Jaunas prasības no 2007.gada 11.aprīļa 3

 
11.aprīlis 2007 0:00

2007.gada 11.aprīlī stājas spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (EK) Nr.561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu, groza Padomes Regulu (EEK) Nr.3821/85 un Padomes Regulu (EK) Nr.2135/98 un atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr.3820/85.

Kas mainīsies?

2006.gada 15.martā tika pieņemta jauna EK Regula Nr.561/2006, kura aptver visus tos aspektus, kas saistīti ar braukšanas un atpūtas laika režīmu, veicot iekšzemes un starptautiskos komercpārvadājumus un pašpārvadājumus. Daži būtiski minētās regulas punkti stājās spēkā 2006.gada 1.maijā, bet pilnībā jaunā regula stāsies spēkā 2007.gada 11.aprīlī un līdz ar to atcels un aizstās pašreiz spēkā esošo Regulu (EEK) Nr.3820/85.

Kā zināms, kopš pagājušajā gada maija obligāta prasība ir digitālais tahogrāfs pirmo reizi reģistrētos transportlīdzekļos, kā arī autovadītāja pienākums ir pēc kontroles institūcijas pieprasījuma uzrādīt reģistrācijas diagrammas vai vadītāja karti ar informāciju par uzskaitīto darba un atpūtas laiku par kārtējo darba nedēļu un iepriekšējām 15 dienām, bet no 2008.gada 1.janvāra par iepriekšējām 28 dienām un kārtējo dienu.

No š.g. 11.aprīļa mainīsies pārtraukumu un ikdienas atpūtas laika sadalīšanas iespējas. Ja šobrīd 45 min pārtraukumu ir atļauts dalīt 2 vai 3 pārtraukumos ne īsākos par 15 min, tad saskaņā ar jauno Regulu 45 min pārtraukumu būs atļauts dalīt tikai 2 pārtraukumos, no kuriem pirmajam obligāti jābūt 15 min un otrajam 30 min ilgam. Savukārt, ja tiek dalīts ikdienas atpūtas laiks, tad esošo iespēju ikdienas atpūtas laiku sadalīt 2 vai 3 atsevišķos periodos, no kuriem vienam ir jābūt vismaz 8 h ilgam, aizstās jaunā prasība, ka regulāro ikdienas atpūtas laikposmu var dalīt tikai 2 laikposmos, no kuriem pirmajam ir jābūt vismaz 3 h ilgam un otram 9 h ilgam. Nedalītā ikdienas atpūtas perioda ilgums 11 h saglabājas. Veicot pārvadājumu ar diviem vai vairākiem transportlīdzekļa vadītājiem, vadītājam 30 h laikā pēc ikdienas vai iknedēļas atpūtas perioda beigām jāņem jauns vismaz 9 h ilgs ikdienas atpūtas laikposms līdzšinējo 8 h vietā.

Regula (EEK) Nr.3820/85, veicot neregulārus pasažieru pārvadājumus, paredz, ka iknedēļas atpūtas laikposmu var atlikt līdz nākamai nedēļai un kā kompensāciju pieskaitīt nākamās nedēļas atpūtas laikposmam, kas ir vismaz 8 h. Jaunā regula nosaka, ka iknedēļas atpūtas laikposms ir jāuzsāk ne vēlāk kā pēc sešiem 24 h periodiem no iepriekšējā iknedēļas laikposma un gadījumā, ja divu secīgu nedēļu laikā ir ņemts saīsinātais ikdienas laikposms, kas ir vismaz 24 h, tad to var kompensēt līdz trešās nedēļas beigām, pieskaitot atpūtas laikposmam, kurš ir vismaz 9 h. Divās secīgās nedēļās transportlīdzekļa vadītājam ir jāņem vai nu divi regulāri iknedēļas atpūtas laikposmi, kas ir 2 reizes pa 45 h, vai arī var ņemt vienu regulāru un vienu saīsinātu iknedēļas atpūtas laikposmu, kur saīsinātajam laikposmam ir jābūt vismaz 24 h ilgam.

Regulā iekļauta definīcija jēdzienam „pārvadājums ar vairākiem transportlīdzekļa vadītājiem”, kas nosaka, ka, veicot pārvadājumu ar vairākiem transportlīdzekļa vadītājiem, pirmajā stundā vēl viena vai vairāku vadītāju klātbūtne ir vēlama, bet pārējā laikposmā tā ir obligāta. Īpaša uzmanība jāpievērš jēdziena „cits darbs” definīcijai, jo atbilstoši jaunajam regulējumam tas aptver arī jebkuru citu darbu, kas nav saistīts ar transporta jomu.

Saskaņā ar Regulu (EEK) Nr.3820/85 gadījumos, kad transportlīdzekļa vadītājs pavada transportlīdzekli, ko pārvadā ar prāmi vai vilcienu, transportlīdzekļa vadītājam ikdienas atpūtas periodu ir atļauts pārtraukt 1 reizi, bet jaunā regula atļaus pārtraukt ikdienas atpūtas periodu 2 reizes, lai ar transportlīdzekli uzbrauktu vai nobrauktu no prāmja vai vilciena.

Jaunā regula par izdarītajiem braukšanas un atpūtas režīma pārkāpumiem paredz daudz lielāku atbildību tieši uzņēmumam.

Regulāriem iekšzemes un arī starptautiskiem pasažieru pārvadājumiem, gadījumā, ja autobuss nav aprīkots ar tahogrāfu, jaunā regula tāpat kā šobrīd spēkā esošā, paredz izveidot darba žurnālu un pakalpojumu grafiku. Jaunais daba žurnāls paredz norādīt arī pārtraukumus. Ja šobrīd  darba žurnālā ir jābūt iekļautiem datiem par kārtējo nedēļu, iepriekšējo un nākamo nedēļu, tad pēc 11.aprīļa darba žurnālā būs jābūt datiem par vismaz iepriekšējām 28 dienām.

Ja viss pārvadājums vai daļa no tā tiek veikts ārpus Eiropas Savienības vai Eiropas Ekonomiskās zonas teritorijas, tad arī turpmāk tiek piemērotas AETR konvencijas prasības.

Svarīgi iepazīties ar visu jaunās regulas tekstu, kas atrodams Eiropas Savienības oficiālajā mājas lapā.

Jaunā regula paredz izmaiņas arī izņēmuma gadījumos, kad transportlīdzekļus, ko izmanto pasažieru vai kravas autopārvadājumiem, varēs neaprīkot ar reģistrācijas kontrolierīcēm – tahogrāfiem. Pielikumā ir atrodama tabula, kurā ir parādīti šobrīd spēkā esošie izņēmuma gadījumi, saskaņā ar Regulu (EEK) Nr.3820/85, un pretim izņēmuma gadījumi, kas būs spēkā no 2007.gada 11.aprīļa, un kurus paredzēs Regula (EK) Nr.561/2006.

Plašāku informāciju un konsultācijas par jaunās regulas piemērošanu var saņemt Valsts SIA „Autotransporta direkcija” vai pa tālruņiem:

    * 7686462
    * 7686463 

Būtiskākie jaunumi:

    * Spēku zaudē Regula (EEK) Nr.3820/85;
    * 45 min pārtraukumu atļauts dalīt 2 pārtraukumos, no kuriem pirmais noteikti ir 15 min un otrais 30 min;
    * Ikdienas atpūtas laikposmu var dalīt tikai 2 laikposmos, no kuriem pirmajam ir jābūt vismaz 3 h ilgam un otram 9 h ilgam;
    * Iknedēļas atpūtas laikposms jāņem obligāti ne vēlāk kā pēc sešiem 24 h periodiem no iepriekšējā iknedēļas laikposma un to nevar atlikt;
    * Kompensējot saīsināto iknedēļas laikposmu, to pieskaita atpūtas laikam, kas nav mazāks par 9 h;
    * Pārvadājumā ar diviem vai vairākiem transportlīdzekļa vadītājiem:

- pirmajā stundā vēl viena vai vairāku vadītāju klātbūtne ir vēlama, bet pārējā laikposmā tā ir obligāta;

- vadītājam 30 h laikā no ikdienas vai iknedēļas atpūtas laikposma beigām jāņem jauns vismaz 9 h ilgs ikdienas atpūtas laikposms.

    * Regula paredz lielāku atbildību par pārkāpumiem tieši uzņēmumam.

Galvenie darba, braukšanas un atpūtas laika aspekti un to regulējums
 
Visi komentāri
 
231761. viesis 11.aprīlis 2007 8:25
0 0 Atbildēt

Gribētos saprast tādu elementāru lietu – ja firmas darbinieki dodas ekskursijā ar savu busiņu, vai tad arī jāievēro visi šie noteikumi? Vai tas būs pašpārvadājums? Un darbinieks, kurš brauc komandējumā ar vieglo automašīnu?

231762. viesis 11.aprīlis 2007 8:29
0 0 Atbildēt

Nav dzirdēts, ka vieglajiem auto tas ar būtu saistoši :)

231763. viesis 11.aprīlis 2007 8:33
0 0 Atbildēt

Jautājums: Kas ir pašpārvadājumi?

Atbilde vietnē:

www.atd.lv/lat/pasazieru...asparvadajumi/

Atbilstoši Autopārvadājumu likumam tie ir nekomerciāli pasažieru vai kravas pārvadājumi bezpeļņas nolūkā, kas tiek veikti ar komersanta īpašumā esošiem vai iznomātiem transportlīdzekļiem, kurus vada pats komersants vai viņa darbinieks, un šie pārvadājumi ir tikai attiecīgā komersanta palīgdarbība.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 21

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti