«TOP 10» automašīnu ķibeles aizvadītajā ziemā 13

2.aprīlis 2007 12:30

Latvijas mainīgie klimata apstākļi ziemā ir īsts pārbaudes laiks ikvienai automašīnai. Slapjdraņķi, sniegputeņi, temperatūras svārstības, nenotīrītie ceļi un biezā sāls kārta, kā arī citi ziemas klimatisko apstākļu radītie iemesli nenoliedzami ietekmē lielāko daļu automašīnas detaļu un to tehnisko darbību.

Aizvadītajā ziemā visbiežāk autovadītāji autoservisos vērsušies automašīnu akumulatoru, startera un ģeneratora problēmu dēļ - pie šāda secinājuma ir nonākusi kompānija „Robert Bosch” SIA, apkopojot visu „Bosch” autoservisu statistiku par autoremontu iemesliem ziemas mēnešos.

„Kompānijas „Robert Bosch” vārdā vēlētos aicināt autovadītājus priekšlaicīgi novērst iespējamās automašīnu kļūmes pirms ziemas sezonas, pretējā gadījumā tie ne tikai rada pārsteigumus sev, bet arī apdraud citu ceļu satiksmes dalībnieku drošību uz ceļiem. Šo statistiku apkopojam pirmo gadu, taču uzskatu, ka tā informācija, ko esam ieguvuši, varētu palīdzēt autovadītājiem saprast, kurām automašīnas lietām ir jāpievērš vislielākā uzmanība un jau laikus jāvēršas pie speciālistiem autoservisos,” norāda „Robert Bosch” SIA auto piederumu daļas vadītājs Jānis Balodis.



TOP 10 visbiežākās automašīnu ķibeles 2006/2007.gada ziemā ir:

1.vieta - akumulatora, startera un ģeneratora kļūmes;

2.vieta - nepietiekama salona apkure un ventilācijas sistēmas darbība;

3.vieta - automašīnu barošanas un aizdedzes sistēmu defekti, kas izriet no degvielas filtru problēmām un nepietiekamas degvielas kvalitātes, turklāt gan benzīna, gan dīzeļdegvielas automašīnām;

4.vieta - durvju slēdzeņu un durvju gumijas aizsalšana;

5.vieta - logu slotiņu un logu tīrītāju mehānismu bojājumi, aizsalšana;

6.vieta - bremžu sistēmu defekti;

7.vieta - benzīna iesmidzināšanas sistēmu remonts automašīnām ar gāzes iekārtu;

8.vieta - elektroiekārtas virsbūves bojājumi, kas saistīti ar autoceļu kaisīšanu ar sāli u.c.

9.vieta - amortizatoru darbības kļūmes;

10.vieta - elektriskā apgaismojuma defekti.

Par automašīnu visbiežākajām kļūmēm skaidro „Bosch” autoservisa SIA „Arvus” direktors Arvis Ozoliņš: „Runājot par problēmu, kas iekļaujas TOP 10 pirmajā vietā, vispirms ir jāsaprot, ka akumulatora mūža ilgums normāli ir tikai četri gadi. Jāņem vērā arī fakts, ka „nosalis” akumulators ātrāk tiek pārslogots un tādējādi ātri vien var rasties dažādi akumulatora defekti. Savukārt izvēloties automašīnai piemērotu motoreļļu ziema klimatiskajiem apstākļiem, automašīnu būs vieglāk iedarbināt arī - 20 C, tādā gadījumā mazāk būs jāvaino akumulatori un starteri. Kas attiecas uz akumulatoru, starteri un ģeneratoru, - šīs lietas viena bez otras nevar darboties, tādēļ, lai automašīna būtu iedarbināma, tām visām ir jābūt tehniskā kārtībā.

Par salona apkuri un ventilācijas sistēmu – pirmkārt, salona zemā temperatūra rada diskomfortu autovadītājam, bet galvenais – ka ātri vien aizraso logi, tādējādi radot nepārredzamus apstākļus un, iespējams, arī bīstamas situācijas uz ceļa. Par degvielas ietekmi uz automašīnas barošanas sistēmu, vien varu teikt, ka it īpaši vajadzētu uzmanīties dīzeļdegvielas automašīnu vadītājiem – dīzeļdegviela, kas ņemta „pa kreiso”, rezultātā var izrādīties neizdevīgāka, nekā pērkot to normālos benzīntankos. Savukārt logu slotiņām ir jābūt pietiekami izturīgām pret visiem laika un vides apstākļiem, tādēļ iesaku pirkt kvalitatīvas slotiņas, kas varbūt maksātu mazliet dārgāk, bet nodrošinātu labu redzamību ilgstošākā laika posmā. Durvju slēdzenēm un gumijām pret aizsalšanu ir nopērkami speciāli līdzekļi, savukārt logu mazgājamie līdzekļi katrai sezonai ir citi.”

„Bosch” autoservisa SIA „Rolis” apkopotā informācija liecina, ka aizvadītajā ziemā vislielākais pieprasījums bijis pēc „Bosch” logu slotiņām, kas nodrošina labu redzamību uz ceļiem. Sekojošā secībā - benzīna motoru iesmidzināšanas sūkņi, lambda zondes un sensori. Savukārt aizdedzes sistēmas, sveces, svečvadi un spoles ierindojas trešajā vietā. Liels pieprasījums bijis arī pēc „Bosch” ģeneratoriem, starteriem un to rezerves daļām, kā arī pēc salona apkures un ventilācijas sistēmu komponentiem. Visa gada garumā vienlīdz liels pieprasījums ir pēc „Bosch” akumulatoriem.

Kompānija „Robert Bosch” prioritāte kopš tās dibināšanas ir bijusi „apmierināts klients”. „Bosch Car Service” autodarbnīcās visā pasaulē ir ieviests vienots pakalpojumu kvalitātes standarts, kas attiecas gan uz servisa vizuālo noformējumu, gan darbu organizēšanu, instrumentu pielietošanu un cilvēku kompetenci. Pirmais „Bosch” autoserviss tika izveidots 1921.gadā Vācijā. Autoservisu koncepcija tika pilnveidota 1971.gadā atklājot „Bosch service” centrus. Jaunākie „Bosch Car Service” principi tika ieviesti 2000.gadā, un ar „Rolis Bosch Car service” atklāšanu tika uzsākta jaunās koncepcijas ieviešana arī Latvijā.

Kompānija „Robert Bosch” prioritāte kopš tās dibināšanas ir bijusi „apmierināts klients”. „Bosch Car Service” autodarbnīcās visā pasaulē ir ieviests vienots pakalpojumu kvalitātes standarts, kas attiecas gan uz servisa vizuālo noformējumu, gan darbu organizēšanu, instrumentu pielietošanu un cilvēku kompetenci. Pirmais „Bosch” autoserviss tika izveidots 1921.gadā Vācijā. Autoservisu koncepcija tika pilnveidota 1971.gadā atklājot „Bosch service” centrus. Jaunākie „Bosch Car Service” principi tika ieviesti 2000.gadā, un ar „Rolis Bosch Car service” atklāšanu tika uzsākta jaunās koncepcijas ieviešana arī Latvijā. „Bosch” apkopes centri atrodas sekojošos autoservisos: SIA „Rolis” Rīgā, SIA „Arvus” Tukumā, SIA „Dīzeļcentrs R” Rīgā, SIA „Autofirma Raivo” Dobelē, SIA „Ripo 2” Rīgā, SIA „Auto Neo” Valmierā, SIA „Līvānu autocentrs” Līvānos un SIA „Jēkabpils autocentrs” Jēkabpilī.
 
Visi komentāri
 
230792. viesis 2.aprīlis 2007 13:11
0 0 Atbildēt

Kas attiecas uz Dīzeļcentru R, kas nekautrējas sevi reklamēt kā vienu no labākajiem dīzeļdzinēju servisiem Latvijā, tad tur, pasūtīts 3 mājas tālāk ar savu Itāļu izcelsmes auto (kurai, starp citu visa degvielas sistēma ir BOSCH ražojuma), galīgi nejutos kā viens no tiem "apmierinātajiem klientiem". Izrādās, ka nav iespējama ne diagnostika, ne elementāri darbi, kas nav saistīti ar diagnostiku. Labi, es saprotu, ka darbs pa pilno un labāk/vienkāršāk rakāties pa 15 gadīga Golfa sūkni un sprauslām, bet tādā gadījumā nevajag te stumdīt tekstus par apmierinātio lientu koncepcijām un tml. muļķībām, kas, iespējams, darbojas kaut kur Vācijā vai Beļģijā, bet nekādi jau nu ne LV. Vai varbūt kādam no "augšas" vajadzētu vai nu padzenāt savu servisu pārstāvjus, vai arī apgādāt ar visu nepieciešamo, lai būtu iespēja diagnosticēt un apkalpot arī ko sarežģītāku par Opel Ascona.

230801. viesis 2.aprīlis 2007 13:33
0 0 Atbildēt

diizeljauto skaits aug kaa seenes peec lietus, tai pat laikaa truukst veseliiga konkurence, kaa arii truukst diizeljspeci ... servisam i svariigi peec iespeejas vieglaakaa celjaa naudinju nokaast nevis chakareeties ar klientu probleemaam par taam pashaam naudaam :)

230805. viesis 2.aprīlis 2007 13:45
0 0 Atbildēt

Es gan te lasu par "apmierināto klientu" koncepciju, kas nekāda veidā neiet kopā ar trīs mājās tālāk pasūtītu klientu. Bez tam pasūtīšanas motivācija bija ne jau lielas rindas vai pārāk liela čakarēšanās, ko es tīri cilvēcīgi vēl varētu saprast. Taču man tika paziņots, ka viņiem nav iespēju nekādā veidā apkalpot mana auto BOSCH degvielas sistēmu.

230809. viesis 2.aprīlis 2007 14:07
0 0 Atbildēt

nu ta buutu busha robim kljauzu aizrakstijis , a tolku mums te raudaat . mee jau sen ir kostateejushi ka diizeljcentrs iesmird .:D

230817. viesis 2.aprīlis 2007 14:53
0 0 Atbildēt

to 230792

Ja reiz esi nopircis Itāļu izcelsmes auto. Sāc ar to samierināties. Tie itālu mesli nevienam nav vajadzīgi. Kā jau tu pats teici.

230818. viesis 2.aprīlis 2007 15:13
0 0 Atbildēt

230817,

cienītais, ja tev ir kādi kompleksi pret Itāļu automašīnām, tad brauc ar to, kas pašam labāk patīk. Runa iet nevis par automašīnu, bet gan šī reklāmraksta pēdējās rindkopas pilnīgo neatbilstību reālitātei.

230822. viesis 2.aprīlis 2007 15:50
0 0 Atbildēt

Man gan nekad nav bijušas sūdzības...principā vienmēr visu kārtīgi ir paveikuši... Es gan nezinu kā ir pie citiem, bet pie "Arvus" viss OKI DOKI!!!

230824. viesis 2.aprīlis 2007 16:03
0 0 Atbildēt

Vienmēr apbrīnošu atsauksmju "pozitīvismu". Nav jau arī tik traki! Katrā ziņā neesmu bijis servisā, kur apkalpošana būtu kā restorānā. :)

230840. viesis 2.aprīlis 2007 16:56
0 0 Atbildēt

Man vissliktākā pieredze or tieši ar BOSCH akumulatoriem... Tas nokalpoja tieši tik ilgi cik bija garantija - 2 gadus :((( Citi ražojumi ir izturējuši vismaz 2 reizes ilgāk.

230865. viesis 2.aprīlis 2007 23:41
0 0 Atbildēt

Atkal Reds stostās - pēdējās divas rindkopas atkārtojas :D

230913. viesis 3.aprīlis 2007 10:30
0 0 Atbildēt

Tam gan es neticu - tad varbūt to tjipa Bosch akumulatoru tirgu pirki???

231165. viesis 4.aprīlis 2007 8:46
0 0 Atbildēt

To 230913

Bosch aķi un rolis nerullē nekādā veidā. Tas mēsls ko sauc par akumulatoru noklājās pirmā darbības gada beigās. Un auto starp citu man ir kārtībā.

231187. viesis 4.aprīlis 2007 10:30
0 0 Atbildēt

ņemot vērā, ka manas mašīnas Bosch akumulatoram, tfu tfu tfu, nekas nav noticis jau trīs gadus, tad noteikti nevaru piekrist iepriekš rakstītajiem tekstiem! Varbūt toch kaut kādi kreisies Bosch akumulatori ir pirkti?!?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto izmēģina atjaunoto otrās paaudzes Toyota Aygo (+ foto) 1

Toyota Aygo ieguvis pusmūža feisliftu. Tas ieguvis mazliet jaudīgāku dzinēju, aizraujošāku stūres un balstiekārtas darbību, jaunus apdares materiālus un modernāku izskatu. Lasīt vairāk

 

Divu varenauto "saķeršanās" uz autobāņa Vācijā - Koenigsegg Agera R ierāda vietu Porsche 918 Spyder (+ VIDEO) 18

Skriešanās ar ātrumu līdz pat 350 km/h - Porsche 918 Spyder hibrīds mēģina spēkoties ar zviedru varenauto Koenigsegg Agera R. Lasīt vairāk

 

Pirmais Volvo bez dīzeļdzinēja – prezentēts jaunais S60 sedans (+ foto) 7

Zviedrijas autobūves kompānija Volvo prezentējusi jaunās paaudzes S60 sedanu, kas kļūs par markas pirmo jauno modeli bez dīzeļdzinējiem. Lasīt vairāk

 

Jauns motors un automātiskā kārba – UAZ gatavojas apvidnieka Patriot modernizācijai 5

Krievijas apvidus automobiļu ražotājs plāno UAZ Patriot modernizāciju, kā galvenos ieguvumus solot tam jaunu motoru un automātisko pārnesumkārbu. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti