Francijā izstrādāts dzinējs, kas darbojas ar... gaisu 37

28.marts 2007 11:20

Četrpadsmit gadus franču speciālisti strādāja pie spēka agregāta, kas spētu darboties vispār bez degvielas. Beidzot viņu gadiem ilgie pūliņi vainagojušies panākumiem un ir tapis jauns modelis.



Jaunais dzinējs darbojas ar saspiestu gaisu, tātad tam nav kaitīgo izmešu. Inženieri paredz, ka ar šādiem dzinējiem aprīkotu auto uzpildi varētu īstenot parastajās uzpildes stacijās, iepildot saspiesto gaisu speciālās tvertnēs.



Radīts arī auto, aprīkots ar šādu spēka agregātu, kas nodēvēts par MiniCAT. Auto spēj sasniegt ātrumu 110 km/h. Pilnībā uzpildīts tas spēj veikt līdz 200 ceļa kilometriem.



Pirmā interesi par jauno auto izrādījusi indiešu kompānija Tata, kuras pārstāvji ar izstrādātājiem parakstījuši vienošanos par šī auto sērijveida ražošanu. MiniCAT cena varētu būt ap 10 000 ASV dolāru.



Sīkāku informāciju par auto Tata pagaidām nesniedz.
 
Visi komentāri
 
230135. viesis 28.marts 2007 11:28
0 0 Atbildēt

Shitadam auto - nenaac pa tuvu pie "izpuuteeja" nopajuas no kaajam kaa ar reaktiivo izniicinaataaju. Man tikai jautaajums - cik energjijas tiek pateereets lai shitu uzpildiitu ar saspiestu gaisu ???

230136. viesis 28.marts 2007 11:37
0 0 Atbildēt

Tieši tāds pat jautājums - vai tik nesanāk nodedzināt fosīlo degvielu vairāk, lai nepieciešamo daudzumu saspiestu, nekā sadedzinot to cilindrā pa tiešo?

230137. viesis 28.marts 2007 11:42
0 0 Atbildēt

nuu, diez vai auto darbojas vienkārši izpūšot gaisu caur "izpūtēju", drīzāk saspiestais gaiss kustina "motoru" auto iekšpusē un tālāk tiek darbināta kkads mehānisms, kas griezh auto uz priekšu.

230138. viesis 28.marts 2007 11:43
0 0 Atbildēt

viss jau itka baigi jauki, tikai kapec tas masinas izveido tik kropligas, ka pat bail virsu skatities!!!???

230139. viesis 28.marts 2007 11:45
0 0 Atbildēt

un ko tagad Statoil , Neste un Lukoil tirgos, ja visi sāks pirkt saspiestu gaisu..... Latvijas zemniekiem lēnām jāmācas saspiest gaiss pareizās proporcijās, moška nākotnē nodarēs....

230140. viesis 28.marts 2007 11:50
0 0 Atbildēt

Taa pati tvaika masiina vien sanaak., tikai kurtuves vietaa saspiestaa gaisa balons imho

230142. viesis 28.marts 2007 11:51
0 0 Atbildēt

Vienā no Rīgas teātriem jau sen tāda mašīna pa skatuvi braukā.

230143. viesis 28.marts 2007 12:16
0 0 Atbildēt

Interesanti - šo varēs uzpildīt ar parasto pumpi, nu ja vajadzēs :)).

Bet ražotājiem vajadzēs izsisties cauri degvielas tirgotāju lobijiem, lai

šis autiņš ieietu dzīvē. Nebūtu slikti.

230146. viesis 28.marts 2007 12:20
0 0 Atbildēt

Ar parasto pumpi gan uzpildīt nevarēs, tur balonā gaisu saspiež līdz 300-400 atmosfērām, pumpis nepavilks. Kaut kur lasīju, ka šai mašīnai būs iebūvēts kompresors, kas spēs balonu piepumpēt kādās 4 stundās. Tā kā atbraucot vakarā mājās var pieslēgt elektrībai un līdz rīta būs gatavs braukt. Ar speciālu kompresoru laikam uzpildes laiks bija dažas minūtes.

230148. viesis 28.marts 2007 12:30
0 0 Atbildēt

Un ja kāda truba vai ventilis noraujas tam balonam tad ir reaktīvais neparedzamā virzienā:)

230150. viesis 28.marts 2007 12:41
0 0 Atbildēt

Kārtējais mēģinājums sen zināmas lietas pasniegt kā jaunumu,Tata(Indijas firma) lai eksperimentē.

P.S.Kādreiz krievu tankiem startēt dzinēju varēja arī ar saspiestu gaisu(ja parastais starteris nedarbojās).

230156. viesis 28.marts 2007 13:05
0 0 Atbildēt

300-400 atmosfēras? Humoristi.

230158. viesis 28.marts 2007 13:21
0 0 Atbildēt

Hehe, ja tas 300 atm balons ies gaisā :D būs jautrība :) iedomājaties, ka parastā auto riepā ir 2 līdz 3 atmosfēras, un kas pa troksni ka iet gaisā :D

par auto pildīšanu ar gaisu 4 stundās - cik elektroenerģijas patērēs kompresors? jāpilda cik noprotu katru dienu... varbūt paskatoties uz elektrības rēķinu liksies ka lētāk braukt ar MB600?

230159. viesis 28.marts 2007 13:30
0 0 Atbildēt

230156. viesis a kas tur nereāls, akvalangistam uz muguras ir 200 atmosfēras.

230158. viesis pas tavās banālās analoģigas, ja pārsūgnē benzīnu no vienas cisternas otrā, tad ir jāpaterē tikpat daudz enerģijas cik benzīnā ? "aksts"

UBJU

230162. viesis 28.marts 2007 13:52
0 0 Atbildēt

nu labi, tiešam ir tās 300 atm. 100 litru balonam.

www.theaircar.com/tanks.html

230163. viesis 28.marts 2007 13:56
0 0 Atbildēt

gan jau ka pumpē ar elektriibu un izmaksas ir leetaakas, nekaa benzam

mamma.com/Mamma?utfout=...ch%C2%A0%C2%A0

230166. viesis 28.marts 2007 14:23
0 0 Atbildēt

vai tiešām tas ir jaunums?

vie uzpildīt un ekspluatēt šo būs droši un ekonomiski izdevīgi?

vai reklāmas nolūkos nevarēja šo dzinēju ielikt kautkāda pokemoniskākā autiņā?

230168. viesis 28.marts 2007 14:29
0 0 Atbildēt

...3.bilde no augšas atgādina lidmašīnas toaleti :D

230170. viesis 28.marts 2007 14:42
0 0 Atbildēt

ko piesienās, ideāls autiņs lielpilsētām. Tas, ka Rīga ir sniegains sūnu ciems, nenozīmē, ka tā tas ir visā pasaulē.

230176. viesis 28.marts 2007 15:11
0 0 Atbildēt

Vai tehniski vienkāršāk un lētāk nesanāktu uztaisīt auto ar uzvelkamu atsperi? :)

230178. viesis 28.marts 2007 15:22
0 0 Atbildēt

vo laba ideja par to atsperi:)

230179. viesis 28.marts 2007 15:23
0 0 Atbildēt

To 230162. viesis

nu labi, tiešam ir tās 300 atm.

Būsim taču korekti - 296.07 atm (jo 1 bar = 0.9869 atm)

:) :) :)

230192. viesis 28.marts 2007 17:16
0 0 Atbildēt

Piepumpēšana tankā izmaksājot $3, taa kaa rēķiniet paši - uz 200 km tas sanāk praktiski par brīvu...

230196. viesis 28.marts 2007 17:29
0 0 Atbildēt

Pepins,laba ideja.Atnāk,iesēžas šoferis,ar pedāļiem samin atsperi,cik jaudā-un tad aidā-cik tālu aizripo,tad atkal samin.Un,kad iebrauc "atspertankā",tad iznāk verzila par 3$ samin(tas,ja pašam negribās strādāt).

230197. viesis 28.marts 2007 17:33
0 0 Atbildēt

Gan jau ka tirgū parādītos arī spooorta atsperes - īpaši cietās :D :D

230208. viesis 28.marts 2007 18:25
0 0 Atbildēt

labi, ka spiezj tiiru gaisu nevis dabiigo smakjeli no cuukkuuts ;)

230214. viesis 28.marts 2007 19:09
0 0 Atbildēt

Un kur jaunums? Dzinējs, kas darbojas ar saspiestu gaisu, tika radīts, lai mīnai dotu spēju kustēties un tā radās torpēda. Un tas viss notika 19. gadsimta beigās. Šādas torpēdas tika lietotas gan pirmajā, gan otrajā pasaules karā. Un tiek lietotas līdz pat šai dienai (tagad gan radītas arī cita veida, eletriskās, raķešdzinēj u.t.t.). Tā dzinēja pamatā bija turbīna, ko grieza saspiests gaiss. Standarta spiediens baloniem šajās torpēdās tika pielāgots zēmudeņu standartam, kas 2. pasaules karā un vēl labu laiku pēc tam bija kā reizi 200 atm. No tiem laikiem jau ir pieejami gan kompresori, gan baloni gan trubas gan arī paši dzinēji - turbīnas. Kaut kur ap 70-iem gadiem sāka būvēt zemūdenes ar nopietnākiem iegremdēšanas dziļumiem un tad radās otrs standarts - 400 atm. Un atkal tam atbilstoši tika rūpnieicski ražoti kompresori, baloni, trubas un visādi citādi mehānismi. No tā sanāk, ka te ir tikai nno gataviem elementiem savākta sistēma un iebūvēta autiņā. Bet ir viens milzīgs BET. Lai ar to auto tomēr tos 100 - 200 km varētu nobraukt, to gaisu vajag diezgan daudz. Jo augstāks spiediens, jo mazāku tilpumu viņš aizņem. Tie 400 atm. īstenībā ir ļoti daudz, bet bez šāda milzīga spiediena tas braucamais attālums stipri samazinās. Bet vadāt līdzi balonus un trubu sistēma, kurā ir gaiss zem 400 atm spiediena - baigi bīstami. Ja tur kāda avārija vai kā citādi kas iet vaļā, tad sekas smagas. Nesen bija video, kur rādīja kā Nokia testē BOING lidmašīnu riepas. Tur spiediens bija 100 atm. un riepā tika pumpēts ūdens. Un gaisu tur nepumpēja tāpēc, ka plīstot riepai pie 100 atm. spiediena sabruka divstāvu māja, kurā šie testi tika veikti. Savukārt rūpniecisko gāzu pārvadātājiem (zilie baloni, spiediens līdz 100 atm) šāda biznesa veikšanai jāņem speciālas licences, šoferiem jāiziet speciāla apmācība, kā arī transportam ir jābūt p[ielāgotam un licencētam.

230216. viesis 28.marts 2007 20:27
0 0 Atbildēt

Vai kāds ir parēķinājis, cik šāds 300 atmosfēru balons pats sver ar visu gaisu?

Vai to zirgspēku pietiks lai pašu balonu vilktu uz priekšu?

230235. viesis 28.marts 2007 22:26
0 0 Atbildēt

Cik pareizs ir sedeklja novietojums paszierim aiz vaditaja! Vai drosibas josta nofikses un notures cilveku frontala trieciena gadijuma! Klasika varianta cilveks saliecas gurnos no triciena! Bet josta triecienu mazina! Saja gadijuma cilveks saliecas uz saniem un parlauzg ne vien ribas bet mugurkaulu! Garantets!

230244. viesis 29.marts 2007 7:33
0 0 Atbildēt

To Graberis:pietiks,pieliec balonam riteņus un sēdies virsū,palaid vaļā ventili un čau.:)))

230292. viesis 29.marts 2007 10:41
0 0 Atbildēt

Lielos dzinējus, piem. kuģiem, jau sen startē ar saspiesto gaisu un tikai pēc tam pāriet uz degvielu. Kāpēc lai nevarētu visu laiku maukt uz gaisa. Manuprāt ideja tādiem auto nav slikta - gan lēta pārvietošanās, gan ekoloģisks.

230305. viesis 29.marts 2007 11:25
0 0 Atbildēt

Fufelis tas autiņš, tāpat kā ūdeņraža dzinēji. Lai dabūtu nepieciešamo ūdeņradi, enerģiju patērē vairāk nekā nobraucot ar naftas produktu. Var protams eksperimentālu modeli dabūt gatavu, ideālos apstākļos dabūt puslīdz ciešamus rādītājus, bet realajā dzīvē fufelis vien sanāk. Esmu redzējis, kā pumpē 200 atmosfēras balonos (tiesa ne vienā). Kompresoru labu laiku griež pamatīgs benzīnnieks vai dīzelis. Lai kaut ko līdzīgu kustinātu ar elektrību??? - tur gan ļoooti nopietnu elektomotoru (vai tik ne līdzstrāvas) vajag un fīderi ne pa jokam.

230328. viesis 29.marts 2007 13:15
0 0 Atbildēt

Iepriekšējais viesi, vai gadījumā tie kompresori kurus tu skatījies nebija ražoti vēl pirmās Latvijas brīvvalsts laikā :). Mūsdienu ūdenslīdēju balonu kompresori uz 200-300 atmosfērām patērē līdz 5kW elektrības un ir normāla pārvietojamā benzīna elektroģeneratora izmēros.

230366. viesis 29.marts 2007 14:16
0 0 Atbildēt

vai nevareetu dalju radiitaas energjijas izmantot elektriibas razhoshanai, ar kuras paliidziibu savukaart atkal vareetu saspiest gaisu un ievadiit atpakalj balonaa (buferii), elektroenergjiju vareetu, piemeeram, razhot ritenji, kas griezhaas, kad auto ripo uz priekshu, protams, es nezinu cik tur vajag, lai gjenerators speetu tos 5kw sarazhot prieksh gaisa kompresora, bet nu varbuut kaut kaa vareetu, lai vismaz veel vairaak pagarinaatu to brauciena attaalumu.

230367. viesis 29.marts 2007 14:18
0 0 Atbildēt

vai arii butu neliels biodiize;la dzineejinjsh, kursh iesleedzas, kad gaiss iet uz beigaam un kompresee gaisu.

230394. viesis 29.marts 2007 16:21
0 0 Atbildēt

Viesim 230328

Nu un cik tālu cienījamais viesis ar ūdenslīdēja balonu grib aizbraukt? Es jau pieminēju, ka pumpēja vairākus balonos uzreiz krievu skābekļa balonu izmērā. Tagad iedomājies Statoilu pašā karstākajā brīdī pilnu ar dampjiem. Cik ilgi ar savu "mūsdienu" iekārtu pumpēsi??? Un cik ilgi apkalposi??? Un vēl, 5kW ir nevis elektrība, bet jauda. Elektrību dabūsi jaudu pareizinot ar pumpēšanas laiku:)))

230408. viesis 29.marts 2007 17:51
0 0 Atbildēt

iechekojiet google compressed air engines

neticiiiigieeee!!!!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Par ko viņš apvainojās? (+ VIDEO) 1

Satiksmes autobusa šoferis ar savu spēkratu apsteidz pie krustojuma stāvošo minivenu, taču vieglā transporta vadītājam liekas, ka viņam nodarīts pāri un metas atriebties, nogriežot busiņam ceļu. Lasīt vairāk

 

"Uber" zaudējumi trešajā ceturksnī pieauguši līdz 1,1 miljardam dolāru

ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānijas "Uber" tīrie zaudējumi šā gada trešajā ceturksnī pieauguši līdz 1,1 miljardam dolāru (973,7 miljoniem eiro), salīdzinot ar 891 miljonu dolāru (788,7 miljoniem eiro) iepriekšējā ceturksnī, teikts trešdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā. Lasīt vairāk

 

499 vienībās - briti apvieno retro Mustang ar elektromotoru (+ VIDEO) 4

Britu kompānija Charge Automotive izlaidīs 499 elektriskos Mustang, apvienojot klasisko retro virsbūvi ar 408 Zs jaudīgu elektromotoru. Lasīt vairāk

 

Jaunu auto no salona motivē iegādāties drošība par tehnisko stāvokli; visbiežāk pērk Nissan 9

Drošība par auto tehnisko stāvokli, tostarp garantija (75%), vēlme mainīt veco pret jauno (43%) un iespēja izvēlēties sev vēlamo auto komplektāciju ir trīs galvenie apsvērumi, kāpēc autovadītāji pēdējo trīs gadu laikā ir izvēlējušies iegādāties jaunu auto no salona, liecina Swedbank aptaujas dati*. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti