0 Atbildēt

Ūdeņraža cenas ir lidzvertiigas bencinam tikai pateicoties tam, ka H2 rūpnieciski(!) iegūst no... NAFTAS (blegij), anyway - H2 NAV enerģijas Avots, tas ir tikai nesējs a la akkumulators.

230107. viesis 27.marts 2007 19:54
0 0 Atbildēt

Tas nav mocis, bet mopeec!!!! 85 km/h

230131. viesis 28.marts 2007 10:56
0 0 Atbildēt

Pirmais koments - graujošš ! Ir, ir par daudz ūdens tvaiku atmosfērā - mēs visi mirsim !!! Ceru, ka komenta autors pajokojis, pretējā gadījumā viņš ir idiots.

230164. viesis 28.marts 2007 14:02
0 0 Atbildēt

ūdeņradi var ieguut ar spoguli termiski saķeļot ūdeni pie 2000grādiem

tattad ljoti ekologiski

230237. viesis 28.marts 2007 22:30
0 0 Atbildēt

Protams, iAuto komentētāji ar savu bakalaura grādu ekonomikā ir gudrāki par tiem inženieriem.... phe :P

230409. viesis 29.marts 2007 17:53
0 0 Atbildēt

bet vinju ir vairaak!!!!

spoguim jaabuut ieliektam

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti