Ministru kabinets (MK) pieņēmis Ceļu satiksmes drošības programmu 2007.-2013.gadam. Programmas mērķis ir panākt, lai līdz 2013.gadam bojā gājušo skaits ceļu satiksmes negadījumos salīdzinājumā ar 2001. gadu samazinātos par 70%.
Programma izstrādāta, lai sasniegtu Transporta attīstības pamatnostādnēs 2007.-2013.gadam izvirzītos mērķus un politikas rezultātus. Programma izstrādāta, ņemot vērā Eiropas Savienības transporta Baltajā grāmatā izvirzīto mērķi - līdz 2010.gadam divkārt samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitu.Šodien apstiprinātā programma paredz, ka, lai sasniegtu izvirzīto mērķi, jāatrisina vairāki uzdevumi, kuri būtiski ietekmē ceļu satiksmes drošību:
1. uzdevums. Mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku drošības garantēšana, lai līdz 2010. gadam samazināt bojā gājušo skaitu no mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku grupas par 50% no 265 (2001. g.) līdz 130 (2010. g.), attiecīgi līdz 2013. gadam par 70%.
2. uzdevums. Bērnu drošības līmeņa paaugstināšana ceļu satiksmē, lai līdz 2010. gadam samazinātu CSNg cietušo bērnu skaitu par 50% no 609 (2001.g.) līdz 300 (2010. g.), attiecīgi līdz 2013. gadam par 70%.
3. uzdevums. Transportlīdzekļu droša braukšanas ātruma ievērošanas nodrošināšana, lai līdz 2010. gadam samazinātu atļautā ātruma neievērošanas dēļ bojā gājušo skaitu par 50% no 175 (2001. g.) līdz 85 (2010. g.), attiecīgi līdz 2013. gadam par 70%.
4. uzdevums. Transportlīdzekļu vadīšanas alkohola reibumā izskaušana, lai līdz 2010. gadam samazinātu alkohola reibumā bojā gājušo transportlīdzekļu vadītāju skaitu par 50% no 103 (2001. g.) līdz 50 (2010. g.), attiecīgi līdz 2013. gadam par 70%.
5. uzdevums. Samazināt transportlīdzekļu vadīšanu nogurumā, lai līdz 2010. panāktu, lai pasažieru un kravas transportlīdzekļu vadītāji nevadītu transportlīdzekli noguruma stāvoklī, tas ir ievērotu braukšanas un atpūtas režīmu;
6. uzdevums. CSNg smaguma pakāpes samazināšana, lai līdz 2010. gadam samazinātu CSNg smaguma pakāpi panākot, lai drošības jostas lietotu visi transportlīdzekļu vadītāji un pasažieri, lai visi motociklu un mopēdu vadītāji un to līdzbraucēji lietotu aizsargķiveres, lai visi bērni tiktu pārvadāti bērnu krēsliņos.
7. uzdevums. Veicināt sabiedrības iesaistīšanu ceļu satiksmes drošības problēmu risināšanā.
8. uzdevums. Veikt pastāvīgos pasākumus, kas nodrošina normālu ceļu satiksmes funkcionēšanu atbilstoši satiksmes drošības prasībām
Viskritiskākais stāvoklis ceļu satiksmes drošības jomā Latvijā bija 1991. gadā, kad ceļu satiksmes negadījumos gāja bojā 923 cilvēki. Tieši šī traģiskā statistika, kā arī tas, ka sāka strauji attīstīties Latvijas sakari ar Eiropas valstīm, aktualizēja jautājumu par satiksmes drošības garantēšanu uz Latvijas autoceļiem Eiropas līmenī.
1994. gadā Latvijā Transporta attīstības programmas ietvaros, izstrādāja pirmo Ceļu satiksmes drošības programmu. Realizējot tajā minētos pasākumus, jau 1998. gadā, salīdzinot ar 1991.gadu, izdevās samazināt bojā gājušo skaitu 1,47 reizes. 1994.gada Ceļu satiksmes drošības programmā nospraustie mērķi 1999.gada sākumā kopumā bija izpildīti.
"Programma izstrādāta, ņemot vērā Eiropas Savienības transporta Baltajā grāmatā izvirzīto mērķi - līdz 2010.gadam divkārt samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitu."
============================================
Interesanti, ka MK "grandiozā" Ceļu satiksmes drošības programma vispār nav saistīta ar ES ceļu kvalitātes un aprīkojuma standartiem atbilstošu šoseju un ielu uzbūvēšanu Latvijā. :D :D :D