Nissan «redzēs» gājēju mobilos tālruņus 13

18.aprīlis 2007 12:21

Kompānija Nissan strādā pie jaunas sistēmas, kas vērsta uz ceļu satiksmes negadījumu ar tajos cietušajiem gājējiem samazināšanu. Šī sistēma strādās uz trešās paaudzes mobilo sakaru tīkla bāzes.

Tīklā mobilo tālruņu atrašanās vietu var noteikt ar satelītnavigācijas sistēmas GPS palīdzību. Tādējādi gājēju, kuri izmanto mobilos tālruņus, koordinātes tiks ievadītas Nissan intelektuālajā sistēmā. Tai pašai sistēmai tiks pieslēgti arī automobiļi.

Jaunā sistēma spēs identificēt gājēju un citu auto atrašanās vietu, kā arī to kustības ātrumu un virzienu. Gadījumā, ja gājējs atrodas auto bīstami tuvu, sistēma automobilim nosūta attiecīgu signālu. Šobrīd notiek pētījumi ar mērķi noskaidrot visefektīvāko veidu, kā auto pēc signāla saņemšanas varētu brīdināt vadītāju par bīstamu situāciju.

Ši pētījums ir daļa no Nissan liela mēroga projekta intelektuālas auto sistēmas radīšanai, kas ļautu saņemt informāciju no auto arī par ceļu satiksmes intensitāti un reālā laika režīmā regulēt luksoforu darbību. Pēc izstrādātāju vārdiem, tam visam jāsamazina autoavāriju un tajās cetušo uz ceļiem skaits.
 
Visi komentāri
 
232404. viesis 18.aprīlis 2007 12:46
0 0 Atbildēt

Pilniigi aaksti, vai vinji domaa ka katram muudzim kas teiksim piemaavies kaa lops steberee pa celju buus mob-tels. Ta jau MB iebuuveetie IR sensori ir labaaki.

232406. viesis 18.aprīlis 2007 13:15
0 0 Atbildēt

nuja, cilvēks izlaks litru gorilkas un atcerēsies - oj, tagad es iešu mājās - un aktivēs telefonā infraredu. Staigāt ar pastāvīgi ieslēgtu IR - bail, ka telefons 2x biežāk jālādē.

232407. viesis 18.aprīlis 2007 13:33
0 0 Atbildēt

Par sistemas gudribu vai stulbumu nenemos spriest, bet tik daudz tacu ieprieksejiem komentetajiem saprata varetu but lai zinatu, ka IR ports un ta ieslegsana/izskagsana ir pilnigi pie kajas jo signala nolasisana notiek no abonenta/mobila talruna atrasanas vietas un tas sasaisti ar bazes staciju. Tiesi tapat var izsekot jebkura cilveka gaitam ja vinam ir vienkarsi ieslegts mob. talrunis un zinams vina talr. numurs vai telefona IMEI kods.

232409. viesis 18.aprīlis 2007 13:40
0 0 Atbildēt

WALA [?] 18.04.2007 12:46 - Nissan speciālisti nezin, ka ir tādas valstis (pie tam iekš EU), kur vēl ir saglabājušaies tevis aprakstītie uzvedības modeļi.

232432. viesis 18.aprīlis 2007 15:08
0 0 Atbildēt

gribu redzeet kaaa Nissan nako nezin un negrib zinatt par RU tirgu. un paareejiem laikam nau ne mazzaakaas nojausmas par kaadu IR tehnologjiju es runaju - ne jau to kas mobtelos,

232435. viesis 18.aprīlis 2007 15:17
0 0 Atbildēt

Tad jau uzreiz veic smadzeņu operāciju un izņem gabalu, kas atbild par pofigu - gan braucējiem, gan gājējiem :) Varbūt tad vieni nebrauks virsū gājējiem, kuri kā apdauzīti skrien pāri ielai neparedzētās vietās.

232438. viesis 18.aprīlis 2007 15:38
0 0 Atbildēt

raksta autors nav iipasi izglitots, jo ar GPS tam vispar nav nekada sakara un par pasu sistemu es stipri saubos- tas prezitatenev tada lai nodrosinate seit nepieciesamo juutibu. Savadak sistema blaustiises braucot pa ielu, kas tuvu daudzdzivoklu majam. Nemaz nerunajot par to, ka lai noteiktu koordinatas vaja mobilo " redzet" no vismaz 3 torniem, un tas lauku apvidos ir stipri nereali

232447. viesis 18.aprīlis 2007 16:16
0 0 Atbildēt

Cik man zināms, tad GPS strādā ar kļūdu (+/- 5m) !!!, bez tam, ko dos šī sistēma, ja mob. telefona akumulātors ir tukšs?! Un visu beidzot, uz ceļa bīstamas situācijas ne tikai gājēji, be arī ķepaiņi u.c. meža zvēri...

232455. viesis 18.aprīlis 2007 16:27
0 0 Atbildēt

Racionālāk būtu auto iebūvēt siltuma detektoru ar gudru filtru, turklāt šādas fiņģikļuškas rada atkarību ar naivu uzticēšanos/ neadekvātu rīcību. Kā presē dzirdam, tad tieši transporta līdzekļa vadītāja neuzmanība izraisa CSN.

232461. viesis 18.aprīlis 2007 16:42
0 0 Atbildēt

iedomaajos kaa tas auto uzvediisies VCR pie laimas pulkstenja gaajeeju paarbrauktuves. bez tiem verkjiem mieriigaak. Aizmiedz acis un mauc - tiishaam zem ratiem tak apakshaa neviens neleks

232499. viesis 18.aprīlis 2007 22:36
0 0 Atbildēt

ir GPS kas straadaa ar 2mm precizitaati, bet tie maksaa n desmittuukstoshus latu. mobiilajam tieshaam vareetu buut precizitaate 5m, kaut vai 2m- tas ir paaraak nepreciizi.

232504. viesis 19.aprīlis 2007 0:10
0 0 Atbildēt

vēl vajadzētu iebūvēt arī attālināto kredītkaršu nolasītāju, lai gadījumā, ja gājējs met ar akmeni, uzreiz var noskaitiit nodariito skādi...

232552. viesis 19.aprīlis 2007 14:39
0 0 Atbildēt

Kaa tad vini varees atshkirt gaajeejus ar telefoniem no autobrauceejiem ar telefoniem?!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Par ko viņš apvainojās? (+ VIDEO) 1

Satiksmes autobusa šoferis ar savu spēkratu apsteidz pie krustojuma stāvošo minivenu, taču vieglā transporta vadītājam liekas, ka viņam nodarīts pāri un metas atriebties, nogriežot busiņam ceļu. Lasīt vairāk

 

"Uber" zaudējumi trešajā ceturksnī pieauguši līdz 1,1 miljardam dolāru

ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānijas "Uber" tīrie zaudējumi šā gada trešajā ceturksnī pieauguši līdz 1,1 miljardam dolāru (973,7 miljoniem eiro), salīdzinot ar 891 miljonu dolāru (788,7 miljoniem eiro) iepriekšējā ceturksnī, teikts trešdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā. Lasīt vairāk

 

499 vienībās - briti apvieno retro Mustang ar elektromotoru (+ VIDEO) 4

Britu kompānija Charge Automotive izlaidīs 499 elektriskos Mustang, apvienojot klasisko retro virsbūvi ar 408 Zs jaudīgu elektromotoru. Lasīt vairāk

 

Jaunu auto no salona motivē iegādāties drošība par tehnisko stāvokli; visbiežāk pērk Nissan 9

Drošība par auto tehnisko stāvokli, tostarp garantija (75%), vēlme mainīt veco pret jauno (43%) un iespēja izvēlēties sev vēlamo auto komplektāciju ir trīs galvenie apsvērumi, kāpēc autovadītāji pēdējo trīs gadu laikā ir izvēlējušies iegādāties jaunu auto no salona, liecina Swedbank aptaujas dati*. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti